Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

KAMPTRÅD Haugesund- Molde 9.Runde 2016

NYTT TEMA
Korgutt

Korgutt
06.05.16 10:49

HVA Tippeligaen 9.Runde 2016

HVOR Haugesund Stadion

NÅR Søndag 8.mai kl.2000

TV TV2 Zebra

DOMMER Martin Lundby

AD Ivar Michael Jahr og Morten Jensen

4.DOMMER Sivert Ø. Amland

SISTE 6 I Haugesund 0-0, 1-1, 1-1, 2-0, 5-0, 1-2

FORM SISTE 6

Haugesund T, S, S, U, T, T

Molde S, T, S, S, U, S

INNBYRDES Alle turneringer

KARANTENE Filip Kiss, Vegard Skjerve og William Ekong Alle Haugesund

LAGOPPSTILLING Haugesund siste kamp

Bråtveit

Skjerve- Ekong- Myrestam

Haraldseid- Mæland- Kiss- Tronstad- Stølås

Miljeteig- Agdestein

LAGOPPSTILLING Molde siste kamp 

Horvath

Toivio- Gabrielsen- Forren- Flo

Ssewankambo- Singh- Aursnes- Hestad

Strand- Elyounoussi

Vel da er oppgjøret  her. Kampen som alltid inneholder fantastiske langskudd fra Haugesund. Som inneholder fantastiske enkeltmannsprestasjoner fra Haugesund. Som har en trenerduell mellom 2 trenere som tidligere har trent samme lag. Og siden kampen går på Zebra så regner jeg med at vi får høre stemmen til herr Olsen også. En stemme som jeg håper spillerne på Molde kan bidra til at han blir litt mildere i kritikken av Molde.

Begge lag har vist variabel form i serien. Molde mest kanskje? Noe som har vært ganske vanlig under Solskjær tidligere. Molde har et cuptap mot Stjørdals/Blink å hevne mens Haugesund ikke hadde noen nevneverdige problemer med å slå ut Åsane. Og Molde vil gjerne vise at de er et topplag. 

Jeg håper vi får se et Moldelag som er innstilt på å gå i krigen om poengene her. Et Moldelag som vil vise at de er bedre enn onsdagens flaue cuptap. Og et Moldelag som vil vise at de er hakket bedre enn hjemmelaget. 

Vet ikke om våre skadede spiller har blitt klare men satser på at nedenstående er klar for 90 minutter.

Mulig Moldelag

Horvath

Strand- Toivio- Forren- Flo

Mostrøm- Singh- Hestad- Svendsen

Gudjohnsen- Amang

Håper selvsagt at Gulbrandsen er klar men regner ikke med det etter skaden på onsdag.

Da gjenstår det bare å ønske alle en riktig god kamp og måtte det beste bortelaget vinne( for en gangs skyld).

MITT KAMPTIPS 1-2

Andropov

Andropov
06.05.16 10:51

Har Dere prøvd glinsende sjimpanse støvler ?

PapaSmurf

PapaSmurf
06.05.16 10:56

Androlog: De, Dem og Deres skrives med stor bokstav. Men dere derimot har ikke fått bli med i den eksklusive klubben. Man kan nesten si at dere har blitt dus. 

Hva tror De om denne kampen Andropov?

Korgutt

Korgutt
06.05.16 10:57

Resultattips i kampen kan legges inn i denne tråden

PapaSmurf

PapaSmurf
06.05.16 11:09

Hvis vi noengang skal kunne slå Haugesund er dette kampen. De har mistet de etter min mening to beste forsvarerne sine i karantene, og er sterkt svekket. 

Det kan jo være risikabelt hvis Solskjær får nyss i dette siden han muligens graver dyyypt inn i skuffen og trekker frem et par spillere som ikke er blant kremen av MFK-spillere. 

Jeg tror imidlertid at dette er er prestisjeoppgjør mellom trenerne. Dempsey vil gjøre alt for å slå sin tidligere sjef og Solskjær vil vise at han fortsatt er i førersetet. 

Molde bør og skal fremstå som et skadet dyr i denne kampen. Vinnerviljen og innsatsen må ose av spillerene fra første minutt. De har skjemt seg ut i flere kamper den siste tiden og det går på stoltheten løs for alle som er glade i MFK. 

Men når det er sagt er det umulig å forsvare seg mot en Stølås-spesial. Og et random langskudd i krysset fra 20 meter har vi fått to av i fleisen denne sesongen, så det vil ikke overraske meg om presset på ballfører viser seg å svikte såpass at vi kan få en til i mot denne kampen også. 

Molde anno 2016 er i mangel av et bedre ord et pinglelag. vi har spillere som er gode teknisk, gode pasningsspillere og mange spillere som er kapable til å score mål. Men fysikk har vært en mangelvare i år. Hvis motstander legger seg tett opp til det som er innafor og går i krigen mot oss er vi veldig lette å skiple. Det er bakdelen ved å ha ubalanse mellom eleganse og kraft. 

Summa summarum: Jeg holder Haugesund som favoritter selv om de er svekket. 

Heborres

Heborres
06.05.16 11:10

Dette er en kamp jeg regner som tapt allerede...

Hos oss er det knapt nok forsvarsspillere tilgjengelig.
Ekong og Skjerve er ute med gule kort. Tubic er skadet. Myrestam har vært småsyk og spilte ikke cupkampen på onsdag. Andreassen sliter med ryggen og kommer nok neppe til å holde i 90 minutter - hvis han blir kampklar i det hele tatt da. Bjørkkjær kunne også vært et alternativ, men han er også småskadet for tiden.
Da står vi igjen med Haraldseid (som egentlig skal være på vingbacken), Anthony og muligens Andreassen.

(Innlegget ble redigert 06.05.16 11:14)

Korgutt

Korgutt
06.05.16 11:15

Har ikke Kiss også karantene? Stod at han fikk sitt 3 gule mot Viking på fotballforbundet sine sider.

(Innlegget ble redigert 06.05.16 11:16)

Korgutt

Korgutt
06.05.16 11:19

Forøvrig er oddsen hos Norsk Tipping på 

3,15 for H; 3,25 for U og 2,05 for B.

Heborres

Heborres
06.05.16 11:24
Korgutt: Har ikke Kiss også karantene? Stod at han fikk sitt 3 gule mot Viking på fotballforbundet sine sider.

Han fikk to gule mot Godset, pluss gult mot Lillestrøm og nå sist mot Viking.

Men hvordan er reglene på to gule kort i samme kamp? Blir ikke de strøket siden han ble utvist da?

Korgutt

Korgutt
06.05.16 11:57

Jo, det stemmer. Han har allerede sonet. På samme måte som med Singh hos oss. Men får han nytt gult kort igjen må Kiss stå over neste kamp.

Heborres

Heborres
06.05.16 12:00
Korgutt: Jo, det stemmer. Han har allerede sonet. På samme måte som med Singh hos oss. Men får han nytt gult kort igjen må Kiss stå over neste kamp.

Ja, da var det slik jeg tenkte, og håpte :)

Andropov

Andropov
06.05.16 12:22
PapaSmurf: Hva tror De om denne kampen Andropov?

Jeg er Viking supporter, så jeg bryr meg egentlig ikke om det utfallet av denne hellige matchen for og si det.

Beklager forstyrrelsen.

VestreStaa

VestreStaa
06.05.16 12:26

jeg spår følgende lagoppstilling:

PK
        Anthony - Myrestam- Andreassen
                            Kiss
Haraldseid - Mæland     Tronstad - Stølås
                   Miljeteig - Agdestein 

Cabdriver

Cabdriver
06.05.16 13:14
Korgutt: Vet ikke om våre skadede spiller har blitt klare

Hvilke spillere er det snakk om her? Guldbransen, Moström, Bakenga og ?

HarryH

HarryH
06.05.16 13:17

Bare tull å la Stølås spille denne kampen.

Han trenger å hvile nå. Har vært mange kamper i det siste. Ikke la villmannen slippe innpå.

Korgutt

Korgutt
06.05.16 13:21

Islendingen også cabdriver.

(Innlegget ble redigert 06.05.16 13:22)

PapaSmurf

PapaSmurf
06.05.16 13:28

Jeg våger meg på følgende lagoppstilling:

Horvath

Toivio Ruben Forren Flo

Strand Singh Aursnes Svendsen

Hestad

Amang

DietCoke

DietCoke
06.05.16 14:35
Heborres: Hos oss er det knapt nok forsvarsspillere tilgjengelig.

Tenker Haugesund greier å stable opp en forsvarsrekke med flusst av fotballerfaring likevel.

Svartbaken

Svartbaken
06.05.16 15:20

Veldig, veldig skeptisk til denne kampen med tanke på fraværene i forsvaret vårt, særlig Ekong er det umulig å erstatte. Vi får krysse fingrene for at Myrestam er på beina og at ryggen til Tori holder. Det hjelper jo også litt dersom Molde mangler Mostrøm, Eidur, Bakenga og Guldbrandsen.

VenstreVingen

VenstreVingen
06.05.16 15:32
PapaSmurf: Jeg våger meg på følgende lagoppstilling: Horvath Toivio Ruben Forren Flo Strand Singh Aursnes Svendsen Hestad Amang

Liker denne.

Men; er Isak skadet? Dette med å bruke Toivio på høyreback forstår jeg absolutt ingenting av - og langt mindre dersom man har et talent av Ssewankambos kaliber tilgjengelig.

Strand og Svendsen bør bli faste kantspillere. Begge er drivende god med ballen i beina. Med sin enorme løpskapasitet, og mye bedre ballferdigheter, mener jeg Strand allerede nå kan pensjonere Mostrøm som bankers i 11eren. Svendsen er rett og slett en bedre innoverkant enn spiss.

I tillegg mener jeg rollen som mellomromsspiller er hvor Eirik Hestad kommer best til sin rett. Han er dyktig til å finne rom, oppfatter spillet kjapt, og besitter tekniske ferdigheter som er sjelden vare i tippeligaen. De dagene Eidur ikke spiller bør Hestad være sevlskreven her.

Amang foran Mush 7 dager i uka. Så kommer det an på om Gulbrandsen blir klar.

PapaSmurf

PapaSmurf
06.05.16 15:52

VenstreVingen: Isak har slitt voldsomt etter at han kom til Molde. Han behøver tid før han kan gjøre høyrebacken til sin egen. Toivio er langt fra en perfekt høyreback, men med han på banen slipper man å sitte med hjertet i halsen så snart motstander passerer midtstreken. 

Sander er en ving/innoverkant, ingen midtspiss. Han er best rettvendt og i fart mot målet. 

Med Strand i troppen kan Moström få mer avlastning i sin rolle  Strand er jo litt samme type som Moström. 

Eirik passer som du påpeker perfekt i rollen som bindeledd mellom midtbane og spiss. Det er trist at han ikke får sjansen der. 

Mitt håp er at Solskjær begynner å spisse de unge. La de få en rolle som de blir trygg på. Så kan man heller leke seg litt med nye posisjoner på sikt.

Det varmet hjertet mitt å se innlegget ditt VenstreVingen. En fotballconnoisseur.

(Innlegget ble redigert 06.05.16 16:01)

PapaSmurf

PapaSmurf
06.05.16 16:04

Gulbrandsen er klar til kamp. Eidur og Bakenga usikre. 

Svartbaken

Svartbaken
06.05.16 16:19

Faen og! Guldbrandsen kommer til å få det moro med tanke på tempoet hos de vi stiller bak...tipper han kan springe opp og ned halvdelen en ekstra gang og likevel komme før Tori i en løpsduell...

HarryH

HarryH
06.05.16 16:23
Svartbaken: tipper han kan springe opp og ned halvdelen en ekstra gang og likevel komme før Tori i en løpsduell.

Jeg håper Gulbrandsen holder seg for god til den slags hovering.

Det hadde vært nesten på grensen til det usportslige.

Svartbaken

Svartbaken
06.05.16 16:24

Ja, vi kan vel heller ikke utelukke at Tori hadde feid han ned på veien, særlig på andre runde...

PapaSmurf

PapaSmurf
06.05.16 16:35

Svartbaken: Nei, nå må vi være snille med Fredrik. Han tåler ikke så mye. 

HarryH

HarryH
06.05.16 16:39
Svartbaken: Ja, vi kan vel heller ikke utelukke at Tori hadde feid han ned på veien, særlig på andre runde...

Det hadde jeg hatt full forståelse for.

Det får være grenser, selv for en sindig araber.

(Innlegget ble redigert 06.05.16 16:39)

Kongemannen

Kongemannen
06.05.16 18:08

Kan dette bli en kamp som viser at Molde FK  kan spille fortball.

Eller vil MFK sette ny verdensrekord i ball flytting i de bakre rekker.

Er spent på hvem Solskjær tar ut til denne ekstremt viktige kampen.

KingAnderson

KingAnderson
07.05.16 08:14
Svartbaken: Veldig, veldig skeptisk til denne kampen med tanke på fraværene i forsvaret vårt, særlig Ekong er det umulig å erstatte. Vi får krysse fingrene for at Myrestam er på beina og at ryggen til Tori holder.

Etter hva jeg forstår så er både Myrestam og Tor Arne er klare til denne.
Vil tro dette blir lagoppstillingen da:

Bråtveit
           Anthony    Andreassen    Myrestam
Haraldseid    Mæland    Kiss    Tronstad    Stølås
                          Miljeteig
                                   Agdestein

Med mindre Karikari imponerte nok mot Åsane og får starte denne kampen.

Håper Tor Arne er klar for å ta sjefsrollen i forsvar, for han må ta mye ansvar i denne kampen hvis vi skal klare å stoppe Molde.

Hvem er visekaptein for oss denne sesongen, forresten? Er det Mæland, Andreassen eller Skjerve? Nå er jo Skjerve også utestengt, men jeg satt og tenkte over det og fant ut at det kunne være greit å vite slike ting.

Moldeheia

Moldeheia
07.05.16 09:22

Ser gjerne Moi benket fra start til fordel for Sander, og så (gitt at vi ikke har brukt alle byttene på skader.....) bytte dem etter 65 min. Tror Moi trenger å føle pittelitt press for å levere - han har hatt klippekort på vingen veldig lenge nå. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg