Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

TV2 kårer årets talent

NYTT TEMA
Westvann

Westvann
09.11.15 09:12

TV2 har åpnet avstemningen til "årets talent 2015" og kandidatene til den gjeve prisen er Sander Svendsen (Molde), Kristoffer Ajer (Start) og Rafik Zekhini (Odd). 

Veldig spennende spillere som alle har en flott karrière fremfor seg. Håper mange av dere er inne og stemmer slik at man får et resultat med mange deltagere! 

Hvem kommer du til å stemme på og hvorfor?  

Bearwithme

Bearwithme
09.11.15 09:29

Daniel Berg Hestad

Boureima

Boureima
09.11.15 11:42

Synes det er veldig spesielt at Iver Fossum ikke en gang har vært nominert av juryen (Semb, Smerud etc) i løpet av sesongen. Kan man ikke bli nominert igjen i 2015 hvis man ble det i fjor..?

Er i hvert fall ingen tvil om at Fossum har vært bedre i år enn samtlige av de tre som er i årets talentfinale, selv om det er tre gode og talentfulle spillere som er nominert. 

Stroemsoe

Stroemsoe
09.11.15 11:55

Iver er vel for "gammel" sikkert, er jo ikke tvil om at han er bedre enn disse og fikk jo også gullballen.

Av de nominerte står det mellom Ajer og Svendsen for min del, holder liksom ikke med et par dragninger mot Dortmund og en tre-fire middels tippeligakamper.

Ville vel stemt Ajer, men temmelig jevnt mellom han og Svendsen.

(Innlegget ble redigert 09.11.15 11:56)

St14al3x

St14al3x
09.11.15 11:59

Klar seier for Fossum, gitt at aldersbetingelsene ikke utelukker ham. Svendsen har vært veldig varierende, men hva kan man forvente som 17/18-åring.

Boureima

Boureima
09.11.15 12:10
Stroemsoe: Iver er vel for "gammel" sikkert, er jo ikke tvil om at han er bedre enn disse og fikk jo også gullballen.

Per Kristian Bråtveit på Haugesund var også nominert i år og han er født i samme år (noen måneder eldre enn Fossum). Så tviler på at det er aldersbestemmelsene som gjør det. Fossum har jo vært 18 og 19 år mens han har spilt i tippeligaen i år, så må vel fortsatt kunne regnes som et talent. 

Så tror dette enten er sløvhet fra juryen, eller så er det en eller annen rar bestemmelse som sier at Fossum ikke kan være nominert i år siden han var nominert i fjor. 

Av de nominerte i år så har vel Ajer bidratt med mest, selv om Zekhini kanskje har vist det høyeste toppnivået. 

(Innlegget ble redigert 09.11.15 12:16)

Dewaz

Dewaz
09.11.15 12:15

Synes ingen av disse har vært strålende gjennom en hel sesong. Ajer var veldig bra i vår, men han måttet slite med et lag i mye motgang. Jeg forventet dog mer - han er ganske oppskrytt (men ikke dårlig!) i norsk media.

Svendsen har fått mange sjanser, og gjort det helt greit. I mine øyne langt unna hva man kan forvente, dog.

Så - min stemme går til Zekhnini, som har gått fra å væe et ganske så ukjent talent (aldri vært noen fast mann på G98-lanslagene med Ødegaard/Ajer/Sæter osv), men som i år har tatt enorme steg. Har rett og slett sett superspennende ut de gangene jeg har sett han i aksjon.

gordon_gecko

gordon_gecko
09.11.15 12:31

Ajer skiller seg ut på flere områder. En ledertype som kan dekke flere posisjoner. Mest toneangivende tidligere i sesongen da han scoret mål som offensiv midtbane/spiss. Selv om han spiller i et bunnlag mener jeg potensialet, modenheten og allsidigheten gjør ham til den ubestridte vinneren blandt de tre nominerte.

BigGeorge

BigGeorge
09.11.15 16:09
Dewaz: Så - min stemme går til Zekhnini, s

So right !

BigGeorge

BigGeorge
09.11.15 16:17

Avstemmingen vil pågå fra søndag 8. november til torsdag 19. november. Vinneren vil bli kåret i forbindelse med cupfinalen på Ullevaal 22. november, og ved å stemme på din favoritt kan du vinne fire billetter til cupfinalen.  

RickiBK

RickiBK
22.11.15 20:55

Kan ikke skjønne at de klarte å se forbi Berre.

TheDante

TheDante
22.11.15 21:00
RickiBK: Kan ikke skjønne at de klarte å se forbi Berre.

Og Tommy Svindal Larsen.

Westvann

Westvann
23.11.15 15:37
RickiBK: Kan ikke skjønne at de klarte å se forbi Berre.

Synd å si det, men spillere som gjør "grovarbeid" blir sjeldent tilgodesett uansett kåring. Berre har (slik jeg har skjønt det) vært kjempegod denne sesongen, og burde kanskje vært med i kåringen. Ikke til forkleinelse mot de andre, som også på sitt vis har vært gode.

Agent57

Agent57
23.11.15 15:39

Forgot About Berge

Westvann

Westvann
23.11.15 16:47

Ved nærmere ettertanke har jeg blandet Berre og Berge.... 

lol. 

jonas

jonas
23.11.15 16:54

Jonas Svensson var med i Tv2s 'Talentduellen' opptil flere ganger denne sesongen. Han er vel 22 år og har cirka 109 kamper for RBK? Det e vanskelig å vite hva TV2 legger i begrepet talent. 

GiPazzini_85

GiPazzini_85
23.11.15 18:47
gordon_gecko: En ledertype

På hvilken måte egentlig?

Kurtkanon2

Kurtkanon2
23.11.15 20:49

Min stemme ville gått til Ajer. Enorm arbeidskapasitet, god forståelse og bra teknikk. Fysikk i verdensklasse blant sine jevnaldrende i verden. Ligner litt på en ung Markus Henriksen, bare en liten divisjon bedre enn hva Markus var på den alderen.

Han er en type som kan bli den nye Kjetil Rekdal på Norges midtbane. Eller bli borte i jungelen av b-klubber på kontinentet.

Spennende.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg