Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Nå nærmer det seg

NYTT TEMA
Hepp1971

Hepp1971
20.02.16 23:17

Etter 1 års ørkenvandring, er det befriende å være tilbake i det gode selskap. Med signeringene av Hvilsom, RJ og Braaten, falt brikkene på plass, Brann formelig skrek etter tre nysigneringer offensivt og nå har vi endelig god dekning i alle ledd. Har en ekstremt god magefølelse før avspark, jeg tror faktisk at Brann skal bite godt fra seg i år. Det går også rykter om at Børven kan ende i Brann til sommeren, så her er det bare å rulle igang.

Er det andre som er optimistiske og ser frem til sesongen med sine lag?

Maradona_123

Maradona_123
20.02.16 23:21

Tja, brann henter inn en avdanket fotballspiller i Braaten. Var ikke noe av problemet i nedrykksesongen at det var for mange avdanka spillere på høy lønn, som ikke presterte? Får håpe Brann ikke går i samme fella denne gang.

Samuh0lm

Samuh0lm
20.02.16 23:58

Blir moro for bergenserne med sesong i øverste divisjon..  Spise kirsebær med de store eller hva man sier..  Hadde jo vært litt moro om de klarte seg.. Folk ville vel blitt gale deg borte

Hepp1971

Hepp1971
21.02.16 01:45

Store? Godset har vært mange år i ødemarken, etter Branns forrige opprykk i 87. Ikke gap over for mye nå.

ComebackKid

ComebackKid
21.02.16 01:58
Hepp1971: Braaten

Hæ, har Brann signert Braaten?

Sprøtt. Han var Vålerengas dårligste spiller i fjor.

Oslo1913

Oslo1913
21.02.16 03:13

"Med signeringene av Hvilsom, RJ og Braaten, falt brikkene på plass"

Seriøst? Hvilsom kan jo bli ok. Johansen var vel ikke spesielt ønsket i TIL, annet enn for bredde. Braaten er ikke ønsket i Enga, LSK og Stabæk.

Lykke til.

gordon_gecko

gordon_gecko
21.02.16 05:33

Å signere Braaten er vel helt som forventet fra Brann-hold. Inkompetansen kjenner ingen grenser. Synes det var vanskelig nok å svelge LSKs egne godord om Braaten da han var på prøvespill/selv tok kontakt for trening, uansett graden av "påtvungenhet" fra pressen.

Hans evige manglende stabilitet, hans sesong i VIF i fjor og hans generelle utvikling burde gjøre ham en persona non grata for alle klubber på ihvertfall de to øverste nivåene i Norge. Dette er ikke noe å bruke penger på i en tid der i praksis alle er i en økonomisk hverdag der de må få valuta for midlene som brukes.

Man vet mannen ikke konsekvent går foran på banen. Man vet at mannen ikke gjør det på treningsfeltet. Hvor er da gevinsten av rutinen? Når skal norsk toppfotball heve seg over signeringer som dette?

RickiBK

RickiBK
21.02.16 12:17

Undrer meg over hva Brann er ute etter å oppnå. 

Lite her som tyder på særlig sterkt ønske om å så mye som å beholde plassen, og slett ikke for å dominere i TL. 

Men velkommen tilbake Bergensere. Skal bli moro å møte dere igjen. 

Hepp1971

Hepp1971
21.02.16 12:48

Denne tråden er ikke ment for Brann alene, kom gjerne med synserier om ens egen klubbs sjanser.

RickiBK

RickiBK
21.02.16 12:53

RBK blir å finne innen topp tre til høsten er min spådom.

Galactica

Galactica
21.02.16 12:58

Tipper det blir mye jevnere enn i fjor, men tror Rosenborg vinner til slutt. Strømsgodset og Molde som nærmeste utfordrere. Odd kan fort blande seg inn også.

Hepp1971

Hepp1971
21.02.16 13:46

Mitt tabelltips:

1. Odd

2. RBK

3.   Strømsgodset

4.   Brann

5.   Molde

6.   VIF

7.   Viking

8.   Tromsø

9.   Lillestrøm

10.   Stabæk

11.   Aalesund

12.   Glimt

13.   FKH

14.   08

15.   Sogndal

16.   Start  

(Innlegget ble redigert 21.02.16 13:48)

supersubben

supersubben
21.02.16 13:53
Hepp1971: Med signeringene av Hvilsom, RJ og Braaten, falt brikkene på plass,

Så du mener disse signeringene fører Brann helt opp på en 4. plass? Jeg kan nærmest garantere deg at Brann ikke ender opp på øvre halvdel av tabellen. Rykker ned gjør de heller ikke. Jeg vil si en plass mellom 10.-13. plass. :-)

Og Odd på 1.? Nei og nei....

(Innlegget ble redigert 21.02.16 13:54)

RickiBK

RickiBK
21.02.16 13:58
Hepp1971: 1. Odd 2. RBK 3.   Strømsgodset 4.   Brann 5.   Molde 6.   VIF 7.   Viking 8.   Tromsø 9.   Lillestrøm

Neppe. 

Tror ikke Brann vil være inne på denne listen engang. 

Hepp1971

Hepp1971
21.02.16 14:44

Drit i Brann, kom med vurderinger om alt og ingenting!

PS! Er jeg litt forumpoliti nå.....?

seriemester2013

seriemester2013
21.02.16 16:11

Godset mangler en toppsignering på midtstopper plass, og jeg kunne tenkt meg en vingspiller til av høy kvalitet.

Sett bort fra skader før seriestart er godset i rute, og har handlet godt den siste tiden. Tror på topp 3 med det laget vi har nå, kommer en topp midstopper tror jeg på 1-2.

Corio

Corio
21.02.16 16:25
RickiBK: Lite her som tyder på særlig sterkt ønske om å så mye som å beholde plassen, og slett ikke for å dominere i TL.

Vi er jo en fattig klubb nå. Vi kan ikke kjøpe oss til suksess som Molde.

BigGeorge

BigGeorge
21.02.16 16:33

Brann vil tilbringe tilværelsen på nedre halvdel i år det er garantert. Tippeligaen har delt seg. De fra sju øverste blir de samme unntatt Stabæk som ventet har tapt fem strake treningskamper og vil kjempe for å unngå nedrykk. jeg forventer at Lillestrøm er blant de sju i år.

På plass 8-16 kan alt skje. Opp til Brann selv om de blir nummer 8, 12 eller nedrykk.

(Innlegget ble redigert 21.02.16 16:33)

sambasamba

sambasamba
21.02.16 16:33

Jeg tror vi vil være TLs beste lag i høstsesongen, men tror vi vil få en litt tregere start frem mot rundt Juni. Totalt håper jeg på medalje igjen. Den fjerde på fem år. Europa kan vi gjøre det bedre enn tidligere. Vi har ett lag med andre og mer robuste typer enn før, og når det setter seg blir vi gode. Kanskje kan vi klare gruppespillet med litt tur i trekningen.

Sølv i ligaen, Gull i Cupen og gruppespill i Europa. Det må være godkjent :)

Tror Start og Stabæk går ned, med Sarp, Haugesund Aafk TIL og Brann i en pulje over der. RBK, Molde, Odd og oss skal slåss om medaljer. Resten i mellomsikte

(Innlegget ble redigert 21.02.16 16:34)

RickiBK

RickiBK
21.02.16 16:42
Hepp1971: PS! Er jeg litt forumpoliti nå.....?

Noen som bryr seg? 

Tjaaah

Tjaaah
21.02.16 17:30
RickiBK: Undrer meg over hva Brann er ute etter å oppnå. Lite her som tyder på særlig sterkt ønske om å så mye som å beholde plassen, og slett ikke for å dominere i TL. Men velkommen tilbake Bergensere. Skal bli moro å møte dere igjen.

Selvsagt ønkser man å overleve, men ledelsen opererer innen for veldig stramme økonomisike rammer.

Hadde Brann spadd ut millioner og prøvd å dominere i TL første året etter opprykk, så hadde du sagt at de var helt gale. Så her er det neppe noe Brann kunne gjort for å tilfredsstille dine "forventninger".

Med mindre vi hadde skaffet oss Messi gratis da. Hadde muligens blitt et lite klapp på ryggen.

RickiBK

RickiBK
21.02.16 17:50
Tjaaah: Så her er det neppe noe Brann kunne gjort for å tilfredsstille dine "forventninger".

Tjaaah. 

Si det du. 

Imponerende at du ser ut til å vite om noe om hva mine forventninger til Brann skulle være. 

Men en ambisjon litt utover hva nevnte spillere skulle kunne tilføre Brann hadde jeg dog virkelig trodd det skulle være plass til der nede mellom fjellene. Også med de stramme økonomiske rammer. 

Hepp1971

Hepp1971
21.02.16 17:50

Hvilsom på lån, Hatakka, Johansen og Bratten på Bosman, det forteller alt om det faktum at Brann må trå forsiktig, med hensyn til at klubben er i rød sone. Askar er i tillegg borte fra lønnslisten (tjente rundt 2 mill i året), i tillegg til at man fikk 1.5 mill i overgangssum. Fangsten er ikke så halvgæren etter det jeg oppfatter, man kan ikke si at noen av spllerne Brann har signert er rask.

Krakra1

Krakra1
21.02.16 17:51

Klart Soltvedt og co legget hodet til hoggs her. Hvis Braaten gjør det like dårlig som i fjor, fremstår umotivert og giddalaus så kan de ikke akkurat leke overrasket og klage over "etterpåklokskap".

Samtidig har nok Braaten fortsatt potensiale til å herje i TL. Bra fart, vanvittig styrke og god teknikk. Endel av meg håper at han er tent på å revansjere fjorårssesongen og ikke avslutte karrieren som en TL-flopp.

Hvilsom er en veldig spennende spiss. Johansen kan gjøre det bra som rollespesialist der kan scorer mål og avgjør kamper fra midtbanen. Hatakka er fortsatt et ubeskrevet bra, men alle spillere har potensialet til å løfte Brann opp på øvre halvdel. Så får en se om vi har truffet på noen av dem.

(Innlegget ble redigert 21.02.16 17:53)

BigGeorge

BigGeorge
21.02.16 18:06
Krakra1: Samtidig har nok Braaten fortsatt potensiale til å herje i TL.

Spørsmålet jeg stilte for et år siden da han var i Enga var: Joda god nok er han , men hvor mange gode kamper og hvor mange dårlige kamper spiller han i år ?

(Innlegget ble redigert 21.02.16 18:09)

Hepp1971

Hepp1971
21.02.16 18:25

Jeg har inntryk av at Rekdals VIF består mye av tekniske balltrillere og at Braatens spillestil ikke helt passer inn i systemet Rekdal legger opp til. VIF er jo pr dato et av Norges beste lag, i fjor var de med i medaljekampen, Braaten hadde vel brukbart med konkurranse i fjor, sterkere konkurranse enn det han kommer til å møte i Brann i år. Braaten blir nok bankers på en av flankene, så gjør Hvilsom og Huskeklepp opp om den andre, mens Hvilsom også er med på kampen om midtspissrolle, der Orlov og Lie Skålevik er med. Skaanes og Larsen må nok ta til takke med benkplass. På midtbanen har vi nå Barmen, Heltne Nilsen, Haugen og Johnansen, ideelt sett burde vi hatt en spiller til i denne seksjonen. (Skaanes er også aktuell her, men her stiller han langt bak) Defensivt har vi 4 backer av god kvalitet i Nouri, Hatakka, Kristiansen og Vevatne, på stopperplassene er førstevalgene Demidov og Acosta, med Grønner som utfordrer. Keeperduoen er som i fjor Piotr og Horwath.

(Innlegget ble redigert 21.02.16 18:29)

Hepp1971

Hepp1971
21.02.16 18:44

Glemte helt Karadas, han er superinnbytter på offensiven, men han også bekle stopperplassen. Heggland (stopper), Lorentzen og Rotihag (spisser) er også med, blir nok leid ut etter hvert.

Siem-de-Jong

Siem-de-Jong
21.02.16 19:24
BigGeorge: De fra sju øverste blir de samme unntatt Stabæk som ventet har tapt fem strake treningskamper og vil kjempe for å unngå nedrykk

Kan jo nevne at man også tapte det meste av treningskamper under de to årene Bradley var trener. Så det er tynt grunnlag og hevde at man vil være i bunnen kun basert på det.

Siem-de-Jong

Siem-de-Jong
21.02.16 19:31
sambasamba: Stabæk går ned,

Kun basert på at Bradley har dratt eller? Ikke glem at vi tross alt fortsatt sitter igjen med en av ligaens beste midtstopperpar (Skjønsberg og Næss), en av ligaens beste venstreback, Kassi og Asante offensiv som begge er garantister for et godkjent antall scoringer og assists.

Lag som Sogndal og hvertfall Sarpsborg som har byttet ut nesten et helt lag, burde jo virkelig være de to klareste nedrykkskandidatene. 

Men på en annen side, vi klarte å gå fra 3. plass i 2003 til nedrykk i 2004, så med Stabæk er det dessverre sånn sett mulig.

Håper vi kan finne en spiss med fortid i Godset som virkelig slår til. Slik som VP Gunnarsson og Adama Diomande en gang gjorde. Petar Rnkovic kanskje? :)

sambasamba

sambasamba
21.02.16 20:00
Siem-de-Jong: Kun basert på at Bradley har dratt eller

En del det, en del utviklingen i fjor etter DIO, dere har i tilegg mistet Keita og sesongoppkjøringen virker ikke lovende. Bradley fikk enormt mye ut av laget. Så får vi se om dere har skutt en ny gullfugl.

Sogndal klarer seg greit tror jeg. Verre med lag som Til, Aafk og Haugesund. Særp er helt i det blå med nytt lag.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg