Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sutring fra Molde?

NYTT TEMA
poeten2

poeten2
20.07.15 12:53

Eller er det noe i dette?

Denne supporter hevder at RBK ødelegger norsk fotball;

http://www.rbnett.no/100Sport/fotball/supporter/Rosenborg-odelegger-norsk-fotball-570322_1.snd

Sitat; 

Rosenborg ødelegger norsk fotball

(Innlegget ble redigert 20.07.15 12:53)

Lilleborg

Lilleborg
20.07.15 12:53

Finn fram popcornet, supportere av andre lag enn Molde og Rosenborg! :p

(Innlegget ble redigert 20.07.15 12:54)

Art-Vandelay

Art-Vandelay
20.07.15 12:55

Rosenborg ødelegger ikke norsk fotball. Debatten er herved lagt død. 

(Innlegget ble redigert 20.07.15 13:00)

ASEN

ASEN
20.07.15 12:58

tror innlegget var ment ironisk, men noen biter på agnet.

Kongemannen

Kongemannen
20.07.15 13:00

rosenborg er nok en nødvendig del av tippeligaen. Er jo omtrent det eneste som tenner blaserte ex mestere til å yte 100 %

qbah

qbah
ASEN: tror innlegget var ment ironisk, men noen biter på agnet.

Det tror jeg også. Kan ikke forstå noe annet hvert fall.

RBK-støvsugeren er i gang igjen. Vi svekker heller vår argeste gullrival Viking med å betale overpris for YEDL enn å styrke vårt eget lag. Typisk RBK.

PapaSmurf

PapaSmurf

Herlig! Det er godt å se at moldes bloggere tar til motmæle mot all dritten som har blitt oss til del fra trøndernes bloggere. 

Uttrykket kjøpelag er uansett et håpløst uttrykk som passer godt i jantenorge. Og siden trønderne har latt det gå inflasjon i uttrykket de siste 4-5 årene er det bare rett og rimelig at det kommer tilbake og biter dem i ræva. 

Selvsagt er dette ironi. Sylskarp. Og med tanke på intelligensnivået på mottakersiden regner jeg med at kommentarfeltet vil bugne av herlig lesning. 

(Innlegget ble redigert 20.07.15 13:02)

Meh..

Meh..

Rosenborg ødelegger akkurat like lite som Molde. Alle kjøper spillere og Merkelappen kjøpelag bør bare miste fornærmelsens kraft. 

Art-Vandelay

Art-Vandelay
20.07.15 13:01

Om det var ironisk burde det være merket med store røde bokstaver øverst, er vel ikke noe som er mindre ironisk en sutrete supportere..

Fishstick

Fishstick
20.07.15 13:02

Tror du helt oppriktig at innlegget er ment ironisk?

Jeg elsker at han raljerer i vei om RBK og spillerkjøp, før han avslutter med at Molde må komme på banen og kjøpe flere spillere. Det er til å le seg skakk av.

Fishstick

Fishstick
PapaSmurf: Uttrykket kjøpelag er uansett et håpløst uttrykk som passer godt i jantenorge. Og siden trønderne har latt det gå inflasjon i uttrykket de siste 4-5 årene er det bare rett og rimelig at det kommer tilbake og biter dem i ræva.

Eneste problemet er at han biter seg selv i ræva. Og kun seg selv. Les sist avsnitt, og se på Molde-stallen.

poeten2

poeten2

Hei, litt off-topic, hvem er avbildet i profilen din?

qbah

qbah
20.07.15 13:03
Fishstick: Jeg elsker at han raljerer i vei om RBK og spillerkjøp, før han avslutter med at Molde må komme på banen og kjøpe flere spillere. Det er til å le seg skakk av.

Det er litt som tendensene her inne også. "Nå har RBK kjøpt masse spillere, nå er det på tide å grave dypt i lommeboka til Røkke".

poeten2

poeten2

Om dette var ment ironisk, så forstår enten jeg ikke ironi, eller forfatteren var noe uheldig med sin formulering.

PapaSmurf

PapaSmurf

Jeg elsker at dette tirrer trønderne. Det var på tide at man tok igjen. 

Fishstick

Fishstick
20.07.15 13:05
PapaSmurf: Jeg elsker at dette tirrer trønderne.

I en nabotråd går du til frontalangrep på dårlige provokasjoner, og her sitter du og hyller noe som er ti ganger verre. Arrangeres NM i å møte seg selv i døra, eller noe?

Art-Vandelay

Art-Vandelay

Litt usikker på om dette virkelig tirrer trønderne, men det får vi vel forhåpentlig avklart de nærmeste timene:)

qbah

qbah
PapaSmurf: Jeg elsker at dette tirrer trønderne. Det var på tide at man tok igjen

Hva mener du her? Jeg tror du overvurderer "artikkelen" til din medsupporter og reaksjonene noe.

qbah

qbah
20.07.15 13:07
Art-Vandelay: Litt usikker på om dette virkelig tirrer trønderne, men det får vi vel forhåpentlig avklart de nærmeste timene:)

Ikke hold pusten i dette tilfellet :-)

PapaSmurf

PapaSmurf
20.07.15 13:08

Fish: Nei, jeg står ikke inne for bloggposten, jeg bare elsker at man endelig har bestemt seg for å ta igjen og ikke bare ta i mot dritten som har kommet vår vei. 

Det kan bli episk lesning når kommentarfeltet under artikkelen har fått modne seg noen timer. 

Ser at Art Vandelay lurer på om det vil tirre trønderne. Da snakker vi ikke om folket her inne. Her inne er man bedre vant, men nissene på Facebook går nok rakt i fella. 

(Innlegget ble redigert 20.07.15 13:09)

Fishstick

Fishstick
20.07.15 13:11
PapaSmurf: Det kan bli episk lesning når kommentarfeltet under artikkelen har fått modne seg noen timer.

Kommentarfelt er en slagmark uansett hva artikkelen handler om. En sak om jordbærpriser kan utvikle seg til en rasistisk debatt som går over alle støvleskaft. Trodde det var opplest og vedtatt at de som deltok i slike kommentarfelt var fullstendig nedsnødd?

StueRehn

StueRehn
20.07.15 13:15
poeten2: Denne supporter hevder at RBK ødelegger norsk fotball;

Selv så sluttet jeg å lese innlegget hans når han begynte å etterlyse "selvinnsikt" blant RBK-supporterene.....Du verdens min...Hva er det Oskar Sylte egentlig fyller flaskene med?

StueRehn

StueRehn
20.07.15 13:18
Fishstick: Arrangeres NM i å møte seg selv i døra, eller noe?

Smurfen ble diska..han kom drassende med ei svingdør ;-)

Fishstick

Fishstick
20.07.15 13:18
Fishstick: Trodde det var opplest og vedtatt at de som deltok i slike kommentarfelt var fullstendig nedsnødd?

Ser forresten at selveste Nils Noa har kommentert. Snålt. En av norges aller fremste house dj's (ikke RBK-fan).

lsklars

lsklars
20.07.15 13:19

Denne tråden blir lang. 

Hente-popcorn

Laurb

Laurb
20.07.15 13:23
PapaSmurf: Og med tanke på intelligensnivået på mottakersiden regner jeg med at kommentarfeltet vil bugne av herlig lesning.

Det er skummelt å trekke paralleler mellom intelligensnivå og reaksjon på provokasjonsforsøk for molde-supportere for øyeblikket. Det var jo ikke måte på hvor mye drama det ble sist en av rbk-bloggerne slengte drit om Molde.

zanderz

zanderz
20.07.15 13:29

Jeg tror vel også innlegget var ment ironisk, men det var vel ikke akkurat det beste jeg har lest på denne siden av årtusenet. Ironien ble verken tydelig eller karikert, og ergo skaper den masse oppmerksomhet, uten at det faktisk får frem poenget man åpenbart ønsker å lage.

Kjøp og salg er en del av dagens fotball, om vi liker det eller ikke. De som kjøper og selger smartest, vil også ha et stort fortrinn på sine konkurrenter. Her har vi vært veldig gode over lang tid. At noen har stemplet oss som kjøpelag fordi vi handler smart, ungt og har ressursene til å stå imot salg, har sikkert føltes urettferdig, men en konsekvens av å være dyktige.

RBK, Brann m.fl har sluppet unna det faktum at man har brukt samme sum på 1-2 spillere hver sesong som vi har brukt på 7-8. De slipper unna diskusjonene om å sprenge lønnstaket, mens vi har holdt oss til det prestasjonsbaserte og edruelige. Med unntak av Even Hovland og til dels Mohammed Eliyounussi (jeg ser vekk fra overskuddsprosjektet kjøp/salg av Forren) har vi knapt nok brukt penger i overgangssummer av betydning de siste årene. Jeg antar det er det bloggeren ønsker å ironisere litt rundt, men jeg synes ikke det kommer spesielt godt frem, og da blir det litt å skyte seg litt i foten....

Dewaz

Dewaz
20.07.15 13:32

Klarer ikke helt å la meg provosere når skytset kommer fra Molde-supportere. Molde FK har som kjent hamstret profiler fra andre TL-lag i en årrekke nå.

Cobi

Cobi
20.07.15 13:38

Det største problemet med hvordan diskusjonen i denne tråden kommer til å bli (det gjelder for så vidt blogginnlegget også (foruten at jeg antar det helt åpenbart primært er skrevet for å provosere)), er at det ikke er noen entydig fortolkning av begrepet «kjøpelag».

Er «kjøpelaget» den klubben som kjøper mange spillere? Dyre spillere? Spillere for penger de har fått via pengedoping og ikke via egne, ordinære inntekter?

Og så lenge ikke alle legger det samme i begrepet, og følgelig i hva kritikken innebærer, vil denne diskusjonen for alltid forbli direkte uintelligent.

Krakra1

Krakra1
20.07.15 13:43

I mine øyne er et kjøpelag et lag som i dominerende grad baserer sin suksess på å kjøpe ferdigprodusere kvalitets/stjernespillere fra andre lag uten å utvikle egne spillere, eller videreutvikle. Klubber har suksess fordi de er langt mer kjøpssterke enn resten, og som ville slitt med de samme økonomiske vilkårene som sine konkurrenter.

Syns ikke noen av dagens klubber fortjener den statusen. Hvis kommentaren var seriøst er det jo skivebom fra Moldesupporteren, ettersom RBK bare kjører samme strategi som Molde har gjort.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg