Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hva er poenget med egne klubbtråder?

NYTT TEMA
Hepp1971

Hepp1971
28.04.16 17:44

Ser til min glede at mine medfans har innsett idiotien og latt klubbtråden synke. Klubben diskuterer vi mer enn nok på egne for, hva pokker er poenget med å bedrive klubbonani inne på et eget avlukke her? Nei, åpenhet er stikkordet, la oss heller starte x antall tråder om det man føler for. Er de interessante nok, holder de seg oppe en stund, hvis ikke synker de. Naturlig seleksjon.

PapaSmurf

PapaSmurf
28.04.16 17:54

Det samme kan man vel si om klubbtråder. Er de interresante holdes de oppe av trafikken. 

Nå er vel brannfansen de mest ekstreme når det kommer til trådstarting, veldig ofte føler jeg det startes tråder for å kunne kjefte på de som mener det startes for mange tråder :)

Jeg for min del løser det svært enkelt.  Like enkelt som jeg løser TV-titting. Er det en tråd eller et TV-program jeg finner uinteressant så hopper jeg over uten å la meg affisere. Greier ikke irritere meg over tråder jeg finner uinteressante. 

Jeg mener Klubbtrådene har sin misjon. Der diskuteres alt småtteriet som ikke krever en egen tråd. Der samles fansen til den respektive klubben og kan småprate om løst og fast. (KaffeOriginal: Alle andre står fritt til å skrive i disse trådene)

Bacary

Bacary
28.04.16 17:57

Hvis man vil ha med seg alt om sin klubb er det mye mer oversiktelig å ha alt samlet i en tråd, mens man slipper å lete etter ørten tråder som er korte, og man må klikke seg inn og ut. 

Seriøsiteten blir også større i en samlet tråd enn med mange spredde tråder rundt som fort kan da bli mer useriøse har jeg et inntrykk av. 

Hepp1971

Hepp1971
28.04.16 18:08

Er du med her, er du også aktiv på klubbens fanforum, smør på flesk å ha Kjernen2, Bataljonen2 eller Klanen2 her. Her skal vi diskutere med hverandre, på godt og vondt.

PapaSmurf

PapaSmurf
28.04.16 18:10

Hepp1971: Vi Moldefans har egentlig ikke noe alternativ. Før var Tornekrattets forum åpent for alle, da var det aktivt. Når det ble stengt for ikke-medlemmer døde det raskt. MFKweb.org har et forum, men det er så godt som dødt det også. Her inne er det mange MFK'ere og man kan si at klubbtråden vår her inne er det eneste levende forumet vi har. 

Kniksen3

Kniksen3
28.04.16 18:13
PapaSmurf: Jeg mener Klubbtrådene har sin misjon. Der diskuteres alt småtteriet som ikke krever en egen tråd

Det stemmer jo ikke. Overgangsrykter/overganger, talentgjennombrudd, interne konflikter, trenermisnøye osv osv. diskuteres også i disse klubbtrådene. Dette er temaer som selvfølgelig burde vært løftet fram i egne tråder for en bredere debatt. Nå er det sånn at man må lese gjennom hver eneste klubbtråd for å få med seg hva som skjer i de forskjellige klubbene. Når noen forsøker å løfte diskusjonene ut av disse klubbtrådene så kommer forumpolitiet og forteller at slikt må tas i klubbtråden.

Så har vi jo dere som i tillegg til alt dette tullet har laget tullete "regler" om hvordan "gjester" skal oppføre seg i klubbtrådene. Det skal ikke provoseres, stikkes eller krangles. Man skal være snille og høflige. Dere behandler VGD - Fotball Norsk som en pekerside til underliggende klubbforum og det er ødeleggende for aktiviteten. Jeg håper MOD tar tak i dette.

PapaSmurf

PapaSmurf
28.04.16 18:18

Moldes klubbtråd 2016 har over 5000 innlegg siden 1. januar. Det beviser vel at den har en misjon. Og norsk fotball er vel et av få forum som opplever økt aktivitet på VGD, der alle andre stuper i antall innlegg går trenden den andre veien her inne. Det har jeg fra vår alles tallknuser 6347. 

Skjer det noe som noen mener krever en egen tråd så opprettes den. Jeg ser ikke problemet. Jeg ser i allefall ikke noe problem med at det opprettes tråder, selv om jeg også får med meg at enkelte ikke liker det. De (som du kaller forumpoliti) ville jeg bare oversett. Det er fritt frem for alle å opprette de trådene de føler er interessante. 

Hvis noen bryter regler vil Mod ta grep om det skjer i klubbtråder eller andre tråder. 

Selv respekterer jeg andre lags klubbtråder og jeg er mer varsom der enn i andre tråder. Jeg kan ikke kreve at andre ser det på samme måte som jeg gjør det. 

(Innlegget ble redigert 28.04.16 18:27)

Tjaaah

Tjaaah
28.04.16 21:18
PapaSmurf: Moldes klubbtråd 2016 har over 5000 innlegg siden 1. januar. Det beviser vel at den har en misjon. Og norsk fotball er vel et av få forum som opplever økt aktivitet på VGD, der alle andre stuper i antall innlegg går trenden den andre veien her inne. Det har jeg fra vår alles tallknuser 6347. Skjer det noe som noen mener krever en egen tråd så opprettes den. Jeg ser ikke problemet. Jeg ser i allefall ikke noe problem med at det opprettes tråder, selv om jeg også får med meg at enkelte ikke liker det. De (som du kaller forumpoliti) ville jeg bare oversett. Det er fritt frem for alle å opprette de trådene de føler er interessante. Hvis noen bryter regler vil Mod ta grep om det skjer i klubbtråder eller andre tråder. Selv respekterer jeg andre lags klubbtråder og jeg er mer varsom der enn i andre tråder. Jeg kan ikke kreve at andre ser det på samme måte som jeg gjør det.

Nå øker vi aktiviteten med konstante diskusjoner om hvor mange tråder vi bør ha da, så sånn sett er jo dette kun positivt.

For å være litt alvorlig, så er det selvsagt riktig som du sier, ja takk begge deler er det beste. Klubbtråd for det man vil ha der , egne tråder for det man vil ha der.

PapaSmurf

PapaSmurf
28.04.16 21:21

Tjaah: Og så må det være fritt frem for å starte tråder uten å bli møtt med kritikk. Om man ikke heter Stråmyhr :)

(Innlegget ble redigert 28.04.16 21:22)

Kero79

Kero79
28.04.16 21:26

Jeg er ikke så aktiv her inne. Men dette er den eneste plassen jeg følger MFK. Er det noe som skjer med klubben får jeg for oftest vite det her først.

Tidligere fulgte jeg tornekrattets forum, men siden jeg ikke har face eller er medlem der så er ikke det noe alternativ lengre.

Så alt i alt er Moldes klubbtråd her på vgd den eneste jeg kan følge.

StueRehn

StueRehn
28.04.16 21:40

Jeg vet ikke hvor mange bidrag jeg har i RBKs klubbtråd, hvis det er over 5 så blir æ rasket over. Klubbtrådene har nesten drept dette forumet. Null temperatur. Kan gå med på event-tråder, men rene klubbtråder suger lut.

BigGeorge

BigGeorge
28.04.16 21:52

Ville blitt kaos om alle skulle skrive om sin klubb i samme tråd.

Nesten utrolig at det finnes folk som ikke ser det.

PapaSmurf

PapaSmurf
28.04.16 22:55

Jeg skjønner ikke at folk ikke ser at det er plass til begge deler. 

Jeg deltar i klubbtråder, kamptråder og alskens andre tråder. Jeg oppretter tråder når jeg har noe på hjertet og jeg tar ting i eksisterende tråder når jeg føler det er på sin plass. 

For å ta Molde som eksempel siden jeg kjenner de trådene best her er følgende tråder aktive den siste tiden:

-kamptråder for alle kamper (cupkampen mot Grorud hadde ikke egen tråd)

- Hvorfor spiller Gudjohnsen i Molde?

- Molde har to spillere som ikke har plass i utenlandskvoten

- Molde resultattipping

- Molde startoppstillingstips

- Molde klubbtråd 

Jeg ser rett og slett ikke problemet. Og jeg kommer til å skrive i klubbtråden med god samvittighet også i fremtiden. Og noe må man gjøre rett siden VGD fotball norsk har økning i antall innlegg. Noe som går mot alle trender på VGD. 

(Innlegget ble redigert 28.04.16 23:04)

RickiBK

RickiBK
28.04.16 23:21

Med unntak for Brannfansen, så ser jeg ike problemet med klubbtråder. 

Der i klubbtråden kan vi som bryr oss om den aktuelle klubben diskutere "alt" som egentlig er for kjedelig for almuen å være med på. 

Ute i det åpne forum kan man så holde kamptråder og generell diskusjon. 

Brannfansen? Burde absolutt øke bruken av klubbtråden sin. 
Til tider oversvømmes forumet med flere Orlovtråder, samt tråder om at Demidov gikk på bryggen og muligens hostet litt. 

Er god plass til begge deler. 

den12mann

den12mann
28.04.16 23:22
BigGeorge: Ville blitt kaos om alle skulle skrive om sin klubb i samme tråd.

Alle klubber i samme tråd?  Nå forstår jeg ikke helt hva du mener..

heggland6

heggland6
29.04.16 12:35
PapaSmurf: - Molde resultattipping - Molde startoppstillingstips

Sier det meste om nivået på Fotball-Norsk anno 2016.

6347

6347
29.04.16 12:45

I minst 9 av 10 tilfeller, og uansett når på dagen man sjekker, så vil man se at Fotball – Norsk er det forumet på VGD som har flest aktive tråder siden midnatt. Det gjelder også akkurat nå. De tre desidert mest aktive foraene på VGD er Politikk – Norsk, Fotball – Premier League og Fotball – Norsk. I løpet av dette døgnets 12,5 første timer har det vært 19 aktive tråder på Politikk – Norsk, 10 aktive tråder på Fotball – Premier League og hele 29 aktive tråder her på Fotball – Norsk. Nå for tiden er det sånn at allerede litt ut på ettermiddagen må man gjerne på side 2 for å finne alle aktive tråder siden midnatt her på Fotball - Norsk. Slik var det omtrent aldri i fjorårssesongen. I dag skjedde det allerede litt over kl. 12.00.

Antall aktive tråder her på Fotball – Norsk har faktisk vært økende de siste to årene, mens samtlige av de andre topp 15-foraene har nedgang. Det samme når det gjelder antall innlegg. I årets tre første måneder er Fotball – Norsk det forumet med størst oppgang av alle VGDs 99 fora. Fotball – PL og Fotball – Internasjonal opplever begge stor nedgang. Det samme med Politikk – Norsk.

Dette med samletråder er langt i fra unikt for VGD. Omtrent alle fora har gradvis gått i den retningen, det er i hvert fall min oppfatning.

Jeg tror folk flest bruker internett mer komprimert i dag enn før. Hvor mange er det som fortsatt har en evig lang rullegardin av bokmerker de går gjennom daglig? Vel, jeg har det, men noe sier meg at jeg er litt gammeldags på det feltet. I dag får man det man er interessert i på feeden sin på Twitter eller Facebook, fremfor å sjekke ørten forskjelliger nettsider. For eksempel så økte VG og Dagbladets nettaviser sine lesertall hvert eneste år frem til 2013, men både 2014 og 2015 hadde de nedgang. Dette forklares med at flere bruker sosiale medier, og da spesielt Facebook, til å lese nyheter, noe som igjen gjør at trafikken hos nettavisene synker.

Mange diskusjonsfora har en funksjon som viser alle nye innlegg siden forrige besøk. Når man trykker seg inn i en tråd, kommer man rett inn der man var sist. Denne funksjonen har ikke VGD, men tråder man har i favoritter fungerer i praksis på samme måte. For mange tror jeg det fremstår som klart mest lettvindt å bruke eksisterende tråder man allerede har i favoritter. Som det ble nevnt lenger opp her, så kan nye tråder oppfattes ”tungvindt”. Eller strengt tatt alle tråder man ikke har i favoritter. Hvis man vil lese alt som har blitt skrevet siden sist man var inne, må man bruke litt tid på å finne frem til rett sted. Det er jo bare snakk om noen sekunder, men jeg tror likevel lettvindtheten det er med tråder man har i favoritter gjør at flertallet synes det er enklest å bruke dem.

KaffeOrginal

KaffeOrginal
29.04.16 12:50
Kniksen3: Overgangsrykter/overganger, talentgjennombrudd, interne konflikter, trenermisnøye osv osv. diskuteres også i disse klubbtrådene. Dette er temaer som selvfølgelig burde vært løftet fram i egne tråder for en bredere debatt.

Og kunne gjort at VGD var en "nyhetskanal" for norsk fotball

Går glipp av mye rart og interessant som bare står i klubbtrådene.

KaffeOrginal

KaffeOrginal
29.04.16 12:52
6347: Hvis man vil lese alt som har blitt skrevet siden sist man var inne, må man bruke litt tid på å finne frem til rett sted. Det er jo bare snakk om noen sekunder, men jeg tror likevel lettvindtheten det er med tråder man har i favoritter gjør at flertallet synes det er enklest å bruke dem.

Problemet med klubbtråder er jo at man sliter når det pågår to ting samtidig . To diskusjoner som sauses sammen blir bare rot av også .

Canucks

Canucks
29.04.16 13:00

Det er ikke alle som har egne klubbforum lenger, Oddrane sitt forum ble nedlagt, så vi Oddsupportere har i stor grad samlet oss her. Har faktisk blitt brukbar aktivitet etterhvert i Odd-trådene, selvsagt kombinert med jevnt over ok resultater de siste årene og økt interesse i lokalområdet rundt Odd.

Så mange Oddsupportere har klubbtråden her som en samleplass, og tviler på at enhver liten detalj av hva som lusker rundt i Odd er interessert for hele forumet her. De som vil starte tråder om alt skal selvsagt få gjøre det, jeg mener at klubbtrådene har sin misjon her inne, og stiller meg bak PappaSmurfen, ser ut som det tildels, selv om de har et alternativ på en måte også henger her da dette er en bedre løsning for de enn Molde sine forum om dagen.

Canucks

Canucks
29.04.16 13:00
KaffeOrginal: Problemet med klubbtråder er jo at man sliter når det pågår to ting samtidig . To diskusjoner som sauses sammen blir bare rot av også .

Så mye aktivitet er det ikke på VGD om dagen, bortsett fra i kamptråder.

Det er sjeldent slik at det kommer 300-400 innlegg over kort tid i klubbtrådene med mange topics.

Msport77

Msport77
29.04.16 13:01

Poenget med egne klubbtråder er da åpenbart - diskutere klubben. Større saker få egne tråder. Dette er uproblematisk, med mindre du skarrer på rrrrrr'n og synes det er en såpass stor sak at det fortjener en egen tråd at en benkesliter i SKB så en grevling på vei til trening eller Orlov har kjøpt seg nye fotballsko.

Canucks

Canucks
29.04.16 13:02
Msport77: SKB så en grevling på vei til trening

Er ikke det Startspillere som pleier og se slikt?

Msport77

Msport77
29.04.16 14:32
Canucks: Er ikke det Startspillere som pleier og se slikt?
trøndergutten

trøndergutten
29.04.16 14:36

Hvorfor er det nesten utelukkende Brann-supportere som klager på dette? Det er da så enkelt at mer uinteressante ting (ting som bare er interessante for supportere av den klubben) tas i klubbtråden, men mer interessante ting for allmennheten tas i egne tråder. 

Msport77

Msport77
29.04.16 14:41
trøndergutten: Hvorfor er det nesten utelukkende Brann-supportere som klager på dette?

Helt ærlig, så tror jeg dem har eksponeringsbehov. Det er ikke raljering eller forsøk på å være morsom - det er min dønn ærlige konklusjon. Det kan ikke være noe annet. Noen har mer behov for å bli sett enn andre.

Corlan

Corlan
29.04.16 15:41
Canucks: Det er ikke alle som har egne klubbforum lenger, Oddrane sitt forum ble nedlagt, så vi Oddsupportere har i stor grad samlet oss her. Har faktisk blitt brukbar aktivitet etterhvert i Odd-trådene, selvsagt kombinert med jevnt over ok resultater de siste årene og økt interesse i lokalområdet rundt Odd. Så mange Oddsupportere har klubbtråden her som en samleplass, og tviler på at enhver liten detalj av hva som lusker rundt i Odd er interessert for hele forumet her. De som vil starte tråder om alt skal selvsagt få gjøre det, jeg mener at klubbtrådene har sin misjon her inne, og stiller meg bak PappaSmurfen, ser ut som det tildels, selv om de har et alternativ på en måte også henger her da dette er en bedre løsning for de enn Molde sine forum om dagen.

VGD er per def det eneste forumet for å diskutere Odd i dag. Klubbtrådene har definitivt sin funksjon, såfremt ikke dere andre er interessert i å høre at Kvelle tråkket over på trening eller at cupkampen mot Tollnes ble overvart av 1100 mennesker.

KaffeOrginal

KaffeOrginal
29.04.16 15:44
Corlan: Klubbtrådene har definitivt sin funksjon, såfremt ikke dere andre er interessert i å høre at Kvelle tråkket over på trening eller at cupkampen mot Tollnes ble overvart av 1100 mennesker.

Det som er interessant er jo når Odd f.eks snuser på en lokal unggutt eller ser på en mann i afrika osv osv

Mye slik info som drukner i klubbtrådsjaitet

HuiBuorre

HuiBuorre
29.04.16 15:45

Brann-supportere er noe helt for seg selv. Hisser seg opp over de minste bagateller, og innbiller seg at andre supportere bryr seg det minste om disse bagatellene. Jeg regner med at det selges like mye medisin mot høyt blodtrykk i Bergen som i resten av landet til sammen.

(Innlegget ble redigert 29.04.16 15:46)

keizersoze

keizersoze
29.04.16 15:51
HuiBuorre: Brann-supportere er noe helt for seg selv. Hisser seg opp over de minste bagateller, og innbiller seg at andre supportere bryr seg det minste om disse bagatellene. Jeg regner med at det selges like mye medisin mot høyt blodtrykk i Bergen som i resten av landet til sammen.

Tror mer det er motsatt. Vi kan avreagere. Virker som de eneste som hisser seg opp her inne er fra mange andre steder enn Bergen.

Om ikke hisser seg opp, så klager og syter.

Klikk for å gå tilbake til toppen