Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Steinar Nilsen sparket - hvem blir ny trener?

NYTT TEMA
GoingKronos

GoingKronos
18.08.15 09:40

Overraskende vending, Steinar Nilsen har fått sparken. Pressekonferanse klokka 10.

Jeg trodde ærlig talt ikke på en slik løsning, Steinar Nilsen hadde en sterk posisjon i klubben. Men mulig at spillergruppa er misfornøyd med hans ledelse.

Uansett tror jeg dette er slutten for Steinar Nilsen som trener på toppnivå. Han vil uansett være en legende i TIL og jeg vil være takknemlig for det han har gjort både som trener og spiller.

Hvem blir ny trener i TIL? Flovik kan bli å ta over midlertidig, men de to har jobbet tett sammen og det å ansette assistenten (selvom han har hatt en mer likeverdig rolle i trenerteamet). Så vil det helt sikkert spekuleres i Truls Jenssen som ble forbigått når Agnar Christensen ble ansatt, men om det er aktuellt vites ikke. Sigurd Rushfeldt er endel av trenerteamet, og kan være aktuell, men jeg vet ikke om han har den formelle kompetansen.

Det kan også hentes trenere utenfra, Tommy Svensson har et stort kontaktnett i Sverige og har tidligere hjulpet TIL i trenerjakten. For man kan ikke drømme om et comeback for legenden.

Zanick

Zanick
18.08.15 09:45
GoingKronos: Agnar Christensen

Spesielt forslag av deg, han var jo trener for 6-7 år siden. Kompetansen er der, men har han forbedret seg siden sist ?

GoingKronos

GoingKronos
18.08.15 09:47
Zanick: Spesielt forslag av deg, han var jo trener for 6-7 år siden. Kompetansen er der, men har han forbedret seg siden sist ?

Tror du må lese det jeg skrev på nytt, jeg anbefaler ikke Agnar Christensen, til noe som helst!

tendy

tendy
18.08.15 09:57
GoingKronos: Hvem blir ny trener i TIL?

Roger Nilsen.

GoingKronos

GoingKronos
18.08.15 09:58

Av norske trenere uten tilknytning til TIL så er det ikke veldig mye spennende ledig. Tom Norlie vil helt sikkert bli nevnt om ikke TIL har en løsning på plass ut sesongen alt. Skullerud sikkert også, men var vel familiesituasjon som gjorde at han ikke ville bli i Molde, så da er vel neppe Tromsø videre aktuelt. Perry har vel ikke ny jobb etter floppen i Rosenborg. Harald Aabrekk er en gammel TIL-kjenning, men er nok høye odds på at han får en andre periode i klubben.

Molde20

Molde20
18.08.15 10:04

Dempsey

Gunnar88

Gunnar88
18.08.15 10:06

Perry kan vel passe inn her.

GoingKronos

GoingKronos
18.08.15 10:07

Skandaløs pressekonferanse, styreleder gir ingen tillit når han kaller inn til pressekonferanse og nekter å svare på grunnleggende spørsmål som hvorfor Steinar Nilsen har fått sparken. Det er jo ikke så vanskelig bare å si at det er manglende sportslige resultater, bare pinlig og udugelig.

HuiBuorre

HuiBuorre
18.08.15 10:11

Alle skjønner hvorfor han er sparket, så hvorfor henge seg opp i dette? Styret prøver å skjerme en av TILs legender, og ære være dem for det.

(Innlegget ble redigert 18.08.15 10:13)

arkles

arkles
18.08.15 10:12

Steinar Nilsen ser ut til å være best når han tar over, så Tromsøs beste sjanse for å overleve er nok å la Steinar ta over for seg selv

Kent

Kent
18.08.15 10:14
tendy: Roger Nilsen.

Hvorfor ikke? Syv av syv med Fløya i 2. divisjon kvinner er sterkt.

AlexandrsJelisejevs

AlexandrsJelisejevs
18.08.15 10:14

Hva med duoen Normark/Ulseth?

GoingKronos

GoingKronos
18.08.15 10:16
HuiBuorre: Alle skjønner hvorfor han er sparket, så hvorfor henge seg opp i dette? Styret prøver å skjerme en av TILs legender, og ære være dem for det.

De fremstår usikker, at det ikke er gjennomtenkt og at de ikke har en plan for fremtiden.

emin

emin
18.08.15 10:32

Truls Jenssen er det beste alternativet av lokale alternativer.

HuiBuorre

HuiBuorre
18.08.15 10:36

Bård Flovik skal lede laget "inntil videre". Styret må ha vurdert Steinars stilling over tid når de innkaller til ekstraordinært møte dagen etter siste kamp, og gjør et enstemmig vedtak om å sparke ham. Klart de har noen navn på blokka som de jobber med.

johab

johab
18.08.15 10:42

"– Jeg har vært i styret siden februar i fjor. Dette er den tyngste dagen som styreleder. Det er en tung dag å være her på. Styret tok i går kveld, basert på situasjonen, avgjørelsen om å avslutte arbeidsforholdet med hovedtrener Steinar Nilsen, sa styreleder Per Aronsen."

Den flaueste styrelederuttalelsen til et medium (med forbehold om at Sporten.com har gjort jobben sin) noensinne? Jeg sier ja.

(Innlegget ble redigert 18.08.15 10:43)

GoingKronos

GoingKronos
18.08.15 10:59

Ganske overbevist om at Flovik får tillit ut sesongen, holder TIL seg i tippeligaen så får han fortsette, rykker TIL ned så vil man velge en annen for årene som kommer.

Flovik er en av de aller dyktigste fagfolkene vi har i Norge, men han har ikke ledelseserfaring på det her nivået. Og da er det ikke lett å ta over kommandoen i en organisasjon i krise. Det positive er at han har jobbet mye med talentutvikling og vært landslagstrener for guttelandslag. Så det er lov å håpe på mer fokus på talentutvikling, selvom nedrykksstrid ikke akkurat er den beste forutsetningen for å få unge spillere til å blomstre. Flovik står også for en langt mer offensiv taktikk enn Nilsen.

I 1998 så tok Flovik over som hovedtrener når Håkan Sandberg trakk seg to runder før slutt, så får vi se om det blir mer enn to kamper på Flovik denne gangen.

Kronidioten

Kronidioten
18.08.15 11:20

Sitter med en følelse at dette ikke ble tatt opp første gangen på styrerommet i går kveld, som de forsøker seg på. Isåfall er det alt for sykt. Tror også de har planlagt mer om fremtiden enn det som blir sagt på pressekonferansen, men for å skjerme Steinar mest mulig så forsøker de seg på at det var en "impulsiv" beslutning og ikke en samlet missnøye over lengre tid.

(Innlegget ble redigert 18.08.15 11:21)

LANGEMANN-1968

LANGEMANN-1968
18.08.15 11:27
tendy: Roger Nilsen.

Eventuellt Lillebjørn Nilsen. Et lag som sparker treneren får ofte et oppsving, så dette kan være dårlig nytt for mine venner i Start.

GoingKronos

GoingKronos
18.08.15 11:42

– Jeg er i sjokk. Jeg skjønner ingenting. Dette kommer som lyn og torden fra klar himmel. Jeg hadde ikke sett dette komme, skriver Nilsen i en sms til TV 2.

KaffeOrginal

KaffeOrginal
18.08.15 12:00
LANGEMANN-1968: Et lag som sparker treneren får ofte et oppsving, så dette kan være dårlig nytt for mine venner i Start.

Med mindre Skars tar turen hjemover ...

Artaxerxes

Artaxerxes
18.08.15 12:02
LANGEMANN-1968: Et lag som sparker treneren får ofte et oppsving, så dette kan være dårlig nytt for mine venner i Start.

Nei, de gjør ikke det.

Klubber som har vært gjennom en svært tung periode får derimot ofte et oppsving, enten de sparker treneren eller ikke, den såkalte regresjon til normalen.

(Innlegget ble redigert 18.08.15 12:03)

guru

guru
18.08.15 12:10

Dette er en skandale. Intet mindre. For en gjeng amatører.

Jack_Daniels

Jack_Daniels
18.08.15 12:19

Steinar Nilsen i sjokk? Han har ikke sett det komme? Kombinerer man disse uttalelsene med noe av det fjotten har sagt tidligere i år konkluderer man kjapt med at det må ha rablet fullstendig for Herr Nilsen. 

johab

johab
18.08.15 12:22
GoingKronos: – Jeg er i sjokk. Jeg skjønner ingenting. Dette kommer som lyn og torden fra klar himmel. Jeg hadde ikke sett dette komme, skriver Nilsen i en sms til TV 2.

Fremfor å forklare hvorfor Nilsen må gå velger TIL-sjefene å kjøre følgende mediestrategi: Å forklare hvor fryktelig tungt og leit dette har vært.

Først Aronsen til Sporten.com:
"– Jeg har vært i styret siden februar i fjor. Dette er den tyngste dagen som styreleder. Det er en tung dag å være her på. Styret tok i går kveld, basert på situasjonen, avgjørelsen om å avslutte arbeidsforholdet med hovedtrener Steinar Nilsen, sa styreleder Per Aronsen."

Deretter fra Ulf Johansen til VG:

"– Jeg føler det er tungt. Veldig tungt. Det er en tøff beslutning å ta, men nå er den tatt. Vi må tenke på hva som er best for klubben fremover, men vi tenker jo på Steinar, selvsagt, sier Tromsø-direktør Ulf Johansen.

– Det kom som en overraskelse på ham, legger Johansen til."

Meget spesielt å vektlegge hvor fryktelig vanskelig og belastende dette har vært for styret fremfor å forklare hvorfor beslutningen ble tatt. 

Skal jeg føle sympati nå? Tenke at "Offa: Så måtte du utsettes for dette da, stakkars styreleder. Nei dette må være en fryktelig vond dag, gitt."

Meeeeeeeeeget spesielt. 

(Innlegget ble redigert 18.08.15 12:25)

johab

johab
18.08.15 12:26
Jack_Daniels: Steinar Nilsen i sjokk? Han har ikke sett det komme?

Hvis det stemmer at klubbens mål for året var 12. plass, så har han vel hatt grunn til å være sånn tålelig trygg på å få fortsette så lenge 12. plassen er godt innenfor rekkevidde.

molster

molster
18.08.15 12:28

Rikard Norling er vel ledig?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg