Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Det blir kamp om gullet i år

NYTT TEMA
Hepp1971
Hepp1971Innlegg: 2851
24.04.17 10:37

RBK-fansen opplever nå det samme som, både Forest-fans og andre lags tilhengere, av klubber Bendtner har vært innom, har gjort, med denne besynderlige dansken; at han leverer topp helt i starten, bare for å resignere fullstendig, omtrent som en badeballlong, på vei til å miste siste rest av luft. Steffen Iversen tar neppe feil, Bendtner kan faktisk være hovedårsaken, en dyrlønnet hovedårsak, til at balansen blir forskjøvet i trønderklubben, at angrepsspillet går fullstendig i stå. Det skal bli interessant å se om Ingebrigtsen er tøff nok, til å se problemet som allerede er der og prioritere Bakenga og Wilhjamson, to spillere som kan få mer fart i laget. Og om Bendtner blir benket, da kan det bli ugreie i garderoben, det blir negative avisskriverier, det kommer bare til å balle på seg. Dersom ikke Ingebrigtsen klarer å løse denne floken, kommer mer dynamiske og fremoverlente lag, som Brann og Molde, til å gi RBK tøff kamp.

Jeg tror det kommer til å stå mellom disse tre, akkurat pr idag tror jeg det er hipp som happ, hvem av disse tre som ender øverst. 08 og Stabæk (spesielt) bøyer jeg meg i støvet for, de imponerer ekstremt, men de er mer sårbare når det kommer karantener og skader, de kommer rett og slett ikke til å holde hele veien inn. Men de kommer høyere på tabellen enn antatt, til slutt og det tror jeg både de og fansen er fornøyde med.

Så får vi se, om gullet kommer hem, om det ender i fotballbygden sør for Eide og Fræna eller om vi må se det usjarmerende gullfliret til klessetrynet Helland, igjen......

heggland6
heggland6Innlegg: 2556
24.04.17 10:43

Selv med ti spillere på banen løper RBK runder rundt de andre lagene. Så blir eventuelle involveringer fra Bendtner en bonus.

Hepp1971
24.04.17 10:44

Selvsagt måtte en av Branns mer pessimistiske fans inn og jinxe, hehe!

SlimWhitman
SlimWhitmanInnlegg: 3531
24.04.17 10:57

Til info - da Bendtner ble kjøpt profeterte jeg at han kom til å bli en flopp.

Tomler mottas med takk.

Atrapskhi
AtrapskhiInnlegg: 902
24.04.17 10:57
Hepp1971: 08 og Stabæk (spesielt) bøyer jeg meg i støvet for, de imponerer ekstremt, men de er mer sårbare når det kommer karantener og skader,

Er det noe 08 ikke er så er det å være veldig sårbare for karantener/skader. De har dobbel og trippel dekning på alle plasser.

Laffen1
Laffen1Innlegg: 1212
24.04.17 11:01

Nå får vi se hva S08 har å by på om en uke når RBK kommer på besøk. Greia med lag som Stabæk og S08 er at om de fortsetter den gode trenden inn mot sommervinduet blir spillere solgt. De som kjøper kan fort være RBK, Trondsen var for eksempel aktuell for RBK i vinter. Når lag som Odd og Molde pr. i dag ikke leverer tror jeg RBK tar denne sesongen greit med bredde, spisskompetanse, publikum og penger på banken.  

MensenErnst
MensenErnstInnlegg: 4463
24.04.17 11:04
Hepp1971: Så får vi se, om gullet kommer hem, om det ender i fotballbygden sør for Eide og Fræna

Her blir det soleklar tommel for lokalkunnskapene. 

Solvgutt1
Solvgutt1Innlegg: 8186
24.04.17 11:05

Tror fortsatt Brann blir RBKs argeste konkurrent til slutt, men Sarpsborg virker veldig sterke. Stabæk er jeg mer usikre på. Tror de dabber av etterhvert, og tviler på at de beholder Ohi ut sesongen. 

Branns styrke ligger i treneren og en jevnt god stall. Han forsvinner ingen steder. Vi har hanglet litt på bortebane, selv om vi spillemessig har vært best i alle kampene vi har spilt, men nå ser det ut som det kanskje kommer seg det og.

Hepp1971
24.04.17 11:06

Æh, befinner ikke Eide, Gjemnes og Fræna seg nord for Molde?

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 29824
24.04.17 11:38

Laffen1:Er det noe galt med MFKs prestasjoner i år? 3 seire og et knepent tap på Lerkendal. Jeg vil påstå at det er en ganske så bra sesongstart. 

Geiraldo
GeiraldoInnlegg: 9384
24.04.17 11:53
Hepp1971: 08 og Stabæk (spesielt) bøyer jeg meg i støvet for, de imponerer ekstremt, men de er mer sårbare når det kommer karantener og skade

08 har dobbelt dekning på alle plasser, så skader er ikke det største problemet

Geiraldo
GeiraldoInnlegg: 9384
24.04.17 11:55
SlimWhitman: Til info - da Bendtner ble kjøpt profeterte jeg at han kom til å bli en flopp.
Tomler mottas med takk.

Ikke etter 4 kamper

northside
northsideInnlegg: 36686
24.04.17 12:00
Laffen1: Når lag som Odd og Molde pr. i dag ikke leverer

Molde har tre seiere og ett tap så langt. De har "levert" til nå da.

northside
northsideInnlegg: 36686
24.04.17 12:01
Hepp1971: Æh, befinner ikke Eide, Gjemnes og Fræna seg nord for Molde?

Joda.

PapaSmurf
24.04.17 12:08

Jeg tror Hepp forsøkte å tulle med Molde ved å nevne de mindre kommunene nord for oss som mer kjente. 

Litt som om jeg hadde skrevet "Kampen om gullet vil stå storlagene Molde og Rosenborg samt fiskebryggen som ligger plassert sør for Meland og Vaksdal".

Nå er det egentlig litt morsomt at bergensere og trøndere er så opptatt av hvor liten by Molde er. Det blir som at jeg hele tiden får bank av en liten pjokk, men fremfor å slikke mine sår i stillhet så står jeg der med blåøye og sprukket leppe og ler av hvor liten han er. 

(Innlegget ble redigert 24.04.17 12:14)

SlimWhitman
SlimWhitmanInnlegg: 3531
24.04.17 12:11
Geiraldo: Ikke etter 4 kamper

ok jeg kan sikkert vente en runde til, ikke bruk opp tomlene på noen andre så lenge da

Hepp1971
24.04.17 12:24

Kreditt for herlig returdritt, PapaSmurf, hehe!

ASEN
ASENInnlegg: 2203
24.04.17 12:33

Hepp1971, bare ta det med ro, blir ikke gull til Bergen i år heller. At Brann tar gull skjer bare  et par ganger  hvert århundre, ikke så dårlig til å være fra norges nest største  by.  Er det ikke et seriegull Bergen har siste femti år??

Desto større er prestasjonen til laget fra bygdene i Romsdal, og i tillegg er det faktisk to andre lag i Elitserien fra samme fylke.  Og det er færre innbyggere i hele Møre og Romsdal enn det er i "storbyen" Bergen alene.

Men akkurat nå er jo Brann best i egen by, da kan de heise flagget til topps i Bergen:-)

Akkurat nå tror jeg forøvrig Sarpsborg er Norges beste lag, blir spennende å se om de står distansen.

Og er veldig imponert over Stabekk, godt kollektiv med spisskompetanse i angrepsrekken.

PapaSmurf
24.04.17 12:40
Hepp1971: Kreditt for herlig returdritt, PapaSmurf, hehe!

Vel, det er litt voldsomt å kalle det for dritt :)

Men det er lett å skille mellom vennig dissing (som i ditt tilfelle), og slitsom trolling.

Og dissing skal det være.

Hepp1971
24.04.17 12:48

Nettopp, det er det som er den fine linjen. Molde har vel den vakreste utsikten man kan tenke seg, med Romsdalsalpene, men man kan ikke fokusere på denslags, når det både for mottaker og avsender er morsommmere med noen godhjertede stikk.

den12mann
den12mannInnlegg: 9811
24.04.17 12:56
Laffen1: Når lag som Odd og Molde pr. i dag ikke leverer

Du har tydeligvis ikke fått med deg at Molde kan være kun ett fattig poeng bak Rosenborg etter dagens kamp

InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 20049
24.04.17 13:00

Hepp, Hepp. Det kommer da sånne gulltråder annenhver uke nå ja

Hepp1971
24.04.17 13:03

Hvordan går det der nede i sumpen? Eller er dere i ferd med å kravle ut?

Haloisen
HaloisenInnlegg: 1992
24.04.17 13:03

Gullprat i april er bare svada. 

Skulle jeg satt penger på noe så tidlig så er det seff RBK. 

Nei, nå er det kamp for kamp som gjelder. 

KaffeOrginal
KaffeOrginalInnlegg: 53136
24.04.17 13:04
Haloisen: Gullprat i april er bare svada.

Alt for sent ja ! Dette må tas FØR sesongen om man skal ta det på alvor !

Laffen1
Laffen1Innlegg: 1212
24.04.17 13:10
PapaSmurf: Laffen1:Er det noe galt med MFKs prestasjoner i år? 3 seire og et knepent tap på Lerkendal. Jeg vil påstå at det er en ganske så bra sesongstart.

Resultatmessig har Molde levert, men av det jeg har sett av spillet synes jeg de langt på vei ikke har imponert. Så får vi se i dag hva de får til på en vanskelig bortebane i kveld.

AxelRudi
AxelRudiInnlegg: 1695
24.04.17 13:11

Bendtner er da ikke problemet i Rosenborg, selv om det lett og mediaaktuelt å skylde på han. Det er midtbanen og spillet bakfra som ikke kommer igang. Tør ikke tenke på hvordan ting hadde vært med gytkjær dere fremme i år, som ikke rørte ballen annet enn når han skjøt den imål..
Han har vært middels minus denne lorden, og blir nok bedre når han får mer enn ett(!) innlegg på 90 min, som igår.

Hepp1971
24.04.17 13:11

Holder RBK snittet, ender de på 78 poeng, 08 og Stabæk 72 og Brann 60. Etter neste runde kan snittbildet endre seg radikalt, mer enn som så er det ikke nødvndig å formulere videre her, i skriftlig form.

fusion
fusionInnlegg: 2386
24.04.17 13:13

Ser dere egentlig på Rosenborgs kamper, eller bare gjetter dere på at det er Bendtner som er dårlig? Fordi det er absolutt ikke Bendtner som er problemet. Vi sliter med relasjoner og samhandling pga. mange nye spillere, og dette kommer selvfølgelig til å løsne.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester