Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

- Helland er en tulling

NYTT TEMA
Rockets_AA

Rockets_AA
30.03.17 19:20

Den hjemvendte sønn Muhamed Keita fra Vålerenga fyrer løs mot Rosenborgs Pål Andre Helland og serverer følgende sitater i dette intervjuet med VG.

"– Helland er en tulling. Han må konsentrere seg om å spille fotball. Det er bare snakking, sier Keita til VG etter torsdagens trening med sin nye klubb Vålerenga.

Det verste jeg vet, er folk som ser ned på andre personer, og det er det jeg føler de personene oppe i Trondheim gjør med resten av lagene i Eliteserien, forteller han.

– Helland snakker unødvendig. Du kan ikke være en tulling som har to-tre innlegg i løpet av en kamp, men som skal snakke hele tiden.

– Skjønner du at det kommer til å bli oppmerksomhet rundt dette?

– Jeg gleder meg. Du kan sette to streker under det: Helland er en tulling, sier Keita.

– Det er ikke noe å sammenligne en gang. Pål André Helland når meg ikke til anklene en gang. Helland burde satse på en komikerkarriere. Han har en større sjanse til å vinne den, enn å konkurrere mot meg."

Dette må jeg si er vakkert å se på. Det er det sikreste vårtegn når Vålerenga begynner å yppe til kamp rett før seriestart, gjerne i kombinasjon med høye tabelltips fra hovedstadspressen. Nå mangler vi bare at Trøim dukker opp i garderoben etter første seier og blir med på jubelen med Deila og guttene.

Sparedusj

Sparedusj
30.03.17 19:24

Keita..... veit aldri når han skal holde kjeft og ikke. Men blir underholdning av det da.

Yourexperiencemaydiffer

Godt at en seriøs ung mann som Keita endelig får bekreftet det vi alle lurer på.

(Innlegget ble redigert 30.03.17 19:26)

Oslo1913

Oslo1913
30.03.17 19:25

Han har jo rett. Helland er en tulling.

georgioss

georgioss
30.03.17 19:26

Bra med fyring, kjenner ikke Keita godt nok til å vite om han mener dette eller om det kun er kødd. 

Gunnar88

Gunnar88
30.03.17 19:26

Klar tale det her. Helland er tøff i trynet han, ofte er det litt pinlig å høre på. Men vi trenger slike for å skape litt temperatur.

Bacary

Bacary
30.03.17 19:32

Hva gjør egentlig Helland på landslaget foran Keita? 4 mål scoret Helland i fjor, det er latterlig lite, selvom han muligens spilte en del kant også. 

Men uttalelsene til Keita er bare helt på trynet og jeg kjenner jeg blir uvel av hele fyren. Han var med og reddet Stabæk fra nedrykk i fjor, men følte han egentlig spilte mer for seg selv enn for laget. En klyse og et rasshøl rett og slett, men selvfølgelig en meget god fotballspiller. 

Han klarer heller ikke å si konkret hva det er så fælt Helland har sagt og gjort. Av de to mener jeg Helland fremstår som den mest sympatiske. 

missChance

missChance
30.03.17 19:32

Jeg håper han i hvert fall ser ironien i nedsnakket sitt  ...

daniknutsen

daniknutsen
30.03.17 19:36

Håpen dette er ett forsøk på trolling! Setningene "Det verste jeg vet, er personer som ser ned på andre" og "Helland når meg ikke til anklene engang" passer i hvertfall dårlig sammen. Enten er han ett troll, dum eller en hykler. Kanskje også en kombinasjon. Glad vi har Helland i tippeligaen, rett og slett ett komisk innslag.

FrannyLee

FrannyLee
30.03.17 19:39
Rockets_AA: – Jeg gleder meg. Du kan sette to streker under det: Helland er en tulling, sier Keita.

Er det ei matematikkoppgave?

Solvgutt1

Solvgutt1
30.03.17 19:40

Helland er en tulling og Keita er en tulling, men må si at Keita er en mye kjipere tulling enn Helland og en dårligere fotballspiller.

meco

meco
30.03.17 19:40
Rockets_AA: Muhamed Keita fra Vålerenga fyrer løs mot Rosenborgs Pål Andre Helland og serverer følgende sitater i dette intervjuet med VG.

Alvorlig talt, det der var idiotisk barnslige uttaleser fra Keita.
Er det slik nivået er blant eliteserie-spillerne nå..?

Omtale konkurrenter på en slik måte, det er rett og slett uakstabelt. Det er negativt og det er usportslig!

Nå aner jeg omtrent ikke hva Helland har sagt mot andre, men uansett er Keita minst like mye tulling. Burde få seg en korreks for dette, burde ikke aksepteres av klubbledelsen. Er ikke sånne holdninger vi vil ha i toppidrettet, er det det da?
Slenge dritt mot hverandre som drittunger. Det der oppfattet jeg faktisk meget skuffende, hvis det er slik det er blitt.

(Innlegget ble redigert 30.03.17 19:43)

TexMurphy

TexMurphy
30.03.17 19:42
Bacary: Hva gjør egentlig Helland på landslaget foran Keita? 4 mål scoret Helland i fjor, det er latterlig lite, selvom han muligens spilte en del kant også.

Alle er vel enig i at fjorårsesongen var dårlig for Helland (inkludert Helland selv etter eget utsagn). Han spilte "muligens endel" kant ja (hvis du mener i motsetning til midtspiss), og i de få kampene hvor han spilte skadefri så hadde han fortsatt gode innlegg og skapte farlige situasjoner. Hvis du mener man skal plukke X spillere fra toppen av toppscorertabellen, så burde han selvsagt ikke vært tatt ut. Heldigvis er det også et par andre kriterier som spiller inn. Helland ble nok tatt inn på grunnlag av maksnivået hans når han er skadefri og i form, og delvis også på grunnlag av det han presterte i 2015. Og såvidt jeg husker så gjorde ikke Helland seg bort i de kampene han slapp innpå for landslaget.

Forøvrig synes jeg Keita bommer både på form og innhold i utsagnet sitt. Fyring er bare morsomt i 99% av tilfellene, men dette ble bare litt flaut. Men han har i det minste lagt opp til noen enkle stikk tilbake hvis ikke VIF skulle score flere mål enn RBK i ES 2017!

Solvgutt1

Solvgutt1
meco: Omtale konkutrrenter på en lik måte, det er rett og slett uakstabelt. Det er negaivt og det er usportslig!
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 22.04.20 10:01)

Tranquillo

Tranquillo

Jeg kjenner Keita, og dette intervjuet er bare ironi.

Håper da alle ser det.

HengeTrynet

HengeTrynet
30.03.17 19:43
Bacary: Han klarer heller ikke å si konkret hva det er så fælt Helland har sagt og gjort. Av de to mener jeg Helland fremstår som den mest sympatiske.

Det er fordi Helland tar på seg en maske når han kommer med tullet sitt. Han snakker for å provosere med vilje imotsetning til Keita som faktisk bare er sånn.

quentez

quentez

Elsker dette svaret fra Helland:

"Men Keita er en god, han. Han har hatt en stabil karriere, sier Helland."

Solvgutt1

Solvgutt1
Tranquillo: Jeg kjenner Keita, og dette intervjuet er bare ironi.

Keita har vel havnet i bråk i alle klubber han har spilt i. Sikkert ironisk det også, men han er ikke den rette til å kalle andre for tullinger.

MyWays

MyWays
30.03.17 19:45

Eneste som ikke stemmer er jo at RBK-spillerne "får noe gratis". Helland er en god spiller. Og han blir spilt god av spillerne rundt seg, på samme måte som at han er med på å spille de andre på laget god.

Men han er en tulling. Ingen tvil om det.

Rockets_AA

Rockets_AA
30.03.17 19:45

Jeg synes dette er gøy. Profiler som er ute i media og melder på hverandre. Blir litt vel krampeaktig dette, men han skal ha for forsøket. Ingen av de fremstår som de skarpeste knivene i skuffa uansett.

malacay3

malacay3
30.03.17 19:46

Som en egentlig nøytral person mener jeg at Keita har et poeng. Helland har levert betydelig mer verbalt enn på fotballbanen. 

Jeg ser dog ikke helt bort fra at disse to fyrene egentlig er kompiser og har en personlig avtale om å fyre hverandre opp i media og vi går rett i baret.

Malacay

Tranquillo

Tranquillo

Keita er forresten en bedre spiller enn Helland. Keita på sitt beste, er milevis foran Helland. Milevis. 

Men han er dessverre litt for ujevn.

AxelRudi

AxelRudi
quentez: "Men Keita er en god, han. Han har hatt en stabil karriere, sier Helland."

Manglet bare at han hyllet lagspilleren keita..;)

daniknutsen

daniknutsen
30.03.17 19:49

Ja, tok mine forbehold,med at det var forsøk på ett troll. Ett dårlig ett. For Keitas del, håper jeg det er sagt med like mye glimt i øyet som Helland bruker å ha. Kan også påpeke at VG muligens prøver å fyre opp ekstra og ikke prøver å vise at Keita tøyser engang.

AxelRudi

AxelRudi
30.03.17 19:59
Tranquillo: Keita er forresten en bedre spiller enn Helland. Keita på sitt beste, er milevis foran Helland. Milevis. Men han er dessverre litt for ujevn

Selvmotsigelse OG feil i samme innlegg. Bra jobba..

Redwingss

Redwingss
30.03.17 20:02

Keita er forbanna pingle..Sutret i polen og spilte elendig...Istedet for og prøve og spille bra,så sutret han bare..slut og lek du er så hard keita..

Folk ler av han i polen hvor elendig spiller du er.

quentez

quentez
30.03.17 20:03
Tranquillo: Keita er forresten en bedre spiller enn Helland. Keita på sitt beste, er milevis foran Helland. Milevis. Men han er dessverre litt for ujevn.

Vil tørre å påstå at Helland er relativt ujevn også. En kamp kan han se ut som en norsk Ronaldo, men neste kamp er det 3. divisjonsnivå.

RickiBK

RickiBK
30.03.17 20:04
Rockets_AA: Det verste jeg vet, er folk som ser ned på andre personer,

Så om Keita ikke ser ned på tullinger, så betyr vel det at han er..........

;)

Vi er i gang igjen dere. :D

Solvgutt1

Solvgutt1
30.03.17 20:04
Tranquillo: Keita på sitt beste, er milevis foran Helland.

Enn Helland på sitt dårligste kanskje, men setter Helland foran Keita på både toppnivå, normalnivå og bunnivå. Selv om han er ei fjolle setter jeg ham også høyere når det kommer til holdninger. Helland er cocky på en måte som noen irriterer seg over, mens andre sjarmeres av. Keita er cocky på en måte som bare, utelukkende, skaper dårlig stemnning. Derfor oppstår det alltid disiplinærproblemer med Keita.

(Innlegget ble redigert 30.03.17 20:05)

Geers

Geers
30.03.17 20:07
meco: Omtale konkurrenter på en slik måte, det er rett og slett uakstabelt. Det er negativt og det er usportslig!

Her passer man på å legge plastbobler rundt folk ja. fy fy, tenk å si noe slik. En skam for fotballen, fy.

Er derfor vi aldri kommer til å bli gode lengre. Vi er for opptatt av å være snill og følge regelboka når vi spiller fordi du blir slaktet og skrevet ned om konstant om du gjør noe "unormalt". Kynisme finnes knapt i fotball Norge, harde taklinger ser man omtrent aldri. Tøffheten forsvinner, noe som merkes ute i Europa også.

(Innlegget ble redigert 30.03.17 20:08)

Klikk for å gå tilbake til toppen