Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fredrik Aursnes til Brann?

NYTT TEMA
Krakra1

Krakra1
21.10.15 14:09

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Dette-stortalentet-er-Brann-trenerens-forstevalg-i-spillerjakten-622374_1.snd

På toppen av ønskelisten. Det gjelder neppe bare Brann, men rykker vi opp har vi fordelen av å ha Lars Arne Nilsen som trener. Det var LAN som oppdaget Aursnes og ga ham full tillit som ung spiller på Hødd. De kjenner hverandre, og har god kjemi. I tillegg har Aursnes god kjemi med Sivert Heltne Nilsen på midtbanen. 

Blir dette en realitet er jeg veldig spent på trioen Fredrik-Sivert-Haugen neste år. Vi har allerede en godt backledd og en en bra midtbanetrio gjelder det bare å finne noen i det øverste leddet som kan score mål.

KaffeOrginal

KaffeOrginal
21.10.15 14:39
Krakra1: På toppen av ønskelisten.

Spm er jo hva som er hans ønske ...

Ser man her for seg han som en erstatter for noen som forsvinner ?

ComebackKid

ComebackKid
21.10.15 14:41
Krakra1: Blir dette en realitet er jeg veldig spent på trioen Fredrik-Sivert-Haugen neste år.

Dette vil mest sannsynlig være den svakeste midtbanen i Tippeligaen. Kanskje utfordret av Sogndal, men de har Petter Strand som er langt bedre enn samtlige av disse.

BigGeorge

BigGeorge
21.10.15 14:43

Aursnes ønsker muligens å spille på et lag som vil kjempe om medalje og det er litt urealistisk med Brann.

Memelli

Memelli
21.10.15 14:44
KaffeOrginal: Ser man her for seg han som en erstatter for noen som forsvinner ?

Birkelund forsvinner vel. I tillegg er jo Haugen sin kontraktsituasjon usikker.

(Innlegget ble redigert 21.10.15 14:44)

lsklars

lsklars
21.10.15 14:45

Gå til et lag som mest sannsynlig rykker ned igjen neste år, veit ikke jeg

Krakra1

Krakra1
21.10.15 14:45
ComebackKid: Dette vil mest sannsynlig være den svakeste midtbanen i Tippeligaen. Kanskje utfordret av Sogndal, men de har Petter Strand som er langt bedre enn samtlige av disse.

Ok

Spelaren

Spelaren
21.10.15 14:51
Krakra1: Blir dette en realitet er jeg veldig spent på trioen Fredrik-Sivert-Haugen neste år.

En interessant trio, absolutt. 

CapoConsigliere

CapoConsigliere
21.10.15 14:56
Krakra1: På toppen av ønskelisten. Det gjelder neppe bare Brann, men rykker vi opp har vi fordelen av å ha Lars Arne Nilsen som trener.

Har hørt ryker om at han skal til Brann.
God spiller som vil forsterke ett hvert lag i Tippeligaen.

Skulle gjerne hatt han i Enga neste år, men det blir visstnok med drømmen.

KaffeOrginal

KaffeOrginal
21.10.15 15:34
Memelli: Birkelund forsvinner vel. I tillegg er jo Haugen sin kontraktsituasjon usikker.

Jeg tenkte jo på Haugen ja , men ser jo at han er med i ønsketrioen på begynnelsen av tråden.

KaffeOrginal

KaffeOrginal
21.10.15 15:36
CapoConsigliere: Har hørt ryker om at han skal til Brann.

I denne situasjonen så er det jo positivt med familie :-)

" Sivert Heltne Nilsens mor og Aursnes' mor er kusiner. Heltne Nilsen sier han snakker mye med Hødd-spilleren."

Får sikkert kjeft for å si dette .

aaleby

aaleby
21.10.15 15:41
Spelaren: En interessant trio, absolutt.

To spillere som er gode nok til å dominere bakgårdsligaen, men som ikke helt strekker til i tippeligaen, samt en som har null TL-erfaring.  Interessant trio om Brann har ambisjoner? tjaa..

KaffeOrginal

KaffeOrginal
21.10.15 15:42
aaleby: To spillere som er gode nok til å dominere bakgårdsligaen, men som ikke helt strekker til i tippeligaen, samt en som har null TL-erfaring. Interessant trio om Brann har ambisjoner? tjaa..

"Hødds 19 år gamle indreløper er vant til beilere. Halve Norge jakter på indreløperen, og i sommer kom Aalesund med flere bud på spilleren fra Hareid. Men Aursnes ble i Hødd, hvor han fullfører sesongen."

keizersoze

keizersoze
21.10.15 15:48
CapoConsigliere: Har hørt ryker om at han skal til Brann.
God spiller som vil forsterke ett hvert lag i Tippeligaen. Skulle gjerne hatt han i Enga neste år, men det blir visstnok med drømmen.

Bare gi han litt over en million, så får dere han nok.

Krakra1

Krakra1
21.10.15 15:48

Haugen var de også interessert i. Ikke utenkelig at Aaleby hadde omtalt dem i mer optimistiske ordelag hvis de hadde hentet disse spillerne.

aaleby

aaleby
21.10.15 15:53
Krakra1: Haugen var de også interessert i. Ikke utenkelig at Aaleby hadde omtalt dem i mer optimistiske ordelag hvis de hadde hentet disse spillerne.

heh.. prøv å søk opp tidligere innlegg fra undertegnede og du vil se akkurat hva jeg mener og har alltid ment vedrørende Haugen. Hadde blitt rimelig fly forbanna om AaFK hadde fulgt opp interessen ved å signere spilleren.  Aursnes er god og meget spennende, men kan selvsagt ikke bære midtbanen alene.

(Innlegget ble redigert 21.10.15 15:53)

Krakra1

Krakra1
21.10.15 15:54
aaleby: heh.. prøv å søk opp tidligere innlegg fra undertegnede og du vil se hva jeg mener og har alltid ment vedrørende Haugen. Hadde blitt rimelig fly forbanna om AaFK hadde fulgt opp interessen ved å signere spilleren.  Aursnes er god og meget spennende, men kan selvsagt ikke bære midtbanen alene.

Igjen. ikke utenkelig at du hadde snudd om han hadde blitt AaFK-spiller.

BigGeorge

BigGeorge
21.10.15 15:55
lsklars: Gå til et lag som mest sannsynlig rykker ned igjen neste år, veit ikke jeg

Samtidig som Hødd rykker opp muligens ?

Tjaaah

Tjaaah
21.10.15 15:56
BigGeorge: Aursnes ønsker muligens å spille på et lag som vil kjempe om medalje og det er litt urealistisk med Brann.

Han er ung da, og alt kan skje i TL. Uansett så bør Brann kunne være i posisjon til å kjempe om medaljer om 2-3 sesonger. Kommer egentlig bare an på klubbledelsen det.

Men joda, det er mye hvis om og men.

aaleby

aaleby
21.10.15 15:56
Krakra1: Igjen. ikke utenkelig at du hadde snudd om han hadde blitt AaFK-spiller

Bullshit!   Hadde selvsagt snudd om han sjokkerende nok hadde fått ut potensialet som ligger godt gjemt i spilleren, men at det skulle skje er heller tvilsomt.

Her er forøvrig et innlegg som jeg skrev i forbindelse med at Haugen visstnok skulle være aktuell: "Haugen er et såkalt evig talent som maksimalt forsvarer en plass hos en klubb hvis ambisjoner ikke strekker seg lengre enn å overleve i eliteserien. Han har kvaliteter, men det hjelper fryktelig lite når sluttresultatet rett og slett ikke duger. Finnes dog en ørliten sjanse for at han kan finne på å blomstre i nye omgivelser, men i mine øyner er d på ingen måter verdt gamblingen. Da særlig når det nærmest setter spikeren i kisten i forhold til å hente Aursnes."  

Ikke særlig sannsynlig at jeg plutselig skulle snu på tiøringen, for å si det sånn.

(Innlegget ble redigert 21.10.15 15:58)

PapaSmurf

PapaSmurf
21.10.15 15:57

Jeg håper Ole frister Aursnes litt nordover. 

Tjaaah

Tjaaah
21.10.15 15:59
lsklars: Gå til et lag som mest sannsynlig rykker ned igjen neste år, veit ikke jeg

Grøss, tenk alle Branntrådene vi får da! Nei, du får håpe på at vi blir en middelhavsfarer.

Stroemsoe

Stroemsoe
21.10.15 16:08

Blir litt usikker på hvor god Aursnes egentlig er hvis Haugen er kokosligaens beste midtbanespiller. 

Thpe

Thpe
21.10.15 16:13

Brann skal jo ta gull neste år, så da blir det naturlig å hente spillere fra øverste hylle, som eksempelvis Aursnes.

MyWays

MyWays
21.10.15 16:15
aaleby: To spillere som er gode nok til å dominere bakgårdsligaen, men som ikke helt strekker til i tippeligaen, samt en som har null TL-erfaring.

Aursnes er da en spiller som garantert vil hevde seg i Tippeligaen. Har hatt sansen for han lenge nå. Spørsmålet er jo bare hvordan man skal komponere midtbanen med Aursnes.

Har liksom ikke helt troen på Hetle Nilsen. Ikke det at han er direkte dårlig, men jeg ønsker meg en som kanskje er hakket bedre i den samme rollen. En type Olofinjana/Scharner hadde jo være drømmen, men det er jo også en utopisk tanke akkurat nå.

Ønsker Aursnes hjertelig velkommen om han velger Brann, og Brann har penger til å hente spilleren. 

Ellers er det jo også et par spillere som må ut etter sesongen - gitt at vi rykker opp. Laget må forsterkes en del frem mot neste sesong..

Krakra1

Krakra1
21.10.15 16:33
Stroemsoe: Blir litt usikker på hvor god Aursnes egentlig er hvis Haugen er kokosligaens beste midtbanespiller.

Det er bare å se de to siste kampene i år, og ikke bedømme Haugen etter hva du har sett før. For han har tatt noen voldsomme steg under LAN, sammen med flere andre. Banens beste i flere av kampene, for OBOS beste lag etter at Nilsen tok over. Haugen har, som veldig mange andre spillere, lidd under svake og planløse trenere. Nå har vi fått en trener som iallefall har en veldig klar idè om hvordan Brann skal spille og opptre. Der har Haugen en sentral rolle og han har blomstret til de grader.

Det kan samtidig lett tenkes at spillerne i de mindre klubbene har fått litt mindre oppmerksomhet enn spillerne i Brann, Sogndal og Sandnes Ulf og at Aursnes har vært bedre. Har sett noen Hødd-kamper og Aursnes har vært god, men ikke dominert på samme måte som Haugen. Det kan ha en sammenheng med at Hødd ikke har fungert like bra som Brann dog.

Spelaren

Spelaren
21.10.15 18:21
aaleby: To spillere som er gode nok til å dominere bakgårdsligaen, men som ikke helt strekker til i tippeligaen, samt en som har null TL-erfaring.  Interessant trio om Brann har ambisjoner? tjaa..

Ja, denne Helland hos Rosenborg floppet jo totalt da han tok steget opp i TL.

ComebackKid

ComebackKid
21.10.15 18:47
Krakra1: men ikke dominert på samme måte som Haugen.

Herregud. OBOS-ligaen består stort sett av lag hvis spillere har jobb ved siden av fotballen. Enhver gjøk som driver med fotball på fulltid og har muligheten til dette kan dominere i OBOS-ligaen. Likefullt, så har faktisk ikke Haugen dominert. I fjor var han latterlig svak og elendig, i år har han vært middelmådig. Du snakker om en "spennende trio" med Aursnes, Heltne Nilsen og Haugen. Hva i helv...? Sivert falt gjennom på det øverste nivået fordi han aldri utviklet seg. Aursnes er en helt grei OBOS-spiller, mens Haugen ikke takler det øverste nivået.

Du skryter av en trio som antakeligvis vil være TLs svakeste midtbane. Det er vanvittig hvor lave ambisjonene i Bergen plutselig har blitt. Dere pleide jo å feire gull i april.

Krakra1

Krakra1
21.10.15 18:49

Haugen har dominert etter at LAN tok over. Haugen-SHN-Aursnes kan fort bli en medaljemidtbane i TL.

Fortell meg hvilke kamper du har sett av Haugen og Aursnes i år, og hvordan du vil beskrive Aursnes som spiller.

(Innlegget ble redigert 21.10.15 18:49)

Hatleking

Hatleking
21.10.15 18:54
ComebackKid: Herregud. OBOS-ligaen består stort sett av lag hvis spillere har jobb ved siden av fotballen. Enhver gjøk som driver med fotball på fulltid og har muligheten til dette kan dominere i OBOS-ligaen. Likefullt, så har faktisk ikke Haugen dominert. I fjor var han latterlig svak og elendig, i år har han vært middelmådig. Du snakker om en "spennende trio" med Aursnes, Heltne Nilsen og Haugen. Hva i helv...? Sivert falt gjennom på det øverste nivået fordi han aldri utviklet seg. Aursnes er en helt grei OBOS-spiller, mens Haugen ikke takler det øverste nivået. Du skryter av en trio som antakeligvis vil være TLs svakeste midtbane. Det er vanvittig hvor lave ambisjonene i Bergen plutselig har blitt. Dere pleide jo å feire gull i april.

Så å seie alt med dette innlegget er heilt bak mål. Tek eg feil om eg seier at du ikkje følgjer med noko særleg på Obos-ligaen?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg