Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Nytt gress på Lerkendal.

NYTT TEMA
StueRehn

StueRehn
01.12.15 11:54

Forberedelsene til neste sessong er i gang og Lerkendal får nytt gress

Da blir det i allefall ikke kunstgress i denne omgangen heller, men det vil nok tvinge seg frem innen få år...

Ellers så får vi håpe at RBK klarer å komme seg litt under radaren denne vinteren også. Det funka bra sist vinter ;)

Dewaz

Dewaz
01.12.15 12:50
StueRehn: Da blir det i allefall ikke kunstgress i denne omgangen heller, men det vil nok tvinge seg frem innen få år...

Nei

PerryAndre

PerryAndre
01.12.15 13:03
StueRehn: Da blir det i allefall ikke kunstgress i denne omgangen heller, men det vil nok tvinge seg frem innen få år...

Dyrhaug sier: Det var ikke et alternativ å bytte til kunstgress slik stadig flere klubber i Tippeligaen har gjort de senere årene. 

Godt å høre. Kunstgress på Lerkendal høres helt feil ut. 

MensenErnst

MensenErnst
01.12.15 13:06

Å gå på kunstgresset på Aker Stadion var som å gå på fløyel, men jeg savner naturgresset uansett. Har gått seg litt til, men er definitivt ikke det samme.

StueRehn

StueRehn
01.12.15 14:31
PerryAndre: Dyrhaug sier: Det var ikke et alternativ å bytte til kunstgress slik stadig flere klubber i Tippeligaen har gjort de senere årene.

Riktig det, men samtidig så blir grunnarbeidet gjort slik at det er bare å rulle ut plastikk hvis de i en nær fremtid ombestemmer seg :)

Rockets_AA

Rockets_AA
01.12.15 15:35

Grunnarbeidet blir gjort for å få dagens bane best mulig, ikke for å klargjøre for kuntsgress.

Klubben vet at de kommer til å møte en storm av misnøye om de engang lufter tanken om kunstgress. Eneste aktuelle scenario jeg ser for kuntsgress på Lerkendal er hvis NFF gjør det obligatorisk. Dette for å få gjennomført sitt ønskede sluttspill i desember.

(Innlegget ble redigert 01.12.15 15:36)

DietCoke

DietCoke
01.12.15 15:39
Rockets_AA: Dette for å få gjennomført sitt ønskede sluttspill i desember.

Seriestart tidlig i mars er vel hovedproblemet når det kommer til underlag.

Rockets_AA

Rockets_AA
01.12.15 15:41

Fotball på gress generelt i desember, januar, februar og mars er en utfordring i Norge ja.

Cobi

Cobi
01.12.15 16:12
StueRehn: Da blir det i allefall ikke kunstgress i denne omgangen heller

Ikke overraskende at Rosenborg skjønner verdien av å spille fotball på naturgress.

Så klarer de da også å holde en god matte nær sagt året rundt, til tross for et utfordrende klima og (ofte) lengre sesong enn mange av sine konkurrenter. Det burde jo være et greit paradoks for de som mener det er umulig å kunne tilby gode gressbaner i dette landet.

HarryH

HarryH
01.12.15 16:33

For en gangs skyld vil jeg hylle Rosenborg. 

Sa sa sa bra bra bra Rosenborg Rosenborg Rosenborg. 

qbah

qbah
01.12.15 16:50

Ikke overraskende at Norges flaggskip fortsetter å være fornuftig i den store gressdebatten. Stolt av å værra trønder.

storteple

storteple
01.12.15 18:08

Bra. Fotball skal spilles på gress. Intet gress - ingen sjel.

Thecokeman

Thecokeman
01.12.15 20:26

Nei. Den dagen det skjer er jeg sannsynligvis ferdig som medlem i klubben. Etter forhåpentligvis å ha vært med å kastet de som har tatt en slik håpløs avgjørelse. Heldigvis tror jeg aldri det skjer. 

Sparedusj

Sparedusj
01.12.15 20:32
Thecokeman: Nei. Den dagen det skjer er jeg sannsynligvis ferdig som medlem i klubben

Tullball.

Og hvis det mot formodning stemmer er det klubben som kommer godt ut av det.

Thecokeman

Thecokeman
01.12.15 20:37
Sparedusj: Tullball

Det er det ikke. Hvertfall ikke om de som tar avgjørelsen blir sittende. 

PapaSmurf

PapaSmurf
01.12.15 20:59

Jeg var rasende når Molde gikk over til kunstgress. Gruet meg til første seriekamp. Men så viste det seg at det tok 2 minutter så glemte jeg hele gresset. 

Vi nordmenn er livredde endringer. Jeg er intet unntak. Men stort sett viser det seg at man har overdrevet problematikken. 

Jeg nekter å tro at en Odd, SIF, AAFK, Molde eller S08-supporter (for å nevne noen) var jublende glad når valget om plastikkdekke ble tatt, men så er det også få som mener det er så ille i ettertid. 

Utviklingen går ubønnhørlig mot plast overalt. VIF får plast på sin nye stadion, Brann har vurdert det seriøst og om noen år vil RBK bytte de også. Det er jeg sikker på. Like sikker som jeg er på at supporterne først vil være rasende og etterpå lure på hva det egentlig var de var så sure for. 

Storteple mener kunstgress = sjelløst. En klubbs sjel ligger ikke i underlaget de spiller på. En klubbs sjel ligger i lidenskapen hos de som elsker og ikke minst de som har elsket klubben, men som ikke er blant oss lengre. En klubbs sjel ligger i historien om flotte seire, tunge nederlag, opprykk, nedrykk, jubel og tårer. Den ligger hos alle de frivillige og alle barna som har opplevd å trekke på seg klubbdrakta for første gang. Sjelen ligger i samholdet, i stoltheten man føler over å tilhøre klubben.  De som mener underlaget underminerer alt dette tar rett og slett feil. 

(Innlegget ble redigert 01.12.15 21:08)

Anelka2

Anelka2
01.12.15 21:06

"Utviklingen går ubønnhørlig mot plast overalt. VIF får plast på sin nye stadion, Brann har vurdert det seriøst og om noen år vil RBK bytte de også. Det er jeg sikker på. Like sikker som jeg er på at supporterne først vil være rasende og etterpå lure på hva det egentlig var de var så sure for. "

Da er det isåfall bare å legge ned. Det er allerede ille nok som det er. 

qbah

qbah
01.12.15 21:15

Papasmurf, jeg er villig til å vedde en bra slump med lenge på at RBK ikke har plastdekke "om noen år". 

Det skjer ikke. Aldri. Ferdig.

storteple

storteple
01.12.15 21:25
PapaSmurf: En klubbs sjel ligger ikke i underlaget de spiller på.

En del av sjelen gjør det. 

Eneste grunnen til at du ikke mener det er at Molde spiller på plast. Hadde Molde fortsatt spilt på gress hadde du kanskje vært helt enig?

Rockets_AA

Rockets_AA
01.12.15 21:36
PapaSmurf: Utviklingen går ubønnhørlig mot plast overalt.

Og stort sett overalt er det på grunn av økonomiske grunner.

Jeg ser ingen grunn til at Lerkendal skal være noe annet enn en arena for Rosenborg sitt Tippeligalag, dermed kommer det ikke til å være behov for kunstgress i all overskuelig fremtid. For de som har opplevd de siste vinterne i Trondheim så vil jeg tro at det "om noe år" heller vil gå i motsatt retning at det er mulig å spille på gress i større deler av året.

qbah

qbah
01.12.15 21:40

Godt poeng. Ligger knapt snø rundt Lerkendal gjennom vinteren.

olk1702

olk1702
01.12.15 21:50
PapaSmurf: VIF får plast på sin nye stadion,

Dette var en avgjørelse kommunen tok. 

For at vi skulle få tomten måtte det legges tilrette for en hyppigere bruk av Vålerenga Stadion enn det en gressmatte kan tillate.

PapaSmurf

PapaSmurf
01.12.15 21:53

Storteple: Både Molde og Viking har flyttet til en ny stadion. Hvis noe av klubbsjelen ligger i gresset ligger det neppe i gresset på Viking stadion. Som med all sannsynlighet har en del kunstgress i seg. 

(Innlegget ble redigert 01.12.15 21:54)

PapaSmurf

PapaSmurf
01.12.15 21:56

Jeg liker naturgress bedre enn kunstgress. Men jeg bare snakker av erfaring. Aggresjonen jeg følte når Molde la plastdekke var bortkastet.

Når det er sagt støtter jeg RBK i sitt valg av dekke 100%. Men jeg tror fortsatt det vil bli plast der også med tiden. Jeg kommer nok trekkende med denne tråden i 2022 skal dere se. 

Rockets_AA

Rockets_AA
01.12.15 22:02

Er det andre lag enn Molde sitt Tippeligalag som bruker Molde stadion i det daglige? Er det sånn at det er aktivitet der fra morgen til kveld med lag/skoler som har treninger og kamper der?

StueRehn

StueRehn
01.12.15 22:04
qbah: Det skjer ikke. Aldri. Ferdig.

Det er kunstgress på Lerkendal innen 5 år....og etter at den første kampen er spilt på det nye dekket så trekkes det bare på skuldrene...Amen og ferdig.

Rockets_AA

Rockets_AA
01.12.15 22:10
StueRehn: Det er kunstgress på Lerkendal innen 5 år....

5 år? Aldri i verden. Tanken din er at de bruker 12 millioner på å legge nytt gress i år bare for å skifte til kunstgress om 5 år? Jeg tror som sagt at det aldri kommer til å legges kunstgress på Lerkendal. Da er isåfall klubben kjørt i grøfta og vi ligger å vaker rundt i 1./2.divisjon uansett.

Maradona_123

Maradona_123
01.12.15 22:12

Vi hadde gress når vintrene var lange og kalde, ser ingen grunn til å bytte nå når vintrene blir kortere og mildere. Hvis argumentet for kunstgress var baneforhold da.

Kundera

Kundera
01.12.15 22:16

Hvis norske klubblag har ambisjoner om å hevde seg nogenlunde internasjonalt, er det naturgress som gjelder.

Kun smurfer spiller på kunstgress.

PapaSmurf

PapaSmurf
01.12.15 22:27

Kundera: Dårlig timing på påstanden din. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg