Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tomme tribuner

NYTT TEMA
liambird

liambird
27.02.18 12:35

Tidlig seriestart er et tema som er blitt diskutert noen hundre ganger, men nå begynner jeg å bli alvorlig bekymret. Jeg er en av dem som er glad i tidlig seriestart, enkelt og greit fordi jeg følger norsk fotball tettere enn noen annen liga, og jeg vil ha så mye så mulig moro strukket over lengst mulig tid.

Men nå er til og med jeg skeptisk til den tidlige seriestarten. Det er minus femten ute, og kulda skal vare i hele mars også. Frykter at vi kan vente noen fryktelig tomme tribuner de første serierundene, og det er ikke akkurat en fordel for norsk fotball. Selv må jeg innrømme at jeg foretrekker tv-en foran tribunen hvis det er ti minus ute på kampdag.

Nok et argument for å kutte ned på antall lag, kanskje, og dermed få en kortere sesong?

VincentHanna

VincentHanna
27.02.18 13:11

Sesong fra mars til nesten jul er bare tull..

NFF (Semb) klarer sjelden å tenke logiske løsninger..

Er alt for kalt til å gå på kamp nå ..

seriemester2013

seriemester2013
27.02.18 13:33

Selv har jeg klær som sømmer seg for utendørsopphold vinterstid, så jeg går selvsagt på kamp.

MEN!! At seriestart uke 10 er alt for tidlig, det er jeg helt enig i, og jeg tror mange holder seg hjemme, nettopp fordi de ikke ønsker å kle seg som for vinteridrett for å følge en fotballkamp.

Patriot95

Patriot95
27.02.18 14:06

April til oktober, en kamp i uken, kanskje litt oftere i noen uker, som ikke er uvanlig. Da blir det god temperatur, god oppkjøring før start og kontinuitet. Opplevde i fjor at jeg falt ut pga. så mange pauser i ligaen

Nødutgang

Nødutgang
27.02.18 16:05

Kutt sommerpausen, den er umoderne.

Msport77

Msport77
27.02.18 16:18

-14 grader på Åråsen i går. Litt vind bidro til effektive -20 grader. Skal bli kos med mesterfinale der på mandag. 

Kongemannen

Kongemannen
27.02.18 16:30

Fotball skal ikke spilles når det er kaldt. Blir nok å nyte serieåpningen fra godstolen. Ikke særlig attraktiv motstandere. Ingen stjerner å se på lenger.

Loffetuss

Loffetuss
27.02.18 16:48

Jeg har litt lyst til å leke djevelens advokat her. Mye kjefting på NFF, få alternativer. Tidlig sesongstart betyr kanskje færre folk på tribunen, men det blir det uansett hva NFF ender opp med.

Enten blir det tidlig sesongstart med færre folk på tribunen, ellers blir det kamper under VM som blir latterliggjort og med færre folk, ellers blir det flere midtuke-kamper som klubbene hater og med færre folk.

Damned if you do, damned if you don't.

abelao

abelao
27.02.18 16:56
seriemester2013: jeg tror mange holder seg hjemme, nettopp fordi de ikke ønsker å kle seg som for vinteridrett for å følge en fotballkamp.

Ikke mange med fotballunger her, altså. 

Den kaldeste kampen poden har spilt var på Løvenstad kunstgress i minus 17. Nesten ingen av kampene deres i vinterserien det året gikk i varmere enn fem minus. Et par ganger også i tett snødrev. Voksne som sutrer over å spille i minus fem bare ler jeg av.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg