Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Gytkjær til 1860 Munchen

NYTT TEMA
Zanick
ZanickInnlegg: 11643
25.01.17 15:01

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/gytkjaer-paa-vej-til-tysk-fodbold/

He he, man må jo le. Det skulle visst svært mye til for at Gytkjær dro fra RBK, men en 2. bundesliga middelmådighet er altså nok.

Så lenge det betales ålreit, går det helt fint altså. Akkurat som når Søderlund stakk.

lsklars
lsklarsInnlegg: 94371
25.01.17 15:04

Tja, er det så rart at han ønsker seg et nytt eventyr? Har jo vunnet serie og cup i Norge, i tillegg er 2.Bundesliga en spennende liga i tillegg til at det er en liga som trekker stort publikum. 

Samp
SampInnlegg: 6768
25.01.17 15:06

Sier mye om ståa i norsk fotball p.t. Er vel knapt en spiller som går fra Tippeligaen til et lag i en annen toppdivisjon.

Dimmi
DimmiInnlegg: 11471
lsklars: Tja, er det så rart at han ønsker seg et nytt eventyr?

Ja. Etter én sesong, og med muligheter for CL hos regjerende seriemester, er det kun økonomiske årsaker som virker troverdige her.

Fair nok, men "nye eventyr", "nye utfordringer" o.s.v. blir bare tåpelig å snakke om, synes jeg.

Money talks.

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 41568
lsklars: i tillegg er 2.Bundesliga en spennende liga i tillegg til at det er en liga som trekker stort publikum.

Spennende og spennede. Kan ikke skjønne at det er så spennende å spille på nivå 2, uansett hvilket land det er snakk om. Og ang tilskuertall er vel dette delvis riktig. Omtrent halvparten av laga har over 20000 i snitt.

Svartbaken
SvartbakenInnlegg: 5163
25.01.17 16:36

Merkelig overgang, og litt utypisk Gyt egentlig. Han har tidligere vært ganske klar på at penger er underordnet sports og trivsel, men dette må være pengestyrt. Hadde det vært et av topplagene, slik at det var en Bundesliga-Gulerot som blinket der fremme så kunne jeg forstått det, men kaosklubben 1860 som er nærmere nedrykk enn opprykk?!? 

Men bra for oss som har videresalgsklausul da, selv om selvsagt kunne håpet på Kina :)

(Innlegget ble redigert 25.01.17 16:37)

InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 36377
25.01.17 16:42
KongOlav2: Og ang tilskuertall er vel dette delvis riktig. Omtrent halvparten av laga har over 20000 i snitt.

For en mann som har spilt store deler av karrieren i Haugesund er jo dette en helt annen verden. Hvor mange lag i Tippeligaen har over 20000 i snitt? Er vel kun RBK så nærmer seg den. 

HarryH
HarryHInnlegg: 31364
25.01.17 16:43
Svartbaken: Han har tidligere vært ganske klar på at penger er underordnet sports og trivsel

Var det ikke slik at han takket nei til Molde på grunn av for dårlige økonomiske betingelser? Eller husker jeg helt feil?

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 41568
25.01.17 16:48
InDeilawetrust: For en mann som har spilt store deler av karrieren i Haugesund er jo dette en helt annen verden. Hvor mange lag i Tippeligaen har over 20000 i snitt? Er vel kun RBK så nærmer seg den.

RBK er i nærheten ja. Og 1860 har rundt 23 000 i snitt og ligger på 14.plass av 18 lag i BL2. Ikke mye sjanser for opprykk altså.

Cobi
CobiInnlegg: 58251
25.01.17 17:00

Gytkjær har tidligere vært klar på at pengene i Kina var helt uinteressante, og at det var ut i Europa han ville.

http://www.h-avis.no/sport/haugesund/lar-seg-ikke-friste-av-kina/s/5-62-20947

1860 er jo ut i Europa, og nok mer attraktivt enn tabellposisjonen tilsier, med rike tradisjoner i en flott by, med Europas beste øl, men jeg er også overrasket om han drar dit. Hadde trodd han skulle klart å komme seg til et toppligaklubb, som f.eks Søderlund fikk til.

Hva tror vi om pris her da? Opp mot 30 mill?

(Innlegget ble redigert 25.01.17 17:00)

Republikken-Bergen
Republikken-BergenInnlegg: 4875
25.01.17 17:08

Vil no heller si at Tsjekkia har Europas beste øl.

InDeilawetrust
25.01.17 17:10
Cobi: Hadde trodd han skulle klart å komme seg til et toppligaklubb, som f.eks Søderlund fikk til.

Gytkjær har ikke bevist nok til å bli solgt til en toppklubb etter min mening. 19 mål i Tippeligaen, men i kampene mot Internasjonal motstand falt han igjennom, litt som Søderlund. Han ble servert sjanse etter sjanse hver eneste kamp, og da er det ikke en kjempe prestasjon å score 19 mål. Han hadde sikkert hatt godt av å bli i RBK minst en sesong til og score 20+ mål. 

lsklars
25.01.17 17:17
KongOlav2: Og ang tilskuertall er vel dette delvis riktig. Omtrent halvparten av laga har over 20000 i snitt.

Fortsatt noe annet enn 2-3000 i Sogndal, Kristiansund og Sandefjord eller? 

lsklars
25.01.17 17:21
Dimmi: Ja. Etter én sesong, og med muligheter for CL hos regjerende seriemester, er det kun økonomiske årsaker som virker troverdige her. Fair nok, men "nye eventyr", "nye utfordringer" o.s.v. blir bare tåpelig å snakke om, synes jeg.

Hvor lenge har Gyt vært i Norge nå? Fire, fem sesonger? Gutten er 26, og det er fullt forståelig at han søker nye utfordringer. For hvert år som går nå så minsker mulighetene hans for å komme ut i Europa. Og argumentet med CL-spill er for tynt. Nåløyet for å komme til CL er fryktelig trangt, og man skal ha tur med trekninger og en god porsjon flaks for at RBK skal komme til CL. Vi så jo alle hvordan det gikk i fjor. Og stallen er vel ikke akkurat forsterket kontra fjoråret. 

Hadde jeg vært Gytkjær hadde jeg ikke vært i tvil. Folk her inne må vel forstå at han ikke vil spille i Norge til evig tid heller. Så spennende er ikke Eliteserien.. 

InDeilawetrust
25.01.17 17:25

Greit nok at trøndere som Midtsjø og Helland har en guttedrøm om å spille i CL med RBK og at de ikke drar ut for hva som helst, tror det er litt anderledes for Gyt. 

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 24995
25.01.17 17:28
Cobi: Hva tror vi om pris her da? Opp mot 30 mill?

Blir overrasket om det er så mye. Ser for meg en 15-20 millioner - noe man burde være fornøyd med.

Zanick
25.01.17 17:30
lsklars: god porsjon flaks for at RBK skal komme til CL. Vi så jo alle hvordan det gikk i fjor.

Hadde ikke trengt ''god porsjon flaks'' for å slå ut APOEL i hvert fall. Et par minutter til kan vel sies å være en miniporsjon.

Playoff hadde selvsagt blitt tøft dèt også, men minner om at FCK og Solbakken så vidt knep seg videre mot Apoel der. Mao kun ørsmå marginer fra at fåtallet her hadde ønsket seg Solbakken på landsen, i motsetning til hva hele VGD gjør nå.

Vanskelig med CL slik Bjørnebye og RBK operer i overgangsvinduene for tiden, men har man litt marginer, kan det gå.

(Innlegget ble redigert 25.01.17 17:31)

InDeilawetrust
25.01.17 17:33

Så fordi FCK klarte å komme til CL etter at de slo Apoel er det automatikk i at RBK hadde klart det samme? 

InDeilawetrust
25.01.17 17:34
KongOlav2: Ikke mye sjanser for opprykk altså.

Kanskje Gytkjær er mannen som skyter de til opprykk, mens Vegard Forren stenger igjen forsvaret.. hehe. 

Zanick
25.01.17 17:36
InDeilawetrust: Så fordi FCK klarte å komme til CL etter at de slo Apoel er det automatikk i at RBK hadde klart det samme?

Nei.

1. RBK var ørsmå marginer fra å komme seg til Play-off.

2. FCK var marginer fra å ryke i Play-off. Da hadde det neppe vært like hallelujah stemning om Solbakken her inne, selv om han selvsagt kunne imponert i EL også.

To uavhengige punkter som danner et bilde av hvor tett CL-kvalikk er.

KaffeOrginal
KaffeOrginalInnlegg: 55120
25.01.17 17:42
Zanick: He he, man må jo le. Det skulle visst svært mye til for at Gytkjær dro fra RBK, men en 2. bundesliga middelmådighet er altså nok.

Fra Trondheim til Munchen også ... fin overgang det også .

Helt greit dette - skal bli spennende å se hvordan RBK reagerer på dette . Må jo erstattes .

Cabdriver
CabdriverInnlegg: 6972
25.01.17 17:44

Gytkjær er nok langt mer oppdatert på tingenes tilstand i 1860 München enn det folk flest her inne virker å være. Riktignok er det tidvis kaotiske tilstander i Grünwalder Straße, men med en investor i Hassan Ismaik som er klar til å bruke 100 millioner euro på å få klubben tilbake i toppen av tysk fotball er dette blant de mest spennende stedene man kan dra som fotballspiller i disse dager.

Vi så det samme da Per Nilsson dro fra Odd til Hoffenheim i sin tid. Sistnevnte da nyopprykket til 2. Bundesliga. Da var det liksom ikke måte på hvor lite ambisiøs han var som vraket norsk fotball og mighty Odd Grenland til fordel for en "bakgårdsklubb" i tysk andredivisjon. Et år senere toppet Hoffenheim 1. Bundesliga foran Bayern München. Ich habe fertig.

Art-Vandelay
Art-VandelayInnlegg: 63705
25.01.17 17:52

Hvis det er en som er klar til å bruke 100 mill euro så skulle en tro man kunne finne noe en hylle høyere opp enn Gytkjær..

InDeilawetrust
25.01.17 17:54
Zanick: To uavhengige punkter som danner et bilde av hvor tett CL-kvalikk er.

Mulig jeg misforstår, men jeg oppfatter det som du danner et bilde av at det neppe hadde vært like hallelujah stemning for Solbakken hvis FCK hadde ryket. Kan jo ha noe med at Apoel var en meget vanskelig og kynisk motstander. Måten FCK presterte videre og også i CL i en vanskelig gruppe har jeg vanskeligheter for å se at RBK hadde klart. 

Lilleborg
LilleborgInnlegg: 38008
25.01.17 18:08
Dimmi: Etter én sesong, og med muligheter for CL hos regjerende seriemester, er det kun økonomiske årsaker som virker troverdige her.

Kan man klandre han for dette hvis han får bedre hvilkår der?

KaffeOrginal
25.01.17 18:11
Lilleborg: Kan man klandre han for dette hvis han får bedre hvilkår der?

Bedre vilkår og en større og mer spennende by ....

Artaxerxes
ArtaxerxesInnlegg: 70134
25.01.17 18:26

Det er uansett opp til Rosenborg. Gytkjær kan ikke regne med å bli solgt etter bare en sesong, så hvis Kåre og Klubben bestemmer at han må spille for oss en sesong til før han får gå, så blir det sånn.

Hadde jeg vært i hans sko ville jeg også vurdert hva som er mest gøy av å sitte på benken/tape en masse kamper i et lag som sliter på nedre halvdel av 2. Bundesliga, eller å vinne kamp etter kamp og sikre seg flere titler i Norge. Liten fisk i stor dam kontra stor fisk i liten dam, etc.

Så kommer det selvsagt an på pengene; er tilbudet stort nok kan vi jo ikke si nei, og det kan jo ikke han heller.

KaffeOrginal
25.01.17 18:27
Artaxerxes: Det er uansett opp til Rosenborg. Gytkjær kan ikke regne med å bli solgt etter bare en sesong, så hvis Kåre og Klubben bestemmer at han må spille for oss en sesong til før han får gå, så blir det sånn.

Det kommer vel an på pengene ... en sur spiller som helst vil bort vil ikke RBK ha heller antar jeg

sofus177
sofus177Innlegg: 579
25.01.17 18:34
Republikken-Bergen: Vil no heller si at Tsjekkia har Europas beste øl.

Er vel ingen tvil om det:)

qbah
qbahInnlegg: 49454
25.01.17 18:40

Skuffende hvis han drar fra RBK etter så kort tid, og ikke ønsker å være den klubbspilleren som feks Jensen vil være og vil nå CL med laget. Men man må jo også forstå valget på grunn av det økonomiske og ny utfordring i nytt land. Men akk så kjedelig valg da. Han er ikke solgt enda så vi får se.

Jeg tipper vi får minst 15 mill. 30 mill neppe. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg