Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvor ble det av Trond Sollied

NYTT TEMA
SteinarA1957
SteinarA1957Innlegg: 1
08.10.17 21:41

Trond Sollied var en brukbar fotballspiller, som bl.a. spilte på RBK i storhetstiden under Nils Arne Eggen.  Trond var et stort trenertalent som mange av oss så for oss som trener på Lerkendal. Det ble med et vikariat for Eggen, tross suksess i flere andre norske klubber og i en periode også i utlandet.  Etter 2013 har jeg ikke hørt noe mer om Trond.  Hvor ble han av og hva gjør han i dag?

nometalhorse
nometalhorseInnlegg: 17925
08.10.17 21:48

Det finnes en tråd - Hvor er det blitt av Trond Sollied ? fra 2016.

Du kan lete opp den. Han har vel hatt litt alkoholproblemer, men om det er grunnen til manglende trenerjobb aner jeg ikke.

Dilko
DilkoInnlegg: 13
09.10.17 19:56

Det var nylig et intervju med Trond Sollied i Rana Blad hvor han diskuterte en mulig sammenslåing mellom Mo IL og Stålkameratene. Sollied er for tiden klubbløs, men utelukket ikke en ny trenerjobb når tida er inne. Om han får mange tilbud er uvisst.

– Det er godt å være litt vanlig, også, som å kunne reise på høstferie. Det har ikke skjedd for ofte, sier ranværingen.

Geiraldo
GeiraldoInnlegg: 9478
10.10.17 11:57
nometalhorse: Han har vel hatt litt alkoholproblemer,

Det er vel ikke noe hindring å være trener i eliteserien for det ;-)

Dimmi
DimmiInnlegg: 11477
10.10.17 12:51

Han har vel tjent nok opp gjennom årene til å kunne gå ut i førtidspensjonering også. Har jo blitt 58 år. Da nærmer man seg jo pensjonsalderen uansett.

Thpe
ThpeInnlegg: 34775
24.10.18 14:08

25 år siden Glimt vant 2-0 over Strømsgodset og ble cupmestere. I den anledning har Avisa Nordland intervjuet samtlige spillere.

Trond Sollied er en av dem. Her kommer det frem:

"Fra sin base i Belgia følger han fortsatt med på hvordan det går med gammelklubben.

- Jeg har TV, så jeg ser noe, selv om jeg ikke får med meg alt. Jeg ser at de er i litt problemer nå, men håper de kommer seg over kneika. Det er tøft å ligge der de ligger, sier han.

Selv har ikke 59-åringen trent noe lag på noen sesonger, men det kan fort skje at han er tilbake i manesjen.

- Vi får se. Jeg er åpen for alt. Det har med timing å gjøre. Jeg er heldig som er i den situasjonen at jeg kan bestemme selv, og er ikke avhengig av å hoppe på noe. Jeg har fått noen tilbud, men det er ikke noe jeg har følt at jeg måtte gjøre. Det må være en utfordring og noe ekstra ved det som kommer, om det skal være interessant, avslutter Sollied, som også kommer til Bodø på 25-årsmarkeringen."

TexMurphy
TexMurphyInnlegg: 3239
24.10.18 15:13

Hvis dette stemmer så betyr det vel egentlig at han aldri var noen reell kandidat for den kommende trenerjobben i RBK. Litt merkelig, jeg hadde forventet at han var innvolvert i samtaler iallefall...

Eksberten
EksbertenInnlegg: 29677
24.10.18 15:26
Thpe: Det har med timing å gjøre.

Hehe. Trond "Timing" Sollied :-)

Jeremenko
JeremenkoInnlegg: 8909
24.10.18 16:04
Eksberten: Hehe. Trond "Timing" Sollied :-)

Skjønner godt han er opptatt av timing, selv om han bruker det så ofte at det mest av alt bare er en unnskyldning. Men synes nesten det er rart at ikke flere trenere er mer opptatt av timing.

Å signere for et lag som er sportslig og/eller økonomisk på tur nedover er ofte ensbetydende med at de samtidig kan signere oppsigelsespapirene.

Mange trenere virker helt ukritisk i forhold til hva de kaster seg løs på og så blir de forbauset over hvor urettferdig behandlet de har blitt. Ofte var de helt sjanseløse på å oppnå noe suksess om de hadde tatt økonomi og spillerstall mer i betraktning. Timingen er helt avgjørende for om de har sjans til å lykkes. 

BigGeorge
BigGeorgeInnlegg: 30940
24.10.18 16:24
nometalhorse: Han har vel hatt litt alkoholproblemer,

Reservebenken kan byttes ut med barkrakker.

Thecokeman
ThecokemanInnlegg: 23929
24.10.18 19:34
TexMurphy: Hvis dette stemmer så betyr det vel egentlig at han aldri var noen reell kandidat for den kommende trenerjobben i RBK.

Det har jo vært kjent lenge. 

FranciscoM
FranciscoMInnlegg: 1751
24.10.18 21:16

Trist, spesielt når man ser hvilke navn som hostes opp av media. 

TexMurphy
26.10.18 18:26
Thecokeman: Det har jo vært kjent lenge.

Når og hvordan ble dette kjent, ut over supportervurderinger om at han ikke er egnet (sportslig og/eller personlig)?

TexMurphy
26.10.18 18:27

Ble forøvrig også indirekte bekreftet i går, da Koten i Adressa-intervju sa at den nye treneren heller aldri har trent Rosenborg før

Thecokeman
27.10.18 17:11
TexMurphy: Når og hvordan ble dette kjent, ut over supportervurderinger om at han ikke er egnet (sportslig og/eller personlig)?

En episode i 2014 gjør at han nok er rimelig uaktuell for det nåværende styret. Personlig mener jeg han er den beste norske kandidaten om man kun ser på det sportslige. Utover det aner jeg ikke situasjonen hans ellers for tida, men jeg er ganske sikker på at styret ser på han som uaktuell etter forrige gang...

Korgutt
KorguttInnlegg: 15212
27.10.18 17:36

Har denne episoden i 2014 noe med at Kåre Ingebrigtsen kontaktet han og lurte på om de sammen kunne trene Rosenborg?

TexMurphy
27.10.18 17:52

I mitt hode er det forskjell på at supportere konkluderer med at styret konkluderer med noe (basert på historie og egne preferanser), og på faktiske uttalelser. Utfallet er dog det samme, Sollied er ikke shortlistet som RBK-rener 2019.

GiPazzini_85
GiPazzini_85Innlegg: 85141
27.10.18 18:20
nometalhorse: Han har vel hatt litt alkoholproblemer

Er det noe/ noen som kan bekrefte dette annet enn rykter iverksatt av Mini og Co?

GiPazzini_85
27.10.18 18:20
TexMurphy: Ble forøvrig også indirekte bekreftet i går, da Koten i Adressa-intervju sa at den nye treneren heller aldri har trent Rosenborg før

Oi, nå må Koteng jobbe på spreng i helga.

TexMurphy
27.10.18 18:36

Betyr vel ikke annet enn at ingen av de gjenværende kandidatene har trent RBK før, så dette utelukker både Sollied og Hareide. I samme intervju ble det også bekreftet at de fortsatt jobbet md 1. desember som en intern dato for når denne lista er prioritert.

Nødutgang
NødutgangInnlegg: 18888
27.10.18 19:09
TexMurphy: så dette utelukker både Sollied og Hareide.

Samt Knut Tørum, Per Joar Hansen og Per Mathias Høgmo.

Kjedelig.

Thecokeman
27.10.18 19:17

Korgutt: Nei.

nometalhorse
nometalhorseInnlegg: 17925
27.10.18 21:37
GiPazzini_85: Er det noe/ noen som kan bekrefte dette annet enn rykter iverksatt av Mini og Co?

Ja, mange kan det.

Det lå et videointervju ute en liten stund på adressa hvor han var mer enn litt beruset i forbindelse med at RBK skulle ansette ny trener - som ble Kåre Ingebrigtsen. På samme tid var han også MEGET beruset på VIP tribunen på Lerkendal. På den tiden var disse problemene kjent, og det sier seg nesten selv hvorfor ikke TS ble valgt som trener.

GiPazzini_85
28.10.18 16:24
nometalhorse: Ja, mange kan det. Det lå et videointervju ute en liten stund på adressa hvor han var mer enn litt beruset i forbindelse med at RBK skulle ansette ny trener - som ble Kåre Ingebrigtsen. På samme tid var han også MEGET beruset på VIP tribunen på Lerkendal. På den tiden var disse problemene kjent, og det sier seg nesten selv hvorfor ikke TS ble valgt som trener.

Men er dette det samme som å ha et alkoholproblem? Å være full på fotballkamp er da ikke all verdens å skrike opp om, spesielt ikke når det er snakk om en kar som ikke var på jobb da. Og med tanke på serveringen på VIP-tribunen så er det jo heller ikke rart at folk kan bli fulle. Så er det noe hold i at det er snakk om at han har drikkeproblem utover å ha vært full på kamp?

Korgutt
KorguttInnlegg: 15212
Thpe
ThpeInnlegg: 34775
29.10.18 17:16

Sollied skulle vært i Bodø i helgen. 

Måtte melde avbud grunnet brudd i foten/ankelen.

Xavi7
Xavi7Innlegg: 9287
29.10.18 17:28

Veldig hyggelig nyhet om Trond Sollieds comeback som trenger! 

Thecokeman
29.10.18 17:51

Blir spennende å følge med! Håper han gjør det bra, så kanskje han er aktuell for Rosenborg neste gang. 

GiPazzini_85
29.10.18 18:25

Og der ble Sollied Lokeren-trener, ja. Kanskje ikke så forfyllet som man vil ha det til?

GiPazzini_85
29.10.18 18:25

Sollied i Glimt igjen hadde jo vært artig.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg