Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Birkelund ferdig i Brann ?

NYTT TEMA
KaffeOrginal

KaffeOrginal
15.10.15 21:36

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/--Han-er-ferdig-i-Brann-hvis-de-rykker-opp-619473_1.snd

Dette var da usedvanlig klønete av Brann . Jada , jeg ser at det er den forbannede agenten som fyrer opp historien , sikkert ikke helt tilfeldig rett etter en god kamp .

Men jeg er litt overrasket og skuffet om dette stemmer .

stikkpillen

stikkpillen
15.10.15 21:43
KaffeOrginal: Dette var da usedvanlig klønete av Brann

kan det være et takk for sist fra Soltvedt fordi Birkelund valgte ST. Etienne fremfor ungdomsgruppen til Brann for noen sesonger siden?

Håper ikke det, men hva er ellers grunnen? 

kytec

kytec
15.10.15 21:46

Ingen grunn til å diskutere dette i klubbtråden.

Blir nok solgt til Brann for fire millioner når han har blitt god. 

Td. i Sogndal. 

KaffeOrginal

KaffeOrginal
15.10.15 21:47
kytec: Ingen grunn til å diskutere dette i klubbtråden.

Det er vi helt enig i .

lsklars

lsklars
15.10.15 21:59

Seriøst, dette trengtes en egen tråd. Godt denne kom kjapt på banen. 

KaffeOrginal

KaffeOrginal
15.10.15 22:14
lsklars: Seriøst, dette trengtes en egen tråd. Godt denne kom kjapt på banen.

Det vi ikke trenger er slike kommentarer , er du ikke enig ?

glady

glady
15.10.15 22:26

Godt å se at det finnes diskusjonstråder fra nyhetsaker i norsk fotball midt mellom all surret med samletrådene. 

For øvrig er det trist og lei og alt det der dersom han forsvinner fra Brann. Kvalitetsindreløper. 

lsklars

lsklars
15.10.15 22:36
KaffeOrginal: Det vi ikke trenger er slike kommentarer , er du ikke enig ?

Det jeg ikke skjønner hvorfor slike tråder som kun er av interesse for dere Brann-supportere absolutt må lage en egen tråd av dette, noe som er totalt uinteressant for oss allmenne supportere. Dere er jo desperate av å lage tråder som omhandler Brann så fort noe dukker opp. 

Hvilken interesse tror du dette har for andre her inne? Han spiller for et OBOS-lag. Har han i det hele tatt spilt noe særlig i år? Du skjønner tegning, gjør du ikke? 

KaffeOrginal

KaffeOrginal
15.10.15 22:49
lsklars: Det jeg ikke skjønner hvorfor slike tråder som kun er av interesse for dere Brann-supportere absolutt må lage en egen tråd av dette, noe som er totalt uinteressant for oss allmenne supportere. Dere er jo desperate av å lage tråder som omhandler Brann så fort noe dukker opp.
Hvilken interesse tror du dette har for andre her inne? Han spiller for et OBOS-lag. Har han i det hele tatt spilt noe særlig i år? Du skjønner tegning, gjør du ikke?

Nå driter jeg vel strengt tatt i hva du skjønner eller ei , men kan jo prøve å forklare litt for deg .

Hvis vi ser bort fra det sikkert velfortjente OBOS-sparket så er altså budskapet ditt at du ikke er interessert i andre klubber . Da vil jeg foreslå at du holder deg på ett lukket fugleforum eller gir faen i absolutt alle andre tråder .

Før man begynte med dette "klubbtrådhelvettet" som er helt meningsløst og ødelegger VG som diskusjonskanal. Hva er vitsen med en haug med lukkede tråder for kun meget spesielt interesserte  ?

I gode gamle dager kunne man gå inn på forumet og skumlese gjennom sakene og få en oversikt over det som rørte seg i norsk fotball på overskriftsnivå . Viking kjøper en spiller , LSK ser på denne spilleren osv osv .

NÅ må man tråle seg gjennom alle klubbenes tråder for å få tilsvarende bilde og det har JEG ikke interesse av å gjøre .

Interessant dog at du kaster deg ut i dette med forumpolitihatten din på . Ingen som har spurt deg , holde deg borte om du er uinteressert .

SÅNN ... og så over til sakens kjerne .

Ser at du har en litt fotballrelatert spørsmål der inne også . Nei , han har ikke spilt så mye i år . Om du er interessert så kan du spørre om dette ordentlig her så får du et ordentlig svar muligens .

Det som er interessant her er jo at klubben tydeligvis har gitt ham signaler om at neste år er han kun interessant dersom man ikke rykker opp . Det synes jeg er en interessant holdning . Her kan du få lov til å være med å diskutere om Brann har opptrådd tåpelig her , eller om dette er spillerens agent som fyrer opp en sak .

Skal du bare stønne "klubbtråd" så kan du holde deg i din egen sådan. Skal ikke plage deg mye der :-)

glady

glady
15.10.15 22:55
lsklars: Det jeg ikke skjønner hvorfor slike tråder som kun er av interesse for dere Brann-supportere absolutt må lage en egen tråd av dette, noe som er totalt uinteressant for oss allmenne supportere. Dere er jo desperate av å lage tråder som omhandler Brann så fort noe dukker opp.  Hvilken interesse tror du dette har for andre her inne? Han spiller for et OBOS-lag. Har han i det hele tatt spilt noe særlig i år? Du skjønner tegning, gjør du ikke?

Nå handler denne tråden om Eirik Birkelunds (eventuelle exit) fra Brann. Dette er avsporing av debatten og er derfor meldt fra til Mod. Skal du ha en debatt om opprettelse av tråder generelt så finnes det andre forum for dette.  

King_Kenny92

King_Kenny92
15.10.15 22:56

Forumpolitiet slår til igjen ser jeg.

glady

glady
15.10.15 22:57
lsklars: Det jeg ikke skjønner hvorfor slike tråder som kun er av interesse for dere Brann-supportere absolutt må lage en egen tråd av dette, noe som er totalt uinteressant for oss allmenne supportere. Dere er jo desperate av å lage tråder som omhandler Brann så fort noe dukker opp.  Hvilken interesse tror du dette har for andre her inne? Han spiller for et OBOS-lag. Har han i det hele tatt spilt noe særlig i år? Du skjønner tegning, gjør du ikke?

Forresten er det ikke opp til deg om tråden har interesse hos brukerne her inne. Er det lite interesse vil den raskt falle ut fra side 1. Problem løst. 

Nå tilbake til tema: Kjipt og leit om han forsvinner. Kvalitetsindreløper. Klart bedre enn Skaanes per nå. 

KaffeOrginal

KaffeOrginal
15.10.15 23:02
glady: Nå tilbake til tema: Kjipt og leit om han forsvinner. Kvalitetsindreløper. Klart bedre enn Skaanes per nå.

Det jeg lurer på er hva Brann egentlig tenker her .

OG da ser jeg bort fra at spillerens agent nok muligens benytter en god kamp til å krangle litt med klubben . Om det blir mange slike historier så er det ikke noe kvalitetsstempel for adminstrasjonen mener  jeg .

Til neste år så må man se på hvilke spillere man har i troppen.

Får man tilbake Askar muligens ? Rennie er jo bare på lån .

Haugen ? Vil han godta den nye lønnsmodellen ?

Skaanes ? Er han virkelig bedre ? Eller er det slik at man har havnet i en situasjon der klubben følte de måtte velge mellom Skaanes og Birkelund og derfor valgte Skaanes ? Da har vi en litt sånn Birkir situasjon igjen ( var forresten enig i at vi den gangen skulle satse på vår unge lovende back )

glady

glady
15.10.15 23:15
kytec: Blir nok solgt til Brann for fire millioner når han har blitt god.  Td. i Sogndal.

Ikke utenkelig, selv om fire mill er mye penger i dagens marked. Får han tillit over tid i indreløper-rollen, kan han blomstre. 

lsklars

lsklars
15.10.15 23:16
glady: Dette er avsporing av debatten og er derfor meldt fra til Mod.

Siden det snakkes høyt om forumpoliti i denne tråden vil jeg anta du stiller ganske så sterk. Forøvrig interessant å se en melde inn slikt til Øyvind. Jeg antar han vil slå hardt ned på dette. Forøvrig må du ha fryktelig lite å gjøre, sånn btw. 

glady

glady
15.10.15 23:21
KaffeOrginal: Det jeg lurer på er hva Brann egentlig tenker her . OG da ser jeg bort fra at spillerens agent nok muligens benytter en god kamp til å krangle litt med klubben . Om det blir mange slike historier så er det ikke noe kvalitetsstempel for adminstrasjonen mener  jeg . Til neste år så må man se på hvilke spillere man har i troppen. Får man tilbake Askar muligens ? Rennie er jo bare på lån . Haugen ? Vil han godta den nye lønnsmodellen ? Skaanes ? Er han virkelig bedre ? Eller er det slik at man har havnet i en situasjon der klubben følte de måtte velge mellom Skaanes og Birkelund og derfor valgte Skaanes ? Da har vi en litt sånn Birkir situasjon igjen ( var forresten enig i at vi den gangen skulle satse på vår unge lovende back )

Agenten går nok ut med dette nå for å trigge interesse hos andre klubber. Bra timing å gjøre det etter en meget bra kamp. Spørsmålet er dog når var det Soltvedt ga agenten denne beskjeden? Var det to måneder siden, eller var det to dager siden? Fotball er ikke statisk, mye kan ha endret seg i løpet av denne tiden. For Brann sin del er det ekstremt viktig at divisjonsstatusen blir klar så raskt som mulig slik at man kan for alvor intensivere stallsammensetningen. 

lsklars

lsklars
15.10.15 23:22

Men for all del - jeg skal la dere diskutere Birken i fred - har ikke noe behov for å skape dårlig stemning. Stå på! 

glady

glady
15.10.15 23:25
lsklars: Siden det snakkes høyt om forumpoliti i denne tråden vil jeg anta du stiller ganske så sterk. Forøvrig interessant å se en melde inn slikt til Øyvind. Jeg antar han vil slå hardt ned på dette. Forøvrig må du ha fryktelig lite å gjøre, sånn btw.

Jeg reagerer når folk avsporer en for meg interessant diskusjon. Torry var i sin tid ganske streng på det. Jeg vet ikke om denne Øyvind er det samme. Var det han som ikke kunne og/å-regelen?

Jeg takker ellers for omtanken. For øvrig har jeg meldt fra om din nye avsporing. 

glady

glady
15.10.15 23:29
stikkpillen: kan det være et takk for sist fra Soltvedt fordi Birkelund valgte ST. Etienne fremfor ungdomsgruppen til Brann for noen sesonger siden? Håper ikke det, men hva er ellers grunnen?

Man vil ha nye spillere inn, og da må noen ut. Det er flere spillere jeg ville kastet ut før Birkelund, men det er ikke sikkert Soltvedt og Nilsen er enige med meg. 

Realisten123

Realisten123
15.10.15 23:34
lsklars: Men for all del - jeg skal la dere diskutere Birken i fred - har ikke noe behov for å skape dårlig stemning. Stå på!

Vi Brann-supportere er en merkelig gjeng:) Jeg er forøvrig helt enig med deg, det er for mange tråder som startes opp som omhandler Brann. Dette er en sak som er perfekt i klubbtråden, og det er egentlig bare trenerutskiftninger og store overganger som fortjener en egen tråd. Handler ikke om forumpoliti eller ikke folkens, det handler om sunn fornuft. Det er ikke bare Brann-supportere på Fotball-norsk skjønner dere.

KaffeOrginal

KaffeOrginal
15.10.15 23:41
Realisten123: det er egentlig bare trenerutskiftninger og store overganger som fortjener en egen tråd

helt uenig  - og det gjelder alle klubber .

ALLE nyheter av en hvis størrelse fortjener sine 5 minutter . Er det uinteressant forsvinner den av seg selv. Null problem

Bare tenk på alle "I told you so" øyeblikkene man går glipp av pga klubbtrådene . Man kan finne tilbake til en tråd som dette om ett år eller fem når det skulle bli interessant - lykke til med å finne tilsvarende interessant diskusjon gjemt inne i klubbtråd .

KaffeOrginal

KaffeOrginal
15.10.15 23:42
glady: Spørsmålet er dog når var det Soltvedt ga agenten denne beskjeden? Var det to måneder siden, eller var det to dager siden? Fotball er ikke statisk, mye kan ha endret seg i løpet av denne tiden

Noe jeg tenkte på også ... mulig at man ikke har sett opprykkspøkelset og regnet med ny OBOS kontrakt både for Birkelund og Brann . Nå da det faktisk er en mulighet for null slike så lekker man "nyheten"

Og timingen er god etter en god kamp selvsagt

KaffeOrginal

KaffeOrginal
15.10.15 23:43
glady: Man vil ha nye spillere inn, og da må noen ut. Det er flere spillere jeg ville kastet ut før Birkelund,

Jepp , men må man "kaste ut" noen ? Er det en risiko at spillere forsvinner av seg selv .

Hatleking

Hatleking
15.10.15 23:43

Kvifor er det dumt med nye trådar? VGD-aktiviteten går ned. At alt skal samlast i klubbtrådar er berre tull.

glady

glady
15.10.15 23:45
Realisten123: Vi Brann-supportere er en merkelig gjeng:) Jeg er forøvrig helt enig med deg, det er for mange tråder som startes opp som omhandler Brann. Dette er en sak som er perfekt i klubbtråden, og det er egentlig bare trenerutskiftninger og store overganger som fortjener en egen tråd. Handler ikke om forumpoliti eller ikke folkens, det handler om sunn fornuft. Det er ikke bare Brann-supportere på Fotball-norsk skjønner dere.

Dette er en diskusjonstråd om en norsk fotballspiller som spiller i en norsk storklubb. På hvilken måte har den ikke livets rett i et forum som ynder å kalle seg Fotball-norsk? Om den er så uinteressant, så vil den forsvinne nedover og til side 2 før du rekker å si opprykk. Det er opp til forumbrukerne å bestemme om de vil bruke tråden, ikke en og annen forståsegpåer. For noen år siden, da vgd faktisk var interessant, fløt det med diskusjonstråder på førstesiden, alt av nyheter som omhandler norsk fotball kunne diskuteres i separerte tråder. Når en spiller går fra f.eks Viking til Lillestrøm kunne man gå inn i én tråd og diskutere dette, i stedet for slik det er nå hvor diskusjonen spres i minst to klubbtråder, og i klubbtrådene er det iblandet med allskens trivielle ting som jeg ikke har interesse for, men som jeg må lese gjennom hvis jeg vil lese om den spesifkke overgangen. Tåpelig, uoversiktelig og tungvint. 

I gamle dager var faktisk vgd det fora man går først til når man vil vite siste nytt om norsk fotball. Nå er den funksjonen mer eller mindre borte. 

KaffeOrginal

KaffeOrginal
15.10.15 23:45
Realisten123: Det er ikke bare Brann-supportere på Fotball-norsk skjønner dere.

La oss se på det som skjer på fotball Norsk akkurat nå .

Ikke lett å få noen oversikt her ==>

Birkelund ferdig i Brann ?  KaffeOrgin.. 23 23:43
Regnesentral om OBOS ...  KaffeOrgin.. 25 23:41
Oppskrytte og undervurderte spillere i...  krakra_2 143 23:36
Playoffmotstander: Meningsmåling  Fritz_ 98 23:21
Vålerenga Fotball - klubbtråd  Waliser 14493 23:21
Kamptråd: Lillestrøm - FK Haugesund  Heborres 11 23:20
2 divisjon Avdeling 4 - 2015  hoemb 853 22:53
EM-playoff (12/13/14 nov - 15/16/17 nov)  supersubbe.. 26 22:34
Sportsklubben Brann (Klubbtråd)  Atlin 11112 22:29
For Bergensere : Samletråd om...  KaffeOrgin.. 52 22:16
Lillestrøm Sportsklubb - Klubbtråd  Gardio 13275 22:01
Kamptråd Strømsgodset - Odds ballklubb  Gunnar88 59 21:55
Høgmo må gå!!  Samuh0lm 624 21:31
Tippeliga-konkurransen 2015 Runde 27  S08 32 21:02
** Italia – Norge **  Perseus 2569 21:00
Bodø/Glimt [Klubbtråd]  Shelvey 3325 20:33
Viking FK [Klubbtråd]  Reidar-og-.. 37406 20:29
2 divisjon avdeling 2 - 2015  BigTonyAda.. 2018 18:59
Kamptråd Vålerenga Vs. Sarpsborg 08  jackblack 2 16:11
Norske lag i europacupene 2015  asmodan 2593 14:46
Fredrikstad FK (Klubbtråd)  FFK 352 14:42
Molde FK - klubbtråd 2015  DietCoke 13415 14:38
Odds Ballklubb 2015  Canucks 1756 13:50
Eliteturneringer 2015  CapoConsig.. 410 12:26
Tre år for Skarsfjord i Hønefoss  eagle54 122 12:16
Strømsgodset IF - sesongen 2015  Marrern 9455 12:08
Kamptråd Rosenborg v Bodø/Glimt  georgioss 6 09:16
Resultattips Brann 2015  Tjaaah 506 14.10.2015
Brann - Jerv, ikveld kl 19  Hepp1971 125 14.10.2015

KaffeOrginal

KaffeOrginal
15.10.15 23:47
glady: Dette er en diskusjonstråd om en norsk fotballspiller som spiller i en norsk storklubb. På hvilken måte har den ikke livets rett i et forum som ynder å kalle seg Fotball-norsk? Om den er så uinteressant, så vil den forsvinne nedover og til side 2 før du rekker å si opprykk. Det er opp til forumbrukerne å bestemme om de vil bruke tråden, ikke en og annen forståsegpåer. For noen år siden, da vgd faktisk var interessant, fløt det med diskusjonstråder på førstesiden, alt av nyheter som omhandler norsk fotball kunne diskuteres i separerte tråder. Når en spiller går fra f.eks Viking til Lillestrøm kunne man gå inn i én tråd og diskutere dette, i stedet for slik det er nå hvor diskusjonen spres i minst to klubbtråder, og i klubbtrådene er det iblandet med allskens trivielle ting som jeg ikke har interesse for, men som jeg må lese gjennom hvis jeg vil lese om den spesifkke overgangen. Tåpelig, uoversiktelig og tungvint.
I gamle dager var faktisk vgd det fora man går først til når man vil vite siste nytt om norsk fotball. Nå er den funksjonen mer eller mindre borte.

Måtte bare sitere dette i total og si

ENIG !!

glady

glady
15.10.15 23:48
KaffeOrginal: Jepp , men må man "kaste ut" noen ? Er det en risiko at spillere forsvinner av seg selv .

Jeg tror ikke man behøver å kaste ut så mange spillere. Flere spillere under kontrakt vil også forsvinne, enten på lån eller permanent. Minst én av Pallesen og Heggland spiller i en annen drakt enn Branns neste år. Larsen, Horwath og Grønner teller nok på knappene hvis det blir opprykk. De har større ambisjoner enn å sitte på benken. 

KaffeOrginal

KaffeOrginal
15.10.15 23:50
glady: Jeg tror ikke man behøver å kaste ut så mange spillere

Han der vi ble "utpresset" å låne fra Start .. satser på at han forsvinner ?

Og ja - ville det ikke vært plass til Birkelund i en slik tropp ?

glady

glady
15.10.15 23:55

Ved opprykk vil Hanstveit forsvinne, Fidel Castro forsvinne, minst én, kanskje to keepere forsvinne, 1-2 av de yngste stopperne forsvinne, Vevatne kanskje forsvinne, Grønner og Larsen kanskje forsvinne, Askar forsvinne (for godt), Lorentzen forsvinne. Så ja, det bør være plass til Birkelund. 

Klikk for å gå tilbake til toppen