Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Norske klubber og overganger

NYTT TEMA
B1der
B1derInnlegg: 32
11.01.18 20:27

De siste ti årene er det ikke så mange lysglimt man kan se resultater fra når det gjelder overganger fra norsk serie til utlandet. 

Min mening er at klubben har solgt mange spillere fra den norske serien med svært lav pris, man kan sikkert diskutere om alle disse spillerene var gode nok. Mitt poeng er når en spiller blir solgt for noen hundre tusen euros og må konkurrere med en spiller som koster 10-100 ganger mer blir det nye trener teamet nærmest forpliktet til å la den som koster klubben mest til å få spille. Dette har man sett med mange spillere som ikke har fått sjansen til å ta steget i sin nye klubb, bare fra Aafk (min klubb) har Eliteserie profiler som Lindegaard, Ulvestad, Parr og Bjørdal blitt solgt for små penger i forhold til dit spilleren blitt solgt til. Dermed kan en trener føle seg presset til å la "dyrere" spillere få klippekort.

Det som skjer i Stabæk at de takker nei på ti millions tilbud gang etter gang er en god ting for Eliteserien, håper at andre klubber kan holde på spillerene sine litt lengre og selge når man har en mer etablert spiller som markedet vil ha pga kvaliteten ikke prislappen. 

Johnsli
JohnsliInnlegg: 13562
12.01.18 15:22
B1der: Lindegaard, Ulvestad, Parr og Bjørdal

Vil da si at AaFK fikk veldig bra betalt for Lindegaard. Vet ikke hva du hadde forventet av pris på en spiller i en middelmådig serie med noen få landskamper. Han sto da også en del kamper i starten, men ble såvidt jeg husker skadet og De Gea, som har utviklet seg til å bli en av verdens beste keepere, tok sjansen

Parr var også lenge fast i Crystal Palace.

Ulvestad og Bjørdal ble nok mer kjøpt for potensiale enn for å gå rett inn på lagene sine.

Generelt har du vel til dels et poeng, det er alltid mye snakk om at norske klubber er "selgende klubber" og at de vil "gi xxx sjansen til å dra utenlands" i stedet for å forholde seg til kontrakten, men det er nok generelt et "problem" i fotballen enn akkurat spesifikt i Norge.

Forøvrig kan det ikke være selgers klubbs problem om spilleren de selger ikke er god nok for klubben som kjøper han

B1der
B1derInnlegg: 32
24.01.18 20:48

Haaland blir sannsynligvis solgt til en kjedelig liga i Italia som 17 åring og vil få null sjanser til å etablere seg. Helt feil om det skjer. Norske klubber må ha is i magen med sine talenter.

Redcreek
RedcreekInnlegg: 110
25.01.18 16:00

Aafk er faktisk vanvittig dårlig på å få betalt for egenutvikla spelarar. Vi fikk vel maks utdanningskompensasjon for Bjørdal, Ulvestad, Tollås og Grytebust. Redd for at det samme er i ferd med å skje med Vebjørn Hoff.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg