Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

FK Haugesund - Lech Poznan [Kamptråd]

NYTT TEMA
Svartbaken
SvartbakenInnlegg: 4958
10.07.17 18:33

Tipper vi går ut med standard lag mot Poznan ja. Ergo blir det slik:

PK

Haraldseid Pallesen Skjerve Stølås

Tronstad Leite Kiss Liban 

Haris 

Ibrahim

De to eneste det er spørsmål rundt 11'eren er vel Liban vs Tori og Ibrahim vs Gyt/Huse.

Jeg håper og tror at Horneland tør å kjøre med Liban fra start. Når det gjelder spissplassen så grep verken Gyt eller Huse sjansen mot Coleraine og dermed tror jeg Ibrahim er inne igjen. 

Håper vi får se oss slik vi var mot RBK, at vi går rett i strupen på dem og presser høyt. Hvis vi senker oss og lar dem spille så tror jeg vi får problemer. Målet må være å sikre seg 1-0 eller 2-0 hjemme, da har vi et godt (meget godt ved 2-0) utgangspunkt. 

sekse
sekseInnlegg: 927
10.07.17 18:49

Virker som billettsalget har en god del høyrere fart en tilfelle var mot Coleraine. Men det blir vel neppe utsolgt. 

Svartbaken
10.07.17 19:31

Burde blitt tilnærmet fult. Dette er egentlig første skikkelige smak av Europa i Haugesund siden Haugar (første gang med en motstander av en viss status og kaliber), og folk burde kjenne sin besøkelsestid.

VestreStaa
VestreStaaInnlegg: 2825
10.07.17 19:57

Fellesferie. Mange som er bortreist i utlandet. 

VestreStaa
10.07.17 19:57

Men bør bli tilnærmet utsolgt. La oss si 4500 stk ca.

Charlie70
Charlie70Innlegg: 1082
10.07.17 20:03

Jeg tror Horne når han sier at han ikke legger all verdens i prestasjonene fra Coleraine til grunn mtp laguttak fremover. Det var kollektivt svakt i bortimot alle ledd (bortsett fra PK) og sånn sett vrient for Gyt/Huse å markere seg. 

Ibra derimot, har levert under pari i kamper hvor vi har hatt flyt i resten av laget og vist at han er ute av form om dagen.

Huse har spilt i Europa både på norsk og utenlandsk lag og jeg blir ikke overrasket om han dukker opp i start-11.

(Innlegget ble redigert 10.07.17 20:04)

Svartbaken
10.07.17 20:09

Tror ikke han tørr å kjøre uten Ibra på topp, i så fall tror jeg han vraker Liban for Tori. Tipper han tenker at både Liban og Huse/Gyt blir litt for lite trøkk i det defensive presspillet mot et så pass godt lag, og det er muligens riktig også. Gyt er vel imidlertid litt bedre defensivt enn Huse så mulig det kan bli han?

Får vi et resultat hjemme kan det imidlertid bli mye kontringsrom i Polen og da kan Huse komme til sin rett.

Charlie70
Charlie70Innlegg: 1082
10.07.17 20:14

Skjønner... da må vi la Ibra løpe rundt som en irritende mygg både fremover og bakover og håpe at fx Haris eller Abdi er i det giftige hjørnet. 

sekse
10.07.17 20:27

Rimelig sikker på at Ibrahim starter jeg også. Virker som et klart førstevalg for tiden. Han spiller jo bortimot en og alene på grunn av han sin arbeidskapasitet. 

Får håpe at Horneland "tørr" å kjøre med Abdi istedenfor Andreassen også. Kan bli fryktelig tungt offensivt uten.

k1ng
k1ngInnlegg: 122
10.07.17 20:44

Abdi er bankers - end off

Svartbaken
10.07.17 21:25

Abdi burde være bankers ja og jeg håper virkelig at vi tørr å stille med han i en slik kamp også. Han og Haris er jo de som kan gjøre noe ut av ingenting, spillere som har X-faktor, det lille ekstra. Vi trenger disse for å ha håp om få en kasse eller to.

RickiBK
RickiBKInnlegg: 72334
10.07.17 21:31

Lei motstander, men ønsker alle arabere lykke til. 

alkatraxxx
alkatraxxxInnlegg: 676
10.07.17 22:51
RickiBK: Lei motstander, men ønsker alle arabere lykke til

Takker. FKH er ofte best når de spiller mot gode lag. Lag som prøver å spille fotball og ikke bare limer igjen. Rimelig sikker på at vi gjør en god figur på hjemmebane men spørsmålet er hvordan vi takkler 40000+ tilskuere og ett fryktelig leven i Polen. Ingen av våre spillere, kanskje med unntak av Huse, som har erfaring med slik. Kan fort gå bort å tape 5-0 hvis en blir trykket av stundens alvor

Håper spillerene ser dette som hva det er....som en "once in a Lifetime" mulighet og kanskje den største kampen i mange av spillerenes fotballiv

(Innlegget ble redigert 10.07.17 22:52)

Heborres
HeborresInnlegg: 10342
10.07.17 23:10
alkatraxxx: 40000+ tilskuere

40000 blir det nok ikke. Tilskuersnittet deres i serien ligger på rundt 15-16000 i serien, så tilskuertallet blir nok sånn ca i det området.

G0oner
G0onerInnlegg: 11602
10.07.17 23:11

Var ikke så mange ledige billetter igjen når jeg kjøpte! 

Gleder meg :) 

Heborres
10.07.17 23:13
G0oner: Var ikke så mange ledige billetter igjen når jeg kjøpte!

På kampen i Haugesund?

Heborres
11.07.17 00:10

https://www.youtube.com/watch?v=WH6uRYReaPs 
Lech Poznan har laget informasjonsfilm om FKH.

Svartbaken
11.07.17 00:12

Tja det er da noen andre enn Huse som har spilt foran mange folk på store stadioner før. Kiss er fast i troppen til Slovakia og har spilt i Skottland (mot Celtic) og i England for Cardiff. Liban har spilt i Portugal, Tyrkia, Bulgaria og Ungarn, der har han møtt store lag, spilt på store stadioner og opplevd sprø fans.

VestreStaa
11.07.17 11:01

Haraldseid etc har jo spilt for fulle tribuner mot England etc på aldersbestemte landslag.  

Tror overhode ikke at dette blir et problem.  Føler vi har mange spillere i kategorien best når det gjelder. Faktisk mye værre når vi møter underdogs.

sekse
11.07.17 13:45
G0oner: Var ikke så mange ledige billetter igjen når jeg kjøpte!  Gleder meg :)

Fortsatt over 3000 ledige billetter på hjemmefeltet... Så det er neppe solgt mer en et sted mellom 1500-2000 billetter. 4000 bør være et mål, men flere kommer det neppe. 

Svartbaken
11.07.17 14:25

Synes de er litt passive i promoteringen også, det burde vært snakket høyt om Europacup, Poznan og polakker i alle kanaler nå. Savner at de er litt mer på, både på egne sider og i media. H-avis burde jo også være på hugget å lade opp til det som faktisk er en ganske stor kamp. 

I mine øyne er dette sommerens viktigste kamp, klart viktigere enn Eliteseriekampene og også 4. runde kampen, slik jeg ser det. Hvorfor? Jo for hvis vi skulle klare å slå ut Poznan så blir vi altså seedet i 3. runde og vi kan dermed få tidenes mulighet til å komme oss videre til playoff mot en virkelig kanon. Da kan det bli schwung på stadion og fine penger i kassen :)

sekse
11.07.17 14:58

Helt enig. Klubben er alt for passive når det gjelder markedsføring inn mot Europacupen. Akkurat det samme før Coleraine matchen, knapt noen form for markedsføring.

Syns også klubben er veldig passive med tanke på tur til Polen, her kunne og burde de ha flagget høyt. Chartret et 200 seters fly med plass til langt over 100 supportere (noe ala det Coleraine gjorde til Haugesund)  Tror de plassene hadde blitt solgt lett med et skikkelig opplegg.

Totalt står opplegget til stryk fra FKH når det gjelder Europacup. Klubben har vel heller aldri vært kjent for å skjønne seg på noe som ligner supporterkultur, virker kun som det er en ekstra belastning. 

Rett og slett en skam at det ikke er større markedsføring. Kapasiteten er 5000(!) hadde det vært noen form for tiltak og markedsføring fra klubben sin side hadde det fint kunnet blitt utsolgt. Få med seg resten av mediene i distriktet. Så kunne de fått brukt medie AS sitt til noe fornuftig for en gangs skyld. 

(Innlegget ble redigert 11.07.17 15:01)

G0oner
11.07.17 15:01

I Haugesund ja Heborres 

Svartbaken
11.07.17 15:22
G0oner: I Haugesund ja Heborres

Mulig det var før de åpnet de som var reservert sesongkortholdere?

Det er i hvert fall over 3000 ledige billetter nå.

G0oner
11.07.17 15:40
Svartbaken: Det er i hvert fall over 3000 ledige billetter nå.

Ahh.. Nei då blir det jo kje rare greiene.. :P

sekse
11.07.17 18:56

Billettsalget går fortsatt treigt. Når nok ikke 4000 vil jeg tro, utrolig nok når det først kommer et lag av litt international klasse. 

Skal virkelig bli spennende å se hvor vi står i forhold til polakkene. Fordelen våres er jo at vi er i matchform i tillegg til å ha spilt inn et lag. Leser at Poznan har signert 8 spillere til nå, forhåpentligvis kan vi dra nytte av det! 

KingAnderson
KingAndersonInnlegg: 20395
11.07.17 21:22
sekse: Billettsalget går fortsatt treigt. Når nok ikke 4000 vil jeg tro, utrolig nok når det først kommer et lag av litt international klasse.

Faktisk helt elendig, og klubben bør vel egentlig ta massiv kritikk for dette.
Det burde strengt tatt vært utsolgt for lenge siden, og det er helt utrolig at klubben ikke har promotert denne kampen.

Jordbæryoghurt
JordbæryoghurtInnlegg: 18221
11.07.17 22:36
KingAnderson: Det burde strengt tatt vært utsolgt for lenge siden, og det er helt utrolig at klubben ikke har promotert denne kampen.

Er vel ikke bare FKH sin skyld. fotballinteressen her i byen er dessverre ikke noe å skryte av for tiden.

Svartbaken
12.07.17 10:39

Og der solgte Poznan jammen meg to av fjorårets mest sentrale spillere i løpet av gårsdagen

Den solide backen og U21 landslagskapteinen Kedziora, som også var kaptein i enkelte kamper for Poznan, gikk i går til Dynamo Kiev for ca. 15 millioner kroner.

Som om ikke det var nok solgte de også den 20 år gamle angriperen og U21 landslagsspilleren David Kownacki til Sampdoria for ca. 40 millioner kroner. Han scoret 11 mål, og var med det klubbens nest mest scorende, i fjor.

I tillegg har de jo tidligere i sommer solgt midtstopperen og U21 landslagsspiller Bednarek til Southampton for ca. 60 millioner. Totalt betyr det altså at 3 av de mest sentrale og lovende spillerne fra fjorårets lag er solgt i løpet av de siste ukene. Det må jo være en klar svekkelse og sånn sett en fin ting for vår del? 

Sulfat
SulfatInnlegg: 12350
12.07.17 11:39
KingAnderson: Det burde strengt tatt vært utsolgt for lenge siden

All historie viser jo at nordmenn ikke møter opp på E-cup, med mindre et storlag fra PL/BL/SerieA/LaLiga kommer på besøk.

Har sagt det i alle år, og får gjenta meg enda en gang: Skjønner ikke at det skal være mer spennende å se Sogndal spille fotball, enn å se laget sitt kjempe om en plass i Europa mot god internasjonal motstand. Men sånn er det.

Klikk for å gå tilbake til toppen