Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Norske klubber i Europa 2017-18

NYTT TEMA
Trdstud
TrdstudInnlegg: 3563
28.06.17 12:06

Allerede nå starter Europa-eventyret for de norske klubbene.

Lagene kommer inn i følgende nivåer:

Champions Leauge

Rosenborg kommer inn i 2. kvalifiseringsrunde og møter Dundalk FC fra Irland.

Starter borte 12. juli med returkamp hjemme 19. juli.

Ved seier møter Rosenborg i 3. kvalifiseringsrunde vinneren av kampen Žalgiris Vilnius - Ludogoretz Razgrad.

Ved tap mot Dundalk er Rosenborg ute av Europa så vidt jeg forstår.

Ved tap i 3. kvalrunde går de inn i Playoff til EL.

Europa Leauge

EL starter for de norske lagene allerede torsdag 29. juni med første kvalifiseringsrunde.

Kampene med norske lag er:

Haugesund - Coleraine (NIR)

Odd - Ballymena United (NIR)

Nå skal ikke jeg skryte på meg all verdens kjennskap til nordirsk fotball men registrerer at lagene ble hhv. nr 3 og 4 i ligaen 2016-17 bak litt mer kjente lag som Linfield og Crusaders.

Går Haugesund videre møter de vinneren av matchen Lech Poznań (POL) - Pelister (MAK) i 2. kvalifiseringsrunde. Trolig tøff polsk motstand der. Odd muligens noe potensielt lettere program, for går Odd videre møter de vinneren av matchen Bala Town (WAL) - FC Vaduz (LIE) i 2. kvalifiseringsrunde.

I 2. kvalrunde kommer Brann inn. De møter vinneren av matchen Vojvodina (SRB) - Ružomberok (SVK).

2. kvalifiseringsrunde spilles 13. og 20. juli.

Hva som eventuelt skjer etter dette får man komme tilbake til etter hvert som ting avgjøres ellers blir det for mye hvis og om....

LYKKE TIL alle sammen, så får en håpe at alle lagene kommer seg til gruppespill, det hadde vært artig.

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 9670
28.06.17 12:12

Her heier jeg på alle norske lag, men jeg frykter dessverre at vi får 0 lag i gruppespillene. Brann og Rosenborg bør ha størst mulighet, men da bør de ha litt flaks med trekningene. 

ulfarne
ulfarneInnlegg: 27782
04.07.17 22:14

Til tross for at 3. kval-runde i CL og EL trekkes 14. juli, så vet altså trådstarter allerede nå hvem som møter hvem. Imponerende!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester