Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kamejat Høgmo

NYTT TEMA
Norkark
NorkarkInnlegg: 373
03.09.16 10:53
Under Per Høgmos tid som landslagstrener har vi sett den ene etter den andre spilleren velge bort landslagspill for Norge til fordel for fotballstormakter som Kosovo, ikke mindre enn 5 norske statsborgere spiller nå landslagsfotball for Kosovo. Jeg bebreider dem ikke,veien til spill for Norge er for lang fordi Høgmo alltid proriterer sine egne yndlinger. Mange undret seg da Høgmo tidligere i sommer tok ut Uljik Yttergård Jensen på landslaget, en guttunge som aldri i sitt liv hadde spilt en eneste A-lagskamp for noe lag og var gitt opp av sin franske klubb var plutselig god nok for det norske A-landslaget. Enda mer uforståelig er det at hans storebror Juben Yttergård Jensen har fått over 30 landskamper, han var banens dårligste i nesten alle de kampene, en spiller som blir totalt usynlig så fort han møter gode motspillere er fast inventar på Høgmos lag, er det rart vi sliter ? Disse hodeløse laguttakene gir kun mening når man tar med i betraktning at Per Høgmo er bestekamerat med guttenes far, den gamle TIL-legenden Tjuls Jensen som var lagkamerat med Høgmo i TIL på 80-tallet, ikke bare var de lagkamerater, de var også naboer og gikk i samme klasse på lærerskolen i Tromsø. Det er direkte pinlig for norske sportsjournalister at de ikke har evnet å se kameraderiet Høgmo representerer etter tre år som landslagssjef.
GLarsen
GLarsenInnlegg: 4172
03.09.16 11:14

Du bør sjekke stavekontrollen din, mange steder har den byttet ut "r" med "j"

stikkpillen
stikkpillenInnlegg: 14147
03.09.16 11:17
GLarsen: Du bør sjekke stavekontrollen din, mange steder har den byttet ut "r" med "j"

Er det Høgmo du snakker om?

Norkark
NorkarkInnlegg: 373
03.09.16 11:19
GLarsen: byttet ut "r" med "j"

Det skal væje sånn.

KnutMagnar
KnutMagnarInnlegg: 848
03.09.16 12:24

Tykkjer faktisk r'en til Høgmo vert meir ut som ein g og ikkje j.

"Æ tgug at hainn Guben Ytteggåg Jænsn blig ein solid tilvækst i landslagstgoppen".

Men det er mykje nok å ta Høgmo på foruten ein liten talefeil, så det er uansett feil fokus.

travern
travernInnlegg: 1084
03.09.16 13:19
Norkark: direkte pinlig for norske sportsjournalister at de ikke har evnet å se kameraderiet Høgmo representerer etter tre år som landslagssjef.

ENig. Er enda pinligere at han fikk jobben, men det pinligste av alt er at han fortsatt har jobben.

Ultima
UltimaInnlegg: 17939
03.09.16 14:32
Norkark: Under Per Høgmos tid som landslagstrener har vi sett den ene etter den andre spilleren velge bort landslagspill for Norge til fordel for fotballstormakter som Kosovo,

Vet du hva landslag betyr?

KaffeOrginal
KaffeOrginalInnlegg: 52333
03.09.16 15:03
KnutMagnar: Men det er mykje nok å ta Høgmo på foruten ein liten talefeil, så det er uansett feil fokus.

Morsomt nok å mobbe han for denne feilen synes da jeg

KaffeOrginal
03.09.16 15:03
Ultima: Vet du hva landslag betyr?

Vet du ?

Ultima
03.09.16 15:07
KaffeOrginal: Vet du ?

Ja, det er fotballspillere som spiller med flagg på brystet.
Landsmenn - som er stolte over å representere sitt folk - og som nordmenn (i dette tilfellet) kan identifisere seg med.

Virker ikke som det er mange slike i Norge - iallefall. 
I Tyskland er det slik - og Italia, men Norge...nei, dessverre.

(Innlegget ble redigert 03.09.16 15:11)

Trehjulssykkel
TrehjulssykkelInnlegg: 4924
03.09.16 15:55

NÅ MÅ DEJE SLUTTE Å MOBBE UTTALELSEN TIL PEJ MATIJAS.

Kakebart
KakebartInnlegg: 2398
05.09.16 09:39
Norkark: velge bort landslagspill for Norge til fordel for fotballstormakter som Kosovo

Tror ikke det hadde blitt så mange landskamper på denne gjengen uansett hvem som var trener:

Valon Berisha - Aldri overbevist på landslaget

Herolind Shala  

Bersant Celina - Kan bli god nok og det kan bli bittert at han ikke ville spille for Norge. Men det er ikke sikkert han blir bedre enn Dæhli, Zek, Martin(19) og Martin(17). Han hadde fått ganske tøff konkurranse.  

Flamur Kastrati - Middels tippeligaspiller

Elba Rashani - Er vel ikke et førstevalg på Rosenborg? 

KaffeOrginal
05.09.16 15:31
Ultima: Ja, det er fotballspillere som spiller med flagg på brystet.

Hadde vi ikke 11 sånne utpå om gangen i går ?

seriemester2013
seriemester2013Innlegg: 7200
05.09.16 15:49
KaffeOrginal: Hadde vi ikke 11 sånne utpå om gangen i går ?

Jo, hvorfor så han dem ikke? Men ser Tyskland og Italia sine? 

GLarsen
05.09.16 17:47

Så ikke kampen men det var vel ikke slik at de spillerne som var på banen for oss ikke gadd å gjøre en innsats og det er vel først og fremst innsats som viser hvor motivert du er for å gjøre en jobb, evt stolt over å ha flagger på brøstet om velger å se det slik

Tull å påstå at spillerne ikke er motiverte for dette, de gutta tjener gode penger og klubbene de spiller for hadde sikkert heller sett at de ble og trente med klubben i landslagspausene så det at de sier ja og stiller opp viser jo at de ønsker å bidra

Jeg diskuterer gjerne evnen men viljen har jeg sjelden hatt noe å utsette på så dette blir litt håpløst ja

KaffeOrginal
05.09.16 18:55
GLarsen: Tull å påstå at spillerne ikke er motiverte for dette, de gutta tjener gode penger og klubbene de spiller for hadde sikkert heller sett at de ble og trente med klubben i landslagspausene så det at de sier ja og stiller opp viser jo at de ønsker å bidra

Evt at klubbene ikke klarte å finne gode nok unnskyldninger for å nekte ?

KaffeOrginal
05.09.16 18:56
GLarsen: Jeg diskuterer gjerne evnen men viljen har jeg sjelden hatt noe å utsette på så dette blir litt håpløst ja

I går så det ut som mange enten hadde vondt i viljen , eller rett og slett var skremt fra vettet med tanke på møtet med mektige Tyskland

En dårlig jobb i garderoben på forhånd vil jeg si

Spelaren
SpelarenInnlegg: 9809
05.09.16 19:01

En kar fra Gratangen, kalt Per
Ville ikkje trene landslaget mer
så han tapte det meste
lot seg stadig kveste
Er det nå slutten vi ser?

GLarsen
05.09.16 19:52
KaffeOrginal: Evt at klubbene ikke klarte å finne gode nok unnskyldninger for å nekte ?

Det er jo bare for klubbene å bli enige med spillerne om å si nei, klubbene kan ikke nekte men spillerne står jo fritt til å si nei om f.eks klubben tilbyr dem en liten bonus for å bli hos klubben de dagene.

Nei jeg må jo nesten akseptere at motivasjonen er der når man reiser hjem for å spille mot Tyskland og vet at det beste man realistisk sett kan oppnå er et "hederlig tap", spesielt sett i lys av resultatene de siste par årene. Så jævla kult er det vel ikke å spille for landslaget at det er morro å bli grisedenga av Tyskland.

Evt Moa f.kes, som etter flere år med skader som har holdt han utenfor fotballen umiddelbart sier ja nå Høgmo ringer istedenfor å ta en liten pause og forsikre seg om at han ikke blir skadet igjen. Nå fikk han ikke spilletid men det visste han jo ikke på forhånd

GLarsen
05.09.16 19:55
KaffeOrginal: En dårlig jobb i garderoben på forhånd vil jeg si

Det liger nok heller der enn på den personlige motivasjonen eller stoltheten. Jeg jobber for tiden for et skikkelig møkkafirma men det betyr jo ikke at jeg ikke gjør mitt beste for at jobben *jeg* utfører blitt gjort skikkelig, såpass med personlig stolthet har jeg da

den12mann
den12mannInnlegg: 9463
05.09.16 21:12
Kakebart: Bersant Celina - Kan bli god nok og det kan bli bittert at han ikke ville spille for Norge.

Plassert på benken for Kosovo idag så da melder han gjerne overgang tilbake til Norge imorgen ;)

Ultima
05.09.16 23:08

Klarte du ikke å sitere hele innlegget.

Dette er sitatfusk. Og jeg skjønner godt at du må ty til slikt.

KongOjo
KongOjoInnlegg: 2134
06.09.16 01:01

Hvis man ikke har lyst å spille for Norge kan man bare gi faen, hvis man har større kjærlighet til en annen nasjon etter å ha bodd i Norge nesten hele livet er det riktig å takke nei til Norge. Så får vi se hva som skjer videre, den eneste som er litt krise å miste er Celina, men han virker til tider som en liten grinekuk, åmdet er det siste vi trenger på dette landslaget.

camelrider
camelriderInnlegg: 1083
09.09.16 21:01

Kamejat Norkark, det ser ut som det hviler en forbannelse over Per Høgmos lag, alt som kan gå galt går galt hele tiden. Høgmos store problem er noe så banalt som bad karma, han tok med seg tonnevis med bad karma inn i jobben som landsslagstrener pga den utspekulerte sleipe måten han sørget for at legenden Drillo fikk sparken.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg