Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tippeliga-opprør mot Hallén

NYTT TEMA
KingKongHalvor

KingKongHalvor
30.09.15 07:55

Vålerengas-leder Stig-Ove Sandnes mener tiden er overmoden for at Yngve Hallén takker for seg som fotballpresident. Han får støtte fra både Stabæk- og Sarpsborg-ledelsen.

Samtidig ønsker Odds daglige leder Einar Håndlykken at et eksternt advokatselskap tar en grundig vurdering av valgkomiteens leder Marianne Brynildsens habilitet. 15. januar offentliggjør valgkomiteen sin innstilling på hvem som skal styre norsk fotball de neste årene.  (vg.no)

På tide at det kommer noen reaksjoner fra TL-lederne, har ventet på det lenge. Jeg er ikke den som syns det bare er nisser i NFF, men Hallén har jeg ingen tro på lenger. 

Jobben til valgkomitéen og måten Hallén tilkjennega sitt kandidatur - igjen, er i beste fall kritikkverdig. En ekstern evaluering burde vært gjennomført, men spørs om viljen er tilstede.

(Innlegget ble redigert 30.09.15 07:56)

dPdP

dPdP
30.09.15 08:00

Det blir vel opprettet straffesaker mot Vif, Odd, Sarpsborg og Stabæk nå.

Samuh0lm

Samuh0lm
30.09.15 08:42

De kan iallefall glemme hjemmekamp på 16.mai..

Sparedusj

Sparedusj
30.09.15 09:01

Dette hyller jeg. Kudos til enga, særp og odd!

..og Stabæk.

(Innlegget ble redigert 30.09.15 09:03)

toro_lover

toro_lover
30.09.15 09:02

Mye kameraderi her ja. Bra det blir belyst.

GoingKronos

GoingKronos
30.09.15 09:17

Lite er forandret siden for to år siden, Hallén må bort - men det fins ikke motkandidater. Men nå er det tid å finne frem til en annen kandidat, gjerne en utenfra. Problemet er at Hallén kjører akkurat samme opplegg som Blatter, han får støtte fra breddeklubber akkurat som Blatter får støtte fra miniputtland i fotballsammenheng. Så får vi regne med at Hallén bruker renere metoder for å få sin støtte.

KingKongHalvor

KingKongHalvor
30.09.15 09:26
GoingKronos: Lite er forandret siden for to år siden, Hallén må bort - men det fins ikke motkandidater. Men nå er det tid å finne frem til en annen kandidat, gjerne en utenfra.

Ja, gjerne utenfra, tror det hadde vært godt for den organisasjonen å få noe nytt blod. Internt er det vel ingen som vil ta opp kampen, så jo hvordan det gikk med Loe da han prøvde.

hrrreminius

hrrreminius
30.09.15 09:36

Høres nesten ut som at Sandnes prøver å posisjonere seg mot en ny jobb. Han er en del av pampeveldet han også. 

(Innlegget ble redigert 30.09.15 09:39)

KingKongHalvor

KingKongHalvor
30.09.15 09:58

Sandnes er en veldig dyktig fyr, og godt mulig at han har ambisjoner på sikt. Men synd om de få som tør å være kritisk mot systemet straks skal mistenkes for å mele sin egen personlige kake. 

jackblack

jackblack
30.09.15 10:49
hrrreminius: Høres nesten ut som at Sandnes prøver å posisjonere seg mot en ny jobb. Han er en del av pampeveldet han også.

Pampeveldet? på hvilken måte?

Fordi han har vært leder i Tromsø og Vålerenga?

Syltynt forsøk... 

Svartbaken

Svartbaken
30.09.15 10:55
jackblack: Fordi han har vært leder i Tromsø og Vålerenga?

Ikke glem at han også har vært assisterende generalsekretær i NFF, uten at jeg sier at han posisjonerer seg, det tror jeg nemlig ikke.

GLarsen

GLarsen
30.09.15 11:02
hrrreminius: Høres nesten ut som at Sandnes prøver å posisjonere seg mot en ny jobb. Han er en del av pampeveldet han også.

Så hvis man er en del av systemet så er man automatisk diskvalifisert til å være en del av løsningen ?

I et pampevelde som NFF er det veldig vanskelig å få til endringer fordi alle verner om seg og sine og om man ser til f.eks UEFA er det jo nærmest umulig å få til endringer selv når man vet at korrupsjonen florerer. Det blir naivt å tro at noen utenfra kan gjøre noen særlig forskjell og dermed må endringene gjøres fra innsiden, i det minste i starten, og så kan man få inn nye folk når organsisasjonen begynner å åpne for endringer. 

Jeg var kritisk til Sandnes når han kom da jeg ikke helt så at forholdene i hans forrige klubb, TIL, tilsa at dette var personen som skulle klare å rydde opp i VIF men han har bestått den prøven med glans. Nå kan det godt hende at "ryddegutt" er det han er best på og det er slett ikke sikkert han er rette mann for den oppbyggingsfasen vi nå går inn i men han fremstår som såpass dyktig og ryddig at det slett ikke er umulig. Kan du gjøre en slik jobb i VIF hvor skapene er fulle av skjeletter og alle og enhver har en mening om hvordan klubben skal drives så er det slett ikke umulig at du har ambisjoner om å klatre helt til topps i fotballen her i landet men jeg ser ikke helt problemet med det, det er fortsatt ikke umoralsk å ha ambisjoner

Noen må si fra når man mener at ting kan gjøres bedre og det må kunne gjøres uten at man automatisk mistenkes for å ha en egen agenda

GLarsen

GLarsen
30.09.15 11:03
Svartbaken: Ikke glem at han også har vært assisterende generalsekretær i NFF, uten at jeg sier at han posisjonerer seg, det tror jeg nemlig ikke.

Den hadde jeg faktisk misset, takk for faktaopplysning

hrrreminius

hrrreminius
30.09.15 12:39
jackblack: Fordi han har vært leder i Tromsø og Vålerenga?

Sjekk CV-en hans litt nøyere du. 

(Innlegget ble redigert 30.09.15 12:40)

Pugachev

Pugachev
30.09.15 12:58

Ivar Hoff for president. Svein Rustad som styrelder.

Rockets_AA

Rockets_AA
30.09.15 14:32

Dette opprøret betyr ingenting. Det er de som innehar de politiske vervene i klubbene som må gjøre opprør, ikke de som er ansatt, de har ingen stemmer. Annet enn i VG da. Så får håpe Enga, Odd osv får de som innehar verv og deltar på tinget med på dette opprøret også.

BuryMeInSmoke

BuryMeInSmoke
30.09.15 16:35

Vil gjerne at dette skjer:

Et "enstemmig" styre ber Hallén trekke seg med umiddelbar virkning. Erstatter skal allerede være på plass i Egil 'Drillo' Olsen. Med Guttorm Dilling som sin høyrehånd.

RickiBK

RickiBK
30.09.15 16:41
hrrreminius: Sjekk CV-en hans litt nøyere du.

Hva er det som mangler i hans CV der da? Generalsekretærjobben i NFF?

GoingKronos

GoingKronos
30.09.15 17:48
GLarsen: Nå kan det godt hende at "ryddegutt" er det han er best på

I TIL ryddet han ikke stort, men han var flink til å prate, men orden på økonomien fikk han ikke.

KenMonkou

KenMonkou
30.09.15 17:51
Sparedusj: Dette hyller jeg. Kudos til enga, særp og odd! ..og Stabæk.

Det blir nok OBOS-Liga på de etter dette!

GLarsen

GLarsen
30.09.15 18:57
GoingKronos: I TIL ryddet han ikke stort, men han var flink til å prate, men orden på økonomien fikk han ikke.

Nei det var vel det inntrykket jeg hadde også da han kom hit og jeg forstod lite av ansettelsen da, innrømmer med glede at jeg tok dundrende feil og at for oss har han gjort en meget god jobb og fremstår som meget dyktig. Mulig stilen hans passer bedre i en litt større organisasjon  eller noe slikt, hvem vet

seriemester2013

seriemester2013
30.09.15 21:49

Leder av valgkomiteen i tillegg gitt en rekke verv innenfor fotballen, snakk om å male seg lenger og lenger inn i et hjørne. Denne gangen kan han da ikke komme seg ut?

ehall

ehall
01.10.15 13:31

Det er å høy tid den korrupte mafiabossen tar sin hatt og forsvinner. Ingen i historien har ødelagt så mye for norsk fotball. 

GLarsen

GLarsen
10.10.15 10:43

Nå er ikke jeg hverken jurist eller "ekspert" men dette er vel omtrent et skoleeksempel på inhabilitet

http://www.aftenposten.no/100Sport/idrettspolitikk/Etter-heftig-kritikk-NFFs-valgkomit-mener-lederen-er-habil-616142_1.snd

Er ingen korrupsjon i NFF, overhodet ikke

(Innlegget ble redigert 10.10.15 10:43)

KingKongHalvor

KingKongHalvor
10.10.15 11:50
GLarsen: Nå er ikke jeg hverken jurist eller "ekspert" men dette er vel omtrent et skoleeksempel på inhabilitet http://www.aftenposten.no/100Sport/idrettspolitikk/Etter-heftig-kritikk-NFFs-valgkomit-mener-lederen-er-habil-616142_1.snd Er ingen korrupsjon i NFF, overhodet ikke

Det er nesten uvirkelig, for en gjeng.

zephyrus

zephyrus
10.10.15 12:59
ehall: den korrupte mafiabossen

Det var da voldsomt...

GLarsen

GLarsen
10.10.15 14:07
KingKongHalvor: Det er nesten uvirkelig, for en gjeng.

Mhm. Litt sterkt å dra frem korrupsjonsanklagene kanskje men at de overhodet ikke ser problemet her er jo skremmende, dama kan være ufattelig dyktig og verdens ærligste menneske men det er det knapt noen som kommer til å tro på. Det som er riktig ille er jo at hun ikke ser det selv heller om hun er så dyktig at NFF vil ha henne med i diverse styrer, er det virkelig så fantastisk å være en del av NFFs indre krets at man synes det er greit å fremstå som korrupt for omverdenen .... ?

ehall

ehall
10.10.15 21:27

zephyrs: Ja, når han beriker seg selv og organisasjonen med meget tvilsomme metoder så kommer den karakteristikken. Hans støtte til korrupte ledere som er høyere på strå internasjonalt bygger under det. Det har blitt så vanvittig mye penger med den moderne fotballen at det får ille utslag. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg