Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kamptråd: Brann - Bodø/Glimt 10.4 kl 1530

NYTT TEMA
Spelaren

Spelaren
07.04.16 11:21

Kva: Fotballtevling SK Brann vs Bodø/Glimt (stryk det som ikkje passer)
Kvar: Brann Stadion
Kvnår: Søndag 10. april kl 15:30
Kvartett fra NFF: Ola Hobber Nilsen, assistentdommere Geir Oskar Isaksen og Ole Johan Lillebuen (4. dommer: Jan Morten Tennøy)

Serielederen (!) etter beskjedne tre runder gjester gressteppet ved Ulrikens fot førstkommende søndag for å prøve seg mot et nyopprykket Brann-lag som tross en tøff start står ubeseiret med 1-2-0 etter kamper borte mot Strømsgodset (2-2), heime mot Odd (0-0) og borte mot Aafk (1-2). Nordlendingene slo fjorårets Obos-vinner Sogndal 2-0 i åpningskampen, fulgte opp med 1-1 borte mot Lsk og deretter en seier 3-1 heime mot Stabæk. Forrige gang Brann tok imot en serieleder endte det med 4-0-tap mot divisjonskollega Sogndal. Forrige gang Brann tok imot Bodø/Glimt endte det med seier til bortelaget i et sjeldent 16-mai-tap for Branns del. Det skal sies at dette var under Norling-regimet da Brann var kanskje seriens minst effektive lag, og at hjemmetapet den kvelden må sies å være noe unødvendig. Om vi kunne endre på én kamp den sesongen, hadde vi beholdt plassen med seier der. Jaja.

Bodø/Glimt var det første laget undertegnede så på Brann Stadion, i NM-semifinalen 1993. En kamp med en fantastisk stemning, som dessverre for oss endte med 4-2-tap og et Glimt som gikk videre til en finale de vant. 16-maikampen året etter var derimot litt hyggeligere. For vår del. Head to head har gultrøyene et historisk overtak, noe som godt illustrerer vår mistrivsel så snart vi reiser til nordligere breddegrader. Vi sliter ofte mot lag som ligger kompakt og angriper med høy hastighet, noe som vi ble meget vant med under Norlings naive filosofi. Nilsen virker som en kynisk gammel gubbe sammenlignet med den svenske pinsekarismatikeren, så vi stiller nok bedre forberedt denne gangen. Som nyopprykket har man dog få illusjoner om at flyten fortsetter, så man er takknemlig for de poeng man (s)karrer til seg.

Brann stiller trolig med følgende lag 433:

Leciejewski

Nouri - Demidov - Acosta - Kristiansen

Haugen - Nilsen - Barmen*

Braaten - Hvilsom* - Huseklepp

*Om leggskaden er leget. Johansen gjorde seg absolutt ikkje bort i Ålesund, men Nilsen vil nok ha hodestyrken til Barmen med siden vi kanskje spiller mer høyt på åkeren vår. Hvilsom får, under tvil, en kamp til, men Orlov står og lusker i bakgrunnen. Svensken er nok litt bedre på hodet, og scorer i det minste mål avogtil.

Kamptips, som i tipstråden; 2-1

GoingKronos

GoingKronos
07.04.16 11:49

Har baneforholdene blitt bedre siden Odd-kampen?

Spelaren

Spelaren
07.04.16 12:24
GoingKronos: Har baneforholdene blitt bedre siden Odd-kampen?

Vel, landslagspausen gav banen hvile i tre uker, og været etter Odd-kampen har vært preget av gode temperaturer som stort sett har vært over middeltemperaturen for årstiden. Hva nedbør angår har mars hatt ca en tredjedel mindre enn vanlig - mot en meget våt februar sammenlignet med normalen. Det er ingenting som tyder på dårlige vekstvilkår siste tre ukene, men vi har ingen illusjoner om at noe fantastisk matte ligger klar søndag. I fjor ble matten jevn i slutten av mai.

Brann.no og facebook-folkene er irriterende stille om dette for øvrig.

Værvarselet er flott i flere dager framover, sol og fine temperaturer. Spesielt søndag blir det behagelig med rundt 12-13º C.

(Innlegget ble redigert 07.04.16 12:26)

Skribent1

Skribent1
07.04.16 12:26

Dette er en kamp hvor Brann bør angripe, og ikke minst vinne. Det er viktig å ta 3 poeng nå, for i de to neste bortekampene (i TL) blir det ikke enkelt å få med seg noe.

Håper på dette laget:

Piotr

Nouri - Acosta - Demidov - Krisitiansen

Haugen - SHN - Barmen

Vega - Hvilsom - Huseklepp

Er matten fremdeles en åker, så regner jeg med Braaten starter istedenfor Vega.

Spelaren

Spelaren
07.04.16 12:30
Skribent1: Er matten fremdeles en åker

Hvis du klarer å gjennomføre litt CSI-magi på Ulrikens webkamera, kan du kanskje finne det ut :) . Akkurat nå er det dessverre tåkete.

KaffeOrginal

KaffeOrginal
07.04.16 12:34
Spelaren: . Det er ingenting som tyder på dårlige vekstvilkår siste tre ukene, men vi har ingen illusjoner om at noe fantastisk matte ligger klar søndag.

Så unnskyldningene er allerede på plass ?? :-)

Spelaren

Spelaren
07.04.16 12:38
KaffeOrginal: Så unnskyldningene er allerede på plass ?? :-)

Vi får håpe på det beste.

KaffeOrginal

KaffeOrginal
07.04.16 12:49
Spelaren: Kva: Fotballtevling SK Brann vs Bodø/Glimt (stryk det som ikkje passer)Kvar: Brann StadionKvnår: Søndag 10. april kl 15:30Kvartett fra NFF: Ola Hobber Nilsen, assistentdommere Geir Oskar Isaksen og Ole Johan Lillebuen (4. dommer: Jan Morten Tennøy)

Siden vi var i gang med unnskyldningene

Man har jo denne tråden på VGD allerede ==>

Ole Hobber Nilsen (Tabbedommer)

http://vgd.no/sport/fotball-norsk/tema/1817853/tittel/ole-hobber-nilsen-tabbedommer/innlegg/44623725?xtmc=Ola+Hobber+Nilsen&xtcr=17#post44623725

Spelaren

Spelaren
07.04.16 12:59
KaffeOrginal: Ole Hobber Nilsen (Tabbedommer)

Jaja, finner han 15-20 fans som piper skremmende, er vel oppskriften lett å tenke ut.

MyWays

MyWays
07.04.16 17:37

Her er ønskelag. Litt alernativt, men steikande godt. 

Hvilsom-----Orlov------Vega

--Haugen--Nilsen--Johansen--

Kristiansen-Demidov--Acosta--Nouri

-----------Piotr-------------

Huse inn for Hvilsom, Azar inn for Orlov og Braaten inn for Vega i løpet av 2.omg. 

B/G hadde blitt regelrett overkjørt..

Thpe

Thpe
07.04.16 18:22
MyWays: B/G hadde blitt regelrett overkjørt..

Det blir de nok uansett.

Brann blir løftet frem av hjemmesupporterne og spiller en praktkamp. Alle poengene blir i Bergen denne gangen.

2-0.

Glimt stiller nok noe ala dette:

Halldorsson

Jacobsen - Moe - Bjørnbak - Jonassen

Furebotn - Babenko - Normann (Karlsen)

Jevtovic (Wiig) - Azemi - Olsen

Mxzptlk

Mxzptlk
07.04.16 18:35

Er ikkje ein einaste speler frå forrige kamp som bør vrakast. Uansett har vi så god bredde at dei som kjem inn kan hjelpe oss til seier, om det er Vega eller Remi eller Azar. Etter Godset kom trua på overlevelse. Etter Odds kom trua på midten av tabellen. Etter AaFK kom trua på øvre halvdel. Etter B/G er vi kanskje på toppen av tabellen. Da tek vi like godt ein Leicester når vi først er i gang synest eg! 

Spelaren

Spelaren
07.04.16 20:25
Mxzptlk: Da tek vi like godt ein Leicester når vi først er i gang synest eg!
zetta

zetta
07.04.16 20:28

Men hvordan skal Brann stanse de farlige kontringene? Jeg tror Brann er sårbare på kontringer 

(Innlegget ble redigert 07.04.16 20:29)

MyWays

MyWays
07.04.16 20:59
zetta: Men hvordan skal Brann stanse de farlige kontringene? Jeg tror Brann er sårbare på kontringer

En gressbane som er elendig. Det er vårt sterkeste våpen. Gimt kommer til å få sjokk!

Memelli

Memelli
08.04.16 08:19
zetta: Men hvordan skal Brann stanse de farlige kontringene? Jeg tror Brann er sårbare på kontringer

Brann bør ha bedre balanse i laget enn vi har hatt på mange år. Med vaktbikkjen Heltne Nilsen og med et forsvar med mye fart (minus Demidov) bør vi være brukbart skodd for å avverge noe av Bodø Glimts styrke. Men for all del, dette er på "papiret", jeg er også nervøs for denne kampen. Et litt ekkelt lag å møte.

Signaldo

Signaldo
08.04.16 15:56

Unnskyld hvis jeg ødelegger spenningen her inne, men denne kampen kommer nok til å ende opp med 0-0 etter 90 minutter. Et kontringssterkt Glimt som møter et lag mest opptatt av (kapabel til?) å forsvare seg, hva forventer folk? For all del, kan hende det blir litt klabb og babb i feltet og et lag får en heldig fot på en ball som ender i nettet. Eller noen fyrer av et langskudd som keeper egentlig burde tatt, men som ikke gjorde det likevel idag. Om jeg skal tippe på hvem jeg tror hadde "fortjent" å vinne etter man har talt opp sjansestatistikken, så tror jeg Brann vinner den.

Tror uansett det blir god stemning på tribunen, med en ny og frisk optimisme som rår i byen, så anbefaler alle som kan komme til å se denne kampen i solskinn(?) på søndag. Jeg får se meg om etter en hakkete stream på jobb.

(Innlegget ble redigert 08.04.16 16:05)

KaffeOrginal

KaffeOrginal
08.04.16 16:09
Signaldo: Unnskyld hvis jeg ødelegger spenningen her inne, men denne kampen kommer nok til å ende opp med 0-0 etter 90 minutter.

Brann og 0-0 ..... ikke det jeg tipper oftest for å si det sånn .

zetta

zetta
08.04.16 16:21

Det som har vært et problem for Brann er at midtbanen ikke kommer fort nok oppi ballfører, og at det oppstår huller på midtbanen. Dette gir gode vilkår for kontringer. Derfor legger Brann seg kanskje lavt.

Thpe

Thpe
08.04.16 16:23
Signaldo: Unnskyld hvis jeg ødelegger spenningen her inne, men denne kampen kommer nok til å ende opp med 0-0 etter 90 minutter.

Sist gang Glimt spilte 0-0 i seriesammenheng var mot HamKam i mai 2013. I Obos-ligaen.

marley6

marley6
08.04.16 16:58

Dette blir hjemmeseier. Glimts overganger fungerer dårlig på humpete bane. Dermed blir det brannpress i 90 minutter. Tror ikke Glimt orker å stå i mot da. 

2-0 til Brann. 

MyWays

MyWays
08.04.16 17:46

Nei, det tror jeg er et veldig dårlig tips. En av grunnene er at Brann vet at det forventes at laget angriper på hjemmebane. Lars Arne Nilsen har nok erfart dette allerede, og han er dermed klar over det.

En annen grunn er jo at B/G ikke er et så sterkt lag som enkelte sikkert vil ha det til. Vi har allerede møtt Godset, Odd og AaFK, der både Godset og Odd er langt bedre lag enn B/G. Hvor gode Brann "egentlig" er gjenstår kanskje å se, men hjemme mot Bodø skal vi være favoritter. 0-0 er på ingen måte godt nok, fordi det betyr at Brann mest sannsynlig ikke har prøvd hardt nok. Da er 2-2 et lagt bedre tips.

Signaldo

Signaldo
08.04.16 18:04
MyWays: og han er dermed klar over det.

Er vel ikke det samme som å si at han kan gjøre så veldig mye med det?

Er banen god nok for Vega og får vi Azar inn litt tidligere i kampen (kanskje rundt 65 minutt) så tror jeg det kanskje kan tippe i Branns favør.

At ditt tips er bedre enn mitt er det lettere å diskutere etter kampslutt. Tror ikke du skal ta "seieren" på forskudd (men for underholdningsverdien så tar jeg gjerne 2-2 over 0-0) : -)

MyWays

MyWays
08.04.16 19:05
Signaldo: Er vel ikke det samme som å si at han kan gjøre så veldig mye med det?

Neida.. Det er jo egentlig et godt poeng. Nilsen ser ikke ut til å være særlig påvirket av forventingsnivået. Men så har det kanskje ikke vært så høyt heller den tiden han har vært trener. Han tok jo tross alt over en klubb som lå midt på tabellen i 1.div.

Men forventingene kommer nok til krype frem etter hvert. Nå er vi tilbake i TL, og omtrent alle lagene kan regnes som kjempestore rivaler sett i forhold til de vi møtte i fjor. Det er så mye mer å spille for nå enn bare poengene.

Håper uansett på en god kamp. Har liksom ikke gjort meg noen spesiell mening om årets Brann-lag, så jeg tar alle oppturene som rene bonuser. 0-0 hadde vært litt skuff, men for all del - jeg ser ikke på det som totalt urealistisk heller :)

keizersoze

keizersoze
08.04.16 20:21
MyWays: Neida.. Det er jo egentlig et godt poeng. Nilsen ser ikke ut til å være særlig påvirket av forventingsnivået. Men så har det kanskje ikke vært så høyt heller den tiden han har vært trener. Han tok jo tross alt over en klubb som lå midt på tabellen i 1.div.

Helt sant.

På søndag kan Brann faktisk ligge på toppen av tabellen.

Håper en sindig stril greier å beholde roen selv om det sannsynligvis blir trøkk utenfra.

TerjeJenssen

TerjeJenssen
09.04.16 08:50

Håper bodø glimt slår brann i morgen.tror det blir 2-1 til bodø glimt samme som det ble sist gang de møttes i bergen.

heia glimt bodø glimt forevig

MyWays

MyWays
09.04.16 11:44
keizersoze: På søndag kan Brann faktisk ligge på toppen av tabellen. Håper en sindig stril greier å beholde roen selv om det sannsynligvis blir trøkk utenfra.

Det hadde jo vært litt tøft, og ikke minst kjærkomment. Vi trenger jo absolutt de poengene vi får, og mot antatt svakere motstand som B/G så forventer jeg ihvertfall litt at vi skal ta 3 poeng.

La oss si at vi vinner, så er det ikke helt utenkelig at RBK og Brann ligger på de to øverste plassene. I serierunden etterpå møter vi jo også RBK på Lerkendal, så det kan bli en intens kamp. Litt redd for å bli overkjørt selvfølgelig.. men ikke meg i mot at vi får tilbake litt intensitet og fallhøyde i Brann.

HarryChinaski

HarryChinaski
09.04.16 12:39

Umulig å spå. Glimt har mista et halvt lag, men mon om ikke laget både på papiret og i praksis er bedre sammensatt. Babenko på midten, Jonassen på Vb, Jevtovic, Normann og ikke minst Haldorsson i buret - alle disse er grepa fotballspillere. Azemi og Trond Olsen vet alle hva er kapable til. Glimt og Molde er omtrent de eneste lagene jeg ser som scorer rene spillemål - de fleste andre mål i årets serie kommer etter corner og frispark måket inn i feltet - og jeg har ikke sett nok av Brann til å vite om de er bedre til å løpe baklengs enn under Norling-regimet, men alt tyder jo på det. Glimt kjenner alle som litt lurvete defensivt, men hittil i år har de vært ok. Spår tett oppgjør, knepen B.

MyWays

MyWays
09.04.16 20:27

Orlov er ihvertfall frisk. Og nå "hylles" han av treneren.

Kanskje mitt (og veldig mange andre sitt) ønske om at Nilsen starter med Orlov på topp går i oppfyllelse? 

---------------Orlov------------

Huse---------------------Braaten

-Barmen-----Nilsen----Johansen

Kristiansen-Demidov-Acosta-Nouri

---------------Piotr-----------------

Er litt skeptisk til Huseklepp.. Både Vega og Hvilsom kan brukes i samme posisjon, og er kanskje bedre alternativer.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg