Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvor går Lehne Olsen?

NYTT TEMA
Solvgutt1
Solvgutt1Innlegg: 7125
29.11.17 17:15

Thomas Lehne Olsen ønsker seg vekk fra Tromsø, og klubben skal være villig til å gi slipp på ham mot en fastsatt sum. Nå har Tromsø tidligere også vært villige til å gi slipp på spillere mot en fastsatt sum, men da har ofte ikke summene hatt rot i virkeligheten. Er det noen som vet hva de krever?

Forutsatt at prisen er edruelig. Hvor er det realistisk at han ender opp? Brann er ute etter en erstatter for Orlov. Lehne Olsen har nok høyden og duellstyrken i orden, men hvordan er arbeidskapasiteten hans? Også klubber som VIF og Odd skulle vel gjerne hatt seg ny spiss de også? Virker som han er innstilt på å fortsette i Eliteserien.

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 9033
29.11.17 17:19

Mener jeg leste at han ønsket seg til Østlandet siden dama bor der. Da er nok Brann i utgangspunktet uaktuell. Han har jo 1 år igjen av kontrakten med Tromsø også, så en evt. ny klubb må kjøpe han. Tromsø er jo kjent for å kreve høye priser, så da er kanskje Lillestrøm og Stabæk uaktuelle? Retur til Godset kanskje? 

Eksberten
EksbertenInnlegg: 22967
29.11.17 17:22

Blir vel Vålerenga antar jeg.

dzk
dzkInnlegg: 11745
29.11.17 17:22

Håper Deila har tatt seg en tidlig juleferie. Han kan fort finne på å betale 5-6 millioner for Lehne.

(Innlegget ble redigert 29.11.17 17:23)

Solvgutt1
29.11.17 17:24
trøndergutten: Mener jeg leste at han ønsket seg til Østlandet siden dama bor der. Da er nok Brann i utgangspunktet uaktuell. Han har jo 1 år igjen av kontrakten med Tromsø også, så en evt. ny klubb må kjøpe han. Tromsø er jo kjent for å kreve høye priser, så da er kanskje Lillestrøm og Stabæk uaktuelle? Retur til Godset kanskje?

Han sier vel at han vil til en klubb sørpå, ikke nødvendigvis på østlandet, fordi dama bor i Moelv. Opplever det først og fremst som at han ikke vil bo så langt nord lenger. Dama kan vel bevege litt på seg?

InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 14871
29.11.17 17:26
dzk: Håper Deila har tatt seg en tidlig juleferie. Han kan fort finne på å betale 5-6 millioner for Lehne.

Håper virkelig vi styrer unna, men Deila er jo glade i spillere han har jobbet med tidligere... 

Solvgutt1
29.11.17 17:30

Sånn øyeblikkelig så tenker jeg det er litt rart at Engen-fansen er så skeptisk til Lehne Olsen. Virker som en spiller som hadde forsterket dem både et og to hakk. Deres tre mestscorende spillere i fjor er vekk og de står igjen med én spiller på fem mål og to på fire som sine toppscorere. 

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 9033
29.11.17 17:31
Solvgutt1: Han sier vel at han vil til en klubb sørpå, ikke nødvendigvis på østlandet, fordi dama bor i Moelv. Opplever det først og fremst som at han ikke vil bo så langt nord lenger. Dama kan vel bevege litt på seg?

Mulig du har rett. Jeg husker ikke ordrett hva som sto i artikkelen jeg leste. 

dzk
dzkInnlegg: 11745
29.11.17 17:49
Solvgutt1: Sånn øyeblikkelig så tenker jeg det er litt rart at Engen-fansen er så skeptisk til Lehne Olsen.

Fordi han koster penger ? Noe vi ikke har så alt for mye igjen av.

Sparedusj
SparedusjInnlegg: 4586
29.11.17 17:54

Lehne Olsen er hel ved, bra type. Men han fremstod i Godset som en som trenger mer eller mindre fast plass for å fungere. Han fant aldri noe rytme i Godset hvor han ikke fikk regelmessig spilletid.

InDeilawetrust
29.11.17 17:57
dzk: Fordi han koster penger ? Noe vi ikke har så alt for mye igjen av.

Vi bør jo ha høyere ambisjoner også hvis vi skal komme oss ut i Europa. Tviler på at Lehne Olsen er noe særlig bedre enn Azemi.. 

InDeilawetrust
29.11.17 17:59

Vi blir neppe særlig bedre av å ha hente Godset flopper.

Solvgutt1
29.11.17 19:44

Men for oss som ikke følger verken HamKam eller TIL tett og ikke vet så mye mer enn at Lehne er en passe duellsterk fyr som en gang var kjent for målteft og gode avslutninger, samt litt bakromsløp som nå har begynt å score litt på toppnivå igjen er det noen som kan utdype litt om spillertypen? Hvordan er teknikken hans? Er han en luksusspiss eller en arbeidshest med målteft? Virker kanskje litt ustabil og kanskje ikke den som tåler motgang best?

Tjaaah
TjaaahInnlegg: 20602
29.11.17 19:54
InDeilawetrust: Vi bør jo ha høyere ambisjoner også hvis vi skal komme oss ut i Europa.

Pffft, vi kom oss da til europa helt uten ambisjoner. Var ikke så langt unna i år heller.

RotherhamRules
RotherhamRulesInnlegg: 1177
29.11.17 20:04
InDeilawetrust: Vi bør jo ha høyere ambisjoner også hvis vi skal komme oss ut i Europa.

Så da går Deila helt sikkert for Tommy Høiland.

kytec
kytecInnlegg: 32448
29.11.17 20:14
dzk: Fordi han koster penger ? Noe vi ikke har så alt for mye igjen av.

Det er bare å fylle opp stadion så ordner det seg. 

InDeilawetrust
29.11.17 20:38
RotherhamRules: Så da går Deila helt sikkert for Tommy Høiland.

Han liker spillere som har vært i Godset i hvert fall. Poenget er at vi har to spisser i klubben fra før (regner ikke med Moa) og hvis vi skal bruke penger på en ny så bør det være en som forsterker laget betraktelig og går rett inn i 11"ern. 

KongOjo
KongOjoInnlegg: 2163
29.11.17 22:01

Hvis man skal ha ambisjoner er det jo bare å hente kong Qaka, da er ambisjonene i orden ihvertfall. 

qbah
qbahInnlegg: 45621
29.11.17 22:05

Om de fyller stadion så taper de penger, ikke tjener. De må jo betale tilskuerene om de skal få såpass med folk til å komme.

Nordavind1
Nordavind1Innlegg: 473
29.11.17 22:16
Solvgutt1: Men for oss som ikke følger verken HamKam eller TIL tett og ikke vet så mye mer enn at Lehne er en passe duellsterk fyr som en gang var kjent for målteft og gode avslutninger, samt litt bakromsløp som nå har begynt å score litt på toppnivå igjen er det noen som kan utdype litt om spillertypen? Hvordan er teknikken hans? Er han en luksusspiss eller en arbeidshest med målteft?

Statistikken hans for TIL siste to åra i eliteserien:
58 kamper (  7 av dem som innbytter).
19 mål
5 assist

Er på ingen måte noen luksusspiss. Mer en arbeidshest med bra duellstyrke og brukbar teknikk. Var kantspiller i fjor og spiss i år. Synes egentlig han fungerer vel så bra på kanten som på topp. Mitt lille ankepunkt mot han er effektiviteten som kan bli bedre,

gavharr
gavharrInnlegg: 1246
29.11.17 22:53

Viking?

HuiBuorre
HuiBuorreInnlegg: 17610
30.11.17 10:55

TIL lar ikke Lehne Olsen gå uten videre. Men alle er til salgs for riktig pris. Lehne sier til avisen iTromsø at han er innforstått med at TIL vil ha mest mulig igjen for ham, og at han stiller opp i Tromsø 15. januar «med hodet i TIL» hvis det ikk blir noe salg.

Solvgutt1
30.11.17 10:57

Og hva er riktig pris? Opererer man fortsatt med tullesummer der oppe eller har dere blitt mer edruelige

Hepp1971
Hepp1971Innlegg: 2324
30.11.17 11:15

Jeg håper IKKE Brann foretar seg noe som helst vs Lehne Olsen, men om Soltvedt og LAN mener det motsatt, så kan hverken jeg eller andre Brannfans forhindre det.

InDeilawetrust
30.11.17 11:33

Hører ikke Brann ledelsen på Hepp altså? Skandale!

HuiBuorre
KaffeOrginal
KaffeOrginalInnlegg: 52337
12.12.17 09:36
HuiBuorre: Prislappen på Lehne er visstnok på ca to millioner.

Kjenner vi Tromsø rett får vi snart høre at prisen er i pund og ikke kroner !! 

HuiBuorre
Memelli
MemelliInnlegg: 3862
16.12.17 09:58

Greit av TIL å avslå, men det er da ikke første gang klubber legger inn skambud. 

lsklars
lsklarsInnlegg: 62234
16.12.17 12:44

Blir nok Lehne i gul trøye tenker jeg. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg