Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

✯✯Rosenborg i Europa - yay or nay?✯✯

NYTT TEMA
Quisque
QuisqueInnlegg: 1862
25.08.17 15:20

Rosenborg er igjen Norges ubestridte flaggskip i fotball.
Igår kvalifiserte de seg til Europa League - ved å slå fjorårets finalister i EL, Ajax. Meget sterkt - og meget imponerende. Rosenborg viste at de har noe i Europacup å gjøre - og at de har et bra internasjonalt nivå.

Hva synes du om at Rosenborg får være med i Europa? Er du bekymret for norsk fotballs utvikling, og at det er urettferdig og blablabla? Eller mener du at det er bra for norsk fotball at vi er med i det gode selskap?

(Innlegget ble redigert 25.08.17 15:23)

Bearwithme
BearwithmeInnlegg: 6436
25.08.17 15:26

Kommer ikke til å felle en tåre når de taper nei.

Quisque
QuisqueInnlegg: 1862
25.08.17 15:28
Bearwithme: Kommer ikke til å felle en tåre når de taper nei.

Men synes du det er bra for norsk fotball generelt at vi har en klubb med såpass bra nivå og deltagelse i europacup? Eller ville du helst hatt ingen norske klubber med i e-cup, nok en gang?

fusion
fusionInnlegg: 2691
25.08.17 15:29

Denne diskusjonen vil aldri ta slutt..

Windsor
WindsorInnlegg: 7123
25.08.17 15:36

Hva synes du om at Rosenborg får være med i Europa?
De har kvalifisert seg, så da fortjener de selvsagt å være med.
Er du bekymret for norsk fotballs utvikling, og at det er urettferdig og blablabla?
Ikke veldig bekymret nei og det er selvsagt ikke urettferdig. De har kvalifisert seg ved å levere sportslig. 
Eller mener du at det er bra for norsk fotball at vi er med i det gode selskap?
Jeg mener det er bra for norsk fotball, men jeg gir også blaffen i hva som er "det beste for norsk fotball". Jeg heier ikke på RBK i Europa og ser helst at de ryker ut kjappest mulig.

Bearwithme
BearwithmeInnlegg: 6436
25.08.17 15:41

Windsor svarer selvsagt enkelt og presist.

Tjaaah
TjaaahInnlegg: 29754
25.08.17 15:58
Quisque: Hva synes du om at Rosenborg får være med i Europa? Er du bekymret for norsk fotballs utvikling, og at det er urettferdig og blablabla? Eller mener du at det er bra for norsk fotball at vi er med i det gode selskap?

Er egentlig bare bekymret for Brann sine sjanser til å vinne noe i årene fremover. Norsk fotballs utvikling og blablabla er faktisk ikke så veldig viktig for meg personlig.

Derav soleklart NEI fra meg nå. Dette også i lys av at man føler gufs fra 90-tallet etter sommersigneringene deres.

hsiverts1
hsiverts1Innlegg: 417

Er det virkelig noen som fortsatt er interessert i å dra denne gamle visa nok en gang?

Tjaaah
Windsor: Eller mener du at det er bra for norsk fotball at vi er med i det gode selskap?
Jeg mener det er bra for norsk fotball, men jeg gir også blaffen i hva som er "det beste for norsk fotball". Jeg heier ikke på RBK i Europa og ser helst at de ryker ut kjappest mulig.

Akkurat dette, ja.

qbah
qbahInnlegg: 48417
25.08.17 15:59

Yay yay all the way.

PerryAndre
PerryAndreInnlegg: 7668
25.08.17 16:35
Quisque: Hva synes du om at Rosenborg får være med i Europa? Er du bekymret for norsk fotballs utvikling, og at det er urettferdig og blablabla? Eller mener du at det er bra for norsk fotball at vi er med i det gode selskap?

Det er få idretter vi gjør det så dårlig internasjonalt som i fotball. Det er ingen idrett som er i nærheten av pengebruken som i fotball. At vi fryder oss over at andre klubber gjør det så dårlig som vi gjør det selv internasjonalt, er et merkelig fenomen. Finnes knapt en tanke om at andre enn man selv skal bli god. Det er helt ålreit at Eliteserien er elendig. Vi er glad i fotballen i Norge, selv om det ikke mange serier som er så svak som vår. Den dårlige fotballen vi ser på slipper mange andre lands supportere å se på. 

Spelaren
SpelarenInnlegg: 9931
25.08.17 18:55
Quisque: Eller mener du at det er bra for norsk fotball at vi er med i det gode selskap?

Det er bra for rbk. De opprettholder et godt rykte og klarer sikkert å selge spillere for langt mer enn det de eventuelt måtte klare på et gruppespill. For norsk fotball som helhet er det neppe så mye verdi i det, Molde klarte å vinne en gruppe for et par år siden uten at det gjorde noe nevneverdig forskjell i korleis folk oppfatter ligaen. Som regel overlever det norske selvhatet, og blomstrer spesielt i august når PL starter...

For hver og en av oss supportere/trofaste stadiongjengere av andre lag er det for det meste negativt. En ørliten endring i koeffisientspoengene, men utover det få lyspunkter. Men så er nå denne debatten gjort en del ganger...

Svartbaken
SvartbakenInnlegg: 5083
25.08.17 19:21

Jeg vil heller at vi blir gode nok til å utfordre et godt RBK enn at vi skal ha som en forutsetning for egen suksess at RBK mislykkes. Jeg tror også det skal være mulig å ta opp kampen selv om RBK lykkes i Europa. Vi andre får bygge oss opp sakte og tålmodig, styrke oss selv gjennom å få inn gode penger fra RBK f.eks. og etter hvert ved å lykkes i Europa selv. 

FKH driver godt, vi har slått RBK to ganger i år og jeg er overbevist om at vi skal kunne kjempe om topplasseringer og spill i Europa selv om RBK lykkes. Jeg tror det vil tilføre penger til ligaen, ref. Sarp og Viking nå, heve nivået ved at en må strekke seg ytterligere og bedre ryktet. Noe som igjen km gjøre at det genereres mer penger og at ligaen blir mer attraktiv for bra spillere utenfra. 

Så kjør på RBK, jeg heier ikke på dere med stort engasjement eller legger det på meg om dere mislykkes, men jeg håper dere gjør det bra og var godt fornøyd med at dere slo Ajax i går.

Behmann
BehmannInnlegg: 2143
25.08.17 19:30

Jeg synes det er artig at et norsk lag får det til. Det er mange fans av andre lag som ikke vil innrømme helt hvor stolt det gjorde dem da Rosenborg slo Real Madrid og AC Milan på 90-tallet.

Men det er så klart ikke godt for den jevne konkurransen i Eliteserien at ett lag får slik et økonomisk fortrinn. Fortrinnet er dog ikke så stort at det er langt fra mulig å utfordre RBK.

Tjaaah
25.08.17 19:38
Svartbaken: FKH driver godt,

Det er vel det som gjør deg såpass optimistisk. Du skulle prøvd noen år som Brann- eller VIFsupporter, og sett hva du synes etter det, hehe.

Svartbaken
SvartbakenInnlegg: 5083
25.08.17 19:57

Mulig, men tror først og fremst det går på rivaliseringen. Vi har ikke noe rivaliserende forhold til trønderne og har nok derfor lettere for å se dem vinne. Jeg tror problemene det skal skape er overvurdert og det gjelder uansett hvem det skulle være, men pga rivaliseringen hadde jeg nok ikke unnet Viking suksess f.eks.

Ellers er det ingen tvil om at flere av de antatt store klubbene har drevet latterlig dårlig over tid, og nok har mye å lære av klubber som oss og Sarp. For deres del er det vel imidlertid på riktig vei, dere driver vel bedre enn på lang tid. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg