Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sarpsborg 08 FF [Klubbtråd]

NYTT TEMA
S08
S08Innlegg: 7749
06.11.19 12:23
MacPerson: Remember, remember the 6th of November! 10 år i dag!

I kveld blir det en bedre middag  ;)

Freddie69
Freddie69Innlegg: 85
06.11.19 15:23
KingAnderson: 100% enig med K-Rod. La folk få spille tv-spill hvis de ønsker det, men å legge det inn i klubbene slik de gjør nå ser jeg null poeng med.

Nå er dere sidrompa og gammeldagse :-)

Gi det her i hvert fall en sjanse. Man ser jo hvordan dette har tatt av i for eksempel Danmark, og hvor store europeiske klubber satser stort. Jeg syns i hvert fall det er gøy å se på, men det var kanskje fordi jeg gamet på 80-tallet ;-)

Man skal heller ikke undervurdere synergieffektene dette kan få, og kanskje dette kan få ungdommen til å komme seg ut på kamp igjen.

KingAnderson
KingAndersonInnlegg: 21440
06.11.19 19:24

Hehe. Skal ikke nekte for at jeg har blitt slik foreldrene mine var når jeg var ung.. Dagens musikk er bråk, alt (eller i hvert fall en del...) var bedre før i tiden......

Joda, man skal vel ha et åpent sinn for nyvinninger, og det er tross alt noen positive ting med at man tenker utradisjonelt i et forsøk på å øke kundemassen og trekke inn nye grupper.

Men er man sidrumpet og gammeldags så er det forventet at man klager uansett, så da gjør jeg det :D

Freddie69
Freddie69Innlegg: 85
06.11.19 20:59

Musikken ja, det er et eget kapittel. Der er vi nok på bølgelengde. :-)

Jeg hadde antageligvis hatt de samme meningene som dere hvis det ikke hadde vært for at jeg har en sønn som er godt inne i miljøet. Jeg har da fått litt mer innblikk i hva dette er for noe.
Samtidig skjønner jeg godt skepsisen som er der ute også, jeg var jo der sjøl for 1 år siden :-)

Tilbake til S08; Jeg tror de blir gode i E-serien :-)

S08
07.11.19 12:06
S08: Pretec har forlenget avtalen med Sarpsborg 08

Infotjenester har forlenget avtalen  med tre nye år.

En videreføring av eksisterende avtale, men med en økning.

https://www.sarpsborg08.no/nyheter/infotjenester-er-med-i-tre-nye-ar

Bra de store lokale bedriftene er med videre.

(Innlegget ble redigert 07.11.19 12:07)

S08
07.11.19 14:45

Sarpsborg 08s spiss Kyle Lafferty (32) er uttatt til Nord-Irlands EM-kvalifiseringskamper mot Nederland og Tyskland i november.

SA+
https://www.sa.no/sarpsborg-08/fotball/sport/lafferty-fortsatt-inne-i-varmen/s/5-46-778853

S08
07.11.19 22:29

Sarpsborg 08 bytter ut billettleverandør før neste sesong.

Ticketmaster blir byttet ut med TicketCo

– Det som skjer nå kommer av at Norsk Toppfotball ønsker å få et felles billettsystem for sine klubber.

– Vi jobber med at alt skal være klart til vi starter opp med sesongkortsalget for 2020 sesongen. Da vil alle sesongkortene kunne være på smarttelefonen og de slipper dette med kort.

– Hver og en kan bare gå rett på siden å kjøpe seg en billett. Alle som går inn får opp et bilde av stadion og setekart for å finne ut hvilke seter som er ledige. Samme hva man bruker for å kjøpe billett, om det er telefon, PC, iPad eller noe annet, får de billetten inn på telefonen.

Systemet kan også på sikt utvikles til å kjøpe i kioskene på forhånd til en kamp, det samme i suportershoppen og andre ting.

SA+

https://www.sa.no/sport/sarpsborg-08/roar-johansen/sarpsborg-08-bytter-billettleverandor/s/5-46-778467

(Innlegget ble redigert 07.11.19 22:29)

arkles
arklesInnlegg: 7547
07.11.19 23:36
S08: – Vi jobber med at alt skal være klart til vi starter opp med sesongkortsalget for 2020 sesongen. Da vil alle sesongkortene kunne være på smarttelefonen og de slipper dette med kort.

Og hvis naboen skal låne kortet ditt en kamp, så kan man bare sende koden på melding ?

S08
07.11.19 23:57
arkles: Og hvis naboen skal låne kortet ditt en kamp, så kan man bare sende koden på melding ?

Vet jeg ikke, kan nok fungere slik vil jeg tro.

Molde, Stabæk, Viking, Haugesund og Brann er klubber som bruker dette systemet, så supportere i de klubbene bør kanskje vite svaret på det.

KingAnderson
08.11.19 00:45

Det stemmer. Veldig enkelt å bruke, både til å kjøpe billetter og til å låne bort sesongkort. 

S08
09.11.19 01:20
S08: Fredag kl.18.00 Sarpsborg 08 - FFK (Finale G19 Toyota Cup)

Sarpsborg 08 - FFK 5-6 etter straffer.

S08
09.11.19 01:25

SA.tv sender tre timer direkte før, under og etter Sarpsborg 08s kamp mot Kristiansund.  Søndagens sending starter kl 17.00 og sendes fra O'Learys.

https://www.sarpsborg08.no/nyheter/sa-med-liveshow-pa-o-learys

S08
09.11.19 23:59
S08: Lørdag kl.15.00 Mjøndalen - Sarpsborg 08 (G16 nasjonal)

Mjøndalen - Sarpsborg 08  0-5

S08
10.11.19 22:02
S08: Søndag kl.18.00 Kristiansund - Sarpsborg 08 (Eliteserien)

Kristiansund - Sarpsborg 08  4-0

Skrev ikke noe etter seieren sist runde, tror det er best å late som om vi ikke har spilt denne kampen.

Får se ut av vinduet folkens, det blir så hvitt og pent ute sier dama, det er da noe. ;)

Laffen1
Laffen1Innlegg: 1279
11.11.19 00:22

Klubben var en gang god til å fornye seg. Uansett utfall av denne sesongen, Bakke må ut. 

KingAnderson
11.11.19 02:05
Laffen1: Bakke må ut.

Jøss. Var ikke han en som dere skulle ha i mange, mange år? Selv om dere har en dårlig sesong nå så skal dere ikke bare sette en strek over tidligere bavader. Kanskje laget bare har prøvd å ta for mange steg fremover for raskt nå, og at denne nedturen igjen blir fulgt av en opptur.

thohla1
thohla1Innlegg: 678
11.11.19 12:05

Beklager.. men dette Bakke må ut har jeg liten tro på.

Denne møkka må vi grave oss ut av sammen og Bakke blir ikke en elendig trener sånn ut av det blå.

Men at det er mulig for et lag å møte opp til en kamp som i går med den innstillingen som ble synlig er for meg en gåte.

Nå må vi først se om vi kan klore oss fast til den feite dama synger også får vi se hva analysen sier.

Men et interessant tema er hvem som skal evaluere klubben?

Vi kan da ikke gjøre det selv eller?

Atrapskhi
AtrapskhiInnlegg: 1150
11.11.19 14:11
thohla1: Men et interessant tema er hvem som skal evaluere klubben?

Kanskje vi kan spørre om eksperthjelp 17 kilometer sydvestover? De må vel begynne å få bra rutiner på evaluering?

thohla1
thohla1Innlegg: 678
11.11.19 17:41

Haha, hadde vært knall...

S08
14.11.19 00:39

Ukas kamper:

Kvalifisering til interkrets G16 sesongen 2020 avd 02

Torsdag kl.19.00 Sarpsborg 08 - Drøbak-Frogn
Søndag kl.16.00 Begby - Sarpsborg 08   

Laffen1
Laffen1Innlegg: 1279
14.11.19 11:13
thohla1: Beklager.. men dette Bakke må ut har jeg liten tro på.
Denne møkka må vi grave oss ut av sammen og Bakke blir ikke en elendig trener sånn ut av det blå.
Men at det er mulig for et lag å møte opp til en kamp som i går med den innstillingen som ble synlig er for meg en gåte.
Nå må vi først se om vi kan klore oss fast til den feite dama synger også får vi se hva analysen sier.
Men et interessant tema er hvem som skal evaluere klubben?

Vel, nå har jeg vært kritisk til mye av det Bakke har gjort da vi vant kamper også. Blant annet sene bytter, taktiske disposisjoner og laguttak. Greia var bare at vi for to år siden hadde en fantastisk vårsesong, den elendige høstsesongen ble gjemt bort i en cupfinale. Bronsen vi fikk var faktisk litt flaks slik høsten utviklet seg, ikke minst den siste serierunden med Godset tap. Fjorårets egentlig elendige seriespill ble gjemt bort i en fantastisk europacup, som vi med hånden på hjertet, kan si var mye stang inn (les flaks). I år, med en grå stall, og et lag som trenger en trener som leverer ser vi jo hvordan det går.

Klubben fornyet ikke med Roar Johansen og Brian Dean i sin tid, til tross for gode resultater. Den var god til å fornye seg og tenke utvikling. Nå er det, etter min mening, på tide og finne tilbake til de røttene og det innebærer at Bakke kan finne seg nye arbeidsoppgaver.

Atrapskhi
14.11.19 15:16
Laffen1: Klubben fornyet ikke med Roar Johansen og Brian Dean i sin tid, til tross for gode resultater.

Nja, gode resultater?

Roar rykket ned med tidenes laveste poengfangst. (Og opp igjen)
Dean styrte oss til kvallik, og 8. plass

Bakke har styrt oss til 11. plass, 6.plass 3.plass og 8.plass (Denne sesongen forhåpentligvis minst 13.plass)
Dette i tillegg til to cupfinaler.

Om man mener alt var mye bedre før Bakke bommer man mye spør du meg, men meg om det :)

Edit, elendig høstsesong da vi tok Bronse? Det var til opplysing kun 4 lag som tok flere poeng enn oss de 10 siste kampene, hvorav Kristiansund som tilslutt endte 11 poeng bak oss var ett av dem.
Så så veldig elendig var den vel ikke?

(Innlegget ble redigert 14.11.19 15:22)

S08
14.11.19 22:16
S08: Kvalifisering til interkrets G16 sesongen 2020 avd 02 Torsdag kl.19.00 Sarpsborg 08 - Drøbak-Frogn

Sarpsborg 08 - Drøbak-Frogn  6-0

Delle33
Delle33Innlegg: 6024
15.11.19 02:07

Jeg stiller spørsmål ved hvordan i alle dager trenerteam og sportslig ledelse kan tro foran årets sesong at spillerstallen er god nok. Spesielt med tanke på hvor elendig vi var til tider i eliteserien ifjor, og hvem som forsvant ut døra. Naivt å tro at lille Skålevik skal kunne erstatte Mortensen. 

Kan ikke huske sist vi spilte god fotball.

Delle33
15.11.19 02:15
Atrapskhi: Nja, gode resultater?   Roar rykket ned med tidenes laveste poengfangst. (Og opp igjen)
Dean styrte oss til kvallik, og 8. plass   Bakke har styrt oss til 11. plass, 6.plass 3.plass og 8.plass (Denne sesongen forhåpentligvis minst 13.plass)
Dette i tillegg til to cupfinaler.

Vel. Med all respekt, så er det vel litt forskjell på å ha Utvik og Jørgen Horn i midtforsvaret, enn Kjetil Berge og Heieren Hansen. Kan ikke sammenligne disse trenerne på resultater da Bakke og Aune har hatt helt andre forutsetninger til å lykkes.

Atrapskhi
15.11.19 09:16
Delle33: Vel. Med all respekt, så er det vel litt forskjell på å ha Utvik og Jørgen Horn i midtforsvaret, enn Kjetil Berge og Heieren Hansen. Kan ikke sammenligne disse trenerne på resultater da Bakke og Aune har hatt helt andre forutsetninger til å lykkes.

De første sesongene til Bakke hadde han også Kjetil Berge og Heieren Hansen.

Forsåvidt enig i at Bakke har hatt bedre rammevilkår enn sine to forgjengere, iallefall de to siste sesongene. Men de to første var de noenlunde sammenlignbare. Så har man selvsagt heller ingen garantier for at ting hadde sett veldig annerledes ut i dag hverken den ene eller andre veien om man hadde beholdt Roar, eller Dean.

For å si det på en annen måte, det er fryktelig lite konstruktivt å innbille seg at alt var bedre før. Alle er enig i at det ikke er bra nå. Men når man kommer med at det meste har gått nedover fra Bakkes inntreden er man på ville veier.

(Innlegget ble redigert 15.11.19 09:23)

Atrapskhi
15.11.19 09:17
Delle33: Kan ikke huske sist vi spilte god fotball.

Første seriekamp mot Molde var meget bra.

Delle33
15.11.19 16:04
Atrapskhi: For å si det på en annen måte, det er fryktelig lite konstruktivt å innbille seg at alt var bedre før. Alle er enig i at det ikke er bra nå. Men når man kommer med at det meste har gått nedover fra Bakkes inntreden er man på ville veier.

Det er jeg enig med deg i. Alt er ikke svart/hvit. Det er ikke slik at Bakke plutselig har blitt en dårlig trener. 

Ja. Molde-kampen var veldig bra. Men kanskje spillestilen er for krevende og vanskelig å gjenskape hver eneste kamp? Store utskiftninger og lite kontinuitet kan også være en del av faktorene til at laget ikke tilfredsstiller Bakke sin krevende spillestil. Men igjen; varsellampene har blinket i over 1 år nå. 

(Innlegget ble redigert 15.11.19 16:11)

S08
15.11.19 22:14

Under ordnede og lovlige former ønsker Sarpsborg 08 pyro velkommen på norske tribuner.

https://www.sarpsborg08.no/nyheter/onsker-pyro-velkommen-pa-stadion

Klikk for å gå tilbake til toppen