Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Rosenborg - Haugesund, 20. aug. 2017

NYTT TEMA
RotsækkBK
RotsækkBKInnlegg: 1074
18.08.17 23:33

Snart kamp og ingen kamptråd, så here goes:

Rosenborg - Haugesund

Lerkendal stadion, 20. aug. 2017, kl 18:00

Kampen ser du best på stadion, ellers går den på Eurosport Player/Eurosport Norge (usikker på eksakt kanal)

Laga har møtt kvarandre på Lerkendal 10 gonger før i seriespel, med 8-1-1 i resultat og 35-14 i målforskjel. Her kan det bli målrikt. Siste ti møter i serien:

18.06.2017 B Eliteserien 0 - 1

23.07.2016 H Tippeligaen 6 - 0

22.05.2016 B Tippeligaen 1 - 1

01.11.2015 H Tippeligaen 4 - 3

12.04.2015 B Tippeligaen 6 - 0

21.09.2014 B Tippeligaen 1 - 2

06.07.2014 H Tippeligaen 5 - 3

20.09.2013 H Tippeligaen 1 - 1

21.04.2013 B Tippeligaen 1 - 3

28.09.2012 H Tippeligaen 5 - 2

Rosenborg kjem rett frå ein tøff bortekamp i Amsterdam på Torsdag, og skal ut i returoppgjer neste veke. Som følgje av det kan ein nok forvente at det er ein del bytter på laget, og lagoppstilling er vanskeleg å spå.

Usikre kort med tanke på skade: Reginiussen, Helland, Hedenstad, Stamnestrø

Om ein skal gjette litt på lagoppstillinga:
- Østbø i mål
- Rasmussen og Gersbach starter kampen, og Hedenstad står over i forsvaret.
- Lundemo starter. Anders Trondsen debuterer, men kan hende ikkje frå start.
- Vilhjalmsson starter, men usikkert om det blir på midtbanen eller som spiss.
- De Lanley/Adegbenro på kantane frå start?

(Innlegget ble redigert 18.08.17 23:36)

qbah
qbahInnlegg: 48469
18.08.17 23:39

Kjør Rasmussen, Levi, Gersbach og Adegbendro fra start. Resten skiter jeg i. Lundemo må gjerne også starte. Hvil Jensen og Konradsen sant Bendtner hvert fall. Matti fra start på topp. Det fortjener han.

Jordbæryoghurt
JordbæryoghurtInnlegg: 18389
18.08.17 23:40

Vær snille med oss. 

Rockets_AA
Rockets_AAInnlegg: 20209
18.08.17 23:46

Mitt ønske:

Østbø

Meling - Bjørdal - Rasmussen - Gersbach

M.Konradsen - Lundemo - Trondsen

Levi - Vilhjalmsson - Adegbenro

Realistisk tips:

Hansen

Midtsjø - Bjørdal - Skjelvik - Meling

Vilhjalmsson - Lundemo - Trondsen

de Lanlay - Bendtner - Adegbenro

Jensen har karantene og er uaktuell.

Dewaz
DewazInnlegg: 24736
18.08.17 23:53

Bare å kjøre Trondsen som indreløper her, siden Lundemo nok takler den rollen dårligere enn førstnevnte.

Hansen

Midtsjø - Bjørdal - Rasmussen - Gersbach

Mike - Lundemo - Trondsen

Levi - Vilhjalmsson - Adegbenro

Bytter:

Konradsen for Mike
Skjelvik for Midtsjø

Da får vi hvilt omtrent alle før returkampen mot Ajax.

qbah
18.08.17 23:54

Bra. Jensen altså. Trondsen indreløper, nei takk. Konradsen trenger hvile. Saken er enkel.

Rockets_AA
18.08.17 23:54

Lundemo er nok dårligere som indreløper enn det Trondsen er.

Konradsen sliter med en ankel og blir nok hvilt hele kampen.

(Innlegget ble redigert 18.08.17 23:55)

RotsækkBK
18.08.17 23:59

Hadde sjølvsagt ikkje fått med meg karantena på Mike. Da har vi ikkje så mykje å velge i på midten. M. Konradsen er vel ikkje klar for å starte, men kan komme inn? Usikker på korleis formen er.

Levi burde vere ein aktuell mann etter innsatsen på 2.-laget i det siste, ja. Om han ikkje starter kjem han garantert inn

Dewaz
DewazInnlegg: 24736
19.08.17 00:01

Glemte at Mike var ute i denne kampen. Veldig spent på hvilken løsning Kåre går for da. Midtbanen må hviles mest mulig.. torsdag blir et maraton.

Vilhjalmsson ned og Botheim inn? Midtsjø på midten og Meling over på høyre? Morten Konradsen rett i ilden? Bendtner inn som spiss og Vilhjalmsson ned?

Mange muligheter.

Rockets_AA
19.08.17 00:04

Bendtner er rutinert nok til å spare litt krefter samtidig som han spiller, noen vil til og med si at han har god trening i det. Han tåler å starte på topp. Vilhjalmsson som indreløper.

Rockets_AA
19.08.17 00:06
Dewaz: Midtbanen må hviles mest mulig.. torsdag blir et maraton

Midtsjø har mest sannsynlig to kamper igjen som Rosenborg-spiller. Han spiller nok alt, så får han heller være sliten etter kampen på torsdag.

RotsækkBK
19.08.17 00:07

M. Konradsen har i følgje altomfotball.no (som fortsatt har han som Glimt-spelar, for øvrig) to kampar sidan november, og siste kamp var ein omgang i andre runde i cuppen i mai.

Lukter vel at Vilhjalmsson starter på midten saman med Lundemo og kan hende Trondsen?

(Innlegget ble redigert 19.08.17 00:11)

dragons100
dragons100Innlegg: 27385
19.08.17 00:12

Spar det som spares kan. Nesten: 

Østbø 

Meling (mangel på alternativer) - Bjørdal - Rasmussen - Alex
Midtsjø - Lundemo - Trondsen
Levi - Matti - 100 % jesus

Benk:
Hansen, Skjelvik, 2 stk. Konradsen, Lord, YEDL, Jevtovic.

Går med dette ut i fra at Helland og Reginiussen fortsatt er ute, samt at Hedenstad hviler. Mike har karantene. 

Hvis seieren virker å være sikret siste 20-30 min: Inn med yngste Konradsen for Midtsjø samt et vingbytte. 

Hvis kampen ikke er avgjort så kommer sikkert eldste Konradsen, Lord og en av de øvrige vingene. 

Thecokeman
ThecokemanInnlegg: 23547
19.08.17 00:17

Konradsen spilte vel for RBK2 nå nylig uten at jeg tror han starter her av den grunn. 

Hansen 

Meling - Bjørdal - Rasmussen - Gersbach 

Trondsen - Lundemo - Vilhjalmsson 

Levi - Bendtner - Adegbenro 

Det er mitt ønske. Kanskje også Østbø siden en skade på Hansen ville vært helt krise. 

Egentlig en veldig skummel kamp dette, alle tenker kun Ajax. Potensielt bananskall. Haugesund er gode nok til å slå oss om vi ikke er 100%. 

(Innlegget ble redigert 19.08.17 00:20)

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 11048
19.08.17 00:36
dragons100: Østbø  Meling (mangel på alternativer) - Bjørdal - Rasmussen - Alex
Midtsjø - Lundemo - Trondsen
Levi - Matti - 100 % jesus

100 % enig i dette laget. Forhåpentligvis kan man spare Midtsjø i løpet av kampen også. Egentlig burde Meling og Bjørdal også blitt spart, men det er dessverre ikke mulig å spare alle. 

Her kan vi fort gå på et bananskrell. Vi er rett og slett nødt til å spare spillere og Haugesund er et godt lag. Det er uansett bedre med et tap/uavgjort her enn et tap på torsdag. 

Rockets_AA
19.08.17 00:41

Ser litt på terminlisten her. Etter cupkampen mot Vålerenga neste søndag er det landslagspause og vi spiller ikke igjen før 10.september.

Så da har vi altså tre kamper(Haugesund, Ajax og VIF) på en uke å forholde oss til før det blir et lengre avbrekk med god mulighet for restitusjon. Jeg tror Kåre kommer til å sørge for at luka i serien holder seg og at Ajax blir slått samtidig. Med mindre det er noen som har skavanker, småskader eller slitasje, så stiller vi nok ganske sterkt i alle tre.

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 11048
19.08.17 00:45
Rockets_AA: Ser litt på terminlisten her. Etter cupkampen mot Vålerenga neste søndag er det landslagspause og vi spiller ikke igjen før 10.september.

Må huske på at vi har hatt en relativt tøff periode bak oss også. Jeg mener kampen mot Ajax er såpass viktig at vi må risikere litt mot Haugesund. Vi trenger ekstra krefter i føttene på torsdag. 

Rockets_AA
19.08.17 00:49

Jeg er ikke uenig, jeg bare skriver det jeg tror Kåre tenker. Det er ikke likt han å kjøre et tilnærmet reservelag utpå banen, nesten uansett.

KingAnderson
KingAndersonInnlegg: 21247
19.08.17 02:04

Huff. Dette blir stygt. FKH har vist sviktende form etter den korte ferien, vi har solgt Kiss, fått inn flere nye spillere som sikkert får spille selv om de ikke har vært i klubben lenge nok til å ha fått gode relasjoner til medspillerne eller sette seg skikkelig inn i spillesystemet, og vi skal opp mot Norges beste lag, som nå også har fått opp tempoet i spillet etter å ha spilt mot god internasjonal motstand.

Nei. Her får dere bruke så mange reserver som mulig, og ta det rolig. 3 poeng er dere garantert, så alt jeg ber om er at vi ikke blir ydmyket.

Rockets_AA
19.08.17 02:22

Husker ifjor, i en ganske lignende situasjon hvor vi møtte nettopp Haugesund hjemme mellom at vi hadde slått ut Nörrkøping fra 2.runde CL-kval og skulle opp i mot Apoel på hjemmebane bare noen få dager senere. Alt fokus var på å kvalle til CL og jeg husker jeg gikk til Lerkendal og tenkte at dette kom til å gå til helvete. Vi stilte med mange reserver den gangen også, blant annet Fredrik Midtsjø på høyreback, som han fort kan finne på å gjøre på søndag også.

Endte med at vi vant 6-0. Latterlig kamp der vi hamret over det som så ut som et dårlig OBOS-lag til tider.

Her er forøvrig startlaget fra den gang:

Kwarasey

Midtsjø - Bjørdal - Skjelvik - Gersbach

Jensen - Thorarinsson - Vilhjalmsson

de Lanlay - Gytkjær - Rashani.

Helland, Bakenga og Stamnestrø innbyttere.

KingAnderson
KingAndersonInnlegg: 21247
19.08.17 02:28
Rockets_AA: Endte med at vi vant 6-0. Latterlig kamp der vi hamret over det som så ut som et dårlig OBOS-lag til tider.

Husker absolutt ingenting av det. Kan ikke stemme.....
Eller så har bare den selektive hukommelsen min bestemt seg for at den kampen ikke trengte å lagres...

Edit: Ikke fint å rippe opp i dårlige minner :(

(Innlegget ble redigert 19.08.17 02:29)

Rockets_AA
19.08.17 02:37

Traff ikke dere en kjempeform etter den kampen og fullførte sesongen ganske bra?

alkatraxxx
alkatraxxxInnlegg: 722
19.08.17 08:17
Rockets_AA: Traff ikke dere en kjempeform etter den kampen og fullførte sesongen ganske bra?

Endte opp på 4de plass så jo..en god avsluttning på sesongen.

Med unntak av det resultatet samt en 5 eller 6-0 tap på hjemmebane....har vi ikke gjort d så værst mot RBK. Husker jo spesielt 16 mai kampen på Lerkendal for noen ar siden da vi vant 1-0 men burde vunnet mer.

Her går vi derimot på en kjempesmell tenker jeg....blir nok ett nytt 6-0 tap...ish

(Innlegget ble redigert 19.08.17 08:18)

qbah
19.08.17 09:01

Bendtner må hviles. Vi har andre som kan ta ansvar for å score mål. Så lenge Matti starter er vi trygge (forhåpentligvis). Vi trenger Bendtner i topp topp shape så han kan holde på ballen mest mulig og ta de nødvendige løpene hjemover også på torsdag. Vi har ikke råd til at noen ikke kan gi maks på torsdag. Det blir et bikkjeslagsmål.

Heborres
HeborresInnlegg: 10677
19.08.17 10:23

Kommer vi fra dette uten å slippe inn tosifret og uten skader og karantener, så skal jeg være meget fornøyd.

qbah
19.08.17 11:40

Bra forsøk på jinx, du får for den.

alkatraxxx
alkatraxxxInnlegg: 722
19.08.17 13:45

Så altså Heborres....taper vi 9-0 så er du MEGET fornøyd....skeptisk...lol

Heborres
19.08.17 15:49

Det var satt litt på spissen da, men når en ser hvor mye vi sliter på midten uten Kiss og at relasjonene ikke sitter med de nye spillerne, så er ikke akkurat Lerkendal det stedet du vil være for å si det sånn.

Hadde vært bedre med Aker stadion eller lignende da.

Charlie70
Charlie70Innlegg: 1252
19.08.17 20:33

Vi har absolutt gått på noen reale smeller der oppe gjennom årene og det er litt rusk i maskineriet om dagen, men FKH har en tendens til å bite fra seg når det forventes som minst av dem og vi har faktisk brutt et par borte-barrierer i år som fx Ålesund og Lillestrøm.

(Innlegget ble redigert 19.08.17 20:34)

Heborres
20.08.17 13:24

Hajradinovic er suspendert av klubben til denne kampen, så da stiller vi nok slik vi gjorde mot Stabæk, bortsett fra at Ibrahim kommer inn for Gytkjær.

Bråtveit
Haraldseid - Skjerve - Pallesen - Stølås
Tronstad - Serafin - Leite - Andreassen
Abdi - Ibrahim

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg