Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Finger-straff

NYTT TEMA
Kul_Djevel
Kul_DjevelInnlegg: 81147
27.06.17 12:17

Kommunikasjonssjef i NFF, Yngve Haavik, bekrefter til TV 2 at NFF nå vurderer å straffe Bugge Pettersen for finger-episoden mandag.

http://www.tv2.no/sport/9214093/

Dette burde fotballforbundet bare la ligge. Fotball er jo en idrett for mannfolk og da må man tåle at det går litt hett for seg på banen. En liten finger i noen sekunder er ikke noe å lage bråk om. Snakk om å lage drama ut av ingenting, men er det noe fotballforbundet er god til, så er det nettopp det.

Supportere slengte litt dritt til han og de fikk en liten finger tilbake noen sekunder. Det var jo kamp og da må man tåle såpass. 

Fotballforbundet har vel dessuten større og viktigere problem å ta seg av, som å finne ut hvorfor det norske landslaget suger mer enn noengang og hvorfor kvaliteten på norsk fotball og eliteserie er på det laveste nivå noensinne. Tror ikke å feminisere fotballspillerne med å slå ned på litt aggressivitet på banen er veien å gå. Litt må man tåle.

(Innlegget ble redigert 27.06.17 12:18)

Windsor
WindsorInnlegg: 6703
27.06.17 12:27

Slike bagateller burde selvsagt ikke gi noen reaksjon fra NFF.

Det er helt latterlig hvor lavt lista er lagt de senere årene for hva spillere har lov til å gjøre. Supportere står der og kaster dritt i 90 minutt, men får de en ørliten tilbakemelding så begynner de å hylgrine.

Kul_Djevel
27.06.17 12:30
Windsor: Slike bagateller burde selvsagt ikke gi noen reaksjon fra NFF. Det er helt latterlig hvor lavt lista er lagt de senere årene for hva spillere har lov til å gjøre. Supportere står der og kaster dritt i 90 minutt, men får de en ørliten tilbakemelding så begynner de å hylgrine.

Riktig.

Latterlig at de i det hele tatt vurderer straff for dette.

Som jeg sier. De har større problemer. Det norske landslaget er kanskje det dårligste i verden og nivået på eliteserien er på et bunnivå. Man bør heller appellere til mer aggressivitet på banen enn å slå ned på det aller minste tegn til det.

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 28914
27.06.17 12:31

Jeg limer inn mitt innlegg fra Godset-tråden:

Nå må GU gå ut og støtte Bugge. 

Dette er kanskje det som irriterer meg mest med fotballfans.

Ynkeligheten.

Barberte hoder og tattiser hjelper lite om en spiller viser finger eller jubler for mål litt for nært. Da blir man så fryktelig såra. Hvordan kan de finne på å vise finger til oss? Ja, vi ropte både det ene og det andre vi, men han snudde seg og viste fingeren. Buhu...

Dette gjelder ikke bare GU, men de fleste fans rundt om. Hvis man ønsker å ha retten til å komme med tilrop må man pokker ta meg tåle å få en finger tilbake. 

Andropov
AndropovInnlegg: 33325
27.06.17 12:44

Etter mitt syn burde Bugge heller straffes for den helt forjævlige frisyren

Gunnar88
Gunnar88Innlegg: 6382
27.06.17 12:47
Windsor: Slike bagateller burde selvsagt ikke gi noen reaksjon fra NFF.

NFF er såpass mange ansatte, at de må ha noe å finne på alle sammen.

RotsækkBK
RotsækkBKInnlegg: 962
27.06.17 12:49
Andropov: Etter mitt syn burde Bugge heller straffes for den helt forjævlige frisyren

Dette

lsklars
lsklarsInnlegg: 66484
27.06.17 12:57

Andropov kom med fasiten

Steng tråd 

StueRehn
StueRehnInnlegg: 6492
27.06.17 13:04
PapaSmurf: Barberte hoder og tattiser hjelper lite om en spiller viser finger eller jubler for mål litt for nært. Da blir man så fryktelig såra. Hvordan kan de finne på å vise finger til oss? Ja, vi ropte både det ene og det andre vi, men han snudde seg og viste fingeren. Buhu... Dette gjelder ikke bare GU, men de fleste fans rundt om. Hvis man ønsker å ha retten til å komme med tilrop må man pokker ta meg tåle å få en finger tilbake.

Som kom da dagen, vakker er den ikke, men likefullt så kom altså dagen æ ga gamlesmurf en tommel og sier meg fullstendig enig. Setter meg i et mørkt hjørne og venter på at anfallet går over.

Kul_Djevel
27.06.17 13:33
Andropov: Etter mitt syn burde Bugge heller straffes for den helt forjævlige frisyren

Synes sveisen kler han og jeg mener at han også burde blitt premiert med landslagsplass pga fingeren. Det er første gang en norsk fotballspiller har vist litt aggressivitet på en fotballbane på lange tider og det trenger vi på landslaget hvis vi skal begynne å vinne noen kamper igjen.

eman
emanInnlegg: 11835
27.06.17 13:37

Er det ikke en egen patrulje som tar seg av slikt....?

arkles
arklesInnlegg: 7032
27.06.17 13:39

Et fotballforbund som ikke fikk med seg når Marcus Pedersen holdte på å dele en FKH-spiller i to viser interesse for en keeper som viser fingeren til EGNE fans. Er det bare folk som ikke kan brukes i klubbene som havner sentralt ?

Geiraldo
GeiraldoInnlegg: 9376
27.06.17 13:41
arkles: Et fotballforbund som ikke fikk med seg når Marcus Pedersen holdte på å dele en FKH-spiller i to viser interesse for en keeper som viser fingeren til EGNE fans

Nå fikk Pedersen gult kort av dommeren, og da kan ikke NFF gjøre mer i ettertid

Wiggum
WiggumInnlegg: 19950
27.06.17 14:07
Gunnar88: NFF er såpass mange ansatte, at de må ha noe å finne på alle sammen.

Påtalenemnda er ikke ansatt i NFF. 

(Innlegget ble redigert 27.06.17 14:09)

Wiggum
WiggumInnlegg: 19950
27.06.17 14:27
Gunnar88: NFF er såpass mange ansatte, at de må ha noe å finne på alle sammen.

Rakk ikke å redigere det forrige innlegget. Poenget var at det er en uavhengig nemnd som avgjør slike ting, som det også står i saken. Ofte folk glemmer/ikke vet dette i forbindelse med sånne saker. 

seriemester2013
seriemester2013Innlegg: 8009
27.06.17 14:46
PapaSmurf: Barberte hoder og tattiser hjelper lite om en spiller viser finger eller jubler for mål litt for nært. Da blir man så fryktelig såra. Hvordan kan de finne på å vise finger til oss? Ja, vi ropte både det ene og det andre vi, men han snudde seg og viste fingeren. Buhu...

Har vel ikke sett de store reaksjonene på selve fingeren, som jeg har skrevet i innlegget etter kampen, kan til og med ha forståelse for at den kom, var et helt vanvittig utbrudd fra en kar bak meg mot Bugge i dan situasjonen, det som det reageres på, er at han ber folk holde seg hjemme og se kampen på tv istedenfor å stå på stadion å rope dritt.

Personen som skrek som en gal mot bugge i den situasjonen, er også en av de som synger med på sanger for laget, og har noe på tribunen å gjøre, han har bare behov for å ytre mer følelser høylytt enn andre når han blir frustrert.

Slike folk finnes på alle fotballbaner, det er derfor jeg mener bugge bommer så inn i granskauen, helt greit med en finger tilbake, men ugreit å ble publikum se på tv istedenfor å komme på stadion.

Tjaaah
TjaaahInnlegg: 23536
27.06.17 17:09
PapaSmurf: Barberte hoder og tattiser hjelper lite om en spiller viser finger eller jubler for mål litt for nært.

Nå er det på tide at noen tar til orde mot stereotypien som tegnes av mennesker med barbert hode og tattiser. Man kan da ha et rikt følelsesliv og være i god kontakt med sine feminine sider alikevel!

Her er det bare å hoppe på krenkelsestoget.

sambasamba
sambasambaInnlegg: 15812
27.06.17 17:15
PapaSmurf: Nå må GU gå ut og støtte Bugge.
Dette er kanskje det som irriterer meg mest med fotballfans.
Ynkeligheten.

Tommel og helt enig

(Innlegget ble redigert 27.06.17 17:15)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester