Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Strømsgodset - Sesongen 2018

NYTT TEMA
Superteale
SupertealeInnlegg: 300
11.09.18 13:38

Uavhengig av hvor god Keita er/var så mener jeg at vi har gode nok spillere på de plassene der Keita er aktuell, så dette er ikke noe stort tap i mine øyne.....

stc887
stc887Innlegg: 14266
11.09.18 13:46
Superteale: Uavhengig av hvor god Keita er/var så mener jeg at vi har gode nok spillere på de plassene der Keita er aktuell, så dette er ikke noe stort tap i mine øyne.....

Jeg stiller store spørsmålstegn til Flo som mener stallen er god nok før han forsøker å raske med seg Ovenstad og Keita fra Ikea billigkroken etter overgangsvinduet er stengt i noe som fremstår som i rein panikk. For det første matchformen til disse er jo tilnærma null og det andre er det virkelig en sentral midtbane som skal spille ute av posisjon på indreløper og en ving der vi trenger spillere?

RAH
RAHInnlegg: 3142
11.09.18 15:09

Ifølge dt.no ikke snakk om at Keita krevde for mye lønn av Godset :

"SIFs sportssjef vil ikke utdype detaljene, men sier Muhamed Keita var villig til å spille så å si gratis for Godset ut året."

Catepillar
CatepillarInnlegg: 776
11.09.18 15:15

«var villig til å spille så å si gratis for Godset ut året."

Den store belastningen ville nok ikke vært økonomi, men daglig tilstedeværelse. Ikke bare ut september, men hele oktober og november.

daniekr
daniekrInnlegg: 3481
11.09.18 15:17

Stiller meg sterkt tvilende til totalen i det utsagnet. 

Trodde de kanskje at MLS ville gå med på å fortsette å lønne ham delvis eller helt selvom han sa fra seg lønn i Godset?

At Keita ville frasagt seg en totalpakke på 4 mill ut 2019 er komplett urealistisk

stc887
11.09.18 15:22
Salihovic: Ser Stian Ohr på hver kamp jeg er på, kanskje vi kan få han til å gjørra comeback også?

Skal vi ansette gamle helter bør vi prøve oss på Driscoll som er inne som agent og jobber litt med Atta Aneke. Gi han jobb som speider.

Randommaster1001
Randommaster1001Innlegg: 3842
11.09.18 16:16

Det er jo ikke antall scorede mål som er problemet, men antall mål vi har sluppet inn. Vi har scoret flere mål enn 8 av 11 lag foran oss på tabellen, men har sluppet inn like mange. 

Det vi trenger er skikkelige indreløpere, bedre midtstoppere og en bedre keeper. Ikke enda en lett, teknisk ving. 

daniekr
11.09.18 23:04

http://www.godset.no/nyheter/kraften-i-drammen

Et høyst forventet patosfylt innlegg fra klubbhuset. Blogginnlegget som skal redde stemningen i år igjen.

Jeg skal ikke være overstadig negativ. Blir dog alltid klein av disse store orda og overdrevne betydningene. Dessuten får jeg regelmessig en følelse av at klubbhuset irriterer seg kraftig over negativitet og at det ligger mellom linjene her også.

Som om det jevne publikum skylder dem å stille ukritisk opp med "ekte kjærlighet"-skjorter uansett hvordan det går. Når vi lå og vaka i gjørma i fjor sommer møtte 7000!!! opp på Marienlyst, og enda var klubben ute og sutra over negative kommentarer. Vil de heller ha likegyldighet fremfor kritisk engasjement? Jeg blir i alle fall litt provosert.

"Jeg tror vi er på rett vei på flere områder. Det er mye positivt på gang som drukner litt fordi vi taper for mange fotballkamper." Haha. Rett vei på alle fronter bortsett fra A-lagets sportslige resultater. 

(Innlegget ble redigert 11.09.18 23:15)

RAH
RAHInnlegg: 3142
12.09.18 00:57
daniekr: Et høyst forventet patosfylt innlegg fra klubbhuset. Blogginnlegget som skal redde stemningen i år igjen.

Merker at en deilig bieffekt av den sportslige nedturen i år skal bli at neste vinters videoblogging fra Godset propagandaapparat blir en smule mer jordnær enn forrige oppkjøring. Det er komiske Ali å tenke tilbake på etter den sesongen vi har hatt til nå.

Nishy
NishyInnlegg: 4266
12.09.18 05:44

Synes spillerlogistikken i Molde har vært krise de siste årene, men her synes jeg oppriktig synd på dere. Først MRO og nå Keita, som har en god kamp for de 9 neste dårlige. I tillegg til å være en ufyselig person.

Superteale
12.09.18 09:01

Nå som sesongens overgangsvindu er stengt og vi vet hvem som skal berge skuta ut sesongen, tenkte jeg å forsøke meg på en liten lag-/spillestilsdebatt.

Vi går mange spennende og tøffe kamper i møte og vi har et forsvar som lekker som ei sil. Med de spillerne vi har i troppen lurte jeg på om det kunne være fordelaktig med 2 balanserende midtbanespillere slik som vi brukte ifjor høst. Jeg vet at BP primært vil ha 433, men i mangel av gode indreløpere lurer jeg på om 4231 er bedre tilpasset stallen vår nå og at de kan gi oss et defensivt løft mot Sarpsborg og Molde.

Basert på hvem som har vært foretrukket så langt så foreslår jeg følgende lag:

---------------Bugge------------

Vilsvik - Glesnes - Sætra - Parr

------ Hauger ----- Stengel-----

Tokki ---- Junior/MRO ---- Ulland

------------- Marcus --------------

Basert på tidligere prestasjoner og resultater mener jeg at Tokki og EUA må spille kant og Marcus er selvskreven på topp.

Keeper og forsvarsrekka gir seg selv, men det kan hende at Lindquist er et vel så godt alternativ på høyreback. Jeg har ingen anelse om Skjeggen eller Madsen er reelle alternativer, men ingen av de har fått tillit så langt i år. Bugge er ikke god, men alternativet er verre....

Midtbanen er den store hodepinen vår i mine øyne og jeg mener at laget totalt sett blir dårligere av å bruke EUA og/eller Tokki sentralt. Da har vi ikke all verden av alternativer, og 3 av 4 er vel best sentralt. Duman og Hove vet jeg ikke nok om, men håper de kan få mye spilletid som innbyttere framover.

Vi får håpe på en skadefri høst.....

(Innlegget ble redigert 12.09.18 09:02)

Roedgata
RoedgataInnlegg: 1259
12.09.18 09:17
daniekr: Et høyst forventet patosfylt innlegg fra klubbhuset. Blogginnlegget som skal redde stemningen i år igjen.

Jeg ler meg skakk. Hva med litt selvransakelse og ydmykhet når man har prestert å blåse 100 millioner kroner på 22 poeng på 21 kamper. I stedet lirer man altså av seg dette pisset: 

"Men jeg tillater meg å påpeke at vi har en del dedikerte og flinke folk i sentrale posisjoner her i Strømsgodset, både administrativt og på sport, som vil det beste for klubben. Mennesker som kjenner klubben godt, som vet hva Strømsgodset være, hvordan vi skal fremstå, som er samlet om strategi og retning. Mennesker som går på jobb hver dag og spør hva de kan gjøre for klubben – og ikke motsatt. Slik er det er ikke overalt. Tro meg. Er det noe denne bransjen har lært meg så er det at det er nok av de med personlige agendaer. "

Vi skal altså være takknemlige for at Godset har folk som spør seg hva de kan gjøre for klubben og ikke omvendt? Problemet er bare at det de gjør for klubben ikke virker. Da er det meg knekkende likegyldig om folk mener godt.

daniekr
12.09.18 10:51
Roedgata: Vi skal altså være takknemlige for at Godset har folk som spør seg hva de kan gjøre for klubben og ikke omvendt?

Ja, det tror jeg er eksakt hva de mener vi skal være.

At Godset igjen og igjen inntar en stakkarslig rolle der de prøve høste sympati for sitt sårede mannskap fremfor å stå fram med hårete utsagn, selvkritikk og SPORTSLIGE visjoner byr meg rett og slett imot. 

(Innlegget ble redigert 12.09.18 10:51)

stc887
12.09.18 13:06

I Strømsgodset sier vi at vi skal være sultne og inspirerende. Kanskje vi ikke har vært det ofte nok de siste årene? Såpass ærlige må vi være med oss selv. Kanskje har vi også blitt for godt vant - i likhet med våre supportere? Jeg har ikke svaret. Det eneste jeg vet sikkert er at vi fremdeles har det i oss. Et eller annet sted. Vi må bare grave dypt nok. Alle må grave. Spillere, trenere, ledere, ansatte, styremedlemmer. supportere, sponsorer, frivillige. Alle som er glad i Strømsgodset. Hele Godset-familien. For dette handler om VI. Ikke dere eller oss. VI! Det handler om hva jeg kan gjøre for klubben - ikke hva klubben kan gjøre for meg. Og gjør vi det sammen sammen blir effekten desto større.

Forstår hvor Niemann har gått i lære for dette er slremmende likt de kronikker som kokes sammen i DT.

Forøverig er dette med sultne nok tomt pjatt. Sannheten er at vi ikke har hatt kontrunitet på trenersiden og derfor har et lappeteppe av en stall pga trenere med forskjellig filosofi så vår egen inkompetanse har satt oss der vi er nå. DN - BP - Toro - BP hva er egentlig planen her? dedikerte og flinke folk.....

travern
travernInnlegg: 1255
12.09.18 14:28

Synes det innlegget er en glimrende anledning til å ta en vurdering av klubben ut fra klubbens egne vurderingskriterier.

Mine enkle vurderinger i kursiv. 

Visjon - Godkjent:

Drammens stolthet – hele regionens lag.

Ikke vært veldig stolt av det som leveres på banen, men de siste åra så har det vært greit, og det er fortsatt hele regionens lag. Godkjent.

Misjon - stryk:

Vi skal begeistre med offensiv og underholdende fotball.

Langt mellom den begeistrende fotballen, men vi har sett glimt, men generelt klart stryk.

Våre verdier - 2 av 12 stryk:

Sulten

I Strømsgodset er vi utviklingsorienterte, målbevisste, nysgjerrige og ambisiøse. Vi skal gi talenter sjansen, og vi skal tørre å angripe.

Utviklingorienterte - fortsatt ingen juniorer på a-laget
Målbevisste - fortsatt ingen krav til plassering

Nysgjerrige - fortsatt ingen nye sportslige nyvinnger, FEKS. SPEIDER
Ambisiøse - fortsatt ingen speider, ingen krav til plassering
Gi talenter sjansen - javel?
Tørre å angripe - bedre nå

Inspirerende

I Strømsgodset gir vi hverandre energi gjennom positivitet og et genuint ønske om å spille hverandre gode. Vi er forbilder, både på og utenfor banen.

Gi hverandre energi gjennom positivitet - surr
Spille hverandre gode - blitt bedre etter BP inn, fått mange av gutta til å se ut som skikkelige spellere igjen
Forbilder - litt litte kjeftament på mangen a guttane, noen litt tamme? men snille gutter, absolutt, gode forbidler 

Folkelig

I Strømsgodset er vi åpne, ærlige, inkluderende og ydmyke. Vi møter alle med respekt, og vi skaper trygghet og trivsel gjennom å gi hverandre tillit og ansvar.

Åpne - tja, burde kanskje si hvor det blir av penga, hvorfor er det tre org.nr som heter Strømsgodset? Hvorfor er det hemmelig hva slags strategi de bruker for å hente spillere?
Ærlige - hvor ærlig er eierne på de penga dem tar ut av klubben?
Inkluderende - hvor inkluderende er det å ikke ringe til sesongkorthavere for å høre om dem skal kjøpe nytt for sesongen? Flere klubber i området får besøk av klubben, er det blitt litt mer Odd-modell her?

Sluttkommentar: Klart stryk på 10/12, likt som i fjor. Bare for lederne i klubben å ta på seg slagstøvler, for etter denna sesongen så skal det sparkes. 

Groundhopper
GroundhopperInnlegg: 618
12.09.18 15:26

Strømsgodset er som dama: Ingen gleder meg mer, men det er flaten meg ingen som kan gå meg mer på nervene heller.

Ærlig talt, bare se på den innledningen til vår egen Sherlock Holmes: "Det føles som vi er i knestående".

Vi står med begge beina plantet midt i nedrykksstriden. Vi skal møte fire klare medaljekandidater (fem hvis vi inkluderer Ranheim). Vi skal møte et Vålerenga som kan melde seg på helt der oppe med den formen de viser for tiden, og vi skal møte tre bunnlag på desperat poengjakt. To av disse skal vi møte de to siste rundene. 

Og kirkebæret på toppet av bløtkaka er et budsjett på 100 millioner kroner!!! For ikke å snakke om alt surret på klubbhuset...
FØLES som vi er i knestående?!? Gratulerer a!

Og på toppen av dette har de baller nok til å spørre "hva kan jeg bidra med"?
Hva med å feire 1-1-scoring i Bodø med de som "graver dypt nok" til å reise på dagstur til Nordland? Hva med å holde seg unna Z natta før en viktig bortekamp mot Rosenborg? Hva med å bruke det hinsidige budsjettet på å forsterke plasser hvor selv jeg ser at det trengs nytt blod, fremfor å sørge for at alle som er født på Drammen sykehus og kan sparke en ball har et sted å leve av hobbyen sin?

Jaja, vi sees i Haugesund! #ektekjærlighet

stc887
12.09.18 17:50
travern: hvorfor er det tre org.nr som heter Strømsgodset?

Fordi Drammenspatriotene krevde full kontroll når de kjøpte klubben samt AS kan ikke inneha lisens for spill i seriesystem (NFF) for utenom Start som er med i en prøveordning. (Strømsgodset TF og Fotball AS)

Det tredje org nummeret er vel til Idrettsforeningen som er bredde avd som er løst ut fra bredden

travern
12.09.18 18:42
stc887: Fordi Drammenspatriotene krevde full kontroll når de kjøpte klubben samt AS kan ikke inneha lisens for spill i seriesystem (NFF) for utenom Start som er med i en prøveordning. (Strømsgodset TF og Fotball AS)

Aha.. "Samarbeidet mellom Drammenspatriotene og Strømsgodset varer ut 2020. Hvis ingen varsler om forhandlinger senest ett år før avtalen utløper, blir avtalen automatisk forlenget med fem år. Samarbeidet kan fortsette som i dag eller muligens i en ny type aksjemodell."

I teorien så er klubben "eid" av Strømsgodset TF, en ideell organisasjon, men har en avtale med AS-et til Drammenspatriotene, Strømsgodset Fotball AS, som gir Drammenspatriotene AS frihet til å gjøre med klubben som de vil fram til 2020. 

Da burde vel faktisk klubben "kutte kostnadene" og si takk for nå til Drammenspatriotene og heller ta den kostnaden det er å fortsette selv.

(Innlegget ble redigert 12.09.18 18:43)

stc887
12.09.18 20:03
travern: I teorien så er klubben "eid" av Strømsgodset TF, en ideell organisasjon, men har en avtale med AS-et til Drammenspatriotene, Strømsgodset Fotball AS, som gir Drammenspatriotene AS frihet til å gjøre med klubben som de vil fram til 2020. Da burde vel faktisk klubben "kutte kostnadene" og si takk for nå til Drammenspatriotene og heller ta den kostnaden det er å fortsette selv.

All den tid Strømsgodset Fotball AS sin største (eneste) aksjonær er Drammenspatriotene 

Da er TF helt avhenhig av de da AS står for alt det økonomiske så det ¨"kutte kostnadene" da blir vi det nye Lyn.

travern
13.09.18 09:44
stc887: Da er TF helt avhenhig av de da AS står for alt det økonomiske så det ¨"kutte kostnadene" da blir vi det nye Lyn.

De står vel ikke for noe annet enn at de putta inn penger for hundre år sida? 

Hvis avtalen kuttes, så er vel Fotball AS bare en bedrift med lønnsforpliktelser til en tippeligaklubbss administrasjon og spillerstall? Toppfotball sitter med rettighetene og da også inntekter for neste sesong, så da er det vel bare å hente gutta fra Fotball AS for en billig penge?

Trur heller klubben blir det nye Sarpsborg eller det nye RBK, to klubber som har bygd stein på stein og nå er blant europas best drevne fotballklubber.

Superteale
13.09.18 11:27

Jeg ser at forsøket mitt om å starte en diskusjon om fotballen vi skal spille framover var forgjeves.

Siden ingen er interessert i det så får jeg heller fortsette med det som interesser forumet her.

Flo er teit

BP er teit

Magne er teit og det er Niemann også.

Jeg er ikke teit, for jeg veit aller best hvordan en klubb skal drives for jeg har utallige timer med ræva planta i sofaen der jeg enten har sett fotball på TV eller spilt FIFA.

*End rant*

;-)

travern
13.09.18 12:36
Superteale: Siden ingen er interessert i det

Som dem sier i Drammen: "B'yn å grin a!" ;-)

daniekr
13.09.18 12:48
Superteale: Jeg er ikke teit, for jeg veit aller best hvordan en klubb skal drives for jeg har utallige timer med ræva planta i sofaen der jeg enten har sett fotball på TV eller spilt FIFA.

Zzz

Om vi spiller med to indreløpere eller to ankere er underordnet at mange har mista trua på den sportslige helheten nå.

Er vel få som har stilt detaljerte spørsmål til driften av klubben, men mange har klare forventninger til hvilke signaler klubben skal vise utad for å opprettholde engasjement.

Jeg er redd klubben blir et stort gjesp de neste X antall årene.

Fint om vi vinner noen kamper fremover men det endrer lite.

Superteale
13.09.18 13:43

kanskje vi kan klare å ha to tanker i hodet samtidig...?

daniekr
13.09.18 14:51

Kan gå med på det kompromisset.

Dimmi
DimmiInnlegg: 9296
13.09.18 15:33

Til det siste her :

Jeg tror ikke jeg er den eneste som begynner å gå ordentlig lei nå.

Ikke fordi vi sliter sportslig. Det hører med til det til det å følge et fotballag i tykt og tynt.

Men, rett og slett fordi klubben ligner mer og mer på en offentlig bedrift med ansvar for inkludering og samfunnsansvar enn en fotballklubb på toppnivå.

Godt hjulpet av en lokalpresse som helt passivt sitter og ser på, mens vi må lese kritiske spørsmål, overgangsrykter og andre sportslige nyheter utover rene gla'nyheter som klubben har en egeninteresse av å formidle, i rikspressen fremfor DT.

Jeg tror det er svært få mennesker som ikke liker at spillerne våre reiser rundt på besøk i barnehager og andre steder.

Eller at klubben bidrar på andre positive måter utenfor fotballbanen.

Men, til syvende og sist er det hva som skjer ute på banen på søndager, og hva som skjer på kontorene til Jostein & co i uka, som vi er interesserte i.

Når man da har en mediesjef og en klubbledelse som kjører på med slike innlegg som dette jevnt og trutt, og ellers avfeier/ignorerer enhver saklig kritikk om drift eller resultater, da blir folk grinete.

Og de snur ikke i den tankegangen av å få høre dette som Magne skrev nå.

Snarere tvert i mot.

Rune Martinsen har flere ganger skrevet at det verste kan skje klubben er at folk slutter å bry seg.

Jeg elsker klubben, og jeg har stor tro på BP som spillerutvikler og vil gjerne gi ham tid til å bygge opp noe før jeg evt. svinger øksa over ham som hovedtrener.

Men, den mangelen på bakkekontakt og forståelse for hvordan stemningen er på tribunene i dag som klubben utviser gang på gang gjennom innlegg som dette, det gjør at jeg kjenner litt mindre entusiasme for hver gang de kommer.

For det er noe veldig betegnende over hele situasjonen med det innlegget her.

Skrytet er ikke rettet mot vi som betaler 3600,- for setet vårt hver eneste sesong, men mot de som faktisk mottar høye lønninger for å gjøre en jobb som svært få er fornøyde med utførelsen til.

stc887
13.09.18 15:47
travern: De står vel ikke for noe annet enn at de putta inn penger for hundre år sida?

AS står for alt det økonomiske. Budsjettet om Godset har 60 - 80 eller 100 mill går under AS som "låner" penger til TF da AS ikke har lov til å inneha lisens for spill i ES.

Nå er ikke jeg bedriftøkonom men tenk deg at AS står for den daglige driften med lønn til de ansatte, strøm, reise, penger fra sponsorer og NFF +++ og når vi sier Godset har et budsjett på 100 mill er det AS som har det.

TF har penger de men det hadde vært rett i rød sone hos NFF om TF skulle kvitta seg med AS og forsøkt å stå på egne bein.

stc887
13.09.18 15:52
Dimmi: Når man da har en mediesjef og en klubbledelse som kjører på med slike innlegg som dette jevnt og trutt, og ellers avfeier/ignorerer enhver saklig kritikk om drift eller resultater, da blir folk grinete. Og de snur ikke i den tankegangen av å få høre dette som Magne skrev nå. Snarere tvert i mot.

Nå blir det ikke lunt i podden Dimmi :(

BigGeorge
BigGeorgeInnlegg: 24627
13.09.18 20:02
Superteale: kanskje vi kan klare å ha to tanker i hodet samtidig...?

Muligens,  hvis du ikke har flere stemmer oppe i hodet samtidig.

ross
rossInnlegg: 6840
13.09.18 20:13

Kunne ikke skrevet det bedre selv, Dimmi.

for meg har frustrasjonen gått over i likegyldighet dessverre. MJN gjør dessverre gang på gang at den likegyldigheten øker

Klikk for å gå tilbake til toppen

Andre tjenester