Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

AaFK-fansen drar ikke til Molde

NYTT TEMA
PapaSmurf

PapaSmurf
30.04.16 15:20

De mener de blir dårlig behandlet. 

Jeg har vært på alle kampene der MFK har møtt AaFK opp gjennom årene. Ikke er det bråk før og etter kamp, og Aker stadion får skryt fra alle hold for arrangementene sine fra alle hold. Nå sist i EL der bortefansen skrøt uhemmet av velkomsten og fasilitetene  

Sannheten er at de er lei av å se laget sitt få juling. Forstå det den som kan. Møt opp og støtt laget deres. 

Hva forventer man i et lokaloppgjør? At man ruller ut rød løper? Gratis servering?

Stemmingen når man møter RBK er langt kjipere. Både i Molde og i Trondheim. Men slik skal det være. Men Molde -AaFK er jo ikke et hatoppgjør. Finnes ikke temperatur. 

Sunnmøringene klaget på antall dass, året etter satte MFK frem portable toaletter. Det bar ikke godt nok. De klaget på få kiosker, året etterpå sendte man rundt folk med kaffe, det var ikke godt nok. 

I 2005 skulle sunnmøringene absolutt ikke legge igjen en krone i Molde, Tornekrattet satte da opp suppestasjon med gratis mat. 

Hva ER det sunnmøringene vil ha? Vil de vi skal tape med vilje?

(Innlegget ble redigert 30.04.16 15:22)

thomzi

thomzi
30.04.16 15:21
PapaSmurf: Hva ER det sunnmøringene vil ha?

Garn og strikkepinner?

PapaSmurf

PapaSmurf
30.04.16 15:22

Kamferdrops?

Korgutt

Korgutt
30.04.16 15:24

Tror kanskje det har noe med at de ikke får fylt opp stadion med sine supportere slik de fikk første året.

PapaSmurf

PapaSmurf
30.04.16 15:27

Det er jo et rart argument. Vi får ikke mer enn 800 billetter, derfor kommer bare 100 stykker. 

Crainey

Crainey
30.04.16 15:28
PapaSmurf: Sunnmøringene klaget på antall dass, året etter satte MFK frem portable toaletter. Det bar ikke godt nok. De klaget på få kiosker, året etterpå sendte man rundt folk med kaffe, det var ikke godt nok.

Dem ble vel mobbet av russen, var det ikke?

Er faktisk enig med dem ang toalettforholdene på stadion. At en så ny og moderne stadion skal ha så få toalett/pisserenna er egentlig litt utrolig, men det gjelder rundt hele stadion.

Sparedusj

Sparedusj
30.04.16 15:30

Samme leksa i Drammen. Etter 2006-sesongen hvor de fikk mye drit etter seg på torget istedenfor å bli bedt med inn på kaffe og kaker ble de blodfornærma. Pinlig gjeng.

PapaSmurf

PapaSmurf
30.04.16 15:32

Jeg har reist mye rundt, og det er ikke overalt man føler seg like velkommen. Men når Molde møter AaFK er fansen på samme utested, det er blått og oransje i en god mix.

Supporterlederen til AaFK sier hun kan komme på minst to uheldige opplevelser i Molde. Hun sier selvsagt ikke hva opplevelsene er. Men hun mener Molde er tatt med buksa nede. 

Hun hadde sagt like mye fornuftig om hun satte seg ned og spilte på slurva. 

PapaSmurf

PapaSmurf
30.04.16 15:34

Crainey: toalettforholdene er middels. Men jeg greier meg godt. Og det er likevel på øvre halvdel av tippeligaarenaenes "dasstabell". :)

clavin

clavin
30.04.16 15:35
PapaSmurf: I 2005 skulle sunnmøringene absolutt ikke legge igjen en krone i Molde, Tornekrattet satte da opp suppestasjon med gratis mat.

En skulle da tro at dette var tiltak som enhver ekte sunnmøring visste å sette pris på.

PapaSmurf

PapaSmurf
30.04.16 15:37

Clavin: Det ble tomt for suppe, ikke tenk på det. 

albino

albino
30.04.16 15:40

AaFK er ferske i toppen, og oppfører seg som unger. Gi de 10-20 år til i Tippeligaen så kan det hende de begynner å oppføre seg som voksne supportere.

ASEN

ASEN
30.04.16 15:45

Slik går det når laget taper så mye som Aafk gjør. Ikke engang supporterne støtter laget. 

Dårlig unnskyldning av supporterleder, sannheten er at alle tapene svir.  I byen nå sitter faktisk Molde og Aafk supportere rundt samme bord, og det uten å krangle.

Straya

Straya
30.04.16 16:01

Jeg skulle gjerne vært på kampen, men laget mitt har hatt kamp i dag og da blir det litt langt å reise fra Lillehammer :) Hadde neppe dratt selv om laget mitt ikke hadde spilt, men er på noen av bortekampene hvor ikke avstanden er så lang (Lillestrøm f.eks). Synd de ikke drar for å støtte Aalesund, tror vi kunne trengt det i dag!

helvis

helvis
30.04.16 16:03

Greit med lenke. 

Ganske latterlig og argumentene henger ikke sammen. I stedet for å legge skyld på Molde kunne de jo bare vært ærlige: interessen er såpass lav og vi er en såpass følsom gjeng at vi gidder ikke å reise til en plass vi alltid får bank. 

StevenPatrick

StevenPatrick
30.04.16 16:06
PapaSmurf: Men Molde -AaFK er jo ikke et hatoppgjør.

Er bare du som ikke forstår at vi ikke orker tanken på å besøke denne sumpen av en påstått by.
Ålesundere kan ikke fordra Molde og moldensere.  Det er faktisk ikke vanskeligere enn som så.
Hvorfor tror du man møter mannsterke på andre arenaer der man stadig får juling?

Crainey

Crainey
30.04.16 16:32
PapaSmurf: Crainey: toalettforholdene er middels. Men jeg greier meg godt. Og det er likevel på øvre halvdel av tippeligaarenaenes "dasstabell". :)

Det kan hende, men 2,5 plasser pr inngang er altfor lite.

Bergmo

Bergmo
30.04.16 16:35

Du er en stakkarslig figur StevenPatrick.Hvor møter gnåle-fansen opp mannsterke egentlig?

Dere er en tafatt og stusselig gjeng der borte. Hva med å bidra til at dette blir et skikkelig rival-oppgjør? Er tante-genene så sterke hos dere?

(Innlegget ble redigert 30.04.16 16:41)

PapaSmurf

PapaSmurf
30.04.16 16:39

Hvordan skal laget vinne når fansen gir opp på forhånd?

Kurtkanon2

Kurtkanon2
30.04.16 16:45

At 99 prosent av Norges befolkning heller vil ha nakkeskudd, enn å måtte besøke Molde by, kan knapt være noen overraskelse vel?

Sunnmøringer er så gjerrige at de blir feite under forhold der alle andre ville sultet ihjel. Moldensere er like suremulen enten de er i kvartfinalen i EL, eller rykker ned i OBOS.

Slik er det bare!

Skjønt med stereotypier.

=)

Marrern

Marrern
30.04.16 16:48

Aafk-fansen fornekter seg ikke. Pinlig!

clavin

clavin
30.04.16 16:59

Nå synes jeg at sunnmøringer blir urettmessig mobbet pga deres gjerrige natur. I alt for liten grad blir det trukket fram at dette folkeslaget faktisk har tilført verdenssamfunnet noe som neppe ville vært en realitet om det ikke var for denne gnierheten. Jeg snakker selvsagt om den hendige kobbertråden, som ble oppfunnet da to sunnmøringer slåss så busta føyk om et kronestykke.

Fishstick

Fishstick
30.04.16 16:59

Kan si mye dritt om Molde og MFK, men ingen slår dem når det gjelder holdninger på vakter og frivillige. Har utelukkende positive erfaringer med hvordan man blir tatt imot på stadion, samme hvor mye kvalm det har vært i byen før kampen. Vakter som smiler og prater med deg istedet for gærningene på for eksempel Åråsen, som bare går og leter etter en grunn til å lage bråk - med politiets velsignelse. 

Var litt negativ utvikling da Solskjær var sjef sist, da vi fikk færre billetter enn normalt og de heller holdt det nedre feltet stengt enn å la oss være der, men det er jo Solskjær selv som krevde dette.

Fishstick

Fishstick
30.04.16 17:02

Hun supporterdama til Stormen høres forøvrig helt ut som Eva-Brit. Var ustanselig klaging på dårlig behandling, boikott osv fra den kanten også.

Bjartesen

Bjartesen
30.04.16 17:03
PapaSmurf: Gratis servering?

Er vel ikke utenkelig at en sunnmøring ønsker dette nei

Predicted

Predicted
30.04.16 18:36
ASEN: Slik går det når laget taper så mye som Aafk gjør. Ikke engang supporterne støtter laget.  Dårlig unnskyldning av supporterleder, sannheten er at alle tapene svir

Så en del AAfk-supportere på byen i trondheim kvelden før rosenborg-kampen og kan si det at dette er en gjeng som er godt opp i årene når det kommer til supporter-grupperinger. Tror nok at om det hadde vært bedre tilvekst med yngre supportere så hadde nok tonen vært en annen.

Kan også legge til at det var på utestedet med desidert billigst øl, ta det som du vil.

(Innlegget ble redigert 30.04.16 18:39)

UtflyttetFinnamrking

Kan ikke denne "fotballklubben" bare rykke ned? Helst gå konk. så vi aldri hører noe mer om dem igjen...

PapaSmurf

PapaSmurf
30.04.16 20:35

Kan nevne at det lille jeg så av dårlig oppførsel i dag var drita sunnmøringer nært pensjonsalder. Men de blå lo og gikk videre. 

Bear2nd

Bear2nd
30.04.16 20:41

Det brenner på dass.

UtflyttetFinnamrking

Hva blir det neste?

"Buhu, desse folkane feirar bare sine egne mål og ikkje våras. Dette e dypt urettferdeg og diskriminerande. Vi i Svaktvindpusten kommer aldri hit igjen!"

Eller er dette bare en unnskyldning for at ingen bryr seg om Aalesund og likevel ikke hadde kommet?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg