Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kamptråd FC Vaduz - Odds BK 2. Kvalikkrunde EL

NYTT TEMA
Gunnar88
Gunnar88Innlegg: 6492
07.07.17 10:44

I neste runde reiser Odd til Lichtenstein for åmøte FC Vaduz. Odds motstandere tok seg greit av det walisiske laget Bala Town. Personlig har jeg ikke hørt om laget før og er derfor veldig usikker på hva som venter Odd. Vaduz spiller på nivå 2 i Sveits, etter et nedrykk i fjorårets sesong. De kvalifiserte seg gjennom å vinne cupen i Lichtenstein. Dette borger ikke for voldsom kvalitet, men i den formen som Odd er i om dagen, så er alt mulig. Kampene spilles 13 og 20 juli, og jeg antar at begge kamper streames på varden.no.

Odd sendte Morten Rønningen for å speide på laget, og han ble imponert over laget, og uttaler til varden at dette blir noen tøffe kamper, men at Odd bør ha gode muligheter. I Telemark begynner det å bli et folkekrav om at Occean benkes og at Hauso Haugen bør starte fremover. Dette er jeg selvsagt helt enig i, og videre forteller det meg to ting. At Odds tøffe treningsprogram i vinter har gjort Occean svært dårlig og at Agdestein ikke er i nærheten av det nivået som kreves. Dette ble vi advart om fra våre venner i Haugesund, men jeg tror alle oddere her inne i likhet med meg, håpet han skulle blomstre.

Odd har fått sin kamp mot Tromsø utsatt og bør ha gode muligheter for å stille et slagkraftig lag til uken. Samtidig vil jeg ønske Haugesund og brann all mulig hell og lykke i deres oppgjør.

Jeg vil på forhånd beklage for eventuelle skrivefeil, for jeg sitter på en flyplass i midt-Norge og taster på iPhonen.

Corlan
CorlanInnlegg: 3883
07.07.17 10:47
Gunnar88: men jeg tror alle oddere her inne i likhet med meg, håpet han skulle blomstre.

For å blomstre må han spille. mtp klippekortet til Occean har jo ingen fått sjansen spesielt mye. Occean bør ikke får fornyet kontrakt.

Art-Vandelay
Art-VandelayInnlegg: 39201
07.07.17 10:50
Gunnar88: Personlig har jeg ikke hørt om laget før og er derfor veldig usikker på hva som venter Odd.

Det vil være svakt å ryke mot dette laget. Egentlig alt man trenger å vite.. De hadde nok holdt seg i eliteserien, men neppe noe topplag. Tenkt seg om så krever det nok å være noenlunde på sitt beste, hvertfall ikke dårlig form når man møter Vaduz. Er vel bare ti lag i toppdiv i Sveits så blir ikke helt som i Norge å rykke ned.

(Innlegget ble redigert 07.07.17 10:53)

Lilleborg
LilleborgInnlegg: 36640
07.07.17 12:21
Gunnar88: De kvalifiserte seg gjennom å vinne cupen i Lichtenstein.

FC Vaduz har faktisk verdensrekorden i antall nasjonale cuptitler med 45.

Vaduz har 10 seier, 6 uavgjorte og bare 2 tap på sine siste 14 Europacupkamper. Dette her kan fort bli mer ubehagelig enn man foretrekker?

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 29792
07.07.17 12:59

Vaduz har jo vært en kasteball i E-cup i alle år, men de siste årene har de mønstret et spennende lag. Odd er likevel heldigere enn FKH i mine øyne.

Lilleborg
LilleborgInnlegg: 36640
07.07.17 13:01
PapaSmurf: Vaduz har jo vært en kasteball i E-cup i alle år

Kasteball og kasteball...

18 seiere, 13 uavgjorte og 32 tap i Europa er ikke sååå dårlig tenker nå jeg. Et lag Odd skal slå ja, men jeg tror ikke de er noen kasteball.

Som tidligere nevnt: Vaduz har bare tapt 2 av sine siste 18 Europacupkamper.

InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 19990
07.07.17 16:05

Blir tøff nok den her. Ett ODD lag i toppform hadde nok valset over det laget her, men ODD er jo langt i fra noen toppform.. Håper på avansement for dere ODD. 

Gunnar88
08.07.17 00:45

Odd i "vanlig" form tror jeg hadde tatt seg greit av dette laget. Dessverre trøbler det meget om dagen og jeg blir ikke overrasket om Odd ryker. Dette hadde selvsagt vært veldig skuffende, og nok et stygt skudd for baugen for norske lag i Europa.

Nevi
NeviInnlegg: 7518
09.07.17 01:52

Er ikke meningen å være spydig. Men det er pga denne kampen dere ikke spiller kanp i eliteserien denne helga? Er det klubbene selv, eller NFF som har tatt initiativ i forhold til å utsette kamper for å spille en kvalifiseringskamp i E-cupen. 

Kurtkanon2
Kurtkanon2Innlegg: 8877
09.07.17 06:23

Forhåpentlig sender Fagermo det beste laget ut i Europa, selv om han nok helst vil prioritere gullkampen.

kmskrs
kmskrsInnlegg: 7804
09.07.17 09:42

Vi har vel mer snakk om å prioritere å ikke havne i bunnstriden enn gullkampen, så han prioriterer nok Europe siden Odd har bedt om å flytte Tromsø

aquador
aquadorInnlegg: 2193
09.07.17 10:43

Minner om at Vaduz kom lengre enn oss i fjorårets Europa League kvalifisering. 

Gunnar88
09.07.17 14:24

Odds speider mener Vaduz holder brukbart ES nivå. Dette tolker jeg som at Odd ryker i denne runden. Uansett er det ekstremt viktig at kampen mot Tromsø ble flyttet.

MemphisDepay
MemphisDepayInnlegg: 144
09.07.17 15:38

Jeg syns det er dumt at Odd starter med bortekamp. Mange mener at det er en kjempefordel å starte borte. Ser man på kampen i fjor mot grekerne er det stikk motsatt. Da havnet odd under 3-0 og var i utgangspunktet ute. Til tross for en uventa opphenting og en av de bedre matchene jeg har sett røyk de på bortemål i ekstraomgangene. Det handler om å få en god start og få de første målene. Får man en god start hjemme, si 2-0 er det da hjemmelaget i neste kamp som har presset og er livredde for å slippe inn mål. Jeg tror det blir odds bane denne gang dessverre. 

PerryAndre
PerryAndreInnlegg: 6662
09.07.17 16:49

FC Vaduz er bedre i år enn på lenge. Likevel bør Odd vinne over to kamper. Det er alltid en fordel å starte borte først. Da kan man spille mer defensivt, og lære seg styrken og svakheten hos motstanderen.

aquador
09.07.17 16:57
MemphisDepay: . Ser man på kampen i fjor mot grekerne er det stikk motsatt.

.. Og ser man på året før var det en kjempefordel. 

Andajs
AndajsInnlegg: 2877
09.07.17 19:23

Hvorfor er TIL - ODD utsatt?

OddBKFan
OddBKFanInnlegg: 390
09.07.17 19:29

Så Odd skal slippe å reise så langt før E cup

sexxes
sexxesInnlegg: 12164
10.07.17 00:20

Liechtenstein (les Vaduz)  er pr i dag på plassen bak Norge på rankingen. Sveits er nummer 13. Neppe så lett som noen skal ha det til.

GiPazzini_85
GiPazzini_85Innlegg: 79004
10.07.17 00:31
PerryAndre: FC Vaduz er bedre i år enn på lenge.

Ser ut til å ha fått inn en del særdeles solide spillere med tanke på at de skal spille i Challenge League dette året.

PerryAndre
PerryAndreInnlegg: 6662
10.07.17 10:41
GiPazzini_85: Ser ut til å ha fått inn en del særdeles solide spillere med tanke på at de skal spille i Challenge League dette året.

Ja, derfor er det slik med fotball at tidligere prestasjoner ikke alltid viser hvor godt lag er i årets egen serie og Europa, for med noen heldige kjøp kan man bli bedre enn noen gang. Det er noe vi supportere også håper på. At laget blir tydelig forsterket med noen solide spillere, som du sier. 

(Innlegget ble redigert 10.07.17 10:42)

aquador
10.07.17 12:47

https://www.youtube.com/watch?v=LbIy6GglXoM 

FC Vaduz med et lite throwback til Peter Kovacs under forrige runde av EL-kvalikken. 

modumodd
modumoddInnlegg: 2772
10.07.17 15:39
aquador: FC Vaduz med et lite throwback til Peter Kovacs under forrige runde av EL-kvalikken.

3. målet. Hvordan er det mulig?

OddBKFan
10.07.17 17:31

Blir denne kampen vist på TV?

aquador
10.07.17 22:58

Telemarksavisa har kjøpt rettighetene til å vise kampene foran nesa på Varden. 

Et skikkelig "fuck you" til alle oss som kjøpte tilgang hos Varden i forrige uke. 

Corlan
CorlanInnlegg: 3883
11.07.17 09:31

Herregud...

aquador
11.07.17 09:51
Corlan: Herregud...

Vi slipper ihvertfall Nils Tore. 

OddBKFan
11.07.17 11:26

Er derfor det er kjekt å ha både TA og Varden :)

Larsg90
Larsg90Innlegg: 1152
13.07.17 15:19

Virker som vi går for mye av kontringer i kveld ifølge TA. Da er det forsåvidt greit å bruke Zekhnini og Riski. Men kjære Fagermo. Da kan du ikke bruke Occean.. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester