Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Spillere som ødelegger for sitt eget lag:

NYTT TEMA
Hepp1971
Hepp1971Innlegg: 2582
11.04.17 13:10

Alle fotballfans vet hvor ekstremt irriterende det er, når laget ditt har full kontroll på kampen, de jager et ledermål og så er det en av "dine" spillere, som kløner det til, slik at Acosta gjorde igår, da rullegardinen gikk ned, i en fullstendig ufarlig situasjon, med Vito i søtte, med sitt horrible brytegrep, som sendte KBK-spilleren i bakken. 

Hva bør treneren gjøre etter slike kampavgjørende handlinger? Jeg heller mer i retning av å gjøre som Guardiola i City, der det er nulltoleranse for tabber av denne kategorien. Jeg mener at Acosta bør benksett på ubestemt tid og at Grønner bør få en mulighet til å spille seg inn på laget. Det Acosta gjorde igår var dødssyn og det er ikke første gangen han har vært brutal innenfor egen 16-meter, ifjor skulle han hatt en haug med straffespark mot seg, det virker som om dommerne er mer obs på ham nå i år, garantert etter at motstanderlagenes trenere har rapportert om hva tullingen har gjort.

Hvordan mener dere, som har en formening om dette, hva mener dere man bør gjøre med spillere, som har en forhistorie som Acosta har og som ikke virker å lære av sine feil?

Fishstick
FishstickInnlegg: 25362
11.04.17 13:12

Acosta kunne ha fått straffe imot seg både i "mesterfinalen" mot RBK og første serierunde mot Tromsø. I begge tilfeller overfaller han motstander inni 16-meteren mens ballen er et annet sted.

Han er åpenbart i mental ubalanse og jeg håper dommerne snart blir mer oppmerksomme på dette. Da forsvinner grisen fort fra Brann-laget, tenker jeg.

Everenga
EverengaInnlegg: 4282
11.04.17 13:12

Jeg mener dere snarest bør kvitte dere med Acosta, annullere kontrakten og gi ham en flybillett til Oslo :)

Mulig han er en løs kanon på dekk, men gitt våre alternativer bak der er han et objekt for misunnelse.

(Innlegget ble redigert 11.04.17 13:13)

Hepp1971
11.04.17 13:27

Acosta er djevelsk god, når han holder seg på matten, men nå begynner listen over feil å bli for stor. Han ødela bl.a Branns muligheter for 3 poeng ifjor, mot Sogndal bort, da han tok strupegrep på en SIL-spiller tidlig i kampen og ble utvist.

dragons100
dragons100Innlegg: 27360
11.04.17 14:33

Følte det var litt sånn med Gamboa i RBK. Som egentlig var en flott spiller å ha i klubben, men ble litt for lite tellende resultat..

Laget en totalt unødvendig straffe borte mot Rapid Wien (Ørlund reddet og berget seieren). 

I 2013 så ble han utvist etter 2 gule mot Haugesund på et tidspunkt RBK akkurat hadde redusert til 1-2. Man kunne se flere sekunder tidligere at den taklingen ville han aldri klare å få til. 

Høsten 2013 laget han en unødvendig straffe borte mot Molde. Det var vel på kanten av 16-meteren. Den var en av flere hendelser som gjorde at det ikke ble gull det året. 

Hepp1971
11.04.17 17:21

Godt innspill dragons, når man har spillere i førsteelleveren som aldri lærer, så kan de koste både poeng og tabellplassering. Kanskje kostet Acostas idioti igår en plass blant de fire beste og e-cuo? SHN er også en spiller som aldri lærer, igår pådro han seg gult kort nummer to for sesongen, pga kjeftbruk. Når han om litt må sone karantene, må førsteelleveren omjusteres og det kan få konsekvenser. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg