Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sånn kan det jo også gjøre.

NYTT TEMA
StueRehn
StueRehnInnlegg: 6436
30.11.17 21:12

Norges desidert beste fotball-leder presenterer knalltall for RBK. Merker meg den nøkterne budsjettposten for E-køpp. Har kopiert saken fra en murbeskyttet del av adressa og bryter kanskje litt med noen åndsverkslover her...

Når daglig leder Tove Moe Dyrhaug tar juleferie, er det også i visshet om at klubben nå har 50 millioner på bok. I voldsom kontrast til for bare fem år siden.

- Vi hadde minustall i likviditeten så sent som i 2012. Det er gjort en fantastisk jobb i hele klubben de siste årene. Så er det viktig at vi forvalter pengene riktig. RBK er 100 år. Vi har en klar plan om å bli 100 år til.

Det sier Moe Dyrhaug til Adresseavisen. I disse dager jobber hun og klubbledelsen med budsjettet for 2018, mens det økonomiske resultatet for 2017 så å si er i boks.

For Moe Dyrhaug, som fikk oppryddingsjobben høsten 2011, etter at pengene fløt for syv-åtte år siden, er det noe helt annet å snakke om penger i dag enn for fem år siden.

Den gang måtte det spares snaue 30 mill.

I 2017 har det vært så å si stinn brakke på Lerkendal hver gang. Sponsorinntektene øker og øker. Klubben har dratt inn godt med millioner på spillersalg, og sesongen ble kronet med et gruppespill i Europa.

Fem ting

Nå kan den daglige lederen fortelle at klubben aldri har hatt større omsetning enn i 2017. Den er høyere enn i 2015, sist klubben var i et gruppespill (226 mill). Og den er også høyere enn i de beste mesterligaårene.

- Vi ender opp med en omsetning på 280 millioner kroner. Dette er «all time high», sier hun til Adresseavisen. Og legger til:

- På inntektssida handler det først og fremst om fem ting: Billettinntekter. Partnerinntekter (sponsorer). Medieinntekter (norsk fotball). Europa. Og spillersalg.

Her er inntektene

For å si det svært enkelt: Omsetning er ikke det samme som overskudd. RBK har også hatt større utgifter enn vanlig i 2017, en oversikt du får lenger ned i artikkelen. Men når vi skal forklare detaljene i rekordomsetningen, starter vi med inntektene:

* RBK budsjetterte med 31 mill. i billettinntekter. Med Europa-kampene ender tallet på 47 mill.

* RBK budsjetterte med 66,5 mill. i partnerinntekter. Og ender opp godt over 70 millioner.

* RBK budsjetterte med 12 mill. i spillersalg. Her vil ikke Moe Dyrhaug være for konkret, men etter det Adresseavisen forstår ender tallet på om lag 55 mill. Årsaken er Jonas Svensson, Christian Gytkjær, Holmar Örn Eyjolfsson og Fredrik Midtsjø.

* RBK budsjetterte med 25, 4 mill. i medieinntekter. Ettersom RBK alltid budsjetterer med andreplass i serien, er det grunn til å tro at dette tallet ble høyere.

* RBK budsjetterer aldri med mer enn to hjemmekamper i Europa, altså at RBK «bare» tar seg forbi første hinder i kvaliken. Etter gruppespillet har klubben dratt inn om lag 70 mill. denne høsten, inkludert 15 av billettmillionene nevnt over. I dette tallet ligger også noen av partnermillionene.

I 2017 budsjetterte RBK med en omsetning på 161 millioner kroner, og med et overskudd på fem mill. I stedet blir tallet altså 280 mill. totalt, med et overskudd på over 30 mill.

Her er utgiftene

- Med disse inntektene… Hvorfor er ikke overskuddet enda høyere?

- Kostnadene har økt, også. I 2016 kjøpte vi få spillere, mens vi solgte for omtrent like mye som i 2017. I år blir forskjellene på kjøp og salg mindre, eksemplifiserer Moe Dyrhaug – og tenker på kjøpene av blant annet Nicklas Bendtner, Samuel Adegbenro, Anders Trondsen, Birger Meling og Vegar Eggen Hedenstad.

Selve prisen på Bendtner er fortsatt ukjent, og Moe Dyrhaug vil ikke snakke kjøpesummer med Adresseavisen overhodet. Men i overgangen til dansken var totalrammen relativt høy (kjøp, lønn, sign-on-fee osv). Adegbenro og Trondsen ligger begge i området 12-13 mill., mens Meling og Eggen Hedenstad kostet om lag fem mill. hver.

- I tillegg er det høyere reisekostnader når vi spiller i Europa. Og vi gjør store avskrivninger i spillerstallen, forklarer Moe Dyrhaug. I budsjettet ligger avskrivninger av verdien på spillerstallen for om lag 22 millioner, et tall den daglige lederen sier kan bli høyere.

Når det gjelder lønnsutgifter, har disse økt, ettersom RBK har flere i stallen nå enn ved årsskiftet. Man har også erstattet «hjemmelagede» Svensson og Midtsjø med kjøpte spillere, som i tillegg til lønn også mottok sign-on-fee.

De reelle inntektene fra Europa vil også synke noe, ettersom spillerne har en ordning med forholdsvis moderat fastlønn, og et bonussystem. En god bit av kaka ved å komme til et gruppespill, går tilbake til spillerne. Dette er penger spillerne får i januar 2018.

I 2017-budsjettet lå snaue 82 mill. i lønn til hele konsernet (spillerne var ikke skilt ut av dette tallet), et tall Moe Dyrhaug medgir at altså ble høyere.

Minusbudsjett i 2018

Rekord til tross: I 2018 budsjetterer Moe Dyrhaug på et nivå langt under 280 mill. i omsetning. Og at man ser for seg å gå litt i minus på bunnlinja .

Etter et 2016 som viste 50 mill. i pluss, og et 2017 med 30 mill. i overskudd.

- Det handler først og fremst om at vi har en større tropp enn i fjor. Vi ønsker heller ikke å gå tilbake dit hvor vi høyner budsjettene. Da har man en tendens til å bruke mer penger, sier hun – og understreker at man heller ikke i 2018 budsjetterer med «mer» enn andreplass i serien. Og heller ikke noe gruppespill i Europa.

Samtidig: Skulle RBK havne i Europaligaen igjen, og kanskje også i Mesterligaen, blir pengestrømmen neppe mindre enn i år. Snarere tvert om.

- Vi er ikke et lite idrettslag lenger. Vi er en stor bedrift, sier Tove Moe Dyrhaug.

KitWalker_1516
KitWalker_1516Innlegg: 10450
30.11.17 21:26

Vi ser at det går an å tjene penger  og samtidlig satse hardt i norsk fotball også.

Ser ingen grunn til at klubber som Brann, VIF og ikke minst Molde bør evne å gjøre det samme.

Spesiellt Molde bør ha mål i seg å drive på egen maskin istedet for å få pustehjelp fra onkel Kjell Inge og onkel Bjørn Rune ...

Windsor
WindsorInnlegg: 6655
30.11.17 22:20
KitWalker_1516: Spesiellt Molde bør ha mål i seg å drive på egen maskin istedet for å få pustehjelp fra onkel Kjell Inge og onkel Bjørn Rune ...

Hvorfor skulle de det? Sålenge de to er stabile partnere er Molde selvsagt mye bedre tjent med å ha de med på laget.

Solvgutt1
Solvgutt1Innlegg: 7681
30.11.17 22:23

Grunnen til at Brann ikke kan satse hardt er at vi ikke har penger å satse. Hadde en hard satsing gitt garantert suksess med tilhørende garanterte inntekter kunne vi sikkert gjort det, men sånn er ikke fotballen.

HarryH
HarryHInnlegg: 26801
30.11.17 22:23
KitWalker_1516: Vi ser at det går an å tjene penger og samtidlig satse hardt i norsk fotball også.
Ser ingen grunn til at klubber som Brann, VIF og ikke minst Molde bør evne å gjøre det samme.
Spesiellt Molde bør ha mål i seg å drive på egen maskin

Ja, ikke minst Molde med det enorme befolkningsgrunnlaget i nærområdet.

KongOjo
KongOjoInnlegg: 2496
30.11.17 23:54

Norges beste i datt, norges beste i datt, norges beste trener, norges beste lag, norges beste fotballeder, norges beste økonomi osv osv.

Rosenborg v Celtic 0-1.

fusion
fusionInnlegg: 2141
01.12.17 01:26
KongOjo: Rosenborg v Celtic 0-1.

Rosenborg v Ajax 3-2.

ObjektivtSett
ObjektivtSettInnlegg: 1581
01.12.17 01:46

Tove Dyrhaug & co gjør en brukbar jobb, men de kan ikke måle seg med Stabæk-duoen Inge André Olsen og Espen Moe.

30 millioner i overskudd for en storklubb som RBK er ikke veldig imponerende. Om Inge André Olsen hadde vært sportslig leder i Rosenborg ville tallet antakelig vært mye, mye høyere.

StueRehn
01.12.17 05:19
ObjektivtSett: Om Inge André Olsen hadde vært sportslig leder i Rosenborg ville tallet antakelig vært mye, mye høyere.

Det betviles da ikke et eneste sekund....men Tove M Dyrhaug har hverken tid eller lyst til å tilbringe sine dager og netter i diverse avhørsrom på politikammeret...

StueRehn
01.12.17 05:24
KongOjo: Norges beste i datt, norges beste i datt, norges beste trener, norges beste lag, norges beste fotballeder, norges beste økonomi osv osv. Rosenborg v Celtic 0-1.

"Brann er en naturlig utfordre til gullet ditt...og datt....og whatever...

Brann-Rozemberuk 0-2.

Quisque
QuisqueInnlegg: 1862
01.12.17 09:51
KongOjo: Rosenborg v Celtic 0-1.

Rosenborg - Ajax 4-2 (sammenlagt) 

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 27788
01.12.17 10:22
KitWalker_1516: Ser ingen grunn til at klubber som Brann, VIF og ikke minst Molde bør evne å gjøre det samme. Spesiellt Molde bør ha mål i seg å drive på egen maskin istedet for å få pustehjelp fra onkel Kjell Inge og onkel Bjørn Rune ...

Så du ser ikke noen forskjell på Molde og Trondheim, Romsdal og Trøndelag?

Dere pleier jo å være så opptatt av å fortelle oss hvor små og ubetydelige vi er til vanlig, men nå burde vi altså evne å utfordre dere på innntekter uten onkelstøtte.

Molde får vel ca 15% av budsjettet i støtte fra Røkke og Gjelsten. Så vi puster godt uten hjelp, men vi greier ikke hevde oss i toppen på jevnlig basis uten støtte.

Dere har 10.000 flere tilskuere enn oss i snitt. Det forteller jo mye om hvor mye lettere det er å drive en klubb når man kommer fra et større sted. Bare på tilskuerfronten tjener dere drøyt 20 millioner mer enn oss i året. Vår årlige støtte ligger på 15 mill.

Så kommer markedspengene. Jo flere tilskuere, jo mer penger får man inn fra sponsorer.

Og slik kan man fortsette.

Som jeg har sagt før, å gå etter Molde om man ønsker å fri fotballen fra eksterne investorer er som å gi Norge skylden for den globale oppvarmingen.

(Innlegget ble redigert 01.12.17 10:26)

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 51575
01.12.17 10:33

Tenk så kjedelig om alle skulle bli som RBK. Hvis Kålenga skulle bli et strømlinjeformet mønsterbruk, hva skulle man le av her inne da?

Fishstick
FishstickInnlegg: 25373
01.12.17 11:20
PapaSmurf: Dere har 10.000 flere tilskuere enn oss i snitt. Det forteller jo mye om hvor mye lettere det er å drive en klubb når man kommer fra et større sted. Bare på tilskuerfronten tjener dere drøyt 20 millioner mer enn oss i året. Vår årlige støtte ligger på 15 mill.

Hvor mye mer utgifter har vi på stadion enn dere, da?

Du sier at det er enkelt å drive storklubb og begrunner det med at vi tjener så mye mer på ditt og datt, men du ser jo helt bort i fra den naturlige korrelasjonen mellom inntekter og utgifter.

Ellers kan du jo ta deg en liten runde med andre klubber rundt omkring i Europa (inkludert de tre i Norge) fra byer på 150 000+ innbyggere, og se hvor mange som disker opp med overskudd på 30 millioner. Eller overskudd i det hele tatt. Det burde gi et bilde på hvor lett dette er.

PapaSmurf
01.12.17 12:19
Fishstick: Ellers kan du jo ta deg en liten runde med andre klubber rundt omkring i Europa (inkludert de tre i Norge) fra byer på 150 000+ innbyggere, og se hvor mange som disker opp med overskudd på 30 millioner. Eller overskudd i det hele tatt. Det burde gi et bilde på hvor lett dette er.

Jeg sier ikke at RBK ikke fortjener skryt for hvordan de har greid seg økonomisk de siste årene.

Det jeg sier er at det er merkelig hvor opptatt man skal være av Røkke og Co.

Klart dere har større utgifter enn oss, men at vi skal sitte like godt i det økonomisk pga Røkke det premisset kjøper jeg ikke. Det er ikke vi som bruker 30 mill på to spillere i ett vindu og lønner Bendtner.

For meg kan RBK bruke akkurat så mye penger de ønsker, de har nok kontroll. Men å snakke ned den økonomiske fordelen dere har markedsmessig og publikumsmessig over MFK ser jeg ikke noe poeng i.

(Innlegget ble redigert 01.12.17 12:24)

Fishstick
01.12.17 13:04

Røkke har brukt over en milliard på Molde og gitt dem et stadion "gratis". At han trekkes inn i økonomidiskusjoner fra nå og til evig tid er den lille prisen dere bare er nødt til å betale for alt dette.

Vi hører hele tiden om at vår dominans skyldes CL på 90-tallet vi også. Det er 20 år siden de pengene stoppet, men fortsatt trekkes det fram jevnlig. Overskuddene vi hadde på CL de årene ligger omtrent på det samme som de årlige tilskuddene fra Røkke & CO (25-30 millioner), mens der vår deltakelse stoppet etter noen få år - har Røkke holdt det gående i 25 år.

Det er ingen kritikk til Molde, men en realitet dere like gjerne kan forholde dere til fremfor å skyve unna dere i alle diskusjoner. Blir litt som med lønnsdiskusjonene det. Vi trøndere bør bli flinkere til å bare si "ja, vi bruker mest penger på lønn", fremfor å skulle forklare/utbordere/bortforklare i det vide og brede. Det er jo isolert sett ikke noe kritikk i det faktum at vi betaler våre spillere godt når de drar inn store penger til klubben.

SIrMixALot
SIrMixALotInnlegg: 2191
01.12.17 13:23

Takk og pris for at Rbk aldri klarer å kvalifisere seg for CL. 

InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 16315
01.12.17 13:25

Imponerende tall! regner med at Bendtner har bidratt godt? 

Det er jo likevel ikke dette vi som surrer bak og drømmer om seriemesterskap en dag ønsker å høre....

PapaSmurf
01.12.17 13:30
Fishstick: Røkke har brukt over en milliard på Molde og gitt dem et stadion "gratis". At han trekkes inn i økonomidiskusjoner fra nå og til evig tid er den lille prisen dere bare er nødt til å betale for alt dette. Vi hører hele tiden om at vår dominans skyldes CL på 90-tallet vi også. Det er 20 år siden de pengene stoppet, men fortsatt trekkes det fram jevnlig. Overskuddene vi hadde på CL de årene ligger omtrent på det samme som de årlige tilskuddene fra Røkke & CO (25-30 millioner), mens der vår deltakelse stoppet etter noen få år - har Røkke holdt det gående i 25 år. Det er ingen kritikk til Molde, men en realitet dere like gjerne kan forholde dere til fremfor å skyve unna dere i alle diskusjoner. Blir litt som med lønnsdiskusjonene det. Vi trøndere bør bli flinkere til å bare si "ja, vi bruker mest penger på lønn", fremfor å skulle forklare/utbordere/bortforklare i det vide og brede. Det er jo isolert sett ikke noe kritikk i det faktum at vi betaler våre spillere godt når de drar inn store penger til klubben.

Jeg er sikker på det Fishstick at om du leser mitt første innlegg i denne tråden så ser du at jeg på ingen måte forsøker å prate ned Røkkes bidrag til MFK.

Det som nesten er morsomt er at Røkke har en tendens til å dukke opp i det en motpart begynner å gå tom for argumenter i en diskusjon. Det er for meg et tegn på at jeg vant. Det er forøvrig sjeldent at trønderne er de som trekker opp dette temaet.

Min erfaring er at jo svakere debattant, jo oftere trekker de frem Røkke

Men det jeg og du aldri blir enige om, for det har vi snakket om før. Det er min påstand om at Røkkes bidrag hjelper oss med å utligne den økonomiske fordelen RBK har på MFK. Du mener han gjør mer enn det, jeg påstar at bidragene ikke dekker helt opp.

Vi kan jo f.eks ikke bruke i nærheten så mye som dere bruker i lønn og overgangssummer. Da går vi med underskudd.

Og nå vet ikke jeg om de tallene du legger frem (25-30 mill )er inkludert verdien av stadionleie osv, men i rene penger får vi 15 mill. og med de 15 mill kommer et krav om at det skal være svarte tall i regnskapet.

Fishstick
01.12.17 13:41
PapaSmurf: Men det jeg og du aldri blir enige om, for det har vi snakket om før. Det er min påstand om at Røkkes bidrag hjelper oss med å utligne den økonomiske fordelen RBK har på MFK. Du mener han gjør mer enn det, jeg påstar at bidragene ikke dekker helt opp.

Begynner vel å bli noen sesonger siden vi hadde denne diskusjonen nå sist, men jeg vet iallefall at vi var i en skrekkelig økonomisk situasjon for fire-fem år siden. Det var mye verre enn det som kom fram i media. Vi hadde absolutt ingenting å bruke, og vi hadde en haug med utgifter bundet opp i ansatte og dyre langtidskontrakter. Der vi i media "tæret på overskuddet fra Champions League", var vi i realiteten i reell konkursfare.

På den tiden hadde Molde klart større handlingsrom enn oss. Det var selvfølgelig helt og holdent vår egen skyld, men slik var det der og da. Dette var jo også de årene dere vant ligaen og hadde de beste spillerne.

Per i dag, i 2017, er tilskuddene fra Røkke ingen trussel for oss, men den gang var de en avgjørende faktor til at vi ikke kunne konkurrere med dere.

Noen ganger vet man mer enn man vil si i diskusjoner på et forum som VGD, og da er det vanskelig å formidle alt man vil ha frem. Da jeg mente tilskuddene gjorde mer enn å utligne det påståtte forspranget, visste jeg at vi var i dyp krise.

Tror uansett jeg var flink til å rose Molde for økonomistyringen den gang, og det gjør jeg gjerne igjen. At man får penger fra eksterne er ikke det samme som at man kan bade i dem, og det er ingen selvfølge at man blir et godt lag av den grunn. Se bare på Vålerenga, som også har fått hundretalls av millioner inn uten å få til en drit med dem.

(Innlegget ble redigert 01.12.17 13:42)

HarryH
01.12.17 14:30
Fishstick: Per i dag, i 2017, er tilskuddene fra Røkke ingen trussel for oss, men den gang var de en avgjørende faktor til at vi ikke kunne konkurrere med dere.

Jeg tror dette er en litt seiglivet myte.

I 2012, f.eks. var de 11 spillerne med flest kamper for Molde: Forren, Mostrøm, Berget, Eikrem, Rindarøy, Angan, Linnes, Berg Hestad, Chima Chukwu, Bugge Pettersen og Paulsen Vatshaug.

Tilsvarende for Rosenborg:
Örlund, Dorsin, Fredheim Holm, Svensson, Dockal, Prica, Strandberg, Chibuike, Selnæs, Iversen og Høiland.

Jeg tror ikke de totale kostnadene for anskaffelse og drift av Molde-spillerne var betydelig høyere enn for Rosenborg-spillerne, snarere tvert i mot.

Fishstick
01.12.17 15:17

Har ikke sagt at vi hadde et billigere lag. Jeg sier at vi hadde gjort en elendig jobb. Og vi hadde ikke økonomi til å rette opp i det. Fokuset lå den gang på å kutte ned til beinet overalt. Når dere da hadde opparbeidet dere et sportslig forsprang, haltet vi rundt på perongen med krykker.

Er jo mye gode spillere på det RBK-laget, men vi hadde ingen formening om hvordan de skulle brukes. Elendig valg av trenere, spillerlogistikken var helt på trynet og det rammet til slutt økonomien voldsomt. Nedturene peaket i 2012, og de neste to-tre årene handlet det mest om å nulle ut underskuddet og komme seg ajour igjen.

I den perioden hadde Molde vesentlig bedre handlingsrom enn oss. Pendelen har heldigvis snudd siden den gang, og med Koteng og Dyrhaug i sjefsstolen har det bare gått én vei - selv om hestekuren vi var gjennom (To MFK-gull!) var vond, så var de nødvendig.

Edit: Ser litt på det 2012-laget. Høiland, Dockal, Fredheim Holm, Chibuike, Ørlund... Spillerlogistikk fra helvete. Ingen av disse har noe i vår formasjon å gjøre. Var 11 spillere som løp rundt i sin egen verden utpå der. Gode hver for seg, men elendig som lag.

(Innlegget ble redigert 01.12.17 15:19)

travern
travernInnlegg: 1135
01.12.17 15:40
PapaSmurf: Røkke

Norske fotballsupportere burde daglig sende en uforbeholden takk til Røkke for innsatsen og investeringene han har lagt i Molde. Uten Røkke hadde ingen kunne utfordra RBK på nittitallet, eller ha utfordra RBK de siste åra. Han har vært med på å skape en toppklubb og alle historiene (og røverhistoriene) en hører om hva Røkke har gjort for Molde og Molde FK står til terningkast 10 hver dag. 

(Innlegget ble redigert 01.12.17 15:40)

HarryH
01.12.17 15:40
Fishstick: I den perioden hadde Molde vesentlig bedre handlingsrom enn oss.

Jeg synes ikke dette i så fall ga seg utslag i at Molde skaffet seg vesentlig dyrere spillere.

Fra 2012 til 2013 kom Mike Jensen, Nicki Bille Nielsen, Tobias Mikkelsen og Aleksander Søderlund til Rosenborg. Mht sistnevnte så tror jeg Rosenborg utkonkurrerte Molde, men her må noen som er bedre informert gjerne korrigere meg.

Det hører også med til historien at Rosenborg endte foran Molde på tabellen det året.

HarryH
01.12.17 15:48

"Etter det VG kjenner til skal landslagsangriperen Alexander Søderlund (25) være så godt som klar for tittel-jagende Rosenborg.  

Formaliseres overgangen, vil det komme noe overraskende, etter som det så lenge ut som Søderlund skulle havne i Molde. Men da Rosenborg kom på banen med et enda bedre, økonomisk tilbud, valgte FK Haugesund og Søderlund selv å slå til på det, etter det VG forstår.Overgangssummen fra trønderne til FK Haugesund skal ligge på rundt seks millioner kroner.

Lønnen Søderlund er lovet i Rosenborg skal være langt høyere enn den Molde kunne tilby."

(Innlegget ble redigert 01.12.17 15:48)

Fishstick
01.12.17 15:48

Som sagt peaket elendigheten i 2012. Moe Dyrhaug tok over skuta sommeren 2013, og sammen med Koteng (som kom inn i 2012, men med en elendig administrativ ledelse) - stoppet de krana mer eller mindre.

Tenk tilbake til 2011. Da hadde vi en omsetning på under 160 millioner og gikk 35 millioner i underskudd. Det var så ille at vi i 2012 måtte selge ei diger tomt (antakeligvis til underpris) for å i det hele tatt ha råd til å betale lønninger. Likevel fortsatte Hroar Stjernen & Co innkjøp og overbetaling av helt håpløse spillere.

HarryH
01.12.17 16:04

Saken er sannsynligvis at i en forholdsvis kort periode (høsten 2013 og våren 2014) etter at Rosenborg hadde utkonkurrert Molde i kampen om Søderlund, var Molde og Rosenborg ganske likestilte mht økonomisk handlingsrom.

Rosenborg-tilhengerne, som er vant til at klubben er økonomisk overlegen, opplevde dette som at Molde på grunn av tilskuddene fra Røkke var i en høyere likviditetsmessig divisjon, og dette ble i stor grad brukt til å forklare Moldes triumfer i serien 2014 og cupen 2013 og 2014.

Dette er slik jeg tolker det.

InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 16315
01.12.17 16:17

Men hvorfor budsjetterer RBK med så lave tall på en del poster når tallene overgår budsjettet så til de grader. Er det ikke bedre å budsjettere litt høyere ?

StueRehn
01.12.17 16:30
InDeilawetrust: Er det ikke bedre å budsjettere litt høyere ?

Det beste er vel alltid å budsjettere med kjente faktorer? Tror du RBK hadde fått en bank med på å finansiere driften hvis de hadde budsjettert med seier i CL?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg