Den hjemvendte sønn Muhamed Keita fra Vålerenga fyrer løs mot Rosenborgs Pål Andre Helland og serverer følgende sitater i dette intervjuet med VG.
"– Helland er en tulling. Han må konsentrere seg om å spille fotball. Det er bare snakking, sier Keita til VG etter torsdagens trening med sin nye klubb Vålerenga.
Det verste jeg vet, er folk som ser ned på andre personer, og det er det jeg føler de personene oppe i Trondheim gjør med resten av lagene i Eliteserien, forteller han.
– Helland snakker unødvendig. Du kan ikke være en tulling som har to-tre innlegg i løpet av en kamp, men som skal snakke hele tiden.
– Skjønner du at det kommer til å bli oppmerksomhet rundt dette?
– Jeg gleder meg. Du kan sette to streker under det: Helland er en tulling, sier Keita.
– Det er ikke noe å sammenligne en gang. Pål André Helland når meg ikke til anklene en gang. Helland burde satse på en komikerkarriere. Han har en større sjanse til å vinne den, enn å konkurrere mot meg."
Dette må jeg si er vakkert å se på. Det er det sikreste vårtegn når Vålerenga begynner å yppe til kamp rett før seriestart, gjerne i kombinasjon med høye tabelltips fra hovedstadspressen. Nå mangler vi bare at Trøim dukker opp i garderoben etter første seier og blir med på jubelen med Deila og guttene.