Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kamptråd: Odd-Sandefjord

NYTT TEMA
Brodden
BroddenInnlegg: 1043
18.08.17 15:10

Når: Søndag 20. august 18.00

Dommer: Ola Hobber Nilsen

Sandefjord kommer fra tre strake seiere i Eliteserien, mot henholdsvis Tromsø (3-0), Stabæk (1-3) og Sogndal (2-1). Sandefjord fremstår som et helt annet lag enn sist de var oppe i 2015, og har i tillegg forsterket laget med noen svært interessante urugyanere i sommer. Ett stort tap for Sandefjord er dog at Flamur Kastrati er uaktuell i denne kampen på grunn av gule kort, noe han også var i hjemmekampen mot Odd hvis jeg ikke husker helt feil. Ellers får vi nok et gjensyn med Håvard Storbæk på Skagerak til søndag, og jeg blir både skuffa og sjokkert hvis denne hedersmannen får noe annet enn applaus. 

Sist hjemmekamp så det endelig ut som om koden i Odds angrepsspill ble knekt igjen. Førsteomgangen mot Sogndal var både morsom og sjanserik, og alle de tre spillerne som kom inn inn på laget i enten nye posisjoner som Broberg, redebut som Elba, eller debut som Kitolano leverte meget bra. I bortekampen mot Brann sist ble vi dessverre satt på plass igjen, som vi ofter bruker å bli i Bergen. 

For Odds del er både Broberg og Occean meget usikre etter at Acosta ga disse i overkant røff og stygg behandling sist kamp. Nordkvelle er nok definitivt ute. Fagermo har også ymtet frampå at også Grøgaard, Semb og Jone kan bli hvilt for å forebygge skader. I tillegg banker også Agdestein på døra til startelleveren etter å ha levert gode prestasjoner på treningene i det siste. Derfor er laget veldig vanskelig å spå, men jeg tipper noe ala dette her:

Rossbach

Ruud-Hagen-Bergan-Kito

Etzaz-Våge-Berg

Riku-Haugen-Elba

For Sandefjord er både Kastrati, Gabrielsen og Kind Bendiksen uaktuelle.

God kamp!

Gunnar88
Gunnar88Innlegg: 7344
18.08.17 15:18

Varden melder at Kastrati sin erstatter også er skadet. Kanskje Odd kan unngå å slippe inn mål?

Jeg er veldig spent på å se hva Etzaz klarer å utrette i en indreløperrolle.

Brodden
BroddenInnlegg: 1043
18.08.17 15:36

Har veldig tro på Etzaz, han tilfører laget litt galskap vi mangler fra før. Men det er en ting som slår meg når jeg ser elleveren jeg gjettet meg fram til. Det er usedvanlig lite duellstyrke i den, det blir litt for puslete rett og slett. Det var vel ikke akkurat overraskende at vi slapp inn dødballmål sist hjemmekamp mot Sogndal hjemme heller, vi var jo totalt underlegne dem i både muskelkraft og høyde på papiretø Jeg synes rett og slett vi har litt for mange ballspillere i laget, litt sånn luksusspillere, som blir for enkle å kjempe ut av stilen. På hjemmebane har folk respekt for oss, og legger seg omtrent alltid med 10 mann i forsvar og lar oss spille. På bortebane derimot, møter vi lag som går ut i 100% og presser oss tilbake på banen. Og med en gang vi slepper inn et mål, er det totalt rullgardin.  Jeg synes vi har litt for mange luksusspillere i stallen, spillere som vinner for få dueller, og som blir for lette å spille mot, og dette forventer jeg at Dag Eilev tar tak med i vinter. Vi må ha inn flere duellspillere på laget vårt, og flere bøller - og Hussain tilhører den siste kategorien. 

cpatton
cpattonInnlegg: 1374
18.08.17 16:02
Brodden: Vi må ha inn flere duellspillere på laget vårt, og flere bøller - og Hussain tilhører den siste kategorien.

Joda, enig der og egentlig alt annet du sier. Men for egen del ville jeg  nok skrevet "bøller", for noe sånt som villmannen oppe i Bergen betakker jeg mer for. Kunne tenke meg noe ala Fevang, en som alltid gikk foran, i med- som motgang. Ekkel å spille mot. Mye forlangt, men tett opp til da.

Hussain er et opplagt pluss, men spent på hvor raskt han vil vise seg fram. Drømmen er at han gunner til på direkten.

Av åpenbare grunner - uhyre viktig med en 3 poenger nå.

Gunnar88
Gunnar88Innlegg: 7344
18.08.17 17:18

Odd bør vinne mot et sandefjord uten spisser. Jeg håper at Odd går ut og tar tak i kampen og får et tidlig mål. Det tror jeg gir laget den selvtilliten som behøves.

Aprilsnarr
AprilsnarrInnlegg: 6119
19.08.17 12:18

Riski var vel skadet og mener jeg det stod om.

Phronesis
PhronesisInnlegg: 2129
19.08.17 21:16

Han nye latinamerikaneren, Rodriguez er vel også uaktuell?

Phronesis
19.08.17 21:22

Dette er laget jeg ønsker å se mot Sandefjord:

Rossbach

Ruud Bergan Hagen Grøgaard

Samuelsen Etzaz Berg

Mladenovic Diouf Rashani

Velger Diouf som midtspiss pga fine tendenser i noen av kampene (avslutningene kommer stadig nærmere) og flott mål for 2. laget samt at det er fint å ha Haugen i bakhånd når forsvarerne blir møre utover i kampen. Våge er en god spiller å ha dersom vi skal ri på en ledelse og tar derfor plass på benken. Har hørt at Jone antagelig blir klar. 

Phronesis
19.08.17 21:29

En ting som akkurat gjorde meg litt nervøs.. Det var jo Occean som redda oss på de defensive dødballene sist gang fordi han vant i lufta mot Seck jo ellers er helt rå på dem! Hvem skal slå Seck i lufta nå? Har Bergan fysikken til det? Har Hagen spensten til det? Ble med et litt usikker.

Det er litt innpå dette poenget til Brodden over, at vi har litt for få "bøller" i stallen. Kvelle og Samuelsen er jo nokså duellsterke når de først spiller, men de er jo av og til ute med skade. Samme gjelder Broberg. Oldrup var en duellspiller for oss.. Berg og Våge har ikke sin styrke der, ei heller Mladenovic. 

(Innlegget ble redigert 19.08.17 21:37)

bjoro33
bjoro33Innlegg: 3618
20.08.17 17:42

God plass.  Kom igjen folkens. ...det er nå vi må støtte laget! !!

aquador
aquadorInnlegg: 2454
20.08.17 18:05

Semb og Hagen var på fylla i går ja. 

Aprilsnarr
20.08.17 18:07

Håper å se Hussain i en omgang. Fint med Broberg på kant. Ville og hatt Haugen som spiss, men regner med vi får se han etter pause.

kmskrs
kmskrsInnlegg: 8079
20.08.17 18:07

Fatter ikke hva Diof har gjort i år som gjør at han får starte  på bekostning sv Haugen, men det er nå min mening. Håper han viser seg fortjent plassen

aquador
20.08.17 18:29

Odd langt bedre i høyt press med Rashani/Broberg enn Mladenovic/Riski. 

Aprilsnarr
20.08.17 18:29

Haha, diouf demper på brystet fra 5 meter og ballen spretter langt unna

aquador
20.08.17 18:30

Dere som skriker etter Haugen. Han har ikke prestert mye bedre enn Diouf annet enn to intetsigende mål mot et Pub-lag i Europacuppen og en skåkk andredivisjonskamper. I dag har Diouf vært meget bra. 

aquador
20.08.17 18:32

Vinner stort sett alt i lufta gjør han også. Pape så langt BB. 

.. Prøv å få den ballen på mål med kveldssola i trynet a. Skjønner godt at han forsøker å dempe. 

Aprilsnarr
20.08.17 18:32
aquador: Dere som skriker etter Haugen. Han har ikke prestert mye bedre enn Diouf annet enn to intetsigende mål mot et Pub-lag i Europacuppen og en skåkk andredivisjonskamper. I dag har Diouf vært meget bra.

Med all respekt for Diouf så er jo det tross alt mer enn Diouf har gjort i år.. Men Diouf funket ok første halvtimen nå.

(Innlegget ble redigert 20.08.17 18:33)

Aprilsnarr
20.08.17 18:37

Broberg på kant er en åpenbaring. Nydelig pasning til Diouf, og nydelig i forkant.

Aprilsnarr
20.08.17 18:38

Seck er forøvrig et beist. Fint en spiller jeg kunne tatt til Odd.

aquador
20.08.17 18:40

Dette er god gammel Odd-årgang hvor kanter faktisk klarer å holde på ballen. I dag har vi faktisk litt kombinasjonspill. Lovende. 

Aprilsnarr
20.08.17 18:44

Rashani og Broberg fester grepet om hver sin kant iallefall

aquador
20.08.17 18:46

Meget god omgang. Få 90 min her nå og tre poeng. 

frogstuff
frogstuffInnlegg: 1768
20.08.17 18:47

Veldig fornøyd om SF klarer å få med seg uavgjort i dag. Vanskelig å legge press på Odd når begge spissene våre er utilgjengelig!

bjoro33
20.08.17 18:51

God første omgang.  Håper på et par forløsende mål tidlig i2,

aquador
20.08.17 18:53

Og til dere på VIP'n, ikke vær fremmed for å gi Riski en kilevink. Vil aldri se han igjen på plastikken i Skien. 

helvis
helvisInnlegg: 14866
20.08.17 18:54
aquador: Og til dere på VIP'n, ikke vær fremmed for å gi Riski en kilevink. Vil aldri se han igjen på plastikken i Skien.

?

bjoro33
20.08.17 18:57

Haha 

kmskrs
kmskrsInnlegg: 8079
20.08.17 19:02

Du er veldig kritisk til Riski, mens du forguder Diouf, men jeg forstår overhode ikke hva Pape har gjort som er så bra i denne kampen, Riski kommer til avslutning på mål i det minste, det nermeste Pape har vært er et tilbakespill av et skudd.

Haugen har sannerlig vist mye mer de få minuttene han har fått muligheten i år. Det er ikke Diouf som har vært god i dag, det er spillerne rundt han. Han er bedre enn Occean, men ikke mye. Pape har fått 3 sinnsykt bra gjennomspill i første, uten å klare å plante beina på noen av de. Mangler gnisten og energien som Haugen og Riski har er min mening.

bjoro33
20.08.17 19:04

Fagermo så ivrig at han får tilsnkk

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg