Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

2.div avd. 1 - 2018

NYTT TEMA
ross
rossInnlegg: 6840
14.10.18 18:52

Ingen seniorspillere i bakre 4er vel, og disse kineserne de har hentet inn (i håp om å skaffe kinesiske investorer) er elendige

Yxeflens
YxeflensInnlegg: 7330
14.10.18 19:05
ross: Ingen seniorspillere i bakre 4er vel, og disse kineserne de har hentet inn (i håp om å skaffe kinesiske investorer) er elendige

Hehe... er det et grep de har tatt, altså? Dette er uansett bare en pinlig forestilling.

ross
14.10.18 19:11

Ja, nivåmessig er de ikke i nærheten. Men Stabæk frir til Kina

pes
pesInnlegg: 39
14.10.18 19:13

Hønefoss leder 3-1 over Elverum, er det feil på livestream???

Zanick
ZanickInnlegg: 5273
14.10.18 19:37
BigTonyAdams: få kroner til å satse litt på fotball i byen eller er alt igjen øremerket det mangfoldige konkursboet kalt Larvik Håndballklubb?

Skjønner frustrasjonen, men det er vel ingen tvil om at sponsorer får  mer ut av å støtte Norges desidert mest kjente håndballklubb, enn en 2. divklubb som 'ingen' bryr seg om.

Zanick
14.10.18 19:44

Ikke umulig at det er null 2.lag igjen på tredje nivå neste år. Vålerenga har enda mulighet i den andre avdelingen mens Odd og Nybergsund går mot ren finale om å overleve i årets siste runde.

Sikkert en del hardtsatsende klubber som er fornøyd med å slippe den uberegnligheten 2. lagene har utgjort.

Yxeflens
14.10.18 19:46
ross: Ja, nivåmessig er de ikke i nærheten.

Har kun sett ett 2.lag som har vært dårligere. Det var en eller annen utgave av Strømsgodset 2 vi møtte hjemme for noen år siden.

Zanick
14.10.18 19:47
ross: disse kineserne de har hentet inn (i håp om å skaffe kinesiske investorer) er elendige

Høres ut som et genialt trekk av trollmannen fra Søgne.

Laberget
LabergetInnlegg: 281
14.10.18 20:03

Fram skal møte Raufoss borte i neste kamp. Takk og pris så spiller larvikslaget i 2.divisjon neste år også. Det nevnes Larvik Håndballklubb her, men de har da virkelig hatt økonomiske problemer, og har blitt reddet gang på gang, av kommunen. Stebarnet Fram, derimot...

Ekstra deilig at fårståsegpåerne som har gnålt og mast om sammenslåing med andre med nå kan roe seg ned (for en stund) iallefall. Se bare på hva som har skjedd med FK Tønsberg? Neste år spiller kanskje Eik og FKT i samme divisjon i norges eldste by. SF rykker også sannsynlig ned, kanskje med både 1 og 2.laget. 

(Innlegget ble redigert 14.10.18 20:05)

Citano
CitanoInnlegg: 491
14.10.18 21:38

Elverum kunne fremdeles ha et lite håp om kvalikk med seier mot nedrykksklare Hønefoss. Istedenfor vil HBK avslutte med stil og vinner 3-2. Da forblir Elverum i 2.divisjon.

Fremdeles veldig spennende i bunnen. Bare poenget skiller Odd 2 og Nybergsund. Med at de skal møtes så vil nok den kampen avgjøre hvem som går ned og hvem som blir.

Selv om jeg liker Odd så håper jeg Nybergsund beholder plassen da jeg er motstander av 2.lag i 2.divisjon. Nivå 4 burde være maksnivå de får lov til å være på etter divisjonsendringene.

Yxeflens
14.10.18 23:27

Laberget: Mac ute med 6 gule mot oss? 

ross
14.10.18 23:41

Nei, har bare 5 i serien

Link-86
Link-86Innlegg: 9375
15.10.18 00:28

Når vg skriver om klubben din i bakgårdsligaen...jaja

https://www.vg.no/sport/fotball/i/4dwzao/fullt-kaos-i-moss-fotballklubb-daglig-leder-sagt-opp-spillere-slutter-i-protest?utm_content=row-4&utm_source=vgfront

Litt mer forklaring her. Litt detaljer er ikke helt hundre prosent slik jeg forstår, men. Dette er uansett svært kjedelig og veldig alvorlig. Fatter ikke tankegangen til styret. Om de ikke har noe klart fort er vi virkelig ute å kjøre. 

Laberget
15.10.18 04:02
Yxeflens: Laberget: Mac ute med 6 gule mot oss?

Jeg forsøkte å se noe om det her:

https://www.op.no/fram-if/sport/fotball/en-hostsesong-vi-aldri-kommer-til-a-glemme/s/5-36-660587 (+)

men fant ingenting om det. Ikke usannsynlig at det kommer en reaksjon av Fram etter å ha berget plassen. 

mikemodano
mikemodanoInnlegg: 26755
15.10.18 10:39
BigTonyAdams: Halsen har den fordelen at de er godt likt av de lokale mediene, da dem ikke har et rivalforhold til Larvik Turn fra gammelt av

Først og fremst, Adams: Mange takk for at du tok deg tid til å gå litt inn i materien og forklare for de av oss som gjerne ønsket å vite noe om hva som foregår og har foregått. Du har alltid vært den VGD-eren med de beste kontaktene i miljøet, og du beskriver flere forhold som aldri kom fram rundt blant annet de to insidentene med 36-0-tapet og flausen i Trysil. En burde vite at det alltid er minst to sider av en sak, og ikke utelukkende la seg provosere av medias svertekampanje. De har naturligvis en solid agenda, og den gagner i de færreste situasjoner objektet. Men ja, Fram mistet nok noe anseelse i løpet av den tiden da det stormet som verst, og en kan forstå at en gammel, hederskront figur som Belsvik ikke lenger ønsket å være assosiert med dette. 

Jeg er gammal halsebikkje selv, men har også alltid hatt et godt øye til Fram. Det har jo aldri vært noe direkte motsetningsforhold mellom klubbene, og det er jo først nå de siste årene at Halsen har begynt å klatre i seriesystemet. Tidligere har jo både to og tre nivåer skilt lagene, og det har aldri vært ambisjoner i Halsen som har tilsakt noe som helst annet enn at de har ønsket å være en breddeklubb. Uansett er det skuffende at de største talentene på Bergeskogen helst sendes av sted til Sandefjord Fotball snarere enn Torstrand. Det er mye smålighet ute og går blant lederne i de forskjellige Larvik-klubbene, og derfor vil man også bli stående på stedet hvil. Det fantes mange som tok til orde for at de to ledende klubbene i byen (Fram og Turn) skulle trekke i samme retning også da jeg selv bodde i Larvik for en "haug" med år siden, og jeg forstår at den uviljen mot samarbeid som hersket da stadig regjerer. Slik sett vil Larvik aldri bli noen "ordentlig" fotballby igjen, med mindre investorer kommer på banen og blåser av enda større summer enn hva Abax gjorde før de trakk seg ut. 

I likhet med deg, Laberget og helt sikkert flere, så håper jeg også det kan være mulig å få til en form for satsing i Fram som gjør at man ikke mister "halve" stallen etter vårsesongen, slik at man i det minste kan være konkurransedyktige på øvre halvdel av andredivisjonstabellen. Da skapes det i det minste noe entusiasme i byen. Det er trist å komme til Framparken og registrere at de fåtallige frammøtte bare trekker på skuldrene når laget har levert enda en middels prestasjon. 

Laberget
15.10.18 14:14
mikemodano: I likhet med deg, Laberget og helt sikkert flere, så håper jeg også det kan være mulig å få til en form for satsing i Fram som gjør at man ikke mister "halve" stallen etter vårsesongen, slik at man i det minste kan være konkurransedyktige på øvre halvdel av andredivisjonstabellen. Da skapes det i det minste noe entusiasme i byen. Det er trist å komme til Framparken og registrere at de fåtallige frammøtte bare trekker på skuldrene når laget har levert enda en middels prestasjon.

Kunne ikke vært mer enig, Mikemodano. Først og fremst er jeg som gammal byskaukatt lettet over at Fram klarte dette. Jeg synes Larvik burde ha et toppfotballag. Kommunen er den største i Vestfold, og vi har fått opp et bra folkeinnbyggertall etterhvert. Vestfold var i sin tid delt i Larvik amt og Jarlsberg amt. Disse slo seg sammen og ble etterhvert Vestfold. Dette er gammelt nytt, men viser at det er naturlig at Larvik kommune har den størrelsen den har. 

Nå er planen at Vestfold skal slås sammen med Telemark til det oppfinnsomme navnet "Vestfold og Telemark".

Jeg håper dette aldri blir noe av selv, og følger debatten om Viken og Troms og Finnmark.

Så håper jeg at næringslivet i Larvik ser hvilken mulighet de har for å markedsføre seg gjennom toppfotballen i byen. Siden Fram klarte å holde seg i 2.,divisjon burde et salg av stadionnavnet være deretter. 

BigTonyAdams
BigTonyAdamsInnlegg: 17097
15.10.18 16:49
Zanick: Skjønner frustrasjonen, men det er vel ingen tvil om at sponsorer får  mer ut av å støtte Norges desidert mest kjente håndballklubb, enn en 2. divklubb som 'ingen' bryr seg om.

Det vet dem også veldig godt, eller altfor godt, derfor de har latt seg kjøre konkurs mangfoldige ganger og aldri virker eller vil lære.

Håpet vårt er bare at sponsorene blir leie.

ObjektivtSett
ObjektivtSettInnlegg: 1897
15.10.18 16:53

Ross: "Men Stabæk frir til Kina"

Har de ikke allerede fått napp hos noen riskokere, da? Mener å ha hørt det. Trollmannen fra Søgne benytter seg av sine kreative evner - nok en gang.

Flemz
FlemzInnlegg: 39
15.10.18 18:01

Hva er deres tanker rundt Kristoffer Hoven? Trur dere han blir solgt til en annen klubb? Med tanke på 3 mål i går og totalt 18 mål med 2 kamper igjen.
Håvard Flo var på Aka Arena i går.

Link-86
15.10.18 18:17
Flemz: Kristoffer Hoven

For god for 3 div. Han har vel scoret over halvparten av Hønefoss sine mål. 

Flemz
FlemzInnlegg: 39
15.10.18 22:52
Link-86: For god for 3 div. Han har vel scoret over halvparten av Hønefoss sine mål.

Sant nok! Spørs ikke om han går til en klubb i 1 divisjon. 

Link-86
malacay3
malacay3Innlegg: 18650
16.10.18 14:37

Synes synd på dere nå!

Malacay

Link-86
16.10.18 14:44

Siste er total maktkamp. Valgkomiteen er igang og dette lukter at styret må gå. Om ikke på en ekstraordinær , men neste generalforsamling. Men da kan det være for sent. 

Link-86
16.10.18 19:48

Krisemøter i kveld i Moss. Jaja....

Her er forøvrig finn annonsen da noen uten humor har rapport den støtende.

https://twitter.com/Norlink86/status/1052241549294223361

Link-86
16.10.18 20:15

Spillerne ber klubbens styre om å trekke seg. Utrolig at det måtte komme til dette. Gremmes! 

S08
S08Innlegg: 5930
16.10.18 20:18
Link-86: da noen uten humor har rapport den støtende

Sikkert en med falsk facebook konto ;)

malacay3
malacay3Innlegg: 18650
16.10.18 20:24

Styret deres klarer jo ikke å forklare hvorfor. Det er ikke økonomi, da klubben går med overskudd. Det er en ren maktkamp mellom personer, og da ryker de som har fått klubben på rett vei.

Styret bestemmer, men når spillerne ber styret trekke seg så sier det alt.

Malacay

(Innlegget ble redigert 16.10.18 20:25)

Yxeflens
16.10.18 20:31
Link-86: Spillerne ber klubbens styre om å trekke seg.

Og inn igjen med trener og daglig (sportslig?) leder, får en tro. 

Link-86
16.10.18 20:40
malacay3: Det er en ren maktkamp mellom personer, og da ryker de som har fått klubben på rett vei. Styret bestemmer, men når spillerne ber styret trekke seg så sier det alt.

Jepp. Men selv om spillerne og supportere krever at styret går kan de trumfe igjennom dette å ødelgge alt. Men valgkomiteen har vært igang for dette kan ikke gå lenge. Selv tror jeg styret trekker seg fort og det blir ny generalforsamling fort. Bare fatter ikke at dette plutselig kommer og ikke vises litt over tid. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester