Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kamptråd: Sarpsborg 08 - Odds BK

NYTT TEMA
Gunnar88
Gunnar88Innlegg: 7796
18.05.16 09:13

Dato: 20-05-2016

klokken 1900

Sarpsborg stadion

Kampen vises på zebra.

Nest siste runde før EM-pausen sparkes i gang i Sarpsborg når hjemmelaget tar i mot sølvplasserte Odd.

Sarpsborg på sin side tapte 4-0 mot godset, noe ufortjent. Sarpsborg fikk samtidig en mann utvist.

Odd kommer fra en fantastisk kamp hjemme mot Molde, som de vant fortjent 2-0. Odd har ingen skader eller karantener før denne kampen. Antatt XI

Rossi

Ruud - Semb - Hagen - Grøgaard

Jone - Oldrup/JVN - Nordkvelle

Bentley - Occean - Zekhnini

Geir Bakke sin utvalgte 11 vet jeg ikke noe om.

Corlan
CorlanInnlegg: 3906
18.05.16 09:33

Denne er jeg redd for. Kampen i Særp i fjor var årsverste, og minner mye om Haugesundkampen. Om vi klarer å lever 70% av nivået som vi så mot Molde vinner vi, men synes det generelt har vært for mye av og på i det siste. Tror fort det kan komme poengtap her.

Når det gjelder elleveren, så ser jeg gjerne JVN på midten igjen. litt rullering er helt OK. Eventuelt bruk JVN og oldrup i rotasjon i de neste kampene. Så god var faktisk vågetoget.

Gunnar88
18.05.16 09:49

Vært mange svake kamper i Sarpsborg i de senere år. Vårkampen i fjor var preget av at Oldrup manglet.

Kvartfinalen i cupen kan man bare sette en strek over. Det var en begredelig kamp for Odd.

Får håpe de lært av disse kampene og legger opp en bra plan. Jeg ser også gjerne Vågetoget spille fra start. Etter Oldrup sin kamp i Haugesund, så kan det godt hende han har godt av å hvile litt.

Corlan
18.05.16 09:51
Gunnar88: Får håpe de lært av disse kampene og legger opp en bra plan. Jeg ser også gjerne Vågetoget spille fra start. Etter Oldrup sin kamp i Haugesund, så kan det godt hende han har godt av å hvile litt.

Er på ingen måte at Oldrup er svak, men JVN er såpass mye mer direkte i spillestilen at han skaper muligheter langt bedre. Oldrup er jo tidvis kongen av støttepasninger. +Frisparkfoten til JVN er gull verdt.

Gunnar88
18.05.16 09:59
Corlan: JVN er såpass mye mer direkte i spillestilen at han skaper muligheter langt bedre.

Nettopp dette som er forskjellen og det er dette Oldrup mangler. Det er også denne egenskapen som i fjor gjorde Selnæs fantastisk god.

Ankeret skal være en ballfordeler, men må også benytte det eventuelle rommet til å stikke baller i bakrom. Dette har Odd klart veldig lite og angrepene blir i stor grad etablerte. Våge klarte dette på en meget god måte, og kan derfor være mer fornuftig å starte med han i bortekamper hvor kontringer er særlig viktig.

Corlan
18.05.16 10:28

heieren hansen må vel stå over også. Fikk rødt mot Godset.

aquador
aquadorInnlegg: 2616
18.05.16 13:27
Corlan: Når det gjelder elleveren, så ser jeg gjerne JVN på midten igjen. litt rullering er helt OK. Eventuelt bruk JVN og oldrup i rotasjon i de neste kampene. Så god var faktisk vågetoget.

Tror mest på å bruke JVN i Tromsø, et lag hvor vi trenger mer offensiv kreativitet. Oldrup viktigere også nå som Semb kanskje er ute. Blir veldig lett bakover uten Semb og Oldrup. 

Aprilsnarr
AprilsnarrInnlegg: 7379
18.05.16 13:29

Er redd denne kampen. Liker ikke S08 borte. Håper på kopi av Moldekampen og ikke FKH-kampen..

Gunnar88
18.05.16 13:30

Synes S08 svinger enda mer i prestasjonene enn hva Odd gjør. Vanskelig kamp å spå utfallet av. Men hadde smakt nydelig med 26 poeng før godsetkampen.

Corlan
18.05.16 13:42
Gunnar88: Synes S08 svinger enda mer i prestasjonene enn hva Odd gjør. Vanskelig kamp å spå utfallet av. Men hadde smakt nydelig med 26 poeng før godsetkampen.

Ja, enig. Denne kan gå alle veier. Er vi slått på kan vi kontrollere dette, men en repetisjon av Haugesundkampen så er det tap.

Skandi
SkandiInnlegg: 120
18.05.16 23:27

Kaptein Ole Heieren Hansen er ute. Det vipper kampen i Odds favør. Forventer seier her. Det er kunstgress og vi er rett og slett et bedre lag. Men hvis gutta er like tafatte som mot Haugesund blir det tap.  

Atrapskhi
AtrapskhiInnlegg: 1253
19.05.16 06:46
Corlan: Om vi klarer å lever 70% av nivået som vi så mot Molde vinner vi,

Flåsete sagt.

Om dere gjør det kan jeg garantere at dere blir feid av banen. Verken Sarpsborg eller andre lag i tippeligaen for den sakens skyld er så dårlige at det holder for noen lag å ligge på 70%.

Haloisen
HaloisenInnlegg: 1992
19.05.16 07:01

Hehe. Det var en herlig påstand:) Presterer vi 70 % så vinner vi. Dere har vel ikke al verdens statistikk mot Sarpsborg har dere vel. Satser på at det er litt høye skuldre på gutta nok en gang og tre poeng til Sarpsborg. 

modumodd
modumoddInnlegg: 3533
19.05.16 09:17
Corlan: Er på ingen måte at Oldrup er svak, men JVN er såpass mye mer direkte i spillestilen at han skaper muligheter langt bedre. Oldrup er jo tidvis kongen av støttepasninger. +Frisparkfoten til JVN er gull verdt.

Her er jeg 100% enig med deg når det gjelder JVN. Han spiller mer i lengderetnngen enn Oldrup. Vi får liksom et nytt gir fremover. Jeg tviler på om DEF vraker en frisk Oldrup. Særlig ikke borte hvis vi skal spille kynisk. Tipper at vi spiller med Oldrup mot S08 og at muligens JVN får sjansen hjemme mot Godset. En vurderingen jeg muligens kan være enig i. Godset parkerer ikke bussen og da blir det en gøyal kamp for oss supportere. 

(Innlegget ble redigert 19.05.16 09:18)

modumodd
19.05.16 09:22
Atrapskhi: Om dere gjør det kan jeg garantere at dere blir feid av banen. Verken Sarpsborg eller andre lag i tippeligaen for den sakens skyld er så dårlige at det holder for noen lag å ligge på 70%.

Enig. Vi snakker om noen få prosenter og vips blir du feid av banen. Ikke bare av andre tippeligalag, men også av lag fra nivå 3. Det er ikke så store forskjellen mellom spilere som omtrent trener like mye selv om noen av dem ikke gjør annet - altså er proffe. Vi så noe av det samme i kampen mellom Odd og Dortmound i fjor Dofrtmound senket seg noen få prosenter og vips ledet Odd 3 - 0.  

modumodd
19.05.16 09:25

Jeg er også litt redd for denne kampen, men nå har Odd lært litt av Haugesund-kampen. Tror ikke vi gjør en slik kamp igjen. Jeg tror Odd er så tent på å "ta" S08 at de kommer til  gå rett i strupen på dem. 

dPdP
dPdPInnlegg: 1167
19.05.16 09:44
Corlan: Om vi klarer å lever 70% av nivået som vi så mot Molde vinner vi

Hvis dere leverer 70% av nivået mot Molde og vi leverer 75% av nivået vi leverte mot Molde, så tror jeg vi vinner greit.

Corlan
19.05.16 10:26
dPdP: Hvis dere leverer 70% av nivået mot Molde og vi leverer 75% av nivået vi leverte mot Molde, så tror jeg vi vinner greit.

Ja, enig i at marginene er altfor små i fotballen til at det kan være slik forskjell. var mer en kommentar sagt i halvveis lykkerus etter Moldekampen, hvor Odd var bedre enn jeg har sett de på lenge.

Corlan
19.05.16 11:00

Når det er sagt er jeg også veldig nervøs for denne. Særdeles dårlig trackrecord mot s08, spesielt i fjor da vi var direkte veike. I både Cup og Serie. Vi er vel også generelt svakere mot antatt dårligere lag.

Haloisen
19.05.16 11:12
Corlan: Ja, enig i at marginene er altfor små i fotballen til at det kan være slik forskjell. var mer en kommentar sagt i halvveis lykkerus etter Moldekampen, hvor Odd var bedre enn jeg har sett de på lenge

Det er lov :)

Gunnar88
19.05.16 11:42

Synes det er en del cocky kommentarer her. Skal Odd slå Sarp må innsatsen være 100 %, akkurat som Molde. Er innsatsen 99 % har det ingen hensikt å møte opp. Synes enkelte her inne later som Odd er så mye bedre enn de er.

Helt enig i at det er moro med oppturer på rekke og rad, men vær så snill, prøv å behold noe bakkekontakt..

aquador
aquadorInnlegg: 2616
19.05.16 12:06

Denne skal Oddrane vinne. Tar gjerne reprise av semifinalen 2014. 

S08
S08Innlegg: 7937
19.05.16 12:23
Corlan: heieren hansen må vel stå over også. Fikk rødt mot Godset.

Sarpsborg 08-kaptein Ole Christoffer Heieren Hansen fikk en kamps karantene etter utvisningen mot Strømsgodset.
Dermed må han stå over mot Odd.

S08
19.05.16 12:25
aquador: Denne skal Oddrane vinne. Tar gjerne reprise av semifinalen 2014.

Selv tar jeg gjerne en reprise fra siste serierunde i 2011  ;)

dPdP
19.05.16 12:43
S08: Selv tar jeg gjerne en reprise fra siste serierunde i 2011 ;)

Siste serierunde 2008 mener du vel? ;)

S08
19.05.16 12:56
dPdP: Siste serierunde 2008 mener du vel? ;)

Tror den svei mer i 2011, men det er klart at et nytt  resultat som i 2008 hadde fått en del fra Skien til å skrike ut sin vrede.  :)

Haloisen
19.05.16 13:14

Tror gutta er relativt revansjesugne etter Godset kampen. Med jocke i storform og god fysisk gjennomført kamp tar vi dette. 

Corlan
19.05.16 13:19
Haloisen: Tror gutta er relativt revansjesugne etter Godset kampen. Med jocke i storform og god fysisk gjennomført kamp tar vi dette.

En kamp med to tente lag hadde vært moro. Tror oddgutta i stor grad også skjønner at ingen har klippekort lenger, så vi få se stor tenning. Gleder meg veldig. Tar selv toget ned etter jobb i morgen. Lenge siden jeg har vært på Sarpsborg stadion.

dPdP
19.05.16 13:38
Corlan: Lenge siden jeg har vært på Sarpsborg stadion

Ikke forvent deg for mye :) Bortetribunen som skulle bli oppgradert før seriestart har faktisk blitt nedgradert.

S08
19.05.16 13:52
dPdP: Bortetribunen som skulle bli oppgradert før seriestart har faktisk blitt nedgradert.

hehe, men vi har jo blitt kvitt plankehaugen :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg