Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Forbud mot sklimatter sør for Trondheim!

NYTT TEMA
Hepp1971

Hepp1971
29.05.17 11:14

Få plastikkmarerittet dit det hører hjemme, donert bort eller solgt til en symbolsk sum, til et eller annet breddeidrettslag i regionen. Skal norsk klubb- og landslagsfotball ha noe som helst på den internasjonale arenaen å gjøre, må det legges ned et forbud mot sklimatter i vår øverste divisjon, for lag som befinner seg sør for Trondheim. Har dere sett hvor stygge disse mattene blir etter en knapp sesong? Solskadede, stygge dørmatter! 

KingKongHalvor

KingKongHalvor
29.05.17 11:22

Nyskapende og originalt innlegg, at ingen har tenkt på dette før.

CapoConsigliere

CapoConsigliere
29.05.17 11:26

Spennende tanker fra Heppsomhapp

fusion

fusion
29.05.17 11:28

Trist at det skal spilles på plastikk, ja. Fotball er ment til å spilles på grønt, jevnt og nyklipt gress.

Dessverre så står økonomien såpass dårlig til med de fleste at de foretrekker å spare penger på plastunderlag. 

(Innlegget ble redigert 29.05.17 11:28)

Windsor

Windsor
29.05.17 11:36

Om dette er et reelt problem så er det vel minst like kritisk at alle ungene spiller på plastikk.

Man kan jo selvsagt lure hva alle disse knøttsmå ballbingene betyr for selekteringen av fotballspillere.

Kongemannen

Kongemannen
29.05.17 12:02

Går helt fint å spille på dagens moderne plast. Krever for mye å holde på med en gressmatte i Mars ,Desember. Spesielt når en ikke har en fagmann  på plass.

Hepp1971

Hepp1971
29.05.17 12:16

Tråder som dette har blitt postet før, selvsagt er jeg klar over det, men problemstillingen fortjener jevnlig belysing, så derfor.

GaTr

GaTr
29.05.17 12:19

Moderne kunstgressbaner er suverene å spille på.

Hilsen en som har vokst opp med gress og grus.

GaTr

GaTr
29.05.17 12:19

Dobbelpost

(Innlegget ble redigert 29.05.17 12:19)

Kongemannen

Kongemannen
29.05.17 12:22

Det er viktigere å jobbe med psyken til den kommende fotball generasjonen enn om de spiller på gress eller plast.

PapaSmurf

PapaSmurf
29.05.17 13:25

Du kjemper en tapt kamp Hepp.

Nå kommer VIF med kunstgress, Stabæks nye arena får kunstgress når den realiseres, Brann har utsatt legging av kunstgress, men det er fortsatt planen.

Vi ser samme utvikling i Sverige.

Hepp1971

Hepp1971
29.05.17 13:28

Papa, Brann kommer ikke til å legge om til kunstgress, jeg kjenner godt til min egen klubb, det vil ikke skje.

PapaSmurf

PapaSmurf
29.05.17 13:30
Hepp1971: Papa, Brann kommer ikke til å legge om til kunstgress, jeg kjenner godt til min egen klubb, det vil ikke skje.

Så beslutningen som ble tatt i 2015 er bare en spøk?

LAN har jo til og med kunstgress som ett av sine 4 suksesskriterier for Brann.

(Innlegget ble redigert 29.05.17 13:32)

GLarsen

GLarsen
29.05.17 13:50
PapaSmurf: Nå kommer VIF med kunstgress, Stabæks nye arena får kunstgress når den realiseres, Brann har utsatt legging av kunstgress, men det er fortsatt planen. Vi ser samme utvikling i Sverige.

...og ikke et øyeblikk for tidlig, drittlei av humpete og dårlige baner som ikke "tillater" skikkelig spill før vi nærmer oss fellesferien

Nesten like lei er jeg av folk som stikker fingra i øra og løper rundt i rommet mens de skriker "FOTBALL SKAL SPILLES PÅ NATURGRESS" av full hals.

PapaSmurf

PapaSmurf
29.05.17 13:52
GLarsen: ..og ikke et øyeblikk for tidlig, drittlei av humpete og dårlige baner som ikke "tillater" skikkelig spill før vi nærmer oss fellesferien Nesten like lei er jeg av folk som stikker fingra i øra og løper rundt i rommet mens de skriker "FOTBALL SKAL SPILLES PÅ NATURGRESS" av full hals.

Jeg var motstander. Da Molde la kunstgress var jeg rasende.

Nå er jeg frelst.

Hepp1971

Hepp1971
29.05.17 14:08

Brann lytter til klubbens medlemmer og ikke minst fansen. Det er null fare for omlegging, på mange, mange år, om det noensinne skjer.

GaTr

GaTr
29.05.17 14:09
Hepp1971: Brann lytter til klubbens medlemmer og ikke minst fansen. Det er null fare for omlegging, på mange, mange år, om det noensinne skjer.

Denne må lagres...

PapaSmurf

PapaSmurf
29.05.17 14:16
Hepp1971: Brann lytter til klubbens medlemmer og ikke minst fansen. Det er null fare for omlegging, på mange, mange år, om det noensinne skjer.

Det kommer til å skje. Og Brann kommer ikke til å være den siste klubben som går over. Det tror jeg er RBK og LSK.

Men også de vil før eller siden gi etter.

De første 6 rundene i Eliteserien er en parodi. Halvparten av kampene går på humpete åkre av noen fotballstadioner.

På sommeren er naturgresset mer innbydende, men så kommer høsten sigende og i år skal cupfinalen spilles 6. desember. Sier seg selv at det ikke er liv laga for naturgress mer.

På den tiden man spilte fra midten av april til første helga i november gikk det sånn akkurat, men nå som sesongen er en måned lenger i begge ender så er forholdene ikke gode for fotball. Men hos kunstgresslagene er banene jevne og innbydende året rundt.

(Innlegget ble redigert 29.05.17 14:17)

GLarsen

GLarsen
29.05.17 16:39
PapaSmurf: Jeg var motstander. Da Molde la kunstgress var jeg rasende. Nå er jeg frelst.

Har ikke noe problem å skjønne at f.eks dere som hadde en landets fineste matter ikke ønsket kunstgresset velkommen med åpne armer men til syvende og sist er det spillet som teller og spillet er generelt bedre på et strøkent underlag enn på et pottittjorde

Joda, type matte, vinkelen på tribuner, tak eller ikke tak, en eller to etasjer, innbygde hjørner .... you name it, alt dette spiller en rolle men om spillet ute på matta suger så driter jeg langt i alt det andre og om Enga rundspiller RBK (en gang i fremtiden) så driter jeg langsomt i om vi spiller på kunstgress når vi gjør det 

PapaSmurf

PapaSmurf
29.05.17 16:53

GLarsen: Problemet Molde hadde var at treningsbanen ligger 10 minutters biltur utenfor byen. Så det ble et logistisk mareritt med felles frokost, reise ut til treningsanlegget, tilbake til stadion for å dusje og spise lunsj. 

Da man la kunstgress bygde man samtidig ut stadion med flere garderober, 5 fysio/behandlingsrom og ny treningssal. Alt man behøver er samlet på ett sted. En genial løsning. 

Nå bruker man bare treningsanlegget utenfor byen før man skal spille kamper på naturgress. 

(Innlegget ble redigert 29.05.17 16:57)

Hepp1971

Hepp1971
29.05.17 21:31

Norske spillere kan ikke lenger slå pasninger og takle riktig på naturgress. Malmø FF legger blant annet skylden på økningen i kg-baner i Allsvenskan, på at de ikke har mistet nivået de hadde under Hareide. Pr nå har naturgresslagene i ES en force, tror dere virkelig at Brann og RBK er villig til å gi fra seg den fordelen? 

lok1

lok1
30.05.17 00:33
PapaSmurf: Det kommer til å skje. Og Brann kommer ikke til å være den siste klubben som går over. Det tror jeg er RBK og LSK.

Ingen tvil om at Soltvedt og Johannessen i hhv sportslig og daglig ledelse ønsker dette på grunn av økonomi.

Men så er det jo slik at Brann er en medlemsklubb, og et slikt valg må bli valgt på et årsmøte, hvis ikke kan du banne på at det vil bli tatt opp på det uansett. Og på årsmøte i Brann har man Norges største andel av supportere tilstede samt Tirsdagsgjengen (ikke så stor, men stor påvirkningskraft), som vil stemme i mot plastikk.

Derfor tror jeg, og håper at Brann er den siste klubben som går over til plastikk, og at det skjer først når det er ny istid på gang.

StueRehn

StueRehn
30.05.17 02:10
lok1: Men så er det jo slik at Brann er en medlemsklubb

Det er alle andre klubbene i ES også...

lok1

lok1
30.05.17 02:32
StueRehn: Det er alle andre klubbene i ES også...

Men i hvor stor grad er det supportere som utgjør kjernen i et årsmøte? Da tenker jeg nødvendigvis ikke på disse "supporterne" som sitter på VIP-en eller på nærmere nøytrale plasser, men syngende og stående supportere som blant annet stemmer inn sine egne i styret.

Mange lo av klovnemøtet for 2,5 år siden der styret satt bare i ti minutter, men det var jo fordi supporterne (BBB og BGG spesielt) ønsket innflytelse. Og det viste seg jo at det var det beste møtet som har skjedd i Brann de siste ti-tjue årene.

Derfor blir det svært vanskelig for Brann å bytte til plastikk uten at det blir behandlet på et årsmøte, og på et årsmøte vil resultatet bli mot kunstgress.

(Innlegget ble redigert 30.05.17 02:33)

StueRehn

StueRehn
30.05.17 08:46
lok1: Derfor blir det svært vanskelig for Brann å bytte til plastikk uten at det blir behandlet på et årsmøte, og på et årsmøte vil resultatet bli mot kunstgress.

Mulig en overgang til kunstgress på Brann std vil få en kronglete vei men det er uansett Brann std AS som på sin generalforsamling kan vedta dette, uavhengig av klubbens generalforsamling. Som eier av Brann std AS så kan selvsagt klubben få et "forbud" mot kg inn i sine vedtekter...et forbud som blir verdiløst hvis eierskapet splittes og fordeles. Vi får uansett håpe at landets viktigste arenaer holder seg langt unna kg....men jeg er overbevist om at Lerkendal får sitt kg-dekke innen 5 år....

Spelaren

Spelaren
30.05.17 09:29
lok1: Mange lo av klovnemøtet for 2,5 år siden der styret satt bare i ti minutter, men det var jo fordi supporterne (BBB og BGG spesielt) ønsket innflytelse. Og det viste seg jo at det var det beste møtet som har skjedd i Brann de siste ti-tjue årene.

Sist gang spørsmålet om underlag på Stadion kom opp på årsmøtet var det en solid overvekt MOT å la årsmøtet legge noen som helst føringer på dette. De aller fleste medlemmene mener Brann er i stand til å bestemme underlaget selv uten vår påvirkning.

Spelaren

Spelaren
30.05.17 09:30
Hepp1971: Norske spillere kan ikke lenger slå pasninger og takle riktig på naturgress.

Bevis det.

Hepp1971

Hepp1971
30.05.17 09:38

Stuerehn, det var dårlige nyheter, innen 5 år? Dersom RBK faller, kommer Brann til å falle kort etter. Hvor trygg er du på at det skjer?

Anelka2

Anelka2
30.05.17 11:22

Flere og flere kunstgressbaner de siste 20 år, i samme periode har landslaget blitt mer og mer elendig. Kan det være en sammenheng eller i det minste en del av det store bildet? 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg