Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ære være Vålerenga

NYTT TEMA
frode57

frode57
11.04.17 07:38

Det skulle ikke være mulig at landet beste fotballag kom fra en by med bare 190000 innbyggere. Men nå kan vi kanskje se frem til bedre tider når VIF får sin egen stadion.

Det har vært for kostbart opplegg med å leie på Ullevål. Når jeg ser hvor det flagges på østkanten når det er kamp så er det ingen tvil om at det er en intens glød der på østkanten.

Landet beste lag burde komme fra Oslo med sine 600 000 innbyggere.

georgioss

georgioss
11.04.17 08:01

Ja, historien viser det. eh, nei.

Justice 96

Justice 96
11.04.17 08:10

Alt ordner seg nok med ny arena. Problemene i forsvar forsvinner som dugg for solen. Alle lag som sliter burde bygge ny arena. Løsningen på alle problemer. 

(Innlegget ble redigert 11.04.17 08:10)

lsklars

lsklars
11.04.17 08:40

Svaret er nok ny stadion ja. 

Deila

Deila
11.04.17 10:01
lsklars: Svaret er nok ny stadion ja.

Svaret er "ja".

PapaSmurf

PapaSmurf
11.04.17 10:13

Det er ikke lenge siden Norges beste lag kom fra en by med 26000 innbyggere. Klart det er mulig. 

Men påstanden burde vært: Det bør ikke være mulig for en by med 600.000 innbyggere å prestere så dårlig over tid. Tenk den overfloden av talenter man har tilgang til. 

Så konklusjonen er at VIF er vandrevet og har vært det i lang tid. 

Jeg tror forsåvidt ikke at Deila er rett mann heller, det har jeg aldri trodd. Det er en kulturkræsj som jeg ikke har trua på. 

(Innlegget ble redigert 11.04.17 10:15)

RickiBK

RickiBK
11.04.17 10:18
frode57: Det skulle ikke være mulig at landet beste fotballag kom fra en by med bare 190000 innbyggere. Men nå kan vi kanskje se frem til bedre tider når VIF får sin egen stadion. Det har vært for kostbart opplegg med å leie på Ullevål. Når jeg ser hvor det flagges på østkanten når det er kamp så er det ingen tvil om at det er en intens glød der på østkanten. Landet beste lag burde komme fra Oslo med sine 600 000 innbyggere.

Ja måtte vi få atter et gjennomsubsidiert lag som skulle kjempe om.....

Skjønner ikke hvorfor jeg gidder. 
Osloborgerne gidde jo ikke møte på kamp uansett. 
Valleløkka eller ei. 

Landets beste lag kommer fra et sted der det beste sportslige opplegget er. Enkelt og greit. 

Dessverre er nok til og med dette feil. 
Landets beste lag kommer fra det stedet de har maktet å falle minst i kvalitet. 
ES er trist, trist, trist.......

(Innlegget ble redigert 11.04.17 10:19)

suckeronthevine

suckeronthevine
11.04.17 10:27

Norges beste lag kommer fra det området i landet som produserer flest toppidrettsfolk. Logisk det vel?

Deila

Deila
11.04.17 10:37
PapaSmurf: Det er en kulturkræsj som jeg ikke har trua på.

Kan du ikke utdype litt om hvorfor du mener det er kulturkræsj Papa?

kytec

kytec
11.04.17 10:42

I grunn mest imponert over Sogndal som ligger mer eller mindre stabilt i eliteserien med ca 8000 innbyggere.

Kvifor er det ære være Vålerenga? 

Deila

Deila
11.04.17 10:42

Du bommer her. Deila har selv sagt at han alltid har vært en Bohem og at stilen og kulturen i Vålerenga er noe som treffer han. Hvorfor tror du han takket ja til jobben? Fordi han mente det ville bli kulturkræsj?

Fygaren

Fygaren
11.04.17 10:45
Deila: Deila har selv sagt at han alltid har vært en Bohem og at stilen og kulturen i Vålerenga er noe som treffer han.

Har ikke hørt på maken. En trener som kommer med uttalelser som vil gå rett i hjerterota på de lojale supporterne. Det må jo være sant.

Deila har aldri slått meg som en bohem-type. Ikke når han var i Viking og ikke senere heller. 

Deila

Deila
11.04.17 10:50
Fygaren: Har ikke hørt på maken. En trener som kommer med uttalelser som vil gå rett i hjerterota på de lojale supporterne. Det må jo være sant.

Han uttalte det i ett intervju til theherald i skottland, så det var ikke ment spesielt til supporterne. Var nok svært få i Norge som fikk det med seg. 

Deila

Deila
11.04.17 10:58

http://www.heraldscotland.com/sport/15181633.EXCLUSIVE__Ronny_Deila_on_his_new_normal_in_Norway_and_the_fear_of_failure_which_afflicted_his_time_at_Celtic/

"I am a working class guy, down to earth, that is important for me. Stromsgodset, Celtic, and Valerenga, they are working class clubs. I feel very safe in those environments."

"This club has a kind of laid-back, Bohemian, identity," he added. "I can relate to that! But at the same time we want to be professional. We need to be at one with the people but at the same time be professional. You can be both but you have to do it at the right time.

Deila

Deila
11.04.17 11:00
Fygaren: Har ikke hørt på maken. En trener som kommer med uttalelser som vil gå rett i hjerterota på de lojale supporterne. Det må jo være sant.

http://www.heraldscotland.com/sport/15181633.EXCLUSIVE__Ronny_Deila_on_his_new_normal_in_Norway_and_the_fear_of_failure_which_afflicted_his_time_at_Celtic/

"I am a working class guy, down to earth, that is important for me. Stromsgodset, Celtic, and Valerenga, they are working class clubs. I feel very safe in those environments."

"This club has a kind of laid-back, Bohemian, identity," he added. "I can relate to that! But at the same time we want to be professional. We need to be at one with the people but at the same time be professional. You can be both but you have to do it at the right time.

For min del er det uinteressant om du tror på det eller ikke Fygaren. Jeg er mer interessert i hvordan Papa begrunner denne kulturkræsjen.

Deila

Deila
11.04.17 11:04
PapaSmurf: Tenk den overfloden av talenter man har tilgang til.

Det er også en overflod av klubber på østlandet talentene kan velge mellom. Ellers har du rett i at Vålerenga har gått for de kortsiktige løsningene, kontra langsiktige og satse på eget talent i klubben. 

På en annen side må man jo han en mix av rutinerte og unge spillere også. Kan ikke bare ha unggutter sånn som Molde

Deila

Deila
11.04.17 11:38

Ingen begrunnelse for hvorfor det er kulturkræsj nei. Sånn går det når man kaster påstander ut i løse luften.

(Innlegget ble redigert 11.04.17 11:39)

PapaSmurf

PapaSmurf
11.04.17 11:44

InDeilawetrust: Ingen bohemer kjører lavkarbo. 

Det jeg mener er at Deila har en trenerstil som krever mer av organisasjonen enn noen trenere noensinne har lykkes med i VIF.

Jeg tror dette ender med en ulykkelig skilsmisse. 

Edit: Jeg visste ikke at det var satt en svarfrist på andre debattanters spørsmål her inne. Du behøver ikke tilte fullstendig og hamre ut innlegg bare fordi noen har en oppfatning du ikke deler. Kan lønne seg å ta det litt mer rolig. Litt sånn bohemaktig. 

(Innlegget ble redigert 11.04.17 11:50)

Fygaren

Fygaren
11.04.17 11:48
Deila: "This club has a kind of laid-back, Bohemian, identity," he added. "I can relate to that!

Dette er ganske stor forskjell fra å "alltid være en bohem", slik du formulerte det. Og jeg har generelt stor skepsis til slike intervjuer når en snakker om sin nåværende arbeidsgiver. Deila er ikke dum, han vet at denne vil bli lest andre steder enn i Glasgow også. Det med arbeiderklasse stusser jeg absolutt ikke på, men at Deila omtaler seg selv som bohem..den er mer merkelig. Akkurat det er han ikke. Han er altfor streit til å være en skikkelig bohem.  

(Innlegget ble redigert 11.04.17 11:49)

Deila

Deila
11.04.17 11:51
PapaSmurf: Det jeg mener er at Deila har en trenerstil som krever mer av organisasjonen enn noen trenere noensinne har lykkes med i VIF.

Og hva ved denne trenerstilen er det som krever for mye av organisasjonen? Tror du tar deg vann over hodet her Papa.Om ikke annet er du i hvert fall ute på dypt vann. At Deila gjør Vålerenga som klubb mer profesjonell er bare positivt. Ellers gøy at du legger din dom over etter 4 års prosjekt etter 3 kamper. Du må selvsagt få lov til å tro at det ender med en ulykkelig skilsmisse, så får vi se. 

Fygaren

Fygaren
11.04.17 11:54
PapaSmurf: Edit: Jeg visste ikke at det var satt en svarfrist på andre debattanters spørsmål her inne. Du behøver ikke tilte fullstendig og hamre ut innlegg bare fordi noen har en oppfatning du ikke deler. Kan lønne seg å ta det litt mer rolig. Litt sånn bohemaktig.

NAV har vel tidsbegrensning på pc'ene sine. 

Deila

Deila
11.04.17 11:54
Fygaren: Dette er ganske stor forskjell fra å "alltid være en bohem", slik du formulerte det. Og jeg har generelt stor skepsis til slike intervjuer når en snakker om sin nåværende arbeidsgiver. Deila er ikke dum, han vet at denne vil bli lest andre steder enn i Glasgow også. Det med arbeiderklasse stusser jeg absolutt ikke på, men at Deila omtaler seg selv som bohem..den er mer merkelig. Akkurat det er han ikke. Han er altfor streit til å være en skikkelig bohem.

At en fra Stavanger skal komme med fasit over hva som er bohem og ikke blir feil i min bok. Hvis du mener at Deila er streit så kjenner du han tydeligvis ikke som trener eller person. 

(Innlegget ble redigert 11.04.17 11:56)

Fygaren

Fygaren
11.04.17 11:56
Deila: At en fra Stavanger skal komme med fasit over hva som er bohem og ikke blir feil i min bok.

Om du tror noen fra Stavanger har mindre forutsetninger for å si hva en bohem er enn en fra Oslo så har du tydeligvis godt av å komme deg ut av hovedstaden og oppleve litt.

(Innlegget ble redigert 11.04.17 11:57)

RickiBK

RickiBK
11.04.17 11:57
Deila: At en fra Stavanger skal komme med fasit over hva som er bohem og ikke blir feil i min bok. Hvis du mener at Deila er streit så kjenner du han tydeligvis ikke som trener eller person.

Bohemene døde med Hans Jæger. 

Deila

Deila
11.04.17 11:58
Fygaren: NAV har vel tidsbegrensning på pc'ene sine.

Akuratt sånne uttalelser som gjør det totalt uinteressant og vanskelig å ha en saklig diskusjon med deg. Jeg sitter her på jobb jeg, men vet ikke hva som er din situasjon siden du har 55944 innlegg på ett forum. Vitner ikke om en mann som er i jobb i hvert fall. 

RickiBK

RickiBK
11.04.17 12:00
Deila: Vitner ikke om en mann som er i jobb i hvert fall.

PUH. 

Godt jeg bare har 55032

Fygaren

Fygaren
11.04.17 12:00
Deila: Akuratt sånne uttalelser som gjør det totalt uinteressant og vanskelig å ha en saklig diskusjon med deg. Jeg sitter her på jobb jeg, men vet ikke hva som er din situasjon siden du har 55944 innlegg på ett forum. Vitner ikke om en mann som er i jobb i hvert fall.

Det var en spøk. Lighten up. Har noen feilblanda...ok, skal ikke gå den retningen :-) 

(Innlegget ble redigert 11.04.17 12:00)

Deila

Deila
11.04.17 12:05
PapaSmurf: Det jeg mener er at Deila har en trenerstil som krever mer av organisasjonen enn noen trenere noensinne har lykkes med i VIF.

Espeseth som er ny daglig leder i organisasjonen, har jobbet med Deila før og det har gitt sukess. Så er spent på hva ved trenerstilen hans som Espeseth og andre i klubben eventuelt ikke tåler. 

PapaSmurf

PapaSmurf
11.04.17 12:15

Nei, vi får vente og se da. 

Sulfat

Sulfat
11.04.17 12:33

Bohem-imaget til VIF er nå uansett sterkt overdrevet. Har ikke sett noe som ligner en bohem i klubben siden Grindheim klipte håret.

Var det ikke på 80-tallet det var endel bohemske typer på VIF, og dette imaget oppstod? Siden den gang har det kun vært en streit, men dårlig drevet klubb. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg