Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Jostein Grindhaug ferdig i FKH...

NYTT TEMA
FinchFarm

FinchFarm
22.09.15 10:25

....ifølge TV2 Sporten og Haugesunds Avis. 

Overtok en middels Adecco-klubb som Haugesund var i 2009 da han overtok etter Rune Skarsfjord. Vant Adecco første året og førte laget til 6. plass i 2010, 6. plass i 2011, 7. plass i 2012 før høydepunktet kom i 2013 med bronse. 

Kjenner jeg nesten får klump i halsen når jeg tenker på alle fine minnene Jostein Grindhaug har gitt oss FKH-supportere de siste 7 årene. Både som person og som lagleder. Fantastisk person som fortjener en hyllest for jobben han har gjort og hvordan han fremstår. Dønn ærlig type som har en vanvittig egenskap til å få spillerne med seg og tro på seg selv. Og krydrer det hele med mye vittige kommentarer. 

Men det var nok rette tidspunkt å gi seg på. Laget har hatt en nedadgående kurve de siste sesongene. Hjertelig velkommen til Dempsey som ny hovedtrener og tusen hjertelig takk for en fantastisk jobb til Jostein Grindhaug!

PS: Skrevet med forbehold om at ryktene stemmer :-)

Cityvenn

Cityvenn
22.09.15 10:29

Hvem skal peise på da??

deleted112509

deleted112509
22.09.15 10:33

Veldig synd at den herligste profilen i tippeligaen slutter. Om han ikke går inn i en annen rolle i fotballen bør TV2 være raske på labben ift å tilby ham en jobb.

JackAass

JackAass
22.09.15 10:34

Æsj, dette er kjedelig for norsk fotball. 

Hvorfor kan vi ikke bli kvitt Fagermo istedet? 

Takk for underholdninga Jostein, hedersmann!

Corlan

Corlan
22.09.15 10:35

Trist å høre. Grindhaug var sympatisk type. Ikke mange som har sittet like lenge. Kanskje bare Fagermo?

Corlan

Corlan
22.09.15 10:36
JackAass: Hvorfor kan vi ikke bli kvitt Fagermo istedet?

Fordi Fagermo er en jævlig bra trener, og har gjort en kjempejobb i Odd, til tross for i overkant breiale og lite gjennomtenkte utspill noen ganger.

FinchFarm

FinchFarm
22.09.15 10:37
Cityvenn: Hvem skal peise på da??

Dette med "Peis på" er vel kanskje blitt selve symbolet på Grindhaugs måte å drive laget på, iallefall de 4-5 første sesongene. 

Glemmer aldri når de ledet 3-0 mot Solskjærs Molde i 2011 og han ble intervjuet i pausen om hvilken taktikk de skulle legge for å bevare ledelsen. Jos svarte: "Taktikk er oppskrytt, her er det bare å peise på."

Kampen endte 5-0. 

tendy

tendy
22.09.15 10:37

Trist som faen!!!!

deleted112509

deleted112509
22.09.15 10:56
Corlan: Fordi Fagermo er en jævlig bra trener, og har gjort en kjempejobb i Odd,

Fagermo er en "drittsekk" for de fleste som ikke holder med Odd, men vi trenger også slike i Tippeligaen. Han er med å skape blest rundt tippeligaen.

At han har gjort en god jobb i Odd er det vel heller ingen tvil om.

Dog trenger vi både "drittsekker" som Fagermo og fargeklatter som Grindhaug.

Heborres

Heborres
22.09.15 10:58

Trist, men ikke uventet.

Blir interessant å se hva Dempsey får ut av laget til neste år, og hvem han vil ha inn som assistent.

Kjenner jeg er litt småskeptisk til fremtiden.

Fishstick

Fishstick
22.09.15 10:58

Herlig fyr. Synd at han slutter. Tippeligaen blir litt kjipere nå.

Artaxerxes

Artaxerxes
22.09.15 11:00
JackAass: Hvorfor kan vi ikke bli kvitt Fagermo istedet?

Er det ikke deilig å ha noen å hate?
Føles det ikke godt å ha noen å hate?

Heborres

Heborres
22.09.15 11:00

Ser ut som Grindhaug overtar noe av det som Helgeland holdt på med, men stillingstittelen er nå "leder A-lag".

FK Haugesund kan i dag også meddele at Jostein Grindhaug går av som hovedtrener etter sesongen men fortsetter i klubben som leder A-lag de tre neste årene. Spillerlogistikk, spillerrekruttering og ”scouting” vil være Josteins fremste oppgave i de neste årene.

(Innlegget ble redigert 22.09.15 11:01)

Corlan

Corlan
22.09.15 11:01
deleted112509: Fagermo er en "drittsekk" for de fleste som ikke holder med Odd, men vi trenger også slike i Tippeligaen. Han er med å skape blest rundt tippeligaen. At han har gjort en god jobb i Odd er det vel heller ingen tvil om. Dog trenger vi både "drittsekker" som Fagermo og fargeklatter som Grindhaug.

Helt enig. Det er berrikende på norsk fotball med begge trenertypene. Det vi trenger færre av derimot er grå mus som Skullerud.

Cobi

Cobi
22.09.15 11:01

Jeg kjenner også at timingen kan være riktig, det vært en god del å utsette på vurderingene hans de to siste sesongene. De få spørsmålstegnene rundt han de siste årene blekner likevel så det synger etter i forhold til alle de positive tingene han har gitt denne klubben, og Jostein Grindhaugs navn står ikke bare i gullskrift i FK Haugesunds historie, det står med den aller tykkeste gullskriften av alle. En fantastisk type, en helt enestående ambassadør som virkelig har satt Haugesund på det norske fotballkartet.

Det er lett å glemme hvilken klubb han egentlig tok over, når vi nå går rundt og er skuffa over å ligge litt nede på tabellen, om enn på en relativt sikker plass godt over nedrykksstreken. Grindhaug tok over en klubb i Adeccodassen, en klubb som med unntak av 9.plassen i 1997 aldri hadde overlevd i Tippeligaen. I likhet med alle de andre Haugesundslagene som har vært oppe og prøvd seg, that is. Nå er man ikke bare etablert i Tippeligaen og litt småskuffa over å bare ligge på 10.plass, man har under Grindhaugs sportslige ledelse bygget seg opp til å ha Tippeligaens 6.største budsjett denne sesongen og overlever fint i divisjonen uten finansiell doping, man har utbedret stadion for 160 millioner kroner, man har rett og slett gått fra å være en klubb i en fotballinteressert by hvor alle snakket om potensialet for laget som gjerne lå i Adeccoen, til å være et lag «alle» regner med at skal være et av de faste Tippeligalagene.

Kvantesprang, kaller man det. Og selv om Grindhaug for all del ikke har hele æren for fremgangen, har han vært ansiktet utad og den sportslige ansvarlige og dermed den kanskje aller viktigste bidragsyteren til det eventyret FK Haugesund har vært under hans ledelse.

Nå er det bekreftet at han blir værende i klubben i en slags sportsdirektørrolle. Leder A-lag kalles det, med hovedansvar for spillerlogistikk og scouting. Og helt sikkert ansikt utad, ikke helt ulikt hvordan Asbjørn Helgeland var det da han hadde den rollen. Jeg er ikke udelt positiv til Grindhaug i en slags sportsdirektørrolle, det er ikke på den siden han har vært aller vassest disse årene, men samtidig er det være uhyre viktig å beholde han i klubben.

Og så blir det visst Dempsey som trener neste sesong. Kontinuitet er bra, men jeg er mildt sagt usikker på om Dempseys mer ballbesittende stil er positivt for FKH.

GoingKronos

GoingKronos
22.09.15 11:06
Corlan: Det vi trenger færre av derimot er grå mus som Skullerud.

I følge ryktene så peisa jo han også på i Molde ;)

Champions07

Champions07
22.09.15 11:12
FinchFarm: Glemmer aldri når de ledet 3-0 mot Solskjærs Molde i 2011 og han ble intervjuet i pausen om hvilken taktikk de skulle legge for å bevare ledelsen. Jos svarte: "Taktikk er oppskrytt, her er det bare å peise på." Kampen endte 5-0.

Dette er bare rått.

Svartbaken

Svartbaken
22.09.15 11:19

Jostein har vært fantastisk, noe mer er det egentlig ikke å si. Uten tvil klubbens største profil noensinne og kanskje også den aller, aller største samlet sett når en ser på hva han har bidratt med, både som spiller og trener. Det er vel kun Asbjørn Helgeland som er i nærheten av å matche han i så måte.

Jeg tror likevel, som andre også er inne på, at det er riktig å tre til side nå. Alt har en ende og det har hakket litt de siste sesongen. Jostein har også virket litt mer trøtt og mindre på enn hva som var tilfellet frem til 3. plassen i 2013.

Personlig er jeg også veldig glad for at han fortsatt blir værende i klubben, han kan da fortsatt være et ansikt utad, der han gjør en formidabel jobb og betyr veldig, veldig mye, samtidig som vi beholder litt kontinuitet. Jeg er egentlig ikke så skeptisk heller jeg, han er dedikert, har bred erfaring, mye kontakter og vet etter hvert litt om hva som skal til. Jeg ser det også som positivt at vi i hvert fall får inn en fotballmann i en slik rolle, jeg fryktet nemlig at dette var noe som skulle nedprioriteres etter at Asbjørn forsvant og Opedal overtok.

Dempsey? Vel, tja... jeg er villig til å gi han tid, men han står nok for en filosofi som er et stykke fra det som har gitt oss suksess. Skal han gjennomføre dette så kreves det ganske store endringer i spillerstallen for dagens mannskap er rett og slett ikke godt nok (vel, det gjelder vel muligens uansett). Men han er utvilsomt dyktig, får ekstremt mye lovord for jobben han gjør på feltet overalt hvor han har vært, så også i Haugesund, så om han nå får enda mer tid og man har mulighet (det var det med økonomien da) til å ta grep med spillerstallen så tror jeg det kan bli bra.

Og så blir det spennende å se hvem som blir assistent. Kan det tenkes at det er der Horneland-ryktene kommer inn? Det ville i så fall vært veldig, veldig bra.

Roedgata

Roedgata
22.09.15 11:57

Grindhaug fortjener en real klapp på skuldra for det han har tilført Haugesund, men også Tippeligaen generelt. Han har vært dønn ærlig, engasjert og utadvendt. Tror Haugesund gjør lurt i å beholde ham i klubben, men jeg er usikker på om han er sportsdirektør-typen. Tipper han ikke klarer å takke nei om det skulle dukke opp et tilbud om å trene et annet TL-lag en gang i framtida.

jackblack

jackblack
22.09.15 11:59

Synd.. 

En fargeklatt mindre i TL

HansToreLem

HansToreLem
22.09.15 12:11

Jeg mener fotballens grunnide er at kamerater fra en bygd eller by spiller på samme lag. Summen av kameratskap og samholde blir større enn de 11 spillernes ferdigheter tilsammen. I den moderne fotballen hvor kjøp, salg og jaget etter mer penger på andre siden av bekken er normalen, er det befriende med lag som Haugesund og Mjøndalen. De forstår at bare ett lag kan ta seriegull og står last og brast med sine trenere. Har aldri hatt noe forhold til Haugesund, men typer som Grindhaug gir meg troen på at det fortsatt kan bygges fotballag uten utelukkende å kjøpe inn spillere.  

Dimmi

Dimmi
22.09.15 13:38
Cobi: En fantastisk type, en helt enestående ambassadør som virkelig har satt Haugesund på det norske fotballkartet.

Hør, hør.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg