Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

VG-lupen 2018

NYTT TEMA
Hoppidioten
HoppidiotenInnlegg: 768
08.03.18 13:02
Eivinder: Start tippa på 9. plass. Det ser jeg på som helt ubegripelig.

Enig. Kommer høyere opp.

Birken2013
Birken2013Innlegg: 2084
08.03.18 17:24
Eivinder: tart tippa på 9. plass. Det ser jeg på som helt ubegripelig.

Nettavisen tippet vel 8 plass, hva mener du er et realistisk tips?

Er ikke noen tvil om at Start er vanskelig å tippe i år, med tanke på at snart hele 11er er byttet ut.

InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 14871
08.03.18 18:12

Gikk du Birken 2013?

Eivinder
EivinderInnlegg: 311
08.03.18 18:51
Birken2013: Nettavisen tippet vel 8 plass, hva mener du er et realistisk tips?

Ser for meg nedrykkskampen står mellom Ranheim, Sandefjord, Haugesund og Start. Kan fort bli Start som klarer seg.

Bodø Glimt og Stabæk føler jeg kan overraske positivt, mens Tromsø og KBK skal nok slite, men jeg tror de klarer seg. Odd, Lillestrøm og Vålerenga tipper jeg blir å finne midt på. RBK, Godset, Sarpsborg, Molde og Brann topp fem kanskje...

(Innlegget ble redigert 08.03.18 18:53)

tendy
tendyInnlegg: 3356
KongOjo
KongOjoInnlegg: 2163
09.03.18 07:52

Full pott på Ingebrigtsen altså?

Hvis Ingebrigtsen er terningkast 6, må jo Eggen ha sprengt skalaen i sin storhetstid. 

Yourexperiencemaydiffer
YourexperiencemaydifferInnlegg: 5002
09.03.18 08:32

Det er klart at tre seriegull, to cupgull og et gruppespill i Europa på TRE ÅR(!) ikke er godt nok til toppkarakter.

For øvrig greie karakterer ellers på RBK. Kunne kanskje justert ned forsvaret ett hakk, da det er litt tynt i midten og Hedenstad stort sett bare var ok. Samtidig har de ligaens beste venstreback og stopper, så en femmer på terningen er helt greit. Angrepet kunne like gjerne fått seks. 

Hulkibulk
HulkibulkInnlegg: 1973
09.03.18 08:49

*2 gruppespill

SB-fan
SB-fanInnlegg: 6360
09.03.18 09:30

Ikke så mange overraskelser i VG-"fasiten". Håper jo at LSK kommer så langt opp som mulig. Første sesong en nykommer kommer opp i , ES, så går det ofte bra, så gir RIL en sjanse. Lokaloppgjøra mellom Ranheim og Rosenborg kan bli spennende hvis RBK tar for lett på dem. 

Ellers hadde det vært Framifrå hvis Larviks beste klubb hadde møtt "Hele Vestfolds klubb" i OBOS til neste år. Men det skjer jo selvsagt ikke med Frams økonomi. 

_Ghost_
_Ghost_Innlegg: 3943
09.03.18 10:08

Når Solskjær får 5 er det helt innafor med 6 på Ingebrigtsen hvert fall.

Når det gjelder Molde skulle jo terningkast 4 på alle lagdeler tilsi at lagdelene er ca. like gode. Det er de absolutt ikke. Ville gitt midtbanen en femmer, og syns også forsvaret lukter på femmeren.

Angrepet er et eneste stort spørsmålstegn etter BBS-exit. Vet ikke helt hvor Chima står. Wadji, Amang og Håland KAN bli bra, og Brustad er medioker. Kunne slått 3 på terningen her. Solskjær er også vesentlig nærmere 3 enn 5. Bredde og ressurser er vel 4 greit.

(Innlegget ble redigert 09.03.18 10:08)

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 9033
trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 9033
09.03.18 10:47
Yourexperiencemaydiffer: For øvrig greie karakterer ellers på RBK.

Jeg synes det var litt morsomt at de foreslo å flytte Konradsen ned som midtstopper. Tror kanskje de forvekslet med Lundemo. 

InDeilawetrust
09.03.18 11:02
trøndergutten: Jeg synes det var litt morsomt at de foreslo å flytte Konradsen ned som midtstopper. Tror kanskje de forvekslet med Lundemo.

På Vålerenga satt de Lekven opp som indreløper i start elleveren, og han har ikke spilt ett minutt indreløper i hele vinter. Han konkurrerer med DFH om ankerplassen, mens Abdi Ibrahim er indreløper og har vært den beste midtbanespilleren vår denne sesongen. Men han hadde de satt på benken. 

Everenga
EverengaInnlegg: 4150
09.03.18 11:04
SB-fan: Ellers hadde det vært Framifrå hvis Larviks beste klubb hadde møtt "Hele Vestfolds klubb" i OBOS til neste år. Men det skjer jo selvsagt ikke med Frams økonomi.

Hva er sjansene for et "Vestfold FK"? Befolkningsgrunnlaget og ikke minst størrelsen på fylket og dermed tettheten av byene tilsier jo absolutt at man bør ha en klubb som kjemper helt i toppen.

Everenga
09.03.18 11:06
InDeilawetrust: På Vålerenga satt de Lekven opp som indreløper i start elleveren, og han har ikke spilt ett minutt indreløper i hele vinter. Han konkurrerer med DFH om ankerplassen, mens Abdi Ibrahim er indreløper og har vært den beste midtbanespilleren vår denne sesongen. Men han hadde de satt på benken

Regner med at Enga er et av de lagene de har mest oversikt over så da kan man jo tenke seg hvor mye de roter med resten.

Av en eller annen grunn forveksles Kwarasay med De Gea og Buffon i en del av avisenes tips også, nesten så man kan mistenke dem for å sette opp lista først og gi poeng deretter ;)

InDeilawetrust
09.03.18 11:12
Everenga: nesten så man kan mistenke dem for å sette opp lista først og gi poeng deretter ;)

Det er det vel ganske tydelig at de gjør :). De setter opp plasseringen først, også får de poengene til å passe deretter. Jeg synes det var litt spesielt at LSK fikk like mange poeng som oss på ressurser også men. 

Everenga
09.03.18 11:13
InDeilawetrust: Det er det vel ganske tydelig at de gjør :).

Regner med det ja, derav blunkesmiley

Firensju
FirensjuInnlegg: 1530
09.03.18 11:14
Everenga: Hva er sjansene for et "Vestfold FK"? Befolkningsgrunnlaget og ikke minst størrelsen på fylket og dermed tettheten av byene tilsier jo absolutt at man bør ha en klubb som kjemper helt i toppen.

Jeg kjenner ikke mange, men jeg opplever at de er ikke så interessert i fotball som resten av landet. Av dem jeg kjenner, er de mer interessert i sykkel og håndball. Mulig det er bare jeg som kjenner feil folk :)

SB-fan
SB-fanInnlegg: 6360
09.03.18 13:40
Everenga: Hva er sjansene for et "Vestfold FK"? Befolkningsgrunnlaget og ikke minst størrelsen på fylket og dermed tettheten av byene tilsier jo absolutt at man bør ha en klubb som kjemper helt i toppen.

Ja, du er ikke den eneste som har kommet med den tanken. Ideen er god nok den, men jeg tror det (foreløpig) blir med tanken. Nå er planen at Vestfold og Telemark slår seg sammen til "Vestfold og Telemark".  Dette tar jeg igrunn ikke for gitt mht andre fylkessammenslåinger, som ikke går knirkefritt for seg. 

OddsBK
OddsBKInnlegg: 231
10.03.18 00:15

Siden vi skal bli et fylke nå. Så får Sandefjord og Notodden bli i OBOS og sende de beste spilleren videre til Odd når tiden er moden :)

dzk
dzkInnlegg: 11745
10.03.18 00:21
InDeilawetrust: Jeg synes det var litt spesielt at LSK fikk like mange poeng som oss på ressurser også men.

Ja, stusset over at laget som måtte få hjelp av eksterne og supportere for å hente en spiller til 2 mill fikk 3 på resursser. Kanskje de regner med supporternes lommebok som en ressurs?

RickiBK
RickiBKInnlegg: 67311
10.03.18 00:23

Ja det er et par kronerulleklubber som burde fått minuspoeng på den "karakteren" for ressurser ;)

InDeilawetrust
11.03.18 13:16
dzk: Ja, stusset over at laget som måtte få hjelp av eksterne og supportere for å hente en spiller til 2 mill fikk 3 på resursser. Kanskje de regner med supporternes lommebok som en ressurs?

Vet ikke helt hva VG vurderer ut i fra når de setter karakter på ressurser, men jeg tenker nå at det er større ressurser og muligheter for sponsorer osv i Oslo, kontra Lillestrøm. 

AxelRudi
AxelRudiInnlegg: 1479
11.03.18 14:58

Hva skal til for å få 6 på angrep?
Hvis ikke Samuel/De lanlay- Bendtner/Søder/Villmann- Helland/Levi får det lurer jeg på hvem som noengang skal få. Snodige saker.

Kent
KentInnlegg: 117623
11.03.18 15:00
AxelRudi: Hvis ikke Samuel/De lanlay- Bendtner/Søder/Villmann- Helland/Levi får det lurer jeg på hvem som noengang skal få.

Hvis vi sier Aguero, Sané, Sterling, Silva og Jesus er 6, så er de du nevner ganske langt unna.

AxelRudi
11.03.18 15:09
Kent: Hvis vi sier Aguero, Sané, Sterling, Silva og Jesus er 6, så er de du nevner ganske langt unna.

Er dem full? Sannsynligheten for at disse spiller i eliteserien er hvor stor?
Dette er selvfølgelig vurdert opp mot toppnivå i Norge, man har 2 av siste 3 års toppscorere på spissplass, og 3valget(!) scora 15 ifjor...
Eneste grunnen til at Helland spiller i Norge enda er skadene, har har ett ekstremt målpoengsnitt pr kamp, og Samuel sitt toppnivå trengs vel ikke nevnes. Bredden er stor.

Tjaaah
TjaaahInnlegg: 20602
11.03.18 15:14
Kent: Hvis vi sier Aguero, Sané, Sterling, Silva og Jesus er 6, så er de du nevner ganske langt unna.

Men når Brann er terninkast 4 i angrep, og rbk er 5, da er det noe som skurrer alvorlig. De terningkastene er helt merkelige.

AxelRudi
11.03.18 15:19
Tjaaah: Men når Brann er terninkast 4 i angrep, og rbk er 5, da er det noe som skurrer alvorlig. De terningkastene er helt merkelige.

Skal man sammenligne med Citys rekke får jo alle i serien terningkast 1..

Det sagt så scora vel ikke brann så voldsomt mange mindre mål enn RBK ifjor? Men da var jo bendtner på ferie frem til sommeren, helland skada og adegbenro og søder ikke der..
Jeg tror liksom ikke det er mulig å ha en bedre rekke i Norge, de blir solgt for fort. Adegbenro og Lorden er vel vekke til sommeren om de leverer. Helland om han er skadefri.  Da blir det vrient.

Zanick
ZanickInnlegg: 4319
11.03.18 15:19
KongOjo: Hvis Ingebrigtsen er terningkast 6, må jo Eggen ha sprengt skalaen i sin storhetstid.

Samtidig kan man ikke basere seksern på Eggen, han er tross alt Norges desidert beste klubbtrener gjennom tidene.

Forsåvidt enig i at Kåre ikke fortjener mer enn en femmer. Har klare svakheter. Men når Solskjær får fem, legges ikke lista spesielt høyt.

Tjaaah
TjaaahInnlegg: 20602
11.03.18 15:28
AxelRudi: Skal man sammenligne med Citys rekke får jo alle i serien terningkast 1.. Det sagt så scora vel ikke brann så voldsomt mange mindre mål enn RBK ifjor? Men da var jo bendtner på ferie frem til sommeren, helland skada og adegbenro og søder ikke der..
Jeg tror liksom ikke det er mulig å ha en bedre rekke i Norge, de blir solgt for fort. Adegbenro og Lorden er vel vekke til sommeren om de leverer. Helland om han er skadefri. Da blir det vrient.

Nei, men midtbanen til Brann scorer jo like mye som angrepet, i tillegg til det du nevner. Jeg ville gitt både Brann og rbk 5 for forsvaret. Det er den eneste lagdelen hvor jeg mener vi er like gode som rbk.

Angrepet til rbk skulle hatt 6, Brann 3. Det mener jeg fordi det er stort sett bare usikkerhet rundt våre, mens rbk sin rekke ser helt vanvittig ut i Norsk målestokk.

Skal vi sammenligne med City hadde rbk faktisk fått 2, alle andre 1.

(Innlegget ble redigert 11.03.18 15:28)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg