Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Brann 2018 - hvilke utlendinger skal beholdes ??

NYTT TEMA
KaffeOrginal

KaffeOrginal
27.02.18 08:12

Vi er vel så vidt jeg vet ikke eneste klubb som sliter med at man har handlet litt for mye i utlandet ( ikke ulikt mange norske feriereisende , men det er NFF og ikke tollerne Brann sliter med sånn sett ) 

Sportssjefen kommenterer situasjonen slik ( sammen med en oppsummering av utlendingene fra BA der artikkelen er hentet fra ) 

"– Vi har ikke stresset dette. Vi vet hvordan det ser ut nå, og så får vi ta det som det kommer, er sportssjefens diffuse svar.

Nykommerne Taijo Teniste, Amer Ordagic, Gilbert Koomson og Samuel Sahin-Radlinger må man regne med er bankers i troppen. Det samme er stopperparet Vito Wormgoor og Bismar Acosta. Firkløveret Vidar Ari Jónsson, Deyver Vega, Gilli Rólantsson og Ludcinio Marengo lever farligere, og en av disse må vike – enten ved at de finner seg nye klubber innen tiden, eller ved at de blir sittende på tribunen. Det som gjør det hele ekstra utfordrende er at Norge og Sverige er to av svært få land som fortsatt kan hente spillere."

Det har jo vært skrevet at Brann må levere listen over hvilke spillere man skal benytte 1 mars - men det er visstnok mulig for klubben å endre på den innmeldte troppen helt fram til 4 april . ( hva med dem som da har spilt kamper allerede , betyr det noe ? Noe som vet ? Kan vi ta ut spillere vi har brukt fra listen og erstatte med dem vi ikke har benyttet ? ) 

Fra 4 april er listen låst fram til sommerens overgangsvindu åpner igjen . 19 juli med 17 kamper spilt . Gitt at vi ikke selger noen utlendinger da så er vi jo i samme sjaiten på det tidspunkt . 

Ser at BT mener at det er Marengo som må bort , og han fikk vel ikke spille siste treningskamp heller . Her er jeg uenig . Når noen må bort er det Gilli eller Jonsson som må ut . Gilli har jo vært medias "favoritt" så langt - men har gjort det hele vanskelig med å spille godt i treningskampene. 

Jeg mener at dersom Gilli får bli så er det Jonsson som må bort . Litt fordi han aldri har imponert meg stort og litt fordi jeg mener at Brann behøver alle de offensive spillerne vi har . At Marengo har sagt ( til LANs store fortvilelse tenker jeg ) at han ikke liker å jobbe defensivt får stå sin prøve . 

Her har man gjort det vanskelig for seg selv med innkjøpene får en si ! 

Spelaren

Spelaren
27.02.18 10:25

Jonsson? Nei, han skal storspille på backen, dra til VM og herje der før han selges til Start for hele 1,5 millioner av en storfornøyd Soltvedt.

Solvgutt1

Solvgutt1
27.02.18 10:40

Vi har fem sju kantspillere og fire av dem er utlendinger. Så i utgangspunktet er det der man bør se. Så er skadeproblemene til Vega og Braaten usikkerhetsmomenter. Hadde de vært skadefri hadde det vært lett å si Marengo og Gilli. Brann har også noen veldig lovende kantspillere i Bildøy, Stenevik og Moldenes. Greit å rydde til plass til dem.

Blir Jonsson med til VM er han fort vårt største salgsobjekt. Bare spill der kan gi millioninntekter til Brann. Så han skal vi selvsagt beholde.

Syns det er helt greit å avvente til sommeren.

KaffeOrginal

KaffeOrginal
27.02.18 10:44
Spelaren: Jonsson? Nei, han skal storspille på backen, dra til VM og herje der før han selges til Start for hele 1,5 millioner av en storfornøyd Soltvedt.

Får han i det hele tatt spille i år ? Det er jo spørsmålet 

Mener at slik det ligger an nå er han førstevalget ut . 

Small_boi

Small_boi
27.02.18 12:58
KaffeOrginal: Får han i det hele tatt spille i år ? Det er jo spørsmålet  Mener at slik det ligger an nå er han førstevalget ut .

Han vil nok få sine sjanser på venstreback, siden Kristiansen er på utgående kontrakt.

HuiBuorre

HuiBuorre
27.02.18 16:29

TIL viser interesse for Gilli Rolantsson. Samt Kasper Skaanes. Og er tilbudt Marengo.

http://www.nordlys.no/til/fotball/eliteserien/til-interesse-for-to-brann-spillere-tilbudt-en-tredje-fra-bergen/s/5-34-800194

MindControl

MindControl
27.02.18 17:23

Har i flere uker i vinter trodd at det var Gilli som skulle ut, men jeg tviler veldig på det nå.

Ender nok med at Marengo får den kjipe beskjeden, noe som hadde vært veldig synd. Synes det er noe veldig spennende ved fyren som jeg vil se mer av. 

Håper Tromsø takker nei og prøver hardere på Gilli eller Skaanes.

Corio

Corio
27.02.18 17:42

Synes synd på Marengo. Panikkjøp forrige sommer og nå uønsket selv om han aldri har fått sjansen.

KaffeOrginal

KaffeOrginal
28.02.18 23:35
Corio: Synes synd på Marengo. Panikkjøp forrige sommer og nå uønsket selv om han aldri har fått sjansen.

Jepp ... og en spiller som vi gjerne ville sett mer av 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg