Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kamptråd: Godset - Vålerenga

NYTT TEMA
BigGeorge
BigGeorgeInnlegg: 24345
04.11.15 17:13
olk1702: Når det er sagt så har spillet vært skuffende dårlig. Det er ingen rød tråd i spillerlogistikken. Vi har et veldig dårlig grunnspill

Hadde vært veldig greit om man fikk et intervju med Rekdal hvor han selv kunne fortelle om tankene rundt spillerne vi har og forsterkninger

thomzi
thomziInnlegg: 23303
04.11.15 17:16

Plankekjøring. 4-0. Engen hakke sjans.

JackAass
JackAassInnlegg: 5035
04.11.15 17:41

Dødtid på jobben er visst ikke noe problem når en har to sider i denne kamptråden fullstappet med godbiter.

Kuriositet; inngikk ett veddemål med en VIF-supporter her på kontoret når Godset lå 9 poeng bak Enga i år, om hvem som kom høyest på tabellen.

Den kassa får jeg overlevert i en uhøytidelig seremoni i kantina imorgen.

Kommer til å bli de 24 deiligste Aasene jeg har smakt. 

Roedgata
RoedgataInnlegg: 1236
04.11.15 20:42

"Det virker ikke ut som om du har så mye peiling på hva slags situasjon klubben har vært i de siste årene. 

Hint: vi var i realiteten konk for 400 dager siden."

Les hele tråden.Du siterer innlegget mitt helt ute av kontekst. Jeg svarte på Comebacks innlegg som hevdet at Enga ikke tåler middelmådighet, men fyker trenere som ikke presterer. 

Men, ja, at dere har hatt folk ved roret som har kuket til økonomien deres og at dette i sin tur har gått utover den sportslige satsingen er det få med vettet i behold som vil argumentere imot.

dzk
dzkInnlegg: 12066
04.11.15 21:24

For en start på tråden... Trekker meg tilbake igjen. Ses på kampdag.

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 51951
04.11.15 21:31
dzk: For en start på tråden... Trekker meg tilbake igjen. Ses på kampdag.

Ja, dette var hakk i plata. At de samme folka gidder å ta den samme pissekonken 2 anger i året (minst) begriper jeg ikke.

Tilbake på søndag ja.

olk1702
olk1702Innlegg: 14784
04.11.15 22:45
Roedgata: Les hele tråden.Du siterer innlegget mitt helt ute av kontekst. Jeg svarte på Comebacks innlegg som hevdet at Enga ikke tåler middelmådighet, men fyker trenere som ikke presterer.

Mistet konteksten ja. Tar den på min kappe. 

Roedgata
RoedgataInnlegg: 1236
04.11.15 23:13

Hvordan har Zahid vært i det siste? Har sett han et par ganger for U-21 på Marienlyst. I de matchene spillte han forsåvidt bra, men manglet sluttprodukt. Han har den samme tendensen til å gå seg  bort når det lugger, akkurat som Wilheim, forøvrig.

Virker som han ikke helt har fått ut potensialet han viste i seriåpningen mot Godset. Da var han tipp topp og herjet til tider. Skal nevnes at Godset var ekstremt tafatte i den matcen, men likevel.

(Innlegget ble redigert 04.11.15 23:13)

ComebackKid
ComebackKidInnlegg: 2914
05.11.15 07:29
Marrern: En interessant greie her er at Godset i år er den klubben som har hatt flest tilskuere i snitt på sine bortekamper.

Litt spesielt, ettersom Godset har ligget omtrent midt på tabellen hele sesongen. Først på høsten har laget klatret. I tillegg er ikke Godset noe tradisjonelt "storlag" som trekker mange halvinteresserte tilskuere fra fjern og nær.

Det er nok en del tilfeldigheter. For eksempel møttes Enga og Godset i første kamp (over 14.000 tilskuere), mens vi i de siste kampene omtrent har trukket halvparten. Det spiller nok inn når Godset har møtt "storlag" i sesongen, for det er her utslagene skjer.

ComebackKid
05.11.15 07:37
Roedgata: Hvordan har Zahid vært i det siste? Har sett han et par ganger for U-21 på Marienlyst. I de matchene spillte han forsåvidt bra, men manglet sluttprodukt. Han har den samme tendensen til å gå seg bort når det lugger, akkurat som Wilheim, forøvrig.

Jepp og japp. Det er forskjellen fra i fjor hvor han bidro sterkt både i forhold til assist og scoringer. I år har han riktignok en jamaicaner uten basisferdigheter å forholde seg til, men han har vært svak isolert sett også. Han har kommet seg noe på høsten (i motsetning til laget som helhet), så vi er nok ganske avhengig av han og DFH for å få til noe særlig førstkommende søndag.

Marrern
MarrernInnlegg: 22729
05.11.15 08:13
ComebackKid: Litt spesielt, ettersom Godset har ligget omtrent midt på tabellen hele sesongen. Først på høsten har laget klatret. I tillegg er ikke Godset noe tradisjonelt "storlag" som trekker mange halvinteresserte tilskuere fra fjern og nær.

Ja, det er litt overraskende. Nå skal det sies at GU har vært meget flinke til å mobilisere, spesielt i kampene her på østlandet.

jackblack
jackblackInnlegg: 12959
05.11.15 10:38

Kjapp info fra Vif-no

Dommere: 
Dommer: Svein Oddvar Moen
Assistentdommere: Kim Thomas Haglund, Frank Andås    

Svein Oddvar Moen har dømt 20 kamper i Tippeligaen denne sesongen. Han har delt ut 55 gule kort, 14 til hjemmelaget, 41 til bortelaget. To spillere er utvist, begge spilt på bortelaget. Han har dømt seks straffespark, fire til hjemmelaget, to til bortelaget.

Svein Oddvar Moen har dømt Vålerenga fire ganger tidligere denne sesongen. Alle kampene ble spilt på Ullevaal: Mjøndalen (4-2), Bodø/Glimt (1-2), Lillestrøm (2-0) og Start (1-1).

Moen dømte også Strømsgodset - Vålerenga i fjor. Den gang vant Vålerenga 2-0 og det ble delt ut fem gule kort, fire til Godset, ett til Vålerenga.

Tabellplassering: 
Vålerenga: 7 (14-6-9, målforskjell: 47-39, 48 poeng)
Strømsgodset: 2 (17-5-7, målforskjell 65-42, 56 poeng)

Strømsgodset er sikret medalje før den siste serierunden. Med seier søndag ender de på andreplass i Tippeligaen. Vålerenga har mulighet til å klatre to plasser på tabellen med seier i Drammen.

Form fem siste kamper: 
Vålerenga (2-3-0): 
25.09: Start (h) 1-1
02.10: Bodø/Glimt (b) 1-1
18.10: Sarpsborg 08 (h) 3-1
24.10: Haugesund (b) 1-0
01.11: Odd (h) 2-2

Strømsgodset (4-1-0): 
26.09: Bodø/Glimt (h) 3-1
03.10: Sarpsborg 08 (b) 6-1
16.10: Odd (h) 2-1
25.10: Rosenborg (h) 3-3
01.11: Sandefjord (b) 2-1

Form hjemme borte: 
Vålerenga borte: 1.79 poeng: 7-4-3 (22-19)
Strømsgodset hjemme: 2.36 poeng: 10-3-1 (32-15)

Ti siste møter (obligatoriske kamper):
2015-04-06 Vålerenga - Strømsgodset 3-1    
2014-07-19 Strømsgodset - Vålerenga 0-2    
2014-05-01 Vålerenga - Strømsgodset 3-0    
2013-10-05 Strømsgodset - Vålerenga 2-1    
2013-04-13 Vålerenga - Strømsgodset 0-3    
2012-10-05 Vålerenga - Strømsgodset 1-1    
2012-03-31 Strømsgodset - Vålerenga 3-2    
2011-11-20 Strømsgodset - Vålerenga 2-1    
2011-07-02 Vålerenga - Strømsgodset 2-2    
2010-10-16 Vålerenga - Strømsgodset 4-1    

Vålerenga har vunnet de tre siste kampene mot Strømsgodset (to hjemmekamper, én bortekamp). Da lagene møttes på Marienlyst i fjor vant Vålerenga 2-0 etter scoringer av Ghayas Zahid og Vidar Örn Kjartansson.

På Ullevaal i vår vant Vålerenga 3-1. Christian Grindheim, Daniel Fredheim Holm og Niklas Gunnarsson scoret for Vålerenga.

STØRSTE VÅLERENGA-SEIER: 7–1, 12. juni 1993 i Oslo
STØRSTE STRØMSGODSET-SEIER: 5-1, 8. September 1968 i Oslo

Karantener: 
Vålerenga: Kjetil Wæhler (7 gule kort)
Strømsgodset: Ingen

Ghayas Zahid er tilbake etter at han sonet karantene mot Odd i forrige runde.

Tidligere spillere: 
Jørgen Horn spilte sammen med blant andre Mats Zuccarello Aasen og Alexander Bonsaksen på Vålerengas Blåbær/Blueberries-lag som herja både i fotball og hockey. Midtstopperen ble tatt opp i a-stallen høsten 2006 og var utlånt til Moss og Viking før han skrev permanent kontrakt med Stavanger-klubben før 2010-sesongen.

Marcus Pedersen kom til Vålerenga på lån fra nederlandske Vitesse før seriestart 2012. Han scoret 8 mål på 15 kamper før han gikk videre til danske OB i august samme år.

jackblack
jackblackInnlegg: 12959
05.11.15 10:43

Når det gjelder denne tråden så kjenner jeg at denne pissekonkurransen er totalt uinteressant for mitt vedkommende. 

Sees heller på søndag. (på Marienlyst)

ComebackKid
05.11.15 16:17
jackblack: Når det gjelder denne tråden så kjenner jeg at denne pissekonkurransen er totalt uinteressant for mitt vedkommende.

Pissekonkurransen er over for lenge siden, så behovet for å påpeke dette ser jeg ikke.

Marrern
06.11.15 11:15

Leser i dagens DT at Rekdal vet hvordan han skal slå Godset (fant ikke artikkelen på nett). Det er ikke akkurat noen hemmelighet at lag som presser høyt når vi er i oppspillsfasen, er de som har vært vanskeligst å knekke hjemme. Så spent på om det er det destruktive som er i fokus, eller om han skal forsøke å styre matchen selv.

(Innlegget ble redigert 06.11.15 11:16)

seriemester2013
seriemester2013Innlegg: 7992
06.11.15 13:19

Rekdal har hatt ett godt tak på oss de siste to årene, på tide å sette skapet på plass.

Den selvtillitten vi har i laget nå, den tror jeg gutta drar med seg på søndag, og at vi slår VIF og tar sølvet uanhengig av taktikken reka legger opp til.

Marrern
06.11.15 13:24

Jepp. Det er mange som har hatt en plan på hvordan slå oss hjemme i år, kun Stabæk har klart det.

For øvrig ser det ut til at alle vil se kampen, kun 300 billetter igjen i dag.

thomzi
06.11.15 13:33

"De ledige billettene er på felt H på langsiden og K2 ved siden av borteseksjonen. I tillegg har ikke Vålerenga solgt alle sine bortebilletter."

Det er svakt, selv til enga å være.

Marrern
06.11.15 13:44
thomzi: Det er svakt, selv til enga å være.

Nja, medgangssupportere er det over alt.

thomzi
06.11.15 14:05
Marrern: Nja, medgangssupportere er det over alt.

Når laget ditt kan ta en sensasjonell 5. plass, så møter du opp.

ComebackKid
06.11.15 14:09
Marrern: Så spent på om det er det destruktive som er i fokus, eller om han skal forsøke å styre matchen selv.

Med unntak av kampen på Marienlyst i 2013 hvor vi omtrent lå med 11 mann bak målet, så vil jeg si at Enga har vært veldig friske i Drammen de siste årene. Særlig i fjor hvor vi var best i alt. Det er sjelden kost for Godset på hjemmebane.

ComebackKid
06.11.15 14:10
thomzi: Det er svakt, selv til enga å være.

Man må gis en grunn til å møte opp. Kampen er på papiret vanskelig og vi har ingenting av betydning å spille for. Og at mange tenker på den måten skjønner jeg faktisk veldig godt. Tar du vekk alle de som kommer på kamp i Drammen fordi Godset gjør det godt, er det ikke mange igjen.

Marrern
06.11.15 14:18
ComebackKid: Med unntak av kampen på Marienlyst i 2013 hvor vi omtrent lå med 11 mann bak målet, så vil jeg si at Enga har vært veldig friske i Drammen de siste årene. Særlig i fjor hvor vi var best i alt. Det er sjelden kost for Godset på hjemmebane.

Enig i det. Gjør dere det på søndag får dere trøbbel!

Jossebass
JossebassInnlegg: 5185
06.11.15 15:07
thomzi: "De ledige billettene er på felt H på langsiden og K2 ved siden av borteseksjonen. I tillegg har ikke Vålerenga solgt alle sine bortebilletter."
Det er svakt, selv til enga å være.

Når vi ikke har solgt ut stadion når vi skal kjempe om sølv og feire medalje burde man holde kjeft sjøl. Svakt at den ikke er solgt ut allerede.

thomzi
06.11.15 15:28
Jossebass: Når vi ikke har solgt ut stadion når vi skal kjempe om sølv og feire medalje burde man holde kjeft sjøl. Svakt at den ikke er solgt ut allerede.

Det er godset du snakker om, klarer ikke selge ut stadion selv om serielederen kommer på besøk.

Men takk for tipset. Neste jeg ser på Idol og ser en fyr som synger som en voldtatt katt så skal jeg la være å si at han ikke kan synge, kun fordi jeg ikke kan synge selv.

(Innlegget ble redigert 06.11.15 15:33)

Jossebass
JossebassInnlegg: 5185
06.11.15 18:38
thomzi: Det er godset du snakker om, klarer ikke selge ut stadion selv om serielederen kommer på besøk.
Men takk for tipset. Neste jeg ser på Idol og ser en fyr som synger som en voldtatt katt så skal jeg la være å si at han ikke kan synge, kun fordi jeg ikke kan synge selv.

Skjønte svært lite av det siste innlegget ditt. At ikke stadion er utsolgt er elendig og da er det liten grunn for å slenge dritt for at ikke Enga har solgt ut sine plasser på bortetribunen.

BuryMeInSmoke
BuryMeInSmokeInnlegg: 2595
06.11.15 19:20

Er vel lite som tyder på at vi kommer til å ta poeng i Drammen.

Vi har vært generelt dårlige mot "gode" lag denne sesongen (plukket flest poeng mot antatt svakere motstandere)

I tillegg er sannsynligvis halve førstelaget vårt uklare: DFH, Lindkvist, Wæhler, Stengel, Lundstrøm, Moa.

Likevel finner jeg en drøss med grunner til å ta turen nedover:

- Godset er ett av få lag i ligaen, jeg føler lite bitterhet over tap. Som de fleste andre VIF-supportere, har jeg et ikke-forhold til Drammensklubben. Mens de selv er mest opptatt av sine brune naboer.

- Vi har ikke tapt på 6 kamper. (!)

- Enga har hatt god kontroll på Godset i de siste kampene.

Kort reisevei, og alltid morsomt å reise på bortetur. Spesielt med tanke på den gode bortestatistikken vår denne sesongen.

Håper Klanen stiller mannsterke i år også. Har mye å leve opp til, siden vi har blitt kåret til "årets bortepublikum" tidligere av Unionen.

thomzi
06.11.15 19:32
Jossebass: Skjønte svært lite av det siste innlegget ditt

Virkelig? Ikke klag over tomme bortetribuner, når du ikke fyller hjemmetribunen.  Ikke klag på at andre synger dårlig, når du ikke kan synge selv.

Dimmi
DimmiInnlegg: 9188
07.11.15 12:23

Noen som vet om Øyvind blir klar til kamp?

Kurtkanon2
Kurtkanon2Innlegg: 8750
07.11.15 12:34
Jossebass: Når vi ikke har solgt ut stadion når vi skal kjempe om sølv og feire medalje burde man holde kjeft sjøl. Svakt at den ikke er solgt ut allerede.

Godset er tydeligvis mer populære på bortebane, enn på hjemmebane.

Spesielt.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester