I neste runde reiser Odd til Lichtenstein for åmøte FC Vaduz. Odds motstandere tok seg greit av det walisiske laget Bala Town. Personlig har jeg ikke hørt om laget før og er derfor veldig usikker på hva som venter Odd. Vaduz spiller på nivå 2 i Sveits, etter et nedrykk i fjorårets sesong. De kvalifiserte seg gjennom å vinne cupen i Lichtenstein. Dette borger ikke for voldsom kvalitet, men i den formen som Odd er i om dagen, så er alt mulig. Kampene spilles 13 og 20 juli, og jeg antar at begge kamper streames på varden.no.
Odd sendte Morten Rønningen for å speide på laget, og han ble imponert over laget, og uttaler til varden at dette blir noen tøffe kamper, men at Odd bør ha gode muligheter. I Telemark begynner det å bli et folkekrav om at Occean benkes og at Hauso Haugen bør starte fremover. Dette er jeg selvsagt helt enig i, og videre forteller det meg to ting. At Odds tøffe treningsprogram i vinter har gjort Occean svært dårlig og at Agdestein ikke er i nærheten av det nivået som kreves. Dette ble vi advart om fra våre venner i Haugesund, men jeg tror alle oddere her inne i likhet med meg, håpet han skulle blomstre.
Odd har fått sin kamp mot Tromsø utsatt og bør ha gode muligheter for å stille et slagkraftig lag til uken. Samtidig vil jeg ønske Haugesund og brann all mulig hell og lykke i deres oppgjør.
Jeg vil på forhånd beklage for eventuelle skrivefeil, for jeg sitter på en flyplass i midt-Norge og taster på iPhonen.