Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Aldersbestemte landslag 2018

NYTT TEMA
Kakebart
KakebartInnlegg: 2612
11.10.18 18:49
Catts: Hanche-Olsen har vel vært fast inventar på U21 hele veien og levert jevnt over bra. Det ville overraske meg om han blir vraket til denne kampen, selv om Knudsen gjør det bedre på klubblaget om dagen.  Når det gjelder den sentrale midtbanen så regner jeg Vebjørn Hoff som bankers. Jeg tipper han får Thorsby som makker og at Ryerson tar høyreback. Det kan også bli Ryerson sentralt, men det forutsetter at Smerud har tillit til at Mickelson eller Konradsen kan løse oppgaven på backen. Da blir det heller ingen plass til Dennis Johnsen.

Tror nok egentlig du har rett i at Olsen starter. Men Knudsen er en utfordrer. 

Ser ikke helt hvorfor du regner Hoff som bankers. Han var ikke veldig overbevisende i forrige kamp. Ryerson regner jeg som bankers etter uttaket av Konradsen. Om Ryerson starter som høyreback så har vi Konradsen og Mickelson som sitter på benken og dekker samme posisjon. Når han tok ut en naturlig høyre vingback for å erstatte en sentral midtbanespiller så er det ganske sikkert at Ryerson skal brukes sentralt på midten. Og om han skal brukes sentralt på midten så er han et klart førstevalg der. Ikke noe poeng i å ha tre stk i troppen som skal spille høyre vingback. 

BigGeorge
BigGeorgeInnlegg: 24382
11.10.18 20:09
Dewaz: Hva har det med aldersbestemte landslag å gjøre?

Du har rett i at det pr idag ikke er rett tråd.

men nesteår er han trolig på G 15 landslaget og muligens en av de beste der.

BigGeorge
11.10.18 20:39

U21-landslaget avslutter EM-kvalifiseringen med to kamper den neste uka. Først ut er bortekampen mot Tyskland kl. 20.00  fredag kveld.

Kampen sendes på TV 2 Sport 2 og tv2sumo.no.

Har alle den kanalen ? På Get er TV2 Sport 2 på  kanal 23.

Skal man tro TV 2 er dette en kanal alle får inn.

TV2 skriver:

"Den nye kanalen «TV 2 Sport 1» er ment å ligge i «grunnpakketilbudet» hos TV-leverandørene – på lik linje med «TV 2 Sport 2».

(Innlegget ble redigert 11.10.18 20:44)

Sulfat
SulfatInnlegg: 10739
11.10.18 20:48
BigGeorge: Har alle den kanalen ?

Sport 2 er ihvertfall hos Canal Digital, så da får jeg sett kampen. Jippi.

CD forhandler fortsatt om Sport1.

ohlalaSpurs
ohlalaSpursInnlegg: 4880
11.10.18 20:50
BigGeorge: Har alle den kanalen ? På Get er TV2 Sport 2 på kanal 23. Skal man tro TV 2 er dette en kanal alle får inn. TV2 skriver: "Den nye kanalen «TV 2 Sport 1» er ment å ligge i «grunnpakketilbudet» hos TV-leverandørene – på lik linje med «TV 2 Sport 2».

Hadde den til for et par dager siden. Nå står det at jeg ikke har tilgang, men kan bestille det hos RiksTv.

BigGeorge
11.10.18 20:57
caliblue: Noen her som har sett noe særlig til Einar Iversen?

Hvis jeg husker rett var Iversen og Tagseth de to som meldte forfall til G 17 EM i sommer.

Vi har nå unggutter i Liverpool, Everton, Brighton. Wolverhampton og Southamptons yngre lag

Kornelius Hansen i Southamptons U 18 er det lite info om. noen som følger med der ?

(Innlegget ble redigert 11.10.18 20:58)

twu
twuInnlegg: 10695
11.10.18 21:36

Ser Israel har gitt en håndsrekning i kampen om 2. plass, slo Irland 3-1.

Nå spiller det vel forsåvidt ikke store rollen med tanke på playoffplass riktignok...

Kakebart
11.10.18 21:58

Kornelius Hansen fikk en lang artikkel i tv2 før sommeren.

https://www.tv2.no/a/9776590/

Har putta veldig mye på aldersbestemte landslag, men virka fortapt forran mål under em. Ser desverre ut til at han ikke er spesielt giftig for Southampton.

Jenz
JenzInnlegg: 266
11.10.18 23:50

Vet ikke helt hva jeg skal synes om Smerud. Han gjør en del rare valg, men synes samtidig at han har gjort mye bra med U21. Han har skapt et spillende lag som i sin beste stunder-avhengig av hvilke spillere han har med-har spilt jevnt med, vært bedre enn og spilt ut de beste nasjonene i Europa.

Det har vært en lang vei å gå med å få spillere som tør å holde på ballen og spille seg frem til motstandernes mål. Synes Smerud fortjener ros for å holdt en stø kurs på det. Samtidig har det en del ganger blitt for omstendelig og balltrillende og han har spilt med mange som har spilt ut av sine vanlige posisjoner. Synes også han burde gitt noen talenter flere sjanser, som Celina, Zekhnini, Samuelsen og Johnsen.

Men alt i alt synes jeg det er bra at Smerud fortsetter. Erfaringen de unge spillerne får med måten Smerud spiller på er verdifull for kommende a-lagspillere og det er bra med kontinuiteten dette gir. 

Jenz
12.10.18 00:00

Må si jeg gleder meg mer til U21-kampen i morgen enn a-lagskampene. Håper vi får se en Ødegaard i godt gammelt slag og at han får til et bra samarbeid med Braut. Braut herjet mot Tyskland G19 i kvalifiseringen og håper han klarer å gjenskape noe av det samme i morgen. Hadde også vært moro å se Børkeeiet ta styringen på midtbanen og Johnsen får det til på kanten. 

BigGeorge
12.10.18 00:09
Jenz: Må si jeg gleder meg mer til U21-kampen i morgen enn a-lagskampene.

Samme her. Ukas fotball-høydepunkt. Martin har litt å leve opp til etter forrige møte med Tyskland. Haaland på topp, kan bli moro om ikke det blir enveis-kjøring.

Taururu
TaururuInnlegg: 1915
12.10.18 10:07

Med seier mot Tyskland er det dessverre bare et lite håp om playoff. Fantastisk at de rota det til på kontorene hjemme mot Kosovo. Med 5-0 seier mot det som ble et 3-0 tap, ja da ville vi hatt et håp selv med tap mot Tyskland....

Kakebart
12.10.18 10:09
Taururu: Med seier mot Tyskland er det dessverre bare et lite håp om playoff. Fantastisk at de rota det til på kontorene hjemme mot Kosovo. Med 5-0 seier mot det som ble et 3-0 tap, ja da ville vi hatt et håp selv med tap mot Tyskland...

Tok også litt lang tid for Smerud å finne ut hvordan han skulle få fart på dette laget. Resultatene i de 4 første kampene var svake, og da blir det vanskelig å gå til EM. 

Forhåpentligvis kommer vi bedre i gang med neste generasjon. Suksessen til G19 gjør kanskje at man har et bedre fundament å bygge neste U21-årgang på. 

Kakebart
12.10.18 10:11
Jenz: Må si jeg gleder meg mer til U21-kampen i morgen enn a-lagskampene.

Enig, men a-landslaget sin tid kommer. Tipper vi fra sommeren 2020 kommer til å ha et a-landslag som blir morsommere å følge. 

Dewaz
DewazInnlegg: 23456
12.10.18 10:30

Akkurat den der regla om at man gleder seg mer til å se U21 enn A-landslaget er ikke noen ny greie. Det ble sagt for 10 år siden, og det sies nå. Bruker man aktivt forum som r/soccer vil man se at det også er tilfellet hos de fleste andre nasjoner. 

Og det er fordi de yngre representerer håp. Mye talent og lovnader, men de er langt unna mål. For min egen del ser jeg mer fram til en betydningsfull kamp på Ullevål enn en U21-kamp som så og si er ubetydelig uansett resultat. 

Spennende med Ødegaard, Håland og Johnsen. Enda mer spennene med King, Berge og Moi. Men bra de to kampene ikke går samme dag.

RAH
RAHInnlegg: 3086
12.10.18 10:46

Gleder meg til U21 ikveld og har sett dem live på Marienlyst flere ganger.  Gir fullstendig blanke i A-landslaget og har gjort det siden den første Drilloperioden.  

(Innlegget ble redigert 12.10.18 10:47)

Flammen2
Flammen2Innlegg: 4131
12.10.18 11:28

Her kommer《se så spennende u21 er sammenlignet med det trauste a-landslaget》-gjengen. Akkurat som man sa da u21 spilte mesterskap for 5 år siden.  Er det noe historien de siste årene har lært oss, er det at veien fra u21-kunstgressfotball til å etablere seg som alagsspiller er uendelig lang. 

De fleste "spennende" u21spillerne våre får nok møte benken så snart de møter virkeligheten utenfor Eliteserien.  Ingenting er spennende med Smerud heller. Var ikke god nok i Høenfoss engang. 

RAH
12.10.18 11:36
Flammen2: Her kommer《se så spennende u21 er sammenlignet med det trauste a-landslaget》-gjengen.

Ja, da er sikkert jeg gjenglederen. Det er artig å se på U21 spille fotball stort sett. Og har vært det i mange år. Hvordan det går med dem 5 år etter kampen jeg ser på, gir jeg vel blaffen i der og da. Dumt hvis de ikke lykkes, men det forandrer ikke at de kan være interessante å følge på u21. 

Er du talentspeider eller klubbeier eller noe slikt, siden du har dette i mine øyne noe snodige fokuset når du ser på fotballkamper at du vektlegger hvor spillerne vil være 5 år etter kampen?

(Innlegget ble redigert 12.10.18 11:37)

startelver
startelverInnlegg: 45632
12.10.18 11:37

Bookmakerne har ihvertfall ikke trua på Norge U21. 

Tyskland får bare 1.20 mens Norge får hele 12 i odds! 

Det er jo ganske utrolig og selvsagt fristende å spille på Norge , eller spille på Norge dobbelsjanse til 4.25 

RAH
12.10.18 11:42
startelver: Det er jo ganske utrolig og selvsagt fristende å spille på Norge , eller spille på Norge dobbelsjanse til 4.25

Ja, dette er en grov undervurdering av Norge, og en overvurdering av Tyskland. Jeg så den første kampen, og Tyskland var et meget solid lag, men de manglet noe av den spisskompetansen som Norge har i Ødegaard. I enkelte kampbilder er det slike ekstreme ferdigheter som kan vippe kamper. Nå har vi også Haaland med slike ferdigheter. Jeg tror kombinasjonen Haaland / Ødegaard kan bli meget farlig ikveld. 

startelver
startelverInnlegg: 45632
12.10.18 12:04

Klabb og babb feil tråd

(Innlegget ble redigert 12.10.18 12:10)

Jenz
12.10.18 12:28
Flammen2: Her kommer《se så spennende u21 er sammenlignet med det trauste a-landslaget》-gjengen. Akkurat som man sa da u21 spilte mesterskap for 5 år siden. Er det noe historien de siste årene har lært oss, er det at veien fra u21-kunstgressfotball til å etablere seg som alagsspiller er uendelig lang.

Det ligger sikkert litt i det, man har håp om at disse spillerne skal ta Norge til et mesterskap senere. Men det har jo også sin grunn i at de spillerne faktisk er interessante å se på. Det er ikke mange kamper siden det var et grått U21 uten de store profilene og da gledet jeg meg mer til A-landskampen. I tillegg til spillere som Braut, Ødegaard, Johnsen og Børkeeiet er det måten U21 spiller på som gjør at de er morsomme å se på og her må Smerud tross alt få en del av æren. Ser man på kampen mot Tyskland forrige gang var jo Norge klart bedre i banespill og sjanser, det var på grunn av gode spillere og et godt system (og kanskje litt kunstgresset). Det er lenge siden Norge har vært betydelig bedre i slike kamper enn motstandere som England og Tyskland og dte må være lov å glede seg over det, selv om det skulle vise seg at spillerne ikke slår gjennom som stjerner senere.

Romane
RomaneInnlegg: 55
12.10.18 13:10

U21 blir spennende i kveld! Mange morsomme typer det blir spennende å følge

Nei vent.. de har kanskje ikke slått igjennom om 5 år

Da ble det Norge Rundt maraton istedenfor

BigGeorge
12.10.18 13:31
Jenz: I tillegg til spillere som Braut, Ødegaard, Johnsen og Børkeeiet

Ikke glemme Thorsby som er en juvel i mine øyne. .

BigGeorge
12.10.18 13:37

Var moro med U-21 som tok bronse i EM for endel år siden, men var vel ingen spillere der som var særlig spennende bortsett fra King. Heller skralt med utenlandskarrieer også om jeg husker rett.

Dagens tropp og bredde vil jeg påstå (det er en del som ikke fikk plass i troppen) pluss Berge og Ajer på A-landslaget.

Dagens 96, 97,98 99 og 00 er langt mer spennende enn de fra bronselaget født 91 og 92.

Bare se på interessenen fra utenlandske klubber !

Kakebart
12.10.18 13:49

94-årgangen på U21 er det laget jeg har kost meg mest med, men der har også mange tatt steget opp på A-landslaget. 

Dæhli, Ødegaard, Moi, Selnæs, Fossum, Sørloth, Meling (og Berisha forsåvidt) har alle prøvd seg på A-landslaget. 

Zahid, Rossbach, UYJ, Grønner og Haraldseid har ikke prøvd seg på a-landslaget enda. 

BigGeorge
12.10.18 13:56

Ja allerede der så vi spillere som hadde kvaliteter til å spille for en stor klubb.

Vil påstå kvaliteten og bredden har økt ytterligere med dagens u-21 og neste års U-21 da 98 er eldste. Forsvarsspillere er dog et problem i antall og kvalitet. Mulig det må omskoleres noen.

Thpe
ThpeInnlegg: 32562
12.10.18 14:08

Tenk at Grønner var U21-landslagskaptein. Oppsigelsesgrunn for Smerud bare det.

Catts
CattsInnlegg: 1012
12.10.18 14:09
Kakebart: Ser ikke helt hvorfor du regner Hoff som bankers. Han var ikke veldig overbevisende i forrige kamp. Ryerson regner jeg som bankers etter uttaket av Konradsen. Om Ryerson starter som høyreback så har vi Konradsen og Mickelson som sitter på benken og dekker samme posisjon. Når han tok ut en naturlig høyre vingback for å erstatte en sentral midtbanespiller så er det ganske sikkert at Ryerson skal brukes sentralt på midten. Og om han skal brukes sentralt på midten så er han et klart førstevalg der. Ikke noe poeng i å ha tre stk i troppen som skal spille høyre vingback.

Jeg antar at Smerud vil finne plass til både Hoff, Thorsby og Ryerson i elleveren, og da er det anvendbarheten til de to sistnevnte som gjør at jeg regner Hoff som bankers på midtbanen.

Med forutsetning om at Konradsen er tatt ut som høyreback er jeg helt enig i resonnementet ditt. Jeg har ikke allverdens kjennskap til spilleren, men har vel først og fremst tenkt på ham som en anvendelig midtbanespiller.

Kakebart
12.10.18 14:51
Catts: Med forutsetning om at Konradsen er tatt ut som høyreback er jeg helt enig i resonnementet ditt. Jeg har ikke allverdens kjennskap til spilleren, men har vel først og fremst tenkt på ham som en anvendelig midtbanespiller.

Han har blitt brukt som høyre vingback på u21 tidligere. Men det kan jo hende at du har rett og at han er tatt ut mer som en kantspiller til fireren, og at begrunnelsen er at de vil bruke Thorsby sentralt. 

Blir spennende å se hva Smerud velger. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester