Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Rekdal som kommentator

NYTT TEMA
PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 37563
26.03.17 23:05

Ser det diskuteres heftig på sosiale media om Rekdals debut som TV-kommentator for landslaget. 

Jeg følte det var deilig å høre en som sa det som det var fremfor den sedvanlige pyntingen på realitetene vi er vant til å måtte pine oss gjennom fra kommentatorene da vi ser landskamp.

Han sa det akkurat som det var. Og det er nettopp det man trenger. 

Samuh0lm
Samuh0lmInnlegg: 8821
26.03.17 23:06

Uten at jeg er Rekdals største fan, så kan jeg ikke se hva han skal kritiseres for i dag. Jeg så den samme kampen som ham, og det er helt greit å kalle en spade for en spade iblandt..

(Innlegget ble redigert 26.03.17 23:07)

Sulfat
SulfatInnlegg: 14248
26.03.17 23:07

Jeg likte ham. Falsk positivitet er bare irriterende.

Dessuten hadde han helt rett i analysene sine. Terningkast: 5.

Puttemans
PuttemansInnlegg: 15049
26.03.17 23:08

Rekdal var kampens beholdning.

Bearwithme
BearwithmeInnlegg: 6557
26.03.17 23:11

Viktig med noen som tørr å si imot andre, altså være på hugget.

fusion
fusionInnlegg: 2701
26.03.17 23:12

Rekdal eneste lyspunkt med kampen.

(Innlegget ble redigert 26.03.17 23:12)

knurr84
knurr84Innlegg: 9898
26.03.17 23:13

(Innlegget ble redigert 26.03.17 23:15)

Justice 96
Justice 96Innlegg: 45230

Reka var underholdning. 

Kurtkanon2
Kurtkanon2Innlegg: 9351

Grusom dialekt. Surketryne deluxe. Som vanlig.

Bortsett fra det, var hans faglige kommentarer ganske så spot on. Og jeg fant knapt noe positivt fra denne matchen jeg heller, så jeg synes Reka var OK.

Thecokeman
ThecokemanInnlegg: 23756
26.03.17 23:15

Det blir slitsom når han gjentar samme setningen 45 ganger i løpet av en omgang. Vil gjerne ha noen med et kritisk syn, men når du kun gnåler om det samme om og om igjen så blir det et ork å høre på.

Bedret seg noe i andre, det skal sies. 

dzk
dzkInnlegg: 13110
26.03.17 23:20

Bedret seg veldig utover i kampen. Men de første 15~ min var han alt for negativ og repeterende. 

Rockets_AA
Rockets_AAInnlegg: 20209
26.03.17 23:22

Greit at han er kritisk, men han avslører jo seg nok en gang på manglende kunnskaper. Det går stort sett i "vi e ikkje tøff nok med oss sjøl" og "vi tape for mang duella og e for lite tilstede". Skjønner jo hvorfor de lagene han har trent har vært vandrende gjesp når du hører han som ekspert. Null dybde i kunnskapen sin.

guru
guruInnlegg: 12087
26.03.17 23:23
PapaSmurf: Ser det diskuteres heftig på sosiale media om Rekdals debut som TV-kommentator for landslaget. Jeg følte det var deilig å høre en som sa det som det var fremfor den sedvanlige pyntingen på realitetene vi er vant til å måtte pine oss gjennom fra kommentatorene da vi ser landskamp. Han sa det akkurat som det var. Og det er nettopp det man trenger.

Største problemet er ikke at han er negativ, det var i stor grad fortjent.

Problemet er at han som sidekommentator skal være nettopp det, SIDEkommentator. Han snakket mer enn Fredheim, og gjentok seg selv ekstremt mye gjennom sendingen.

Taururu
TaururuInnlegg: 1958
26.03.17 23:31

Terningkast 1. Synes bommer i mye av analysen sin også

Batistuta
BatistutaInnlegg: 174
26.03.17 23:31

100% enig med PapaSmurf. 

Rekdal har altid sagt det han mener og jeg er glad han tar det med seg inn i jobben som kommentator også.

JackAass
JackAassInnlegg: 5182
26.03.17 23:32
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 17.04.20 16:09)

BigGeorge
BigGeorgeInnlegg: 30500
26.03.17 23:33

Tror de fleste sidekommentatorene ville slitt i kveld.

Lars Arne Nilsen blir jo rene festfotball-treneren i forhold til svensken.

Svartbaken
SvartbakenInnlegg: 5147
26.03.17 23:35

Helt greit å være kritisk, det var fortjent, men i førsteomgang ble det altfor mye og altfor ofte. Som andre har sagt, han skal være sidekommentator ikke kjøre showet. Trenger heller ikke gnåle om det samme om og om igjen, de fleste som ser kampen har sett noen kamper før, vi ser hvor dårlig det er og tar poengene når de er sagt en gang eller to. 

Andre omgang var klart bedre, da ble balansen mellom han og Fredheim bedre og det ble ikke det samme maset om og om igjen. Som Lagerback har han imidlertid mer å jobbe med, men han skal få tid og jeg har troen på at Reka blir bra. Han skal fortsette å være kritisk, ikke pakke ting inn, men må finne den rette balansen i forhold til mengde.

Spahob
SpahobInnlegg: 9961
26.03.17 23:38

Kampen var nitrist, men det var som om Rekdal hadde bestemt seg på forhånd for at dette laget skulle sages. Det er jo normalt som kommentator å forsøke å se noen lyspunkt, men i første omgang var alt helt mørkt for Rekdal. Når det blir repetetivt gnål med den sutrestemma hans, så er det en prøvelse å høre på. 

Så var det som om han hadde fått beskjed i pausen om å tone ned kritikken noe. Allerede før minuttet var gått av andre omgang så kommenterte han at vi hadde kommet mye bedre i gang i den omgangen :)

Jeg tror Reka gjør seg best som studio-grinebiter...

den12mann
den12mannInnlegg: 10333
26.03.17 23:40

Jeg er usikker på hva som var dårligst av Norges førsteomgang og Rekas humør. Jeg mistenker Mr Bitterman sin destruktive grining faktisk står i stil til hvordan han er generelt. Trist.

sambasamba
sambasambaInnlegg: 18176
26.03.17 23:52

Savner Tom

Det er greit å se fra, men man kan ikke sute sammenhengende i 90 min.

Det blir for mye

Babcock
BabcockInnlegg: 1297
27.03.17 00:06
PapaSmurf: Han sa det akkurat som det var. Og det er nettopp det man trenger.

Hvem trenger det, du og spillerne...? Sidekommentatorer som skal mene noe hele tiden blir bare slitsomt. Sånt hører hjemme i pausene og etter kamp. Når han i tillegg er velsignet med et stemmeleie som får alt han sier til å høres ut som kritikk, så blir det i overkant slitsomt i lengden. 

Belzone
BelzoneInnlegg: 2327
27.03.17 00:13

Synes han var helt topp jeg. Sa det han mente, og la intet imellom.
Pung smaker pung, så om andre sidekommentatorer ville krydret det annerledes, javel.

Skrtel
SkrtelInnlegg: 10280
27.03.17 00:20

For meg blir det å høre på Rekdal akkurat som høre meg selv, eller andre sofaeksperter. Vi er kritiske og sier akkurat det vi tenker der og da, og selv om det er ærlig og bare viser et engasjement forventer jeg faktisk litt mer av en ekspertkommentator. Litt for mye syt, litt for lite innhold. 

zephyrus
zephyrusInnlegg: 4267
27.03.17 00:23

KONG KJETIL!

Som det tidligere blir nevnt var han lyspunktet i denne kampen.

Mannen er da bare ærlig og sier klart hva han mener, er vel derfor han er ekspertkommentator. Man kunne vel ikke forvente at Norge skulle hauses opp i klasse med Tyskland og Argentina heller etter denne fordømt ræva kampen.

Bacary
BacaryInnlegg: 20843
27.03.17 00:24

Virket som at Kjetil fikk klare instrukser i pausen om å være mer positiv. Var påfallende hvor positiv han var etter bare fem sekunder hvor vi vant et innkast. 

GoingKronos
GoingKronosInnlegg: 49209
27.03.17 00:35

Jeg syns han ble alt for repeterende. I tillegg syns jeg han er veldig språklig svak, og så må man aldri glemme at det er et underholdningsprodukt man jobber med. Så kan det hende han blir bedre, det her er jo en ny rolle.

Men jeg tror han er langt bedre i et studio der han kan diskutere og analysere i etterkant, da er også sterke meninger viktig. Men som ekspertkommentator så syns jeg ikke det er å hylle eller slakte som er det viktigste, men å formidle hva som skjer, hva de prøver på og hva de har problemer med. 

Salihovic
SalihovicInnlegg: 7853
27.03.17 00:40

Tror folk bare har bestemt seg for å sage Rekdal. Uansett hva han sa idag eller sier generelt. Han sier kanskje litt det som alle kan se, men han tar også for seg litt mer dyptliggende problemer og kommer også med noen løsninger på hvordan man får bukt med det og eventuelt løst det. Skjønner ikke hvorfor han ikke skal kalle en spade for en spade. Høgmos landslag var jo en FEST sammenligna med idag

jofl
joflInnlegg: 8331
27.03.17 00:52
zephyrus: Mannen er da bare ærlig og sier klart hva han mener, er vel derfor han er ekspertkommentator. Man kunne vel ikke forvente at Norge skulle hauses opp i klasse med Tyskland og Argentina heller etter denne fordømt ræva kampen.

Nei, det er ikke derfor han er ekspertkommentator. Folk som sier hva de mener finner man på puben med fire pils innabords. Rekdal har omtrent samme innsikt som disse.

Eksperkommentatorer skal analysere det som skjer på banen, fortelle oss hvorfor spillerne gjør det de gjør. På det området feiler han med god margin.

den12mann
den12mannInnlegg: 10333
27.03.17 07:53
Bacary: Var påfallende hvor positiv han var etter bare fem sekunder hvor vi vant et innkast.

Jeg var sikker på at han var ironisk da han sa det. Tonefallet tilsa det. Mulig han rett og slett ikke klarer å fremstå reelt positiv?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg