Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kamptråd: Sarpsborg 08 - Mjøndalen

NYTT TEMA
Spradebassen

Spradebassen
25.07.15 17:24

Tippeligaen: 17. runde:

Sarpsborg 08 - Mjøndalen

Dato: Søndag 26.juli. Kl.18.00
Sted: Sarpsborg Stadion
TV: C More Live (HD)

Dommer:
Svein-Erik Edvartsen, Hamar IL

Assistentdommere:
Magnus Lundberg, Ringsaker IF
Jan Erik Engan, Loddefjord IL

4. dommer:
Trond Ivar Døvle, Fjellhamar FK

Tidligere møter:

Lagene har møttes totalt syv ganger til tellende kamper. Årets første oppgjør i Mjøndalen endte 1-1 etter at MIF først tok ledelsen i det 24 minutt på straffe (Gauseth) og der Sarpsborg utlignet i det 87 min ved Bojan Zajic. I en kamp der Mjøndalen så ut til å kontrollere inn en 1-0 seier så var det Sarpsborg som til slutt var nærmere 3 poeng etter en god sluttspurt etter målet til Bojan. Alt i alt et rettferdig resultat.

På disse syv kampene har fire stykker endt med Sarpsborg 08-seier, to har endt i poengdeling og Mjøndalen har en seier. 

Tilbake i 2012 som var siste gang lagene møttes på Sarpsborg Stadion vant Sarpsborg 08 3-1.

Spennende dager for oss som heier på Sarpsborg 08. Etter en trøblete avslutning på første halvdel av årets TL med mye skader og magre 2 poeng på de siste seks kampene så ser situasjonen nå bedre ut. Med to nye spisser i Mortensen og Kovacs er troen på at vi endelig også kan produsere fremmover på banen tent og at våre spissproblemer nå endelig er over. Tror denne kampen fort kan bli en solid opptur for oss med "ny giv" både ute på gresset og på tribunene. Det meldes om meget gode treninger og tente spillere. Hele Sarpsborg trenger en seier på hjemmebane nå da vi må helt tilbake til den 10/5 for å finne sist gang vi tok en seier på eget gress.

Sarpsborg stiller trolig i en 4-4-2 og muligens med følgende 11 (sarpsborg24):

Keeper:  Kerr

Forsvar:  Askar - Heieren Hansen - Nordvik - Thømt Jensen

Midtbane: Wiig - Ernemann - Brenne - Kronberg

Angrep: Mortensen og Kovacs

Geir Bakke om Mjøndalen og kampen

Vegard Hansen om Sarpsborg 08 og kampen.

Dagens tips: 4-1

God kamp!

(Innlegget ble redigert 25.07.15 17:34)

Laffen1

Laffen1
25.07.15 21:10

Denne er jeg spent på, og gleder meg til kamp for første gang på lenge. Bakke har fått spillerne han vil ha, så nå må det skje noe fremover. Ser jeg et like feigt og defensivt S08 i morgen som jeg har sett den siste tiden "klikker" det. Mjøndalen blir tøffe nok, men i morgen er det kun seier som er godt nok. 

Spradebassen

Spradebassen
25.07.15 22:17
Laffen1: Ser jeg et like feigt og defensivt S08 i morgen som jeg har sett den siste tiden "klikker" det.

Det er nok ikke bare deg det "klikker for" da. :D

SB-fan

SB-fan
25.07.15 22:38

Siden Haugesund tok poeng mot Stabæk, er det viktig for MIF å ta poeng her. Forhåpentligvis har Vegard Hansen fått styrket de brune i overgangshvinduet. Klubben har ikke all verden med penger, men det har vært hektisk aktivitet rundt Isachsen Stadion:

http://www.dt.no/mif/sport/fotball/to-spillere-onsket-av-mif/s/5-57-140103

Jeg håper på 3 poeng til Mjøndalen, men er fornøyd hvis laget fra Nedre Eiker får meg seg 1 poeng. Viktig at Buskerud beholder sine 2 lag i TL.

Spradebassen

Spradebassen
25.07.15 22:55
SB-fan: Forhåpentligvis har Vegard Hansen fått styrket de brune i overgangshvinduet.

Det er vel mye som skal klaffe hvis disse spillerne blir klare allerede til morgendagens kamp vil jeg tro. Uansett lag..lykke til i morgen.

SB-fan

SB-fan
25.07.15 23:04
Spradebassen: Det er vel mye som skal klaffe hvis disse spillerne blir klare allerede til morgendagens kamp vil jeg tro. Uansett lag..lykke til i morgen.

Lykke til i morgen! Blir spennende...

UpTheNorth

UpTheNorth
25.07.15 23:09

Sandefjord og Mjøndalen er vel død og begravd allerede. Blir ett rotterace om å unngå playoffplassen og tror at Sarpsborg er et av lagene som blir involvert sammen med bla. annet Haugesund, Start og kanskje TIL

janh

janh
26.07.15 09:36
SB-fan: Siden Haugesund tok poeng mot Stabæk, er det viktig for MIF å ta poeng her. Forhåpentligvis har Vegard Hansen fått styrket de brune i overgangshvinduet. Klubben har ikke all verden med penger, men det har vært hektisk aktivitet rundt Isachsen Stadion:

Laget er ikke styrket. Klubben har disponible midler å handle for, men med tanke på hvordan klubben har frontet lønninger etc. så er de veldig forsiktig. Ekstremt forsiktig.

Haloisen

Haloisen
26.07.15 09:36

Gleder meg enormt til og se de nye spissene i aksjon. I tillegg har vi fått flere tilbake fra skade. 

Denne kampen bare skal vinnes! Om de så må selge sjela si til djevelen selv så skal denne vinnes. 

Det er på tide og ta tilbake fort Sarpsborg som har vært mer som en telt leir i sommer! 

Jeg forventer et lag som holder mer på ballen og sørger for at motstanderen har mer en nok med og forsvare seg langt i fra tenke på og angripe.

thomzi

thomzi
26.07.15 11:02

Heia Kovacs!

SB-fan

SB-fan
26.07.15 12:09
janh: Laget er ikke styrket. Klubben har disponible midler å handle for, men med tanke på hvordan klubben har frontet lønninger etc. så er de veldig forsiktig. Ekstremt forsiktig.

Får nå se da. Hansen er kryptisk mht hva de har fått inn. MIF har ikke vunnet på bortebane i TL siden 1992 ( 1-2 mot Lillestrøm). Da rykka Mjøndalen ned. Skal de unngå det, hadde 3 poeng mot 08 vært kjærkomment. Men de blå og hvite er gode hjemme, og har fått Kovacs med på laget. Han ville ikke til MIF, pga sin bakgrunn i Godset.

Ett poeng er også bra for de brune, men laget fra Nedre Eiker må skjerpe seg kraftig hvis de ikke skal sakke akterut. På papiret skal Sparpsborg 08 være bedre, men MIF har overrasket før...

(Innlegget ble redigert 26.07.15 12:11)

thomzi

thomzi
26.07.15 18:42

Herlig, Kovacs!!

Bear2nd

Bear2nd
26.07.15 18:43

Er det her det er kamp?

Art-Vandelay

Art-Vandelay
26.07.15 18:43

Noen som vet om det var skallen han brukte?...

UpTheNorth

UpTheNorth
26.07.15 18:44

Nei

thomzi

thomzi
26.07.15 18:46
Art-Vandelay: Noen som vet om det var skallen han brukte?...

Med bena, selvfølgelig.

SB-fan

SB-fan
26.07.15 18:49

1-0 til 08. MIF må høyere opp i banen. Det er gode muligheter for å avansere på tabellen hvis de brune klarer å snu dette.

SB-fan

SB-fan
26.07.15 19:14

MIF svarer! 1-1!

AlexandrsJelisejevs

AlexandrsJelisejevs
26.07.15 19:23

Det har visst blitt 2-1.

TheRedDevils

SB-fan

SB-fan
26.07.15 19:53

Meget viktig poeng for MIF som kommer tilbake 2 ganger

AlexandrsJelisejevs

AlexandrsJelisejevs
26.07.15 20:04

Sånn går det når man bytter ut Kovacs mot dødballjævlene.

Spradebassen

Spradebassen
26.07.15 21:51
Laffen1: Ser jeg et like feigt og defensivt S08 i morgen som jeg har sett den siste tiden "klikker" det.

Da regner jeg med at det klikket i andreomgangen i dag. Det gjorde det i høyeste grad her. Makan til håpløs coaching skal man lete lenge etter. Dette holder faktisk ikke mål. Skjønner ikke at det i det hele tatt er mulig å tenke tanken om defensivt spill på hjemmebane mot MIF......uansett!!

Trodde aldri at vi i år skulle komme i en situasjon der nedrykk var et alternativ men etter denne fadesen så begynner jeg faktisk å bli bekymret. Nå venter RBK(B), Viking(H) og Molde(B) i de neste tre kampene. Det oser ikke akkurat poeng i de kampene heller slik som vi fremstår om dagen.

toolshed

toolshed
26.07.15 21:56

Vi er per dags dato et bunnlag. Vi skal klare dette, dog, men et visst trenerpar virker totalt bortafor.

helvis

helvis
26.07.15 21:57

A bytte ut Burchnall med Geir Bakke må være en av tidenes blemmer i Tippeligaen. 

toolshed

toolshed
26.07.15 22:01
helvis: A bytte ut Burchnall med Geir Bakke må være en av tidenes blemmer i Tippeligaen.

Jeg har tenkt kompistjeneste helt siden jeg hørte det, men det kunne jo hende det ville fungere...

Laffen1

Laffen1
26.07.15 23:29
Spradebassen: Da regner jeg med at det klikket i andreomgangen i dag.

Klikket først, nå kommer depresjonen. Noe av det jævligste jeg har sett av en trenerbenk, og jeg så nesten alle hjemmekampene til Roar. Taktikken var ikke en tredjedivisjons-klubb verdig, like illevarslende er det at spillerne ikke tåler 90 minutter med moderat tempo. 

janh

janh
27.07.15 08:53

Med dansken og Kovacs på banen burde 3050 sitt eneste våpen (dødball) være redusert. Allikevel byttes begge to. Stussa litt på den.

SB-fan

SB-fan
27.07.15 10:24

Neste uke blir intressant for Buskeruds del: MIF spiller først mot Odd hjemme og senere på dagen spiller Godset borte mot TIL. Håper Mjøndalen tar poeng mot Odd, aller helst seier. Laget fra Nedre Eiker bør få 3 poeng på hjemmebane. Odd er et godt lag, men her bør MIF benytte muligheten.

Godset er i form og har en klar sjanse mot Tromsø på bortebane. At laget fra Drammen kan hjelpe MIF ved å ta poeng mot TIL, er bra. Går alt riktig vei neste kan begge buskerudlaga komme over streken.

janh

janh
27.07.15 10:32
SB-fan: Går alt riktig vei neste kan begge buskerudlaga komme over streken.

Nå har vel Strømsgodset 27 poeng, så over streken er de nok uansett

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg