En slik regel fører jo til at man vil vegre seg mot å låne ut spillere til rivaler.
Men som jeg har sagt før, denne gentlemans agreement er helt vanlig, men man snakker selvsagt ikke om det i media.
Her er det mye som har gått galt. Svendsen plaprer, lokalavisa hamrer det ut på nett, FKH eskalerer situasjonen og de eneste som forsøker å overholde avtalen er MFK. Problemet for MFK her er jo at de kommer dårlig ut av det når den andre parten gjør alt annet enn å bidra.
Hadde jeg vært FKH hadde jeg sagt at nei, spillerne kan selvsagt spille, men de har valgt å la dem hvile på grunn av den nære relasjonen til motstanderen og i lys av situasjonen lagene har på tabellen.
Nå kan de påføre seg selv og MFK en bot. Og for å være ærlig er det vel en av klubbene som tåler en slik bot dårligere enn den andre. Merkelig nok er det den samme klubben som har ført oss ut i en slik idiotsituasjon.
Det eneste man kan gjøre nå er å la Wadji spille kampen. Da har ikke NFF noe de skulle ha sagt. De kan ikke straffe en situasjon som ikke har oppstått.