Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Molde - Rosenborg 12.08.17

NYTT TEMA
ostra
ostraInnlegg: 290
07.08.17 16:56

Årets viktigste kamp, uansett tabellsituasjon. Like greit å starte diskusjonen ekstra tidlig. Denne gang kanskje ekstra viktig mtp at vi kan kneppe inn på pakket ifra nord med seier og skape spenning i gullkampen. Litt statistikk fra tidligere oppgjør i Eliteserien:

2011:

Molde - Rosenborg 0-2

Rosenborg - Molde 3-1

2012:

Rosenborg - Molde 1-0

Molde - Rosenborg 2-0

2013:

Rosenborg - Molde 0-0

Molde - Rosenborg 1-0

2014:

Rosenborg - Molde 0-2

Molde - Rosenborg 3-1

2015:

Rosenborg - Molde 1-1

Molde - Rosenborg 1-0

2016:

Rosenborg - Molde 3-1

Molde - Rosenborg 1-3

2017:

Rosenborg - Molde 2-1

Toppscorere:

Molde - Björn Bergmann Sigurdarson 10 mål

Rosenborg - Nicklas Bendtner, Milan Jevtovic 8 mål

Tabellsituasjon:

Rosenborg 1. plass med 38 poeng

Molde 3. plass med 31 poeng

Kampinfo:

Aker stadion lørdag 12. august kl.18.00

Dommere ikke offentliggjort enda

Antatt lagoppstilling Molde:

3-5-2

Linde

Gabrielsen - Sarr - Gregersen

Remmer - Hestad - Ssewankambo - Strand - Telo

Sigurdarson - Brustad

Har ikke like god peiling på Rosenborgs antatte lagoppstilling, men gjetter meg fram til følgende:

4-3-3

Hansen

Hedenstad - Bjørdal - Skjelvik (om Reginiussen ikke er klar) - Meling

Jensen - A.Konradsen - Midtsjø

Helland - Bendtner - Jevtovic

Molde startet sesongen ok, havnet deretter i en fryktelig periode midt på våren, og Solskjærs avgang ble hyppig diskutert blant supporterne. Kom så inn i en god stim som startet med 2-1 seieren borte mot Odd. Etter det har vi hatt 5 seiere, 2 uavgjorte og 1 tap. Rosenborg startet sesongen forrykende resultatmessig, kanskje ikke spillemessig med   6 seiere og 2 uavgjort på de første 8 rundene. Etter det kom en resultatmessig og spillemessig nedtur bestående av kun én seier på 5 kamper, med 2 tap og 2 uavgjorte inkludert. Etter det har de vel sakte, men sikkert kommet inn i en god stim, med spillemessig og resultatmessig fremgang. De siste rundene har målene rent inn, og de ser skarpe ut før helgens storkamp. Røk allikevel ut mot Celtic i CL-kvaliken, som stor demper på festen. Kan bli en virkelig underholdende affære mellom to lag som forhåpentligvis vil angripe fra første spark på ballen! Heia Molde!

DietCoke
DietCokeInnlegg: 10502
07.08.17 16:57
ostra: Like greit å starte diskusjonen ekstra tidlig.

Må jo være rekordsen kamptråd for en kamp mellom disse to lagene.

ostra
07.08.17 17:00

Fortsatt forholdsvis ny på vgd, så er ikke kjent med historikken på kamptrådene mellom disse lagene.

Kongemannen
KongemannenInnlegg: 12938
07.08.17 17:02

De bruker å bli ganske så lange.

ostra
07.08.17 17:04

Akkurat det overrasker meg ikke meget.

Kongemannen
KongemannenInnlegg: 12938
07.08.17 17:10

Drømmen er nå at Jerv sender ut rbk på straffespark onsdag. Selv om det er erkstra godt å slå dem ut selv.

Fint at MFK er med i toppen før kampen mot rosenborg setter enda mer fart i hatoopgjøret det.

janesaj
janesajInnlegg: 38370
07.08.17 17:10
ostra: Bjørdal - Skjelvik (om Reginiussen ikke er klar)

Om Reginiussen blir klar er det nok Bjørdal som må vike, ikke Skjelvik. Sistnevnte er nok bankers så lenge laget er toppet, og det bør det jo bli i denne kampen. Ellers ser laget du har satt opp riktig ut.

Rockets_AA
Rockets_AAInnlegg: 20209
07.08.17 17:29

To av de største formlagene i Eliteserien dette.

Molde går inn med 3-2-0 og 9-3 i målforskjell siste fem kampene.

Rosenborg med 4-1-0 og 18-5 i målforskjell i de samme fem.

Kjappfot1917
Kjappfot1917Innlegg: 11050
07.08.17 17:31
janesaj: Om Reginiussen blir klar er det nok Bjørdal som må vike, ikke Skjelvik. Sistnevnte er nok bankers så lenge laget er toppet, og det bør det jo bli i denne kampen. Ellers ser laget du har satt opp riktig ut.

Er ikke så sikker. Dersom kontraktssituasjonen til Skjelvik fortsatt ikke er avklart kan det godt bli ToReg/Bjørdal eller ToReg/Rasmussen

Har ikke peiling på hva jeg foretrekker egentlig. Nå er BBS en relativt god spiss, men han har ikke urovekkende fart så for fartas del trenger vi ikke Skjelvik på død og liv. På den andre siden har Skjelvik virkelig tatt steg i år både mtp pasningskvalitet og å kjøre fart framover med ball for å skape ubalanse.

Siden vi åpenbart sliter mer på venstreback enn i midtforsvaret (hverken Bjørdal eller Rasmussen har vel gjort seg bort de sjansene de har fått) kan det jo være en mulighet å sette opp Jørgen på venstre og kjære inn JAB eller Rassmuss i midten som partner til ToReg. Det er vel heller ikke 100% avklart om Tore faktisk spiller...

Forøvrig første gangen på noen år jeg ikke skal nedover. Festen i fjor gikk over alle støvleskaft. Selv om en gjentagelse er umulig får man satse på at Lorden virkelig fant målformen mot baillsunderne og fortsetter der han slapp. Hadde frydet på meg brokk dersom han hadde scora hat trick mot smurfene. 
Får man i tillegg noen tvilsomme straffespark og litt knuffing med på kjøpet er verden noken gang i vater

ostra
07.08.17 17:32

Ryktene sier det blir fullsatt på Aker stadion på lørdag. Ikke uventet det, da denne kampen vanligvis trekker fulle tribuner både i Molde og i t****heim. Molde 1742 ble nedlagt for en liten måned siden, så det blir spennende å se hvordan stemningen blir i Tornekrattet på lørdag. Liten tvil om at 1742 hadde en stor betydning for tribunelivet i Molde, så det er nok et stort tap for Tornekrattet og Aker stadion generelt at de ga seg.

Thecokeman
ThecokemanInnlegg: 23544
07.08.17 17:35

Vi bruker Reginiussen og Skjelvik her. Kontraktsituasjonen har ingenting å si i en så viktig kamp, her stiller vi det beste. 

Rockets_AA
Rockets_AAInnlegg: 20209
07.08.17 17:39
Kjappfot1917: Er ikke så sikker. Dersom kontraktssituasjonen til Skjelvik fortsatt ikke er avklart kan det godt bli ToReg/Bjørdal eller ToReg/Rasmussen

Tore/Skjelvik er vårt klare førstevalg. Skjelvik må først avklare om han ikke har tenkt å signere før vi evt benker han for det, men det nærmer seg et punkt snart. Men uansett så vil han ikke bli vraket i de neste fire kampene som er de viktigste på lang tid. Molde borte, Ajax borte, Haugesund hjemme og Ajax hjemme. Både serien og europa kan bli avgjort der.

Etter de fire kampene kan det kanskje bli aktuelt å kjøre inn Rasmussen istedenfor Skjelvik. Bjørdal har kontrakt som går ut han også.

Jeg synes forøvrig ikke vi sliter på venstreback. Både Meling og Gersbach er gode alternativ.

northside
northsideInnlegg: 36781
07.08.17 18:10

Håper MFK starter med Braut Håland her. Han ser ut til å ha rett innstilling. Det MFK må fokusere på foran kampen er duellspillet. RBK får det for enkelt i de fleste kampene i ES. De må ikke få det for enkelt i denne.

Bergmo
BergmoInnlegg: 1003
07.08.17 18:22

Braut, BBS og Brustad på topp hadde vært noe!

Hulkibulk
HulkibulkInnlegg: 2332
07.08.17 18:23

For enkelt får de det om Molde stiller med 3-backs linje. Da spiller det ingen rolle hvor mange duellspillere dere har på banen.

northside
07.08.17 18:24
Kjappfot1917: Forøvrig første gangen på noen år jeg ikke skal nedover. Festen i fjor gikk over alle støvleskaft.

Det tviler jeg ikke på. Jeg vet hvordan blant andre deler av bermen i Kjernen får herje fritt på utestedene i Molde etter de bortemøtene mot MFK som RBK vinner. Hvis det blir tap, er det selvsagt rett inn i de svarte stinkende bussene umiddelbart etter kampen.

Utelivsbransjen i Molde burde kjøre en felles policy på å nekte trøndere adgang til byens utesteder etter kamp på lørdag. Det er farlig for vanlige folk i Molde.

Dewaz
DewazInnlegg: 24724
07.08.17 18:25

Dette bør være tre poeng for oss. Vi har bra tak på Molde, og langt mer klasse i laget. Begynner dessuten å komme i form.

1-3

northside
07.08.17 18:26
Hulkibulk: For enkelt får de det om Molde stiller med 3-backs linje. Da spiller det ingen rolle hvor mange duellspillere dere har på banen.

Så rigide er ikke formasjonene til OGS, og jeg tror nok vi får se en "trebackslinje" mot RBK.

zetta
zettaInnlegg: 11229
07.08.17 18:27

Her kan dere få bruk for Skjelvik. Hvis dere står høyt er BBS og Brustad rimelig farlige på kontringer

zetta
zettaInnlegg: 11229
07.08.17 18:28

Jeg vil vel tro at tre fem to fort kan bli fem tre to ved behov. Det er jo et velkjent og meget solid system

northside
07.08.17 18:29
Bergmo: Braut, BBS og Brustad på topp hadde vært noe!

Det kan fort bli noe slikt. Jeg er litt skeptisk til å kaste Braut til usportslige ulver som Mike Jensen, da den lovende MFK-spissen er mer som ungdom å regne, selv om han ser ut som en mann. Det er ikke sikkert at han holder hodet kaldt i 94 minutter.

Det er kanskje lurt å sette inn på Braut den siste halvtimen eller noe slikt.

Oskaro
OskaroInnlegg: 1678
07.08.17 18:30

For en kamp dette blir! Molde-seier her og det er full kamp om seriegullet igjen. Men hold for all del Håland unna startoppstillingen. En uting å skulle kaste inn på alle unggutter som viser prov på positive takter. Foruten innhoppet i går, mot et av Eliteserien svakeste forsvar, så har ikke de andre prestasjonene i år vært mer enn OK. Langt unna startelleveren fortsatt, og i hvert fall mot Rosenborg.

northside
07.08.17 18:31
zetta: Jeg vil vel tro at tre fem to fort kan bli fem tre to ved behov. Det er jo et velkjent og meget solid system

Absolutt. Og nøkkelen til å slå RBK er ikke å mure igjen bak, i hvert fall ikke hele kampen gjennom. Det må angripes, og en spiller som Remmer må komme seg oppover i banen også.

albino
albinoInnlegg: 2311
07.08.17 18:45
ostra: Liten tvil om at 1742 hadde en stor betydning for tribunelivet i Molde, så det er nok et stort tap for Tornekrattet og Aker stadion generelt at de ga seg.

Tribunelivet i Molde har vært fraværende i lang tid selv med 1742.

PerryAndre
PerryAndreInnlegg: 7676
07.08.17 21:52
ostra: Årets viktigste kamp

Hva er så viktig med denne kampen? En vanlig RBK - Molde kamp. Det er mange kamper igjen i serien. Skal kampen kalles for årets kamp må den ha større betydning. Kampen på onsdag har større betydning. Taper du, ryker du ut av cupen.

RickiBK
RickiBKInnlegg: 72334
07.08.17 21:54
PerryAndre: Hva er så viktig med denne kampen? En vanlig RBK - Molde kamp.

Morsomt for fiskerne å få fiiiiint besøk da. ;)

DuncanE
DuncanEInnlegg: 587
07.08.17 21:58
northside: Det tviler jeg ikke på. Jeg vet hvordan blant andre deler av bermen i Kjernen får herje fritt på utestedene i Molde etter de bortemøtene mot MFK som RBK vinner. Hvis det blir tap, er det selvsagt rett inn i de svarte stinkende bussene umiddelbart etter kampen. Utelivsbransjen i Molde burde kjøre en felles policy på å nekte trøndere adgang til byens utesteder etter kamp på lørdag. Det er farlig for vanlige folk i Molde.

Er du fullstendig uten filter? Skiten renner jo rett ut på tastaturet hver gang. Moldensere er forøvrig kun en fare for seg selv.

(Innlegget ble redigert 08.08.17 12:13)

northside
07.08.17 22:17
DuncanE: Er du fullstendig uten filter? Skiten renner jo rett ut på tastaturet hver gang.

Det er bare sannheten det du kommenterer, Duncan. Hvorfor filtrere bort den?

Og - du generaliserer i altfor stor grad.

(Innlegget ble redigert 07.08.17 22:24)

northside
07.08.17 22:19
PerryAndre: Hva er så viktig med denne kampen? En vanlig RBK - Molde kamp. Det er mange kamper igjen i serien. Skal kampen kalles for årets kamp må den ha større betydning. Kampen på onsdag har større betydning. Taper du, ryker du ut av cupen

Det er flere poeng knyttet til denne kampen. Men jeg ser at den nok er viktigere, eller føles viktigere for Molde og deres supportere enn for RBK nå.

northside
07.08.17 22:22
DuncanE: Moldensere er forøvrig kun en fare for seg selv.

Ja, jeg snakket om måten enkelte av trønderne opptrer på i byen etter kampen. Hvis de har vunnet vel og merke.

(Innlegget ble redigert 07.08.17 22:23)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg