Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Norge - Brasil 1998 - OMKAMPEN!

NYTT TEMA
Lilleborg

Lilleborg
29.11.17 13:06

Ja, du leser riktig!

Neste sommer skal VM-kampen i 1998 spilles "om igjen" på Ullevaal Stadion!

LINK

MensenErnst

MensenErnst
29.11.17 13:09

Mæh... Ser ikke for meg noe annet enn at dette blir stor hype og lite bang for the bucks.

Kagawa

Kagawa
29.11.17 13:10

skal kjetil Reknet spille denne Aftenen

arkles

arkles
29.11.17 13:13

Hva er egentlig poenget med å betale 500 kr pluss for å se en gjeng med 50-åringer rusle rundt i gå-tempo ?

Loffetuss

Loffetuss
29.11.17 13:29
arkles: Hva er egentlig poenget med å betale 500 kr pluss for å se en gjeng med 50-åringer rusle rundt i gå-tempo ?

Bare teater selvfølgelig, men artig likevel. Tenker det er mange som er villige til å betale det for gimmickens skyld.

PapaSmurf

PapaSmurf
29.11.17 13:34

De norske stjernene har jo i stor grad holdt kroppen ved like etter karriereslutt, mens brasilianerne i stor grad har vært livsnytere.

Tviler på at det er noen fare for at det ender med borteseier.

BakeUp

BakeUp
29.11.17 13:34

Med mindre Henrik Elvestad kan gi disse spillerne elektrisk støt underveis, så har vel dette opplegget bortimot null seerverdi.

GoingKronos

GoingKronos
29.11.17 13:36

Regner med kampens store helt, Esfandiar, kommer? 

GoingKronos

GoingKronos
29.11.17 13:37
PapaSmurf: Tviler på at det er noen fare for at det ender med borteseier.

Det er nok kontraktfestet bare sånn for sikkerhetsskyld. 

Lilleborg

Lilleborg
29.11.17 14:26

Registrerer ikke overraskende at det er mye negativitet og pessimisme å spore i denne tråden. Det er jo litt sånn det "skal være" på VGD.

Dette blir jo en nostalgitrip. For mange nordmenn (meg inkludert) som er glad i fotball så er denne kvelden i Marseille for snart 20 år siden en av de viktigste kveldene i norsk fotball noensinne, en kamp som er spikret i minne til enhver tid.

Det er klart dette blir gøy, showkamp eller ei!

bulmerson

bulmerson
29.11.17 14:43

Ikke f om jeg vil bruke 500 spenn for å gjøre at desperate Aftenposten får noen inntekter

lsklars

lsklars
29.11.17 14:48

Håper Rekdal bommer på straffe

jakral

jakral
29.11.17 14:50

50-åringer skal løpe rundt på Ullevaal, og billetter kjøpt for ågerpris i dagene når resten av verden varmer opp til VM. Her er det nok av stoff for nabolandene å gjøre narr av Norge. Kanskje han svenske fotografen som filmet trøya til Tore André bak mål blir invitert også.

Egentlig burde jubileumskampen vært i vår istedet, 20 år etter 4-2 seieren. Den førsteomgangen til Norge mot Brasil er vel fortsatt det beste et norsk landslag har spilt noensinne. Brasil hadde ikke tapt en landskamp på tre og et halvt år før dette møtet på Ullevaal.

Cobi

Cobi
29.11.17 15:02
jakral: 50-åringer skal løpe rundt på Ullevaa

Hei, hei, hei. Rivaldo er ikke mer enn 45, og la opp i august 2015. Burde lett være i stand til å levere fotball ingen andre i dette landet er kar om, selv i dagens tilstand, og er sånn sett verd inngangsbilletten alene.

Men fra spøk til alvor: Jeg bor nå uansett ikke i Oslo, men selv om jeg hadde gjort det, hadde jeg aldri brukt penger på det her. Om den så sendes gratis på tv, kommer jeg neppe til å se den.

SlimWhitman

SlimWhitman
29.11.17 15:06
jakral: Egentlig burde jubileumskampen vært i vår istedet, 20 år etter 4-2 seieren.

Enig. Trist at denne kampen har blitt satt i skyggen av den andre kampen.

Yourexperiencemaydiffer

Det her er så flaut at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. 

GMartino

GMartino
29.11.17 15:15

Da vet vi at vi skal holde oss vekk fra Norge den datoen

Zanick

Zanick
29.11.17 17:37

Dette blir episk. Skal sikre meg VIP billetter. Lett verdt de 1000-5000 kronene det koster.

jonas

jonas
29.11.17 17:39

Det flaue her er at selv dette old boys-Brasil-laget ville slått dagens norske landslag. 

trøndergutten

trøndergutten
29.11.17 17:44
jonas: Det flaue her er at selv dette old boys-Brasil-laget ville slått dagens norske landslag.

Nei, det hadde de ikke. 

Jeg tenker forøvrig på Rosenborg sitt jubileum tidligere i år, der gamle Rosenborgspillere spilte mot hverandre. Det var overraskende underholdende, så jeg jeg tror faktisk dette kan bli morsomt også. Selvfølgelig ikke så morsomt at jeg gidder å bruke penger på det, men å se det på TV tror jeg at jeg kommer til å gjøre. 

Tjaaah

Tjaaah
29.11.17 18:29
PapaSmurf: De norske stjernene har jo i stor grad holdt kroppen ved like etter karriereslutt, mens brasilianerne i stor grad har vært livsnytere. Tviler på at det er noen fare for at det ender med borteseier.

Akkurat dette tenkte jeg på også, det er i langt større grad en greie å holde seg i form litt opp i alder her enn i Brasil. I hvert fall når man har nok penger.

Tjaaah

Tjaaah
29.11.17 18:31
Lilleborg: Det er klart dette blir gøy, showkamp eller ei!

Helt enig. Ikke jeg som betaler for det heller, så jeg ser virkelig ikke hva det er å syte over.

Se på hvis man vil, la være hvis ikke. Tipper mange av de som beklager seg vil ende opp med å se kampen.

Yourexperiencemaydiffer

Jeg synes det er stusselig å gjøre nostalgibizniz på norsk fotballs største øyeblikk. For mange Norge - Brasil evenementer (skuespill, visning på storskjerm igjen og igjen, paneldebatter, dokumentarer osv) gjør at en risikerer å deavulere opplevelsen av selve kampen. Det er like kult og morsomt som 37 åringer i russebukse på Tryvann.

Tjaaah

Tjaaah
29.11.17 20:17
Yourexperiencemaydiffer: Det er like kult og morsomt som 37 åringer i russebukse på Tryvann.

Litt gøy må man vel få lov til å ha det?

Yourexperiencemaydiffer

Dersom jeg hadde hatt lovgivende makt hadde gamlinger i russebukse og nostalgiorgier vært forbudt ved lov. Enn så lenge har jeg kun makt til å rase på forum. 

(Innlegget ble redigert 29.11.17 20:24)

Lilleborg

Lilleborg
29.11.17 21:33
Tjaaah: ipper mange av de som beklager seg vil ende opp med å se kampen.

... og sannsynligvis spy ut eder og galle på VGD om hvor jævlig det er.

bennyen

bennyen
29.11.17 21:39
bulmerson: Ikke f om jeg vil bruke 500 spenn for å gjøre at desperate Aftenposten får noen inntekter

Du behøver ikke det, kjøp inn popcorn og kos deg foran tv'n.

Nrk sender kampen.

Tror det kan bli gøy, jeg :)

Gleder meg!

(Innlegget ble redigert 29.11.17 21:42)

bennyen

bennyen
29.11.17 21:44
Cobi: Men fra spøk til alvor: Jeg bor nå uansett ikke i Oslo, men selv om jeg hadde gjort det, hadde jeg aldri brukt penger på det her. Om den så sendes gratis på tv, kommer jeg neppe til å se den.

Ok, du om det. Nå vet vi det :)

bulmerson

bulmerson
29.11.17 22:11
Tjaaah: Litt gøy må man vel få lov til å ha det?

Jeg vet av en godt voksen mann som ønsket å "trumfe" russen. Det var når en godt voksen mann satt på uteserveringen, så registrerte han en rekke unge mennesker av begge kjønn som beinfløy forbi buck naked. Etter hvert så dukket etpar av disse unge opp på uteserveringen og det ble opplyst at det de hadde gjennomført var visst å få en  "russeknute" ved å bevege seg fra punkt a til punkt b naken

Og det eneste denne voksne karen påpekte var: Og dere løp?. Så resultatet ble at han valgte å vrenge av seg klærne og valgte å GÅ samme distanse dog i motsatt retning. 

Uheldigvis for karen så var visst ikke onkel politi like vennligsinnet til at en voksen mann spradet gatelangs "free willy"

K-dawg

K-dawg
29.11.17 22:14

Den ekte Ronaldo tilbake for Brasil er jo verdt inngangsbilletten alene.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg