Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kåre Ingebrigtsen tar oppgjør med ukultur i NFF

NYTT TEMA
LaDuden

LaDuden
25.07.15 11:24

I ett portrettintervju i Aftenposten får Kåre virkelig sagt det.

Svaret ifra NFF er herlig som vanlig:
I Norges Fotballforbund kjenner de seg ikke igjen i kritikken fra RBK-treneren.

Mer om denne saken: http://www.adressa.no/100Sport/fotball/eliteserien/article572461.snd

Herlig at noen tør og utfordre de høye herrer. Er dette starten på at flere vil tørre og si ifra, eller vil det bare bli dysset ned som vanlig?

KingKongHalvor

KingKongHalvor
25.07.15 11:29
LaDuden: Herlig at noen tør og utfordre de høye herrer. Er dette starten på at flere vil tørre og si ifra, eller vil det bare bli dysset ned som vanlig?

Er ikke noe å dysse ned. Kritikken er veldig lite konkret, bare surt oppgulp, da blir det lite ut av det.

qbah

qbah
25.07.15 11:43

Heia Kåre.

Spurt

Spurt
25.07.15 11:49

Navn Kåre, kom med navn. Uten navn dysser dette ned i ingenting.

stikkpillen

stikkpillen
25.07.15 11:59
KingKongHalvor: Er ikke noe å dysse ned. Kritikken er veldig lite konkret, bare surt oppgulp, da blir det lite ut av det

Dette har noen også tatt opp i RBKtråden, der jeg skrev følgende:

Dette var da både unyansert og lite oppklarende. Skjønner ikke at dere synes dette var store greier. Liker Kåre I som type, men dette var ikke særlig imponerende. Det skinner veldig igjennom at han prøver å ta en Eggen, synes orginalen er langt bedre.

Så jeg tror vi to er enig her.

Oslo1913

Oslo1913
25.07.15 12:03

Alt han derre Kåre sier nå, er fantastisk vet du. Til og med når han ikke sier så mye.

StueRehn

StueRehn
25.07.15 12:14

Nesten litt pinlig....nei...det ER pinlig. Har du ikke mere å komme med så kan du bare holde kjeft Kåre. La folk med litt mere pondus få lov til å slippe til. Kåre er ikke der, for å si det mildt. For meg så virket det som om at du malte dæ noe så hampen inn i et hjørne.

Anelka2

Anelka2
25.07.15 12:18

Pinlig? Alle som har fulgt med hvordan gutteklubben i NFF har holdt på de siste årene skjønner vel at det pampene Hallen og Siem det er snakk om. 

stikkpillen

stikkpillen
25.07.15 12:22
Anelka2: Pinlig? Alle som har fulgt med hvordan gutteklubben i NFF har holdt på de siste årene skjønner vel at det pampene Hallen og Siem det er snakk om.

Klarte han ikke komme på navnene selv, bra at du hjalp han.

StueRehn

StueRehn
25.07.15 12:24
Anelka2: Alle som har fulgt med hvordan gutteklubben i NFF har holdt på de siste årene skjønner vel at det pampene Hallen og Siem det er snakk om.

Sånn rent konkret, hva mener du Kåre mente da? Hva var det du leste som ingen andre i verden klarte å få med seg? Det gjøres sikker mye rart i en organisasjon som har flere hundre tusen medlemmer med like mange meninger. Hvis vi kryper ned fra toppidretssegmentet i NFF og ned til breddeavdelingen der 99´9 av medlemmene tilhører så gjør NFF en formidabel jobb...en jobb som Kåre ikke har en filla peiling på. Han bjeffer mot feil tre så det ljomer. Treet han skal henvende seg mot står ved siden av og heter NTF.

CapoConsigliere

CapoConsigliere
25.07.15 12:29
StueRehn: Hvis vi kryper ned fra toppidretssegmentet i NFF og ned til breddeavdelingen der 99´9 av medlemmene tilhører så gjør NFF en formidabel jobb...

Virkelig?

Da må jeg og veldig mange andre gått glipp av noe vesentlig.

Anelka2

Anelka2
25.07.15 12:33

"Hvis vi kryper ned fra toppidretssegmentet i NFF og ned til breddeavdelingen der 99´9 av medlemmene tilhører så gjør NFF en formidabel jobb...en jobb som Kåre ikke har en filla peiling på. Han bjeffer mot feil tre så det ljomer. Treet han skal henvende seg mot står ved siden av og heter NTF."

De nevnte pampene er NFFs ansikt utad. Pirkinga di er uvesentlig.

Men denne formidable jobben de gjør, hva er den? Mener du i forhold til landslaget og nivået på norske spillere så er vi til info på vårt mest rævva siden 80-tallet. Dette vet du og om du har fulgt med. 

StueRehn

StueRehn
25.07.15 12:36
CapoConsigliere: Da må jeg og veldig mange andre gått glipp av noe vesentlig.

Da må vi i allefall være kjæmpefornøyd med at vi har klar å få rette folk i de rette rollene. Ta deg en tur i NFFs organisasjonskart så får du se hvor viktig og glimrende jobb mange gjør lokat og sentralt. Men...selvsagt...drittkjedelig å ikke ha anledning til å sitte å kaste sjit på hardtarbeidende kvinner og menn som utfører den jobben som generalforsamlingen har satt dem til å gjøre...assa...Dritstolt over den måten vi organiserer idretten på i Norge æ og NFF er intet unntak i så måte.

TomBrady_12

TomBrady_12
25.07.15 14:56
StueRehn: Hvis vi kryper ned fra toppidretssegmentet i NFF

Det er rimelig opplagt at kritikken er siktet mot dette segmentet, så hvorfor skal vi krype ned fra det?

RickiBK

RickiBK
25.07.15 15:01
Anelka2: Pinlig? Alle som har fulgt med hvordan gutteklubben i NFF har holdt på de siste årene skjønner vel at det pampene Hallen og Siem det er snakk om.

Pinlig, fordi dette kåre sier ikke er annet enn gutten på skolen som sier til læreren at det er slemme gutter på skolen. Men nekter å si hvem de slemme guttene er. 

Anelka2

Anelka2
25.07.15 15:27

Nå gjelder jo dette de som (desverre) styrer og er sjefer i norsk fotball så sånt sett gjør han vel lurt i å ikke navngi noen. 

Jeg skjønner iallfall ikke hvilke andre han skulle mene.

(Innlegget ble redigert 25.07.15 15:28)

stikkpillen

stikkpillen
25.07.15 15:29
Anelka2: Nå gjelder jo dette de som (desverre) styrer og er sjefer i norsk fotball så sånt sett gjør han vel lurt i å ikke navngi noen.

Hva har han oppnådd med utspillet sitt da?

RickiBK

RickiBK
25.07.15 15:50
Anelka2: Nå gjelder jo dette de som (desverre) styrer og er sjefer i norsk fotball så sånt sett gjør han vel lurt i å ikke navngi noen.  Jeg skjønner iallfall ikke hvilke andre han skulle mene.

Da kunne han like gjerne holdt fred. 

Skal man respektere disse utskuddene om man mener de er utskudd?

6347

6347
25.07.15 21:34

Tillater meg å sitere den morsomste delen av intervjuet:

- Du hadde sterilisert deg og trodde du var ferdig med barn?

- Ja. Hjelpe meg. Men så traff jeg en yngre dame, og da skjønte jeg hvor det bar.

Datteren kom til ved assistert befruktning. Ingebrigtsen skjærer grimaser bare av å tenke på det.

- Siden jeg hadde kappet strengen måtte de inn med nål og tang, få ut greiene med biopsi. Og det var… ingen stor opplevelse.

- Vondt?

- Noe så inni hel...! Som regel klarer man å få i hvert fall en 30 sekunders hyggestund av å lage barn. Men dette? Åhhh, herregud.

Han flirer igjen.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg