Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Brann - Odd søndag 13.8 kl 18:00 kamptråd

NYTT TEMA
Spelaren
SpelarenInnlegg: 9758
10.08.17 14:22

Brann Stadion
Søndag 13.8
18:00

Brann tar imot selveste Odd førstkommende søndag kl 18:00. Gjengen fra Skien er i omtrent like dårlig form som oss, så denne kampen blir en festforestilling uten like. Sivert kommer sikkert til å varte opp med et tresifret antall lekre tilbakespill, Howarth treffer kanskje Barmen med en av sine fasjonable langballer og ingen ringere enn Azar Karadas kommer garantert innpå tre minutter før full tid for å stykke opp spillet med noen frispark i jakt på et sagnomsust seiersmål. På benken kan man høre Nilsen klappe i hendene og rope "kom igjen no" et stykke uti andreomgangen foran et knapt halvfullt Stadion i regnet. Dommer er Svein Oddvar Moen, som garantert har fått med seg de siste filme-instrukser frå NFF. 

Antatt lagoppstilling, antar ingen bedring i skadesituasjonen.

Howarth

Jonsson   Acosta   Wormgoor  Kristiansen    (selvsagt ingen Grønner)

Barmen    Klippekortsen   Haugen

Skaanes   Orlov   Sørensen

Kjempespennende. God kamp... Tipper 0-0 og en Nilsen som "ser framgang" frå kampen mot Mjøndalen. 

ftold
ftoldInnlegg: 302
10.08.17 14:32

Med mangel på vinger, og problemer med å spille opp bakfra, burde Brann kanskje vurdert 3-5-2. Da kunne man gått for:

Horwath

Wormgoor, Acosta, Grønner

Skaanes, Haugen, Heltne Nilsen, Barmen, Kristiansen

Orlov, Skålevik

KaffeOrginal
KaffeOrginalInnlegg: 51880
10.08.17 15:39
Spelaren: Kjempespennende. God kamp... Tipper 0-0 og en Nilsen som "ser framgang" frå kampen mot Mjøndalen.

hederlig 0-1 tap og en glisende Fagermo på tv ...

gode tider

KaffeOrginal
10.08.17 15:39
Spelaren: Dommer er Svein Oddvar Moen, som garantert har fått med seg de siste filme-instrukser frå NFF.

Her blir det mye fakter !

Aner at han klarer å hisse opp de få tilskuerne som kommer på denne

kmskrs
kmskrsInnlegg: 7640
10.08.17 16:50

Med den formen og innsatsen som Odd-spillerne viser om dagen, så skal det et rimelig stort mirakel til for at vi skal vinne denne.

Håper bare vi ikke faller sammen igjen og taper med 4-5 mål

Alle snakker om kontakt med 4. plass med seier her, men folk bør heller tenke på konsekvensene av tap.

Er liksom ikke som Odd vinner spesielt kamper om dagen

KaffeOrginal
10.08.17 17:32
kmskrs: Med den formen og innsatsen som Odd-spillerne viser om dagen, så skal det et rimelig stort mirakel til for at vi skal vinne denne.

Brann og Odd er i så rævva form at vi kommer til å oppleve noe historisk i helgen .

For første gang i norsk toppfotball taper begge lagene i en og samme kamp !!!

OddBKFan
OddBKFanInnlegg: 390
10.08.17 17:43

Akkurat det tenkte jeg også kaffe. 2 lag som har skuffa stort i år

Solvgutt1
Solvgutt1Innlegg: 7013
10.08.17 17:52

Grønner må inn. Vi trenger pasningsfoten hans. Det offensive spillet var bedre enn på lenge mot AaFK, og det skyldes delvis at vi klarte å sette effektivt og konstruktivt i gang bakfra. Både Acosta og Wormgoor somler for mye med ballen. De virker preget av formsvikten. Siden Wormgoor har begynt å tabbe seg ut hver eneste kamp nå er det greit med en pause for kapteinen. Så kan han bli forbannet og kjempe seg inn på laget igjen.

SHN er en annen som fortjener en pustepause. Veldig langvarig formsvikt. Flytt ned Barmen, så får vi en bedre pasningsspiller og offensiv kraft der og. Han står ikke noe særlig tilbake for SHN på duellkraft og spilleforståelse heller. Selv om SHN er litt mer hardhendt i duellene.

Orry eller Skaanes inn på indreløper. Egentlig burde Haugen også få seg en pause, men det er ingen som kan erstatte ham.

På kant håper jeg virkelig Braaten er frisk. Han er den eneste som bare kan brøyte, løpe eller drible seg forbi motstander når kollektivet svikter. På motsatt kant bør vi bruke en frisk Skaanes(selv om sist kamp var svak). Er han indreløper blir det nok Gilli hvis Vega fortsatt er skadet.

Også mener jeg at Bildøy bør være med på benken. En fart, frekk og gjennombruddshissig angrepsspiller som etter sigende skal ha en tungt skudd kunne vi hatt god bruk for. Uavhengig av alder. 

Morilov
MorilovInnlegg: 109
10.08.17 17:53

Tips: 1-1

zetta
zettaInnlegg: 9132
10.08.17 19:41

Synes det er litt rart at ikke Gilli spiller bedre. Han virker egentlig ganske lovende med en del bra kvaliteter, bra fart, skudd, ok teknikk.

Brodden
BroddenInnlegg: 541
11.08.17 16:35

Jone, Kaasa og Oldrup bekreftet ute. Riski, Elba, Berg, Semb høyst usikre. Dette her blir bare en parodi, nesten et under om vi klarer halvfull benk.

MyWays
MyWaysInnlegg: 3590
11.08.17 16:41

Jonnson virker ihvertfall svært-svært lovende.

Kommer til å bli solgt til Bundesliga innen 2 år.

Tjaaah
TjaaahInnlegg: 19197
11.08.17 18:10
kmskrs: Med den formen og innsatsen som Odd-spillerne viser om dagen, så skal det et rimelig stort mirakel til for at vi skal vinne denne.

Brann taper 99 av 100 slike kamper. Så her er det bare å sette penger på 0-3.

Tjaaah
11.08.17 18:10
MyWays: Jonnson virker ihvertfall svært-svært lovende. Kommer til å bli solgt til Bundesliga innen 2 år.

Bosman, uten at jeg aner hvor lang kontrakt han har.

Phronesis
PhronesisInnlegg: 2071
11.08.17 19:16

Kanskje ikke så rart at Oldrup er ute... ;-)

Uansett; det virker tynt dette her. Mulig at det legges om til 4-4-2 for anledningen med Broberg og Våge sentralt på midtbanen. Kanskje er dette den mest vaklende 11-er  i løpet av alle sesongene Odd har figurert i  den øverste divisjonen?

Brodden
BroddenInnlegg: 541
11.08.17 23:43

Hehe, skal selvfølgelig stå Kvelle :)

cpatton
cpattonInnlegg: 748
12.08.17 00:52

Fordel brann, men de har jo fadesen på Nedre Eiker nært på og ikke minst to utmattende Everton-kamper i beina.

Phronesis
PhronesisInnlegg: 2071
12.08.17 15:49

DEF melder at det tas en opptelling imorra. I tilfelle worst case, at alle de usikre uteblir, tipper jeg følgende 11-er (4-4-2):

Rossbach

Ruud- Bergan - Hagen - Grøggis

Diouf - Broberg - Våge - Mladenovic

Haugen - Occean

Benken: Agdestein, Myhra, Kitolano, Bustgaard Larsen, Messoudi, Eikeng (+ den friskeste av de usikre)

Her har jeg "skrapa bunnen" av det som er av spillere i troppen og fått med 18 mann. Det sier litt om både stallen og skadesituasjonen!

Forsvaret ser solid ut. Stiller da større spørsmålstegn ved dette lagets offensive kvaliteter, men så igjen, det kan kanskje ikke bli verre enn det som allerede er prestert så langt i år.

(Innlegget ble redigert 12.08.17 15:51)

Larsg90
Larsg90Innlegg: 1150
13.08.17 08:41

den her taper vi. selv om Brann er i ræva form de også så har de hvertfall flere friske spillere? jeg tror vi trenger et mirakel, eller at de spillerene som kommer ut på matta på Brann stadion må spille sin beste kamp for at dette skal gå. syntes jeg også hørte snakk tidligere at Haugen hadde fått seg en smell? mulig jeg husker feil. synd jeg ikke fikk tatt turen til den vakre regnværs by. måtte alle som har tatt turen få et godt minne. 

Tjaaah
13.08.17 11:43
Larsg90: den her taper vi. selv om Brann er i ræva form de også så har de hvertfall flere friske spillere? jeg tror vi trenger et mirakel, eller at de spillerene som kommer ut på matta på Brann stadion må spille sin beste kamp for at dette skal gå. syntes jeg også hørte snakk tidligere at Haugen hadde fått seg en smell? mulig jeg husker feil. synd jeg ikke fikk tatt turen til den vakre regnværs by. måtte alle som har tatt turen få et godt minne.

Tipper det ender uavgjort, etter situasjoner som gjør at begge lag føler seg snytt. Men når jeg tenker med om så føler vel Fagermo seg alltid snytt for minst fire straffer og to feilaktig annulerte mål.

aquador
aquadorInnlegg: 2066
13.08.17 12:49

Hva er oddsen på at det blir holding i feltet i dag? 

PerryAndre
PerryAndreInnlegg: 5716
13.08.17 13:14

Siste mulighet for å kjøpe nye spillere i dette vinduet er onsdag.

Arbeidets det med nye spillere i dette vinduet i de to klubbene?

Odd har allerede kjøpt Elba som jeg har tro på, men han trenger tillit for vise seg fra sin beste side.  

Aprilsnarr
AprilsnarrInnlegg: 5179
13.08.17 13:16

Odd bør ha forsterkninger etter to salg og masse skader. Det kan være direkte avgjørende for medaljekamp/europakamp eller nedre halvdel.

Tjaaah
13.08.17 13:28
PerryAndre: Arbeidets det med nye spillere i dette vinduet i de to klubbene?

Usikkert, jeg tror imidlertid at mange misforstår Brann sine ambisjoner for sesongen ganske kraftig.

Jeg sitter selvsagt ikke med fasiten, men jeg får inntrykk av at Brann ikke har justert langtidsplanen nevneverdig som følge av den overraskende gode sesongen i fjor. Mange forventer at Brann skal forsterke som et topplag, men alt tyder jo på at Brann ikke ser seg selv som et topplag enda.

Feigt, kan man si. Men jeg må ærlig talt si at etter all balubaen på stadion så er det litt deilig med noen som er trygge til det kjedsommelige. Jeg vet at mange er uenige, og det skjønner jeg, men det er litt behagelig at vår klubb ikke er skandaleklubben for tiden.

(Innlegget ble redigert 13.08.17 13:29)

PerryAndre
PerryAndreInnlegg: 5716
13.08.17 14:09
Tjaaah: Usikkert, jeg tror imidlertid at mange misforstår Brann sine ambisjoner for sesongen ganske kraftig. Jeg sitter selvsagt ikke med fasiten, men jeg får inntrykk av at Brann ikke har justert langtidsplanen nevneverdig som følge av den overraskende gode sesongen i fjor. Mange forventer at Brann skal forsterke som et topplag, men alt tyder jo på at Brann ikke ser seg selv som et topplag enda. Feigt, kan man si. Men jeg må ærlig talt si at etter all balubaen på stadion så er det litt deilig med noen som er trygge til det kjedsommelige. Jeg vet at mange er uenige, og det skjønner jeg, men det er litt behagelig at vår klubb ikke er skandaleklubben for tiden.

Du vet bedre enn meg om Brann sine ambisjoner. Så det legger jeg meg bort i. Jeg er RBK tilhenger, men jeg er også tilhenger av at norsk fotball skal utvikle seg og bli bedre. Med tanke på suksess i Europa og gode fotballkamper i norsk serie.

Brann og Odd har begge gode muligheter til å få spille i Europa neste år. Når de to lagene møtes i dag, benyttet jeg anledning til å stille spørsmål om det eventuelt kan komme nye spillere i dette vinduet i de to klubbene. 

Forholdene ligger tilrette for at Brann skal være ett topplag hvert år, med de forutsetninger som er tilstede i Bergen. Hvis kompetansen finnes i klubbledelsen, burde Brann klare å bygge opp et stabilt topplag på relativt kort tid.

MyWays
MyWaysInnlegg: 3590
13.08.17 14:10
Tjaaah: Bosman, uten at jeg aner hvor lang kontrakt han har.

Ja, det er jo lov å håpe at den trenden snart snur.

Tjaaah
13.08.17 14:15
PerryAndre: Du vet bedre enn meg om Brann sine ambisjoner. Så det legger jeg meg bort i. Jeg er RBK tilhenger, men jeg er også tilhenger av at norsk fotball skal utvikle seg og bli bedre. Med tanke på suksess i Europa og gode fotballkamper i norsk serie. Brann og Odd har begge gode muligheter til å få spille i Europa neste år. Når de to lagene møtes i dag, benyttet jeg anledning til å stille spørsmål om det eventuelt kan komme nye spillere i dette vinduet i de to klubbene. Forholdene ligger tilrette for at Brann skal være ett topplag hvert år, med de forutsetninger som er tilstede i Bergen. Hvis kompetansen finnes i klubbledelsen, burde Brann klare å bygge opp et stabilt topplag på relativt kort tid.

Problemet er at man har så vanvittig høye utgifter på gjeld og stadionanlegg, som følge av mindre enn perfekt drift i flere tiår.

Ja, Brann har alle muligheter til å få europacupspill neste år, men vi har en tradisjon med å hive ut for mye penger for kortsiktig vinning og sitte igjen med null profitt og kun mer gjeld etterpå.

Du ser vel at man kan bli noe forsiktig i fremgangsmåten etter mange nok slike erfaringer?

Om Brann klarer å stabilisere seg som topplag innen fem år etter at vi var i Obos, så må vel det også kunne kalles relativt kort tid? Brann har vel knapt noensinne vært et stabilt topplag. I hvert fall over tid.

zetta
zettaInnlegg: 9132
13.08.17 14:42

null null vil ikke være en bombe

keizersoze
keizersozeInnlegg: 8670
13.08.17 14:45
zetta: null null vil ikke være en bombe

Tror ikke det gir rare oddsen nei. 2 lag som er vaksinert mot å score.

Lurer på hvor lenge Eurosport gidder å prioritere Brannkampene foran flere andre lag.

cpatton
cpattonInnlegg: 748
13.08.17 14:53
PerryAndre: Brann og Odd har begge gode muligheter til å få spille i Europa neste år. Når de to lagene møtes i dag, benyttet jeg anledning til å stille spørsmål om det eventuelt kan komme nye spillere i dette vinduet i de to klubbene.

I følge Håndlykken og Fagermo - nei.

De anser det som viktig å ikke foreta noen forserte signeringer, men ta seg den tida som trengs for omsider å treffe planken. Dessuten mange spillere på utgående kontrakt + andre over the top, så et nytt lag må sakte men sikkert bygges opp. 

Ang. Rashani - kommer garantert til å få full tillit, men sliter med småskade og er uaktuell for 90min enn så lenge.

PS. På alle måter gledelig det som skjedde i Molde i går!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg