Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sivert Heltne Nilsen går til Brann

NYTT TEMA
Krakra1

Krakra1
20.07.15 18:00

Lars Arne Nilsens første grep på overgangsmarkedet blir da altså å hente sønnen sin. Det blir spennende å se hvordan det blir behandlet av omgivelsene. Verken Kristoffer Barmen eller Thomasz Sokolowski har sluppet unna stygge spekulasjoner ettersom de har hatt fedre i klubben. Men ingen av dem hadde altså en far som tar ut laget.

Utover det er Nilsen en spennende spiller. Med en god fjorårssesong, og en trøblete 2015-sesong. Utvilsomt en spillertype som faren setter pris på, med høy innsats og god løpskraft.

http://www.brann.no/news/article/n7hmkug1kdpj1bjq97tsiuk0x/title/sivert-heltne-nilsen-23-til-brann

Thpe

Thpe
20.07.15 18:02

Går faktisk til et lag som er dårligere enn Hødd.

dzk

dzk
20.07.15 18:03
Krakra1: Med en god fjorårssesong

*Vårsesong i fjor. I høst så var han en av de som fikk mest kritikk for den dårlige høsten.

Oslo1913

Oslo1913
20.07.15 18:04

Helt greit. Vi er nødt til å ha noe bedre enn han, til å kjempe mot Grindheim og Stengel. Ikke god nok for et lag som vil kjempe i toppen, men kan sikkert gjøre det helt greit i Obosdassen. 

19Ernie13

19Ernie13
20.07.15 18:05

Jeg synes han virket spennende i fjor, men i år har han bare blitt dårligere og dårligere. Han løper og sliter, men det er vel alt. Ikke spesielt god i gjenvinningen, noe han burde vært med tanke på hvor dårlig han er med ball i beina.

Takker for innsatsen og ønsker han lykke til videre. Håper han spiller dårlig hvis vi møtes i cup'n neste år.

ComebackKid

ComebackKid
20.07.15 18:05

Nå vil helt sikkert 9 av 10 Enga-folk si at dette er helt greit og uproblematisk. Jeg velger å sakse det jeg skrev i vår klubbtråd for et par dager siden. Jeg mener det fortsatt.

"Folk er altfor strenge mot Heltne Nilsen. Han leverte en god sesong i fjor, hans første sesong på toppnivå. Og han har vært variabel i år - fra godkjent til dårlig. Er dette nok til å selge han? Jeg syns ikke det.

Ett argument er ganske åpenbart. Han må få tid til å stabilisere seg på det nivået som kreves. Han har vist tidligere at han kan være god nok for oss, og han kan selvsagt komme dit igjen. Det handler om å være på det nivået ofte nok og sånn sett bli stabil.

Kicker vi ut Heltne nå, er det hvertfall ingen reell utfordrer til Stengel/Grindheim. Og jeg ser egentlig ikke hvem vi skal hente inn som er markant bedre.

På grunn av 2014-sesongen, syns jeg Heltne Nilsen fortjener en sjanse til."

Art-Vandelay

Art-Vandelay
20.07.15 18:06

Er han den første som ikke må gå fra Brann?...

Krakra1

Krakra1
20.07.15 18:07
dzk: *Vårsesong i fjor. I høst så var han en av de som fikk mest kritikk for den dårlige høsten.

Uansett så er det åpenbart et potensiale der, så vi forhåpentligvis får ut. Da blir han bra. Også i TL. 

dzk

dzk
20.07.15 18:08
Krakra1: Uansett så er det åpenbart et potensiale der, så vi forhåpentligvis får ut. Da blir han bra. Også i TL.

Jepp han har helt klart vist at han kan ha nivået inne. Våren 2014 var han en av våre beste spillere. Klarer han å komme opp og stabilisere seg på det nivået i Brann så har dere fått en juvel. Tipper uansett at han tar 1div nivået ganske raskt. Men dere har vel ikke ambisjoner om å bli der for lenge.

Krakra1

Krakra1
20.07.15 18:08
Oslo1913: Helt greit. Vi er nødt til å ha noe bedre enn han, til å kjempe mot Grindheim og Stengel. Ikke god nok for et lag som vil kjempe i toppen, men kan sikkert gjøre det helt greit i Obosdassen.

Ikke så lenge siden hovedtreneren deres mente at han var god nok for landslaget.

Oslo1913

Oslo1913
20.07.15 18:11

Nei, men han har falt helt i gjennom i år, og da er dette veldig greit. Ikke i nærheten av Grindheim og Stengel ferdighetsmessig, og nå kommer det garantert inn noe nytt og bedre forhåpentligvis. Men en fin fyr.

KingKongHalvor

KingKongHalvor
20.07.15 18:12
ComebackKid: Ett argument er ganske åpenbart. Han må få tid til å stabilisere seg på det nivået som kreves. Han har vist tidligere at han kan være god nok for oss, og han kan selvsagt komme dit igjen. Det handler om å være på det nivået ofte nok og sånn sett bli stabil.

Problemet er bare at han har fått ca en sesong med tålmodighet til å finne tilbake til det spillet som gjorde ham til en liten helt i fjor vår. Etter sommerferien hadde han en dalende kurve, og i år har han rett og slett ikke vært god nok. Er grenser for hvor lenge man skal la en spiller få lov til å utvikle seg i eget tempo, mens han egentlig ikke er god nok for laget, og alle ser det.

Men takk for innsatsen Sivert og lykke til videre i karrieren, håper du finner tilbake til nivået du hadde i fjor vår.

(Innlegget ble redigert 20.07.15 18:13)

Krakra1

Krakra1
20.07.15 18:13
Oslo1913: Nei, men han har falt helt i gjennom i år, og da er dette veldig greit. Ikke i nærheten av Grindheim og Stengel ferdighetsmessig, og nå kommer det garantert inn noe nytt og bedre forhåpentligvis. Men en fin fyr.

Ikke i form altså. Forhåpentligvis finner han formen og blomstrer her, så han blir god nok for landslaget igjen slik Rekdal mente han var for et år siden.

Oslo1913

Oslo1913
20.07.15 18:16

Enormt langvarig formsvikt i så fall. Vi får se hvordan han gjør det. Du er fornøyd, jeg er fornøyd. Blir ikke bedre enn det.

ComebackKid

ComebackKid
20.07.15 18:17
KingKongHalvor: Problemet er bare at han har fått ca en sesong med tålmodighet til å finne tilbake til det spillet som gjorde ham til en liten helt i fjor vår. Etter sommerferien hadde han en dalende kurve, og i år har han rett og slett ikke vært god nok. Er grenser for hvor lenge man skal la en spiller få lov til å utvikle seg i eget tempo, mens han egentlig ikke er god nok for laget, og alle ser det.

Enig i første del. Hvordan man kan konkludere med at han ikke er god nok når han har vært det nylig, det blir for meg merkelig. Og ja, 6-7 måneder er nylig i fotballsammenheng. Det er ingenting som tilsier at han ikke kunnet komme tilbake på 2014-nivå og det er godt nok for Vålerenga.

Jeg gråter ikke over dette, men dette er en type overgang vi fort kan ergre oss over i ettertid.

KingKongHalvor

KingKongHalvor
20.07.15 18:17
Krakra1: Ikke i form altså. Forhåpentligvis finner han formen og blomstrer her, så han blir god nok for landslaget igjen slik Rekdal mente han var for et år siden.

Du trenger ikke harsellere med det, Sivert var en av våre beste fjor vår, men Ørnen fikk det meste av oppmerksomheten. Hadde han selv, Rekdal eller klubben visst hva som gjør at han spilte strålende halve fjorårssesongen, for så å dabbe veldig av utover høsten, og i år ikke ha vært i nærheten av det nivået han hadde i fjor, ja da hadde man sikkert gjort noe med det.

Ingen er i dårlig form et helt år.

Krakra1

Krakra1
20.07.15 18:18
Oslo1913: Enormt langvarig formsvikt i så fall. Vi får se hvordan han gjør det. Du er fornøyd, jeg er fornøyd. Blir ikke bedre enn det.

Ett år er ikke all verdens. 

Kanskje han rett og slett mistrivdes i Oslo. Isåfall er vel han også fornøyd.

dzk

dzk
20.07.15 18:18
Oslo1913: Enormt langvarig formsvikt i så fall.

Hehe, blir litt for enkelt å kalle det ute av form når han har gått ca skadefri et helt år og blitt dårligere og dårligere for hver kamp. Gutten trenger en restart og det kan han få i Brann. Håper han får det til også, for han er tvers igjennom en proff og flott fyr.

KingKongHalvor

KingKongHalvor
20.07.15 18:20
ComebackKid: Jeg gråter ikke over dette, men dette er en type overgang vi fort kan ergre oss over i ettertid.

Helt enig, store muligheter for at han kan bli like god igjen. Ståa er bare den at vi ikke har råd til så stor tropp akkurat nå, og skal noen inn må det nesten noen ut. Med medaljer i sikte er jeg happy for at man prøver å finne en bedre spiller.

olk1702

olk1702
20.07.15 18:22
Krakra1: Kanskje han rett og slett mistrivdes i Oslo.

For i Bergen kommer han ikke til å mistrives om han gjorde det i Oslo...?

Oslo1913

Oslo1913
20.07.15 18:23

Joda, kan være mange grunner. Men han har ikke vært i nærheten av nivået som kreves i en toppklubb på evigheter, og derfor er nok Obos og Brann mer greit. Tiden vil jo vise om han blir noe.

ComebackKid

ComebackKid
20.07.15 18:24
KingKongHalvor: Helt enig, store muligheter for at han kan bli like god igjen. Ståa er bare den at vi ikke har råd til så stor tropp akkurat nå, og skal noen inn må det nesten noen ut. Med medaljer i sikte er jeg happy for at man prøver å finne en bedre spiller.

Det skal også nevnes at denne overgangen må ses i sammenheng med den som eventuelt kommer inn. Rent hypotetisk, hadde Fredrik Ulvestad kommet inn slik det var rykter om før sesongen, ville jeg knapt brydd meg om at Sivert forsvant. Men sånn ståa er nå har vi ikke fått inn en erstatter og jeg er spent på å se hvem det blir - og om vedkommende er markant bedre enn Sivert.

Tjaaah

Tjaaah
20.07.15 18:38
olk1702: For i Bergen kommer han ikke til å mistrives om han gjorde det i Oslo...?

Ikke hvis han trives bedre i Bergen, nei. Eller på sotra f.eks, hvor han tross alt er fra.

Tjaaah

Tjaaah
20.07.15 18:40
KingKongHalvor: Helt enig, store muligheter for at han kan bli like god igjen. Ståa er bare den at vi ikke har råd til så stor tropp akkurat nå, og skal noen inn må det nesten noen ut. Med medaljer i sikte er jeg happy for at man prøver å finne en bedre spiller.

Og så kan han jo finne tilbake til det nivået hos oss, selv om det ikke nødvendigvis ville skjedd hos dere. Sånne ting er jo helt umulig å vite. Dette er nok akkurat nå en god deal for alle parter.

Så lenge vi klarer å unngå å lage mer far- og sønnrabalder her i Bergen.

StringerBell

StringerBell
20.07.15 18:47

Nå ryker vel Fredrik Haugen ut? 

Hva tenker dere om det?

stikkpillen

stikkpillen
20.07.15 18:50

En overgang jeg ville vært godt fornøyd med, Men Far-sønn , det er i smågutte fotball.

Krakra1

Krakra1
20.07.15 18:52
StringerBell: Nå ryker vel Fredrik Haugen ut?

Han er tiltenkt en posisjon Haugen ikke har spilt i siden Nilsen kom. Så jeg ser ikke den sammenhengen, men om Haugen forsvinner til AaFK så tror jeg han vil blomstre der.

Tjaaah

Tjaaah
20.07.15 18:57
StringerBell: Nå ryker vel Fredrik Haugen ut? Hva tenker dere om det?

Om han ryker blir jeg veldig fornøyd. En million i året er altfor mye lønn for en såpass dårlig spiller. Nå kan det godt være at han blir bedre i en annen klubb, men for oss er han ikke det.

norball

norball
20.07.15 19:02

Sum?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg