Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Medaljekamp: Brann vs Molde

NYTT TEMA
keizersoze
keizersozeInnlegg: 9155
20.10.16 18:36

Det skjer på staddaen på en kjølig høstkveld, badet i sol, lørdag 22/10 kl 1800.

Molde kan blande seg for alvor inn i sølvkampen med seier.

Brann har den superdefansive spissen sin, Orlov, fortsatt ute.

Mulig Karadas får sin andre kamp fra start.

Giddi er også ute mest sannsynlig. 

Blir spennende å se om Nilsen greier å finne på noe lurt.

Molde kommer fra uavgjort mot Sogndal, noe Brann hadde helgen før.

Brann kommer fra et surt tap mot LSK.

Gidder ikke gå langt tilbake..men brann tok flere poeng tidligere, og kommer fra sitt første tap på stadion..så er overhodet ikke trygg på at guttene leverer her.

Uansett. God kamp alle sammen.

Kongemannen
KongemannenInnlegg: 10168
20.10.16 19:11

Om MFK prestere som mot Saftkokerne sist bør dette bli enklere enn å stjele små godt fra småbarn for Brann.

Om de tar seg sammen kan det bli kamp. Molde har utrolig nok blandet seg inn i medaljestriden. Så det bør ikke stå på motivasjonen.

Molde FK skifter kaptein oftere enn Christina Agilera skifter truser på en konsert. Så ønsket for 2017 bør være en midtbane dirigent med leder evner og autoritet.

HarryH
HarryHInnlegg: 27417
20.10.16 19:33

Uten å overdrive kan vi vel kalle dette den moralske seriefinalen.

Svartbaken
SvartbakenInnlegg: 4687
20.10.16 22:05

Litt usikker på hva som er best for oss her, men tror jeg lander på at jeg satser på Molde-seier, samtidig som RBK tar Odd og vi tar Glimt, da drar det seg til før de to siste :)

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 28850
20.10.16 22:18

Molde er alltid den moralske seriemester Harry :)

Men Brann imponerer meg. De spiller en type fotball som selv Gunder Bengtson sovner av, men det er effektivt. På sikt vil nok fansen kreve underholdning, men jeg skjønner godt at fokuset akkurat nå er på suksess etter nedturen i 2014. 

Molde må finne frem det høye nivået de viser frem en sjelden gang for å slå Boring Brann ;)

(Innlegget ble redigert 20.10.16 22:19)

keizersoze
20.10.16 22:33
PapaSmurf: Men Brann imponerer meg. De spiller en type fotball som selv Gunder Bengtson sovner av, m

Heyy. Vi banket da naboene deres i sør 6-0 :)

Men ok unntaket som bekrefter regelen.. Kjøper den.

Men vi har vel ikke noe valg med laget vi har. Og som i tillegg virker å tynnes ut.

Kan vi få låne Røkke et par år? Mohn virker å gått i dvale :(

Mxzptlk
MxzptlkInnlegg: 1107
21.10.16 00:11

Synes ikkje å vere favoritt til sølv i opprykkssesongen er "boring". Brann har aldri vore og kjem heller aldri til å bli kjedelig å følge. 

Her her litt snacks å varme opp med. Ingen kan spelle som Brann Brann Brann Brann Brann

PapaSmurf
21.10.16 00:49

Mxzptlk: Du underbygger poenget mitt. Suksess trumfer underholdningsverdi. I allefall en stund. 

PapaSmurf
21.10.16 00:51

Keizersose: Nei, nå er Mohn rikere enn Røkke. Da får dere overtale han til å bidra. :)

Men Mohn er mer opptatt av å redde stumpene når det brenner på dass enn å bygge fornuftig. Noe som aldri er klokt. Der Mohn redder Brann og TIL når det er økonomisk krise gir Røkke årlig støtte mot at klubben garanterer at den går i pluss. Molde kan dermed tenke langsiktig. 

(Innlegget ble redigert 21.10.16 00:52)

keizersoze
21.10.16 01:07
PapaSmurf: Men Mohn er mer opptatt av å redde stumpene når det brenner på dass enn å bygge fornuftig. Noe som aldri er klokt. Der Mohn redder Brann og TIL når det er økonomisk krise gir Røkke årlig støtte mot at klubben garanterer at den går i pluss. Molde kan dermed tenke langsiktig.

Jojo. Men du vet jo det at her i vestlandets hovedstad, er vi ikke skrudd sammen slik møringer og romsdalinger er.

Vi har ikke snøring på økonomi eller sparing.

Så vær nå litt grei da ;) Muligens vi slipper dere herfra med et hederlig resultap ;)

PapaSmurf
21.10.16 10:34

Keizersoze:

Møre og Romsdal blir mindre dyktige på økonomi jo lenger nord i fogderiene man kommer. Sunnmøringene er svært dyktige med penger, romdalingene er nok ganske så gjennomsittlige, mens nordmøringene er nok de som gleder seg mest til lønningsdag :)

Jeg har en kompis i Kristiansund som kaller uka før lønn for First Price-uka. :)

(Innlegget ble redigert 21.10.16 10:35)

keizersoze
21.10.16 13:17
PapaSmurf: Møre og Romsdal blir mindre dyktige på økonomi jo lenger nord i fogderiene man kommer. Sunnmøringene er svært dyktige med penger, romdalingene er nok ganske så gjennomsittlige, mens nordmøringene er nok de som gleder seg mest til lønningsdag :) Jeg har en kompis i Kristiansund som kaller uka før lønn for First Price-uka. :)

Hehe ja kjenner til det problemet.

First price kan jo uansett være gode greier det... hadde en holdt seg til det de første tre ukene, så hadde den siste nok vært  gourmetuka.

Men men.. smart er vi nå ikke alle sammen.

Trodde dere romsdalinger var smartere enn oss iallfall? Vi er på konkursens rand. Dere driver vel greit nok gjør dere ikke da?

Lån oss Røkke.

GunnarBull
GunnarBullInnlegg: 2297
21.10.16 14:48
PapaSmurf: Møre og Romsdal blir mindre dyktige på økonomi jo lenger nord i fogderiene man kommer.

Artig at du har samme erfaring som meg. Jeg jobbet for maaange år siden med salg av reklameartikler i hele fylket, og det var ganske påfallende hvor stor forskjell det var. 

Litt generaliserende, men på Sunnmøre ble jeg møtt med profesjonell interesse, i Romsdal med mer spontan nysgjerrighet. Men på Nordmøre var interessen lunken og mer oppgitt. "Hjelper ikke med reklame", var standardsvaret derfra.

Rare greier. Men på den annen side: Nordmøringene (ikke kundene) var enklest å komme i kontakt med, sånn sosialt altså :-)

(Innlegget ble redigert 21.10.16 14:48)

Rableren
RablerenInnlegg: 771
zetta
zettaInnlegg: 9930
21.10.16 15:51

Har Brann gode eller dårlige spillere? Det kommer motstridende meninger om dette.

I hvert fall bruker Nilsen dobbelt sett med backer. Er dette nødvendig eller kan Brann spille en annen type fotball?

DietCoke
DietCokeInnlegg: 10144
21.10.16 16:13
GunnarBull: "Hjelper ikke med reklame", var standardsvaret derfra.

Det kan jo forklare reklamen for Årø lufthavn på Seivika-Tømmervåg (eller var det på Edøyfjorden?). Kvernberget glimret med sitt fravær.

keizersoze
21.10.16 16:49
zetta: I hvert fall bruker Nilsen dobbelt sett med backer. Er dette nødvendig eller kan Brann spille en annen type fotball?

At vi spiller defensivt er jo ingen hemmelighet.. Men dobbelt sett med backer? Regner du da SHN som en slags sweeper foran forsvaret vårt da også?

Jeg bare lurer hva du mener.

Tjaaah
TjaaahInnlegg: 23514
21.10.16 16:53
keizersoze: Det skjer på staddaen på en kjølig høstkveld, badet i sol, lørdag 22/10 kl 1800.

Dristig å spå sol kl 18  når vi er i slutten av oktober. Jeg tipper stadion er badet i flomlys, og sviktende dagslys.

keizersoze
21.10.16 16:59
Tjaaah: Dristig å spå sol kl 18  når vi er i slutten av oktober. Jeg tipper stadion er badet i flomlys, og sviktende dagslys.

Vel. Solnedgang er 18 08 imorgen. Så jeg føler jeg har  mine ord i behold der.

Værvarslingen er en annen ting. Der kan du gjerne gi meg verbal juling for å spå godvær i Bergen :)

red: AT solen ikke direkte skinner inn og blender tilskuere, det er en annen sak .

(Innlegget ble redigert 21.10.16 17:01)

Tjaaah
21.10.16 17:00
keizersoze: Vel. Solnedgang er 18 08 imorgen. Så jeg føler jeg har mine ord i behold der.
Værvarslingen er en annen ting. Der kan du gjerne gi meg verbal juling for å spå godvær i Bergen :)

Tjaaaaaaaaaaaaaaah. Jeg ser ned mot stadion nå. Den er ikke akkurat badet i sol, selv om jeg fortsatt så vidt kan se noe gult når jeg skuer mot Flesland.

Været er jo helt tullete, så akkurat der tør jeg ikke arrestere deg. Har vel knapt regnet hele oktober. Noe er galt.

(Innlegget ble redigert 21.10.16 17:01)

keizersoze
21.10.16 17:02
Tjaaah: Tjaaaaaaaaaaaaaaah. Jeg ser ned mot stadion nå. Den er ikke akkurat badet i sol, selv om jeg fortsatt så vidt kan se noe gult når jeg skuer mot Flesland.

Du var litt for kjapp for meg.. Jeg redigerte uttalesen min like over ditt innlegg.

Men ok. Kan moderere meg til fint vær en kjølig høstkveld om det gjør fredagen din bedre ;)

Spelaren
SpelarenInnlegg: 9915
21.10.16 17:10

Av første øyekast å dømme, så det ut som et dikt.
Så eg lette etter spor, etter dikterens plikt.
Men så viste det seg at det kun var formateringen som var

annerledes.

keizersoze
21.10.16 17:16
Spelaren: Av første øyekast å dømme, så det ut som et dikt.
Så eg lette etter spor, etter dikterens plikt.
Men så viste det seg at det kun var formateringen som var annerledes.

Du kan det å skule, med din øyekule.

Og du har jo helt rett, vi ekkje rett på en plett.

Men staut skal vi stå, selv om noen må gå, men azar han blir, så .. vel som du sa.... det er ikke et dikt..

zetta
21.10.16 17:17

Jeg mener at kantene er backer. Derfor kan ikke Huseklepp starte.

keizersoze
21.10.16 17:23
zetta: Jeg mener at kantene er backer. Derfor kan ikke Huseklepp starte.

Jo det er jo ingen hemmelighet , som sagt, at vi er defensiv

Men indreløperne våre ligger jo både offensift og defensivt.. Samme med vingene våre.

Orlov bruker sikkert (uten at jeg kan tallfeste), mer tid foran eget bur enn motstanderens.

Men hva tenker du da? Det virker jo som Nilsen har fått det til å fungere rimelig ok?

zetta
21.10.16 18:14

Jeg tenker jo at det må bli mer og mer offensivt spill, men er spillerne gode nok til det?

Tjaaah
21.10.16 18:20
keizersoze: Du var litt for kjapp for meg.. Jeg redigerte uttalesen min like over ditt innlegg. Men ok. Kan moderere meg til fint vær en kjølig høstkveld om det gjør fredagen din bedre ;)

Hehe, bra! Nå kommer det sikkert til å regne siden vi har snakket så mye om finvær.

Moldeheia
MoldeheiaInnlegg: 1145
22.10.16 00:34

Spent på hvem OGS kjører i midtforsvaret. Havner Toivio på benken til fordel for Gabrielsen, nå når sistnevnte er tilgjengelig igjen?

Forøvrig tolker jeg lørdags-RB til at Moa og Ssewankambo er uaktuelle.

Godt Sarr kan gi oss defensive fibre på midtbanen igjen. Med Moa ute er det vel bankers at vi får se Strand eller Svendsen fra start. Ser heller Svendsen enn Brustad i start-11ern, forresten. Brustad leverte ikke rare greiene sist. Gatt og BBS får vel fornyet tillit.

Av en eller annen grunn er jeg optimist før denne kampen. Sikkert et dårlig tegn... 

På tide med et skikkelig frisparkmål igjen! Forren, Strand, bring it.

St14al3x
St14al3xInnlegg: 11349
22.10.16 01:07

Ingen som viser denne, utenom Sumo? Really? ....................

St14al3x
St14al3xInnlegg: 11349
22.10.16 01:07
Moldeheia: Gabrielsen

Utrolig oppskrytt spiller.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg