Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Utenlandske TL-spillere på landslaget

NYTT TEMA
Batorex
BatorexInnlegg: 1092
28.03.16 20:49

TEMA ER: Om du kunne velge 3 utlendinger i tippeligaen som kunne skiftet nasjonalitet og blitt tilgjengelige for det norske landslaget, hvem ville du valgt? 

Vi er blottet for kvalitet offensivt så min liste blir:

1. Fred Friday
2. Samuel Adegbenro
3. Aron Sigurdarson (jada tidlig ennå, men virker som en spillertype landsen mangler)

Thpe
ThpeInnlegg: 31302
28.03.16 21:15

Hadde også gått for de to første du nevner.

1. Fred Friday

2. Samuel Adegbenro

3. Anthony Izuchukwu

Tenker fremtiden her altså.

Lislewatn
LislewatnInnlegg: 1
29.03.16 02:01

1.Willam Troost-Ekong 

2.Samuel Adegbenro

3.Alex Gersbach

Valget av Ekong var rimelig enkelt med tanke på at vi mangler midtstoppere og Ekong er ligaens beste stopper.

Adegbenro er meget god og hadde vært et godt alternativ for landslaget offensivt.

Gersbach har jeg sitt lite av, men virker spennende og landslaget trenger en god venstreback i framtiden.

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 26993
29.03.16 02:52

Det slår meg når jeg leser her at det har gått nedover med kvaliteten på de utenlandske bidragene i norsk fotball. Hadde man kommet med en slik tråd for noen år siden kunne vi stilt med spillere som virkelig hadde hevet landslaget. Nå er det ikke mange som hadde fått plass, selv med norsk pass. 

troll-1917
troll-1917Innlegg: 734
29.03.16 03:01

Jeg kommer ikke utenom de to beste utlendingene i fjorårets tippeliga (dersom vi ser bort fra Sanè og Badou som dessverre ikke er her lenger). 

Jeg snakker selvfølgelig om: 

1) Mike Jensen - En spiller som nesten aldri er dårlig, og som kan være helt ekstremt god på sine beste dager. Jensens andreomgang mot Start i fjor er den råeste omgangen vi har sett av en tippeligaspiller på ganske mange år. I en eventuell 4-3-3-formasjon ville Jensen vært selvskreven på det norske laget. Kan også spille sentral i 4-4-2, men ville da sannsynligvis havnet på benken. 

2) Olivier Occean - Leverte en langt bedre sesong i fjor enn de andre spissene folk har nevnt her. Med Occean får du en type spiss som er ekkel å spille mot for absolutt alle lag. Ikke er han sykt god på noen som helst måte, men han ville vært brukbar i kamper hvor Norge slår mye innlegg eller eventuelt trenger et fyrtårn på topp - dvs variert bruksområde. 15 mål og 8 målgivende i fjorårets tippeliga, etter en treg start, er imponerende. Ville kranglet med Søderlund, Pedersen og Dio om en av to plasser i 4-4-2. Tror dog også Occean ville vært benket. 

3) Aron Sigurdarson - Scoret et nydelig mål mot et såpass ok lag som USA (og Molde forsåvidt), og har mange spennende kvaliteter. Tipper han blir å se i årets Island-tropp til EM, i motsetning til mange andre islendinger i tippeligaen. Det som gjør han veldig spennende er at han har evnen til å dra seg forbi folk, og i riktig retning: Rett mot mål! Dette mangler vi totalt i det norske landslaget. På en god dag (sjelden) vil Berget ha noe av det samme ved seg. Helland også - bortsett fra at Helland alt for ofte har falt gjennom mot motstand på et nivå høyere enn tippeligaen. 

Adegbenro har mange av de samme egenskapene som Sigurdarson, men det lille jeg har sett av de to spillerne tilsier at jeg setter islendingen et lite hakk foran i køa. 

De som nesten kom med på min liste: 
Adegbenro, Friday, Vilhjalmsson, Eyolfsson, Toivio, Ekong, Gersbach (Er man god nok for Australias A-lag bør man være god nok for Norge). Har sikkert glemt mange. 

Tror dog uansett ikke vi ville blitt særlig forsterket ferdighetsmessig av å kunne plukke fra disse. Det er ikke ferdighetsnivået til de norske spillerne som gjør at vi spiller 0-0 mot Estland. Noe skyldes mentaliteten spillerne har inn mot kampene, men det aller meste skyldes fraværet av plan og spillestil, miksing av spillere som ikke burde spilt sammen og mangel på kontinuitet. I fjor var 9 av 11 på VGs tippeliga-ellever nordmenn. Kun Mike Jensen og Occean lurte seg inn på den lista. 

Så, om vi faktisk skulle kunne valgt fritt fra tippeligaen i utvelgelse av landslag, er jeg usikker på om jeg hadde tatt med særlig mer enn 4-5 av tippeligaens utlendinger, da de ferdighetsmessig ikke er bedre enn at de skulle slitt med å spille seg inn på Norge. Vi mangler dog skikkelige vinnertyper i det norske laget (med unntak av Strandberg og Pedersen), og kunne kanskje fått en god dose av dette ved å hente inn et par av eliteseriens islendinger. 

KingAnderson
KingAndersonInnlegg: 18218
29.03.16 05:11

Får ta dette med tanke på hva vi mangler, og da går desverre en spiller som Mike Jensen ut, selv om han sikkert hadde forsvart en plass på landslaget.

Urangert rekkefølge og uten begrunnelse.  Disse er vel hver for seg den beste spilleren i Tippeligaen i sine posisjoner så de hadde nok også hevet landslaget ganske bra.

Fred Friday
William Troost-Ekong
Samuel Adegbenro

Sulfat
SulfatInnlegg: 9539
29.03.16 07:12

Mike Jensen er den eneste jeg tror ville hevet landslaget. Mye middelmådighet som blir importert. 

Var en helt annen schwung over utlendingene for endel år siden.

2008: Mame Biram Diouf, Alanzino, Igahlo, Nannskog, Konan Ya, Sapara, Annan, Stadsgaard, Austin, Farnerud

Msport77
Msport77Innlegg: 9719
29.03.16 14:11

Olivier Occean, Mike Jensen og Arnold Origi.

jorkje
jorkjeInnlegg: 3796
29.03.16 14:13

Faktisk skremmende å se det lave nivået på utenlandske spillere i TL nå. 

(Innlegget ble redigert 29.03.16 14:14)

Batorex
12.05.16 17:30

Thomas Amang i Molde ser veldig spennende ut. 

setter inn han i stedet for sigurdarson på min liste. 

Batorex
05.09.16 17:51

bump;)

Troost-Ekong er vel nummer 1 blant samtlige her inne??? hadde ikke sett nok av han da jeg lagde tråda

Min nye liste:

1. William Troost-Ekong
2. Bismark Acosta
3. Mike Jensen

trenger stoppere på landslaget vårt......mike jensen tror jeg ville vært perfekt til en 4-3-3 med høgmos

(Innlegget ble redigert 05.09.16 17:55)

Batorex
05.09.16 17:52
Batorex: 3. Aron Sigurdarson (jada tidlig ennå, men virker som en spillertype landsen mangler)

floppidiflopp?

Heimspiel
HeimspielInnlegg: 2034
05.09.16 18:39

Dessverre få av disse utlendingene som er noe særlig bedre enn de som er aktuelle på riktig. Generelt svak liga pdd.

KaffeOrginal
KaffeOrginalInnlegg: 52339
05.09.16 18:54
jorkje: Faktisk skremmende å se det lave nivået på utenlandske spillere i TL nå.

Ett resultat av den dårlige økonomien ...

Pluss ett positivt trekk etter 16 lags ligaen !!

Sånn da fikk jeg bragt den diskusjonen opp igjen også

Man får litt mer ro og behøver ikke bruke alle pengene på en kanonspiller som skal redde plassen .

BigGeorge
BigGeorgeInnlegg: 22962
05.09.16 18:57

Drillo ville gjerne hatt Diego Maradona og Marco Van Basten.

Helt enig ! Diskusjon slutt !

Batorex
05.09.16 19:12
Heimspiel: Dessverre få av disse utlendingene som er noe særlig bedre enn de som er aktuelle på riktig. Generelt svak liga pdd.

Ekong og Acosta > Hovland og Strandberg

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 26993
06.09.16 02:15

Ekong, Sarr og Gytkjær

Trygghet i forsvar, en sterk ryddegutt på midten og en målscorer på topp. 

travern
travernInnlegg: 1092
06.09.16 08:29

Hva med Adam Larsen Kwarasey, Mix Diskerud og Valon Berisha? Ooohh, kontroversielt!

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 51177
06.09.16 08:57
travern: Hva med Adam Larsen Kwarasey, Mix Diskerud og Valon Berisha? Ooohh, kontroversielt!

Nja, ikke så veldig, kanskje bortsett fra at de to siste ikke spiller i TL, og ikke har gjort det på en stund.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg